Huijari myy autohifiä!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Huijari myy autohifiä!

Viesti Kirjoittaja JL »

Pongasin tuommoisen viestiketjun tuolta minunauto.comista. Kaveri myy olematonta autohifiä. Pyytää rahat etukäteen eikä ostaja koskaan saa tavaroitaan/rahojaan :evil:

MinunAuto

Älkää ostako ko. kaverilta yhtään mitään!
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Huijari myy autohifiä!

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Ja koska netti on väärällään vastaavia tyyppejä niin neuvoon täsmennyksenä voisi sanoa asian jonka muutenkin pitäisi olla itsestään selvä eli älkää maksako kellekään mitään etukäteen. :lol:
9000CS 2,3
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Huijari myy autohifiä!

Viesti Kirjoittaja Eski »

Saab-klubin foorumin "kauppiaille" olen monesti maksanut etukäteen ja kertaakaan ei ole tavara jäänyt saamatta. Saabistit ovat asiallista porukkaa :D

Eski
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: Huijari myy autohifiä!

Viesti Kirjoittaja JL »

Jep näinhän se on että ei pitäisi maksaa mitään etukäteen. Ajattelin vaan laittaa varoituksen etteivät arvon saabistit ainakaan kyseiseltä "kauppiaalta" menisi ostelemaan mitään.

Itsekin olen monta kertaa maksanut saab-klubin "kauppiaille" tuotteen ensin ja aina on tähän mennessä tullut tavarat perille ja ollut sitä mitä on sovittukin. Toivotaan että saabimiehet tulevaisuudessakin ovat luottamuksensa arvoisia!
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Huijari myy autohifiä!

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Niinkuin kaupankäynnissä aina. Kannattaa katsoa keneltä ostaa, ja millä ehdoilla.

Tuttu klubifoorumin kaveri jolla useita viestjä, tunnetaan oikealla nimellä, nähty/juteltu miiteissä. Niin ei mitään esteitä etteikö olisi luottamusta ja ostais "rahat eka"-menettelyllä.

Sitten joku "herra-Xi", tai""homejuusto"" tms.. henkilö josta ei mitään tietoa, ja haluaa rahat ennakkoon. Vaikuttaa mutenkin hämätältä. Mikä on jossei voi laittaa pakettia silloin pyydettäessa postiennakolla.

Muutaman kerran tehnyt kauppaa tämmöisen ei tutun kautta ja jos ollut ylo 100€ kyse niin vaatinut aina postiennakolla. Jotkut valittanut että jos sitä pakettia ei hae joutuvat he maksamaan, blablavbla... Tällöin maksanut 10€ "ennakkoa" jolla sa pektin postiin.
Viimeksi muokannut DIggItaLLr, Su Marras 11, 2007 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Huijari myy autohifiä!

Viesti Kirjoittaja V-M »

Juu... arpapeliä on. Reilun 17vuotta olen ostellut tavaraa kepöstä - huutoon ja useilla merkki foorumeilla ja yhdesti on kepön juttu kussut ja kerran huutonetin mutta siihen nähden että kun viikottain tulee tavaraa 1-3krt viikossa ja menee n. 4-5krt/kk ja aina ennakolla tilille tyyliin sekä myydessä että ostaessa niin aika hyvin on mennyt. Muutamia on pitänyt hieman kovistella mutta taitaa olla n.1% luokkaa ne joihin on pitänyt ottaa kantaa.
Ulkomaan ostokset on menneet putkeen kaikki.

Se että lähettääkö posti/matkahuolto ennakolla ei turvaa yhtään mitään. Ja on vielä lähettäjän näkökulmasta huono vaihtoehto (joutuu lunastamaan lähetyksen). Se että laittaa ennakolla paketin esim. postiin tai MH ei turvaa mitään. Suomessa kun ei rehellistä suojella valtion puolesta.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Huijari myy autohifiä!

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Eski kirjoitti:Saab-klubin foorumin "kauppiaille" olen monesti maksanut etukäteen ja kertaakaan ei ole tavara jäänyt saamatta. Saabistit ovat asiallista porukkaa :D

Eski

Sama täällä.
Ainut saabisti, joka on pettänyt, oli rikas amerikkalainen asianajaja.
No tulipa autetuksi onnetonta köyhäilijää, jolla on kuulemma tallillinen Corvetteja yms. kalustoa. No kaipa ne rahat siihen sitten ovat menneetkin.
Enpä yllättynyt, kun kuulin ammatin. :wink:
# 419 Vesa Pohjalainen
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Huijari myy autohifiä!

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Saappi Kuski kirjoitti:Ja koska netti on väärällään vastaavia tyyppejä niin neuvoon täsmennyksenä voisi sanoa asian jonka muutenkin pitäisi olla itsestään selvä eli älkää maksako kellekään mitään etukäteen. :lol:
Itsekkin erehdyin laittamaan postiennakolla yhdelle tämän foorumin ahkeralle käyttäjälle, joka ei lunastanut pakettia. Kahteen suuntaan jouduin maksamaan postikulut, jolloin en enään myy, kuin rahat tilillä ja paketti postiin.....

Jos ei tämä järjestelmä käy, niin ostakoon osat minun puolesta mistä vain...
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: Huijari myy autohifiä!

