AKE: Uusien palvelujen käyttöönotto siirtyy
Mitäpä tässä yksittäinen pieni ihminen voi tehdä muutakuin seistä eduskuntatalon portailla kyltti kädessä. Hyöty puhdas +-0. Ei auta muu kuin itsekseen valittaminen ja hampaiden kiristely. Päättäjiä asia tuskin kiinnostaa kunhan itse pääsevät kulkemaan. Adresseista on tullut nykypäivänä täysi vitsi (eikä vähiten erään nimeltämainitsemattoman nettisivun tuloksena), joten oikeita vaikuttamiskeinoja ei pahemmin ole. Ja kansa valitsee edustajikseen asioistaan päättämään urheilijoita, muusikoita ja julkkiksia. Hohhoijjakkaa...Kaide kirjoitti: No tässäpä se juuri taas nähtiin. Me vaan valitetaan ja uhotaan, mitään ei kuitenkaan tässä pullamössökansassa tapahdu![]()
Mutta toi AKE.n sekoilu on muutenki järkyttävää. Esim. jos laskuttavat liikaa ja asiakas ei itse huomaa, ei sitä hyvitystä tule ikinä.
Kaide

- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Re: AKE: Uusien palvelujen käyttöönotto siirtyy
Tässä linkki AKE:n sivuille, josta löytyy laskuri, jolla voi katsoa tuleeko uudella systeemillä säästöjä auton seisottamisesta.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
minä kun hetken luulin että tuo marraskuun käyttöönottokin tulisi viivästymään. selvitin itselleni miten jatkossa tehdään seisontavakuutuksessa olevien autojen kanssa:
pohjolassa kerrottiin että vanha seisontavakuutus jatkuu niille autoille joilla se on jo voimassa, ja seisonta-aikaa voi vielä muuttaa/jatkaa niille. vanhaa vakuutusyhtiön kautta toimivaa seisonta-menetelmää voi käyttää 11. marraskuuta asti, sen jälkeen täytyy käyttää liikenteestäpoisto-proseduuria.
jos joku virkailija kertoo sinulle jotain muuta, pyydähän tarkistamaan tiedon todellisuus. tämäkin virkailija ensin kertoi minulle että vanha systeemi seuraa rinnalla normaalisti jatkossakin, ja kun olin juuri hehkuttamassa tänne tuota kuulemaani ilosanomaa, niin virkailija soitti minulle takaisin ja pahoitteli erehdystään.
varsin kiusallinen tämä uusi menetelmä minulle, jos haluan kuukauden välein vaihtaa käyttöautoa (tosisaabistillahan niitä löytyy pihasta useampikin) niin sen minkä vakuutuksesta (70% bonuksilla) säästän, joudun maksamaan AKElle toimistokuluihin (2x10 eur...olenko jo riittävän monesti purnannut tästä)
. auts! eikun minähän säästän kuukauden vakuutuksen ilman bonuksia koska bonukseni vaikuttavat vain ajossa olevaan. okei, säästöä tulee siis 50 euron sijasta 30 euroa plus lisäksi pakollinen kuukasittainen asiointi Aken tiskillä, älytöntä!
pohjolassa kerrottiin että vanha seisontavakuutus jatkuu niille autoille joilla se on jo voimassa, ja seisonta-aikaa voi vielä muuttaa/jatkaa niille. vanhaa vakuutusyhtiön kautta toimivaa seisonta-menetelmää voi käyttää 11. marraskuuta asti, sen jälkeen täytyy käyttää liikenteestäpoisto-proseduuria.
jos joku virkailija kertoo sinulle jotain muuta, pyydähän tarkistamaan tiedon todellisuus. tämäkin virkailija ensin kertoi minulle että vanha systeemi seuraa rinnalla normaalisti jatkossakin, ja kun olin juuri hehkuttamassa tänne tuota kuulemaani ilosanomaa, niin virkailija soitti minulle takaisin ja pahoitteli erehdystään.
