![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Kyllä, ainakin AKE:n mukaan.potkuhousu kirjoitti:Lasketaanko vero yhdistetystä kulutuksesta?
Jos selattiin samaa esimerkkiä niin kyseessä oli hybridi-malli, jonka tän hetkinen lähtöhinta on 35500e.Poikarukka kirjoitti:Aika kovia hinnan pudotuksia (jos menee kuin esimerkissä) uuden civicin saisi 5t halvemmalla. Ilmaseksihan se jo menee 23t nyt ja 18t sitten, jos en nyt ihan täysin väärin tajunnut nuita esimerkkejä mitä VM:n sivuilla oli.
Valitettavasti autoveromuutosta ei voi tehdä niin ettei se jollekin aiheuttaisi harmia. Se lienee syynä miksi tämä muutos on antanut odottaa itseensä näinkin kauan. Mielestäni tämä oli ainoa järkevä (ja realistinen) keino sitä muuttaa. Ja jos vvm:n laskelmat pitävät paikkansa, niin valtiohan tässä jopa menettää! Harvemmin näin autoverotuksen yhteydessä on käynyt. Tulevaisuus tietysti vasta näyttää miten kansa sitten oikeasti reagoi...Marko A kirjoitti:Ja jokainen joka omistaa uudehkon autonvoi laskea arvontippumisprosenttinsa tuolta vvministeriön taulukoista. Rapsahtaa näppärä
siivu arvosta. Siitä hyvästä, että on uskonut kun sanotaan että kannattaa hankkia uusi vähäpäästöinen auto.. puhh..!
Eli:Veroprosentin suuruus määräytyisi laskukaavalla, jossa hiilidioksidipäästöjen määrä (g/km) jaettaisiin luvulla 10 ja siihen lisättäisiin luku 4.
EskiAinakin Opel ja Saab ovat ilmoittaneet siirtävänsä verohelpotuksen suoraan ajoneuvojen hintoihin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
No siltä tuo vähän vaikuttaisi.V.J.S kirjoitti:5. Käyttövoimaveroon ei kosketa(?) ja dieselin polttoainevero aiotaan hilata bensiinin tasolle (vuonna 2012) Eli siis näin ensin kansalaiset houkutellaan ostamaan vähäkulutuksinen dieselauto ja sitten aletaan lypsämään parin vuoden päästä.
Kiinaan vaiko Intiaan?snuggles kirjoitti:Päästöissähän toki säästöä tulee, jos ihmiset muuttaa vähitellen lähemmäksi työpaikkojaan.
Ai niin, perkele...Minuteman kirjoitti:Kiinaan vaiko Intiaan?snuggles kirjoitti:Päästöissähän toki säästöä tulee, jos ihmiset muuttaa vähitellen lähemmäksi työpaikkojaan.
Erittäin hyvä kommentti. Itselläni ja vaimolla on 40-50 km työmatkaa erisuuntiin. Kummanko työpaikan lähelle muuttamisella maailma pelastuisi?Minuteman kirjoitti:Kiinaan vaiko Intiaan?snuggles kirjoitti:Päästöissähän toki säästöä tulee, jos ihmiset muuttaa vähitellen lähemmäksi työpaikkojaan.
Eihän noin vanhoista ole virallisia päästötietoja. Vuosimallia 2001 vanhemmat verotetaan kokonaismassan perusteella.kaapisti9000 kirjoitti: Mulla on verotus kesken vm.1996 saab 9000 2.0t. Mikä tuollaisen co2 päästöt mahtaa olla. Ilmeisesti voisin keskeyttää verotuksen mutta tulisiko se uuden laskukaavan mukaan halvemmaksi
Tuolta löytyy verotaulukko:Niissä tapauksissa, joissa verotettavasta henkilöautosta ei ole saatavilla EY-tyyppihyväksynnän yhteydessä valmistajan ilmoittamaa hiilidioksidipäästöä, sovellettaisiin laissa säädettäviä toissijaisia perusteita päästötason laskennalliseksi määrittämiseksi. Autoon sovellettava veroprosentti määräytyisi tällöin auton kokonaismassan ja käyttövoiman perusteella verotaulukon mukaisesti. Tämä koskisi vanhempien käytettyjen tuontiautojen lisäksi uusia autoja, joita eivät koske EY-tyyppihyväksyntämenettely ja yhteisötason säännökset päästöjen mittaamisesta, kuten piensarjatuotantona valmistettuja autoja ja Euroopan yhteisön ulkopuolella valmistettuja yksittäisiä autoja.