Viesti Kirjoittaja Tuha »

900 I 16 Kat kirjoitti:
Itsekkin erehdyin laittamaan postiennakolla yhdelle tämän foorumin ahkeralle käyttäjälle, joka ei lunastanut pakettia. Kahteen suuntaan jouduin maksamaan postikulut, jolloin en enään myy, kuin rahat tilillä ja paketti postiin.....

Jos ei tämä järjestelmä käy, niin ostakoon osat minun puolesta mistä vain...
Olen samaa mieltä ja sama homma käytössä.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Reetu

Re: Huijari myy autohifiä!

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Sama täällä enää ei lähde paketti matkaan, ennekuin rahat tilillä... ja kaksi kertaa olen joutunut maksamaan palautus postikulut, kun ei ole lunastanut pakettia ja valitettavasti ovat foorumin käyttäjiä.
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Re: Huijari myy autohifiä!

Viesti Kirjoittaja arttu »

Eski kirjoitti:Saab-klubin foorumin "kauppiaille" olen monesti maksanut etukäteen ja kertaakaan ei ole tavara jäänyt saamatta. Saabistit ovat asiallista porukkaa :D

Eski
Mulla ei taas toi etukäteen maksu ole oikein onnistunut muutamalla kerralla vaikka olen maksanut heti, kun kaupat sovittu ja tilinumeron olen saanut. Kun olen ilmoittanut Saab-klubin foorumin "kauppiaille" puhelimitse, että rahat on tilillä niin olen yleensä kuullut että paketti on jo matkalla. :)

Kyllä täällä asiallista kauppaporukkaa on mutta kannattaa tietyin varauksin suhtautua sellaiseen, joka on vasta liittynyt foorumille ja viestejä ei ole paljon... ei millään pahalla heitä kohtaan. :|
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: Huijari myy autohifiä!

Viesti Kirjoittaja puu »

Vesa Pohjalainen kirjoitti: Ainut saabisti, joka on pettänyt, oli rikas amerikkalainen asianajaja.
Olisit käräjöinyt.

Juu itse olen tuntemattomienkin kanssa huuto.netissä aina maksanut ennakkoon, kun on tullut lähinnä ostettua levyjä hintaluokassa 5-10€. Jos joku viitsii laittaa nettimaineensa tuommoisen takia vaakalaudalle, niin laittakoon.

Saabistien kanssa on kyllä kauppa toiminut erinomaisesti. Esim sopimattoman pyörännavan olen saanut palautettua takaisin ja vuotavan DP:n tilalle sain uuden. No, eräs Saabisti kerran kusetti. Sanoi lähettävänsä kaksi by-passia, mutta laittoikin kolme. :lol:
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Huijari myy autohifiä!

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

puu kirjoitti:
Vesa Pohjalainen kirjoitti: Ainut saabisti, joka on pettänyt, oli rikas amerikkalainen asianajaja.
Olisit käräjöinyt.

J
Jaa amerikkalaisessa "oikeusjärjestelmässä" ulkomaalaisena.....no enpä taida, tuskin olisit sinäkään. :wink:
# 419 Vesa Pohjalainen
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Huijari myy autohifiä!

Viesti Kirjoittaja haffu »

Vaikken itse ole vielä kauhesti mitään kauppoja tehnyt netin välityksellä on niistä harvoistakin vain positiivista sanottavaa. Ostin mm. Nokia N80 -puhelimen huuto.net:n kautta 300€ hintaan etukäteen tilille, paketti tuli pari päivää myöhemmin. huuto.net:ssä on suhteellisen hyvä tuo käyttäjien äänien anto, josta tietää onko ko. kaveri luotettava vai ei.
Erään myyjään olin itse ainakin positiivisesti yllättynyt. Ostin vanteet ja sovittiin toimitus mh:n kautta. Itse ostajana ehdotin tuota bussiennakkoa, mutta myyjä sanoikin laittavansa vain vanteet matkahuoltoon ja tilinumeronsa tekstiviestillä, jolloin minulle ostajana tuli tuollainen 6-7€ säästö. (10% kokonaishinnasta)
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
jari
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:30
Paikkakunta: 81720

Re: Huijari myy autohifiä!

Viesti Kirjoittaja jari »

DIggItaLLr kirjoitti:Niinkuin kaupankäynnissä aina. Kannattaa katsoa keneltä ostaa, ja millä ehdoilla.

Tuttu klubifoorumin kaveri jolla useita viestjä, tunnetaan oikealla nimellä, nähty/juteltu miiteissä. Niin ei mitään esteitä etteikö olisi luottamusta ja ostais "rahat eka"-menettelyllä.

Sitten joku "jari", tai""homejuusto"" tms.. henkilö josta ei mitään tietoa, ja haluaa rahat ennakkoon. Vaikuttaa mutenkin hämätältä. Mikä on jossei voi laittaa pakettia silloin pyydettäessa postiennakolla.

Muutaman kerran tehnyt kauppaa tämmöisen ei tutun kautta ja jos ollut ylo 100€ kyse niin vaatinut aina postiennakolla. Jotkut valittanut että jos sitä pakettia ei hae joutuvat he maksamaan, blablavbla... Tällöin maksanut 10€ "ennakkoa" jolla sa pektin postiin.
Mitäs pahaa minä olen nyt taas tehnyt?
Vastaa Viestiin