varsin kiusallinen tämä uusi menetelmä minulle, jos haluan kuukauden välein vaihtaa käyttöautoa (tosisaabistillahan niitä löytyy pihasta useampikin) niin sen minkä vakuutuksesta (70% bonuksilla) säästän, joudun maksamaan AKElle toimistokuluihin (2x10 eur...olenko jo riittävän monesti purnannut tästä)

Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Vääntäkää rautalangasta, miten kannattaa menetellä, jos tonnarin laatikkoremontti uhkaa venyä muutamalla kuukaudella. Onko siitä apua, jos mä tämän kuun puolella ilmoitan sen seisontavakuutukseen ja asetan vaikka sen päättyväksi 31.3.2008, niin meneekö se vanhan kaavan mukaan? Ja sitten kun se mun tonnari valmistuu ja laitan kajakin seisontaan, niin se pitääkin "poistaa liikenteestä", joka vastaa aikaisempaa rekisteristä poistoa, mutta saan pitää kilvet, vai?
Btw, saako liikenteestä poistettua autoa hinata yleisellä tiellä?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
kannaahan sinun se käytöstäpoisto valita, mitä pidempi seisontajakso, sitä edullisempi se on vaihtoehtona.jariha kirjoitti:Vääntäkää rautalangasta, miten kannattaa menetellä, jos tonnarin laatikkoremontti uhkaa venyä muutamalla kuukaudella. Onko siitä apua, jos mä tämän kuun puolella ilmoitan sen seisontavakuutukseen ja asetan vaikka sen päättyväksi 31.3.2008, niin meneekö se vanhan kaavan mukaan? Ja sitten kun se mun tonnari valmistuu ja laitan kajakin seisontaan, niin se pitääkin "poistaa liikenteestä", joka vastaa aikaisempaa rekisteristä poistoa, mutta saan pitää kilvet, vai?
mulla on toinen auto nyt seisonnassa, mietin että onnistuisikohan niin että pitäisin seisonnassa sitä ja puhelimitse saisin vaikka kerran kuukaudessa otettua sen yhdeksi päiväksi fiilistely/vetristelyajoon, ilman että mun täytyisi maksaa jotain järkyttäviä toimenpidemaksuja 10eur kerta tms.
eipä tuossa loppujen lopuksi löydy montaakaan syytä pitää kiinni tuosta nykyisestä seisontavakuutuksesta, ainoastaan jos on tarkoitus ottaa seisonnasta takaisin käyttöön tämän vuoden aikana (karkeasti arvioituna?)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Soittelin juuri Pohjolaan ja sanoivat, että alussa olevana "siirtymäaikana" pitää ilmoittaa myös vakuutusyhtiöön seisonnasta poisto. Siis, jos muuttaa seisonnan käytöstä poistoksi vai mikä se nyt oli.
Itse ajattelin siirtää Annin käytöstä pois jahka tuo alkuruuhka vähenee. Ainakin täällä Pietarsaaressa on kesäisin viljalti ja kosolti harreste/kesäautoja kesäaikaan liikenteessä joten ruuhkaa saattanee olla, varsinkin ku 2.11. on perjantai.
Itse ajattelin siirtää Annin käytöstä pois jahka tuo alkuruuhka vähenee. Ainakin täällä Pietarsaaressa on kesäisin viljalti ja kosolti harreste/kesäautoja kesäaikaan liikenteessä joten ruuhkaa saattanee olla, varsinkin ku 2.11. on perjantai.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Ei oo apuja kun eivät tee perinteistä seisontaa kuin vuoden loppuun.jariha kirjoitti:Vääntäkää rautalangasta, miten kannattaa menetellä, jos tonnarin laatikkoremontti uhkaa venyä muutamalla kuukaudella. Onko siitä apua, jos mä tämän kuun puolella ilmoitan sen seisontavakuutukseen ja asetan vaikka sen päättyväksi 31.3.2008, niin meneekö se vanhan kaavan mukaan? Ja sitten kun se mun tonnari valmistuu ja laitan kajakin seisontaan, niin se pitääkin "poistaa liikenteestä", joka vastaa aikaisempaa rekisteristä poistoa, mutta saan pitää kilvet, vai?
Seisontaan voit ilmoittaa vaikka heti mutta niin kannattaa tehä toi käytöstäpoisto ens kuussa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992