diesel saabia ostamassa
diesel saabia ostamassa
Kertokaas vinkkejä, kun omat saab kokemukset rajoittuu vuosien päähän ja on vaan 96, 90 ja 900 linjalla. Tekismieli ostaa diesel saab hinnaltaan n.20t€, Mihin kannattaa kiinnittää huomiota? Turboja saab osaa tehdä, mutta mites on dieselin kanssa? Mitkä suurimmat erot on 9-3 ja 95 välillä, muu kuin koko?
Re: diesel saabia ostamassa
Mites noin muuten, mitä eroa on esi, sid 1 ja sid 2 ja missäväiheessa ne vaihtuu? Onko koneissa tai tekniikassa yleisesti ongelmia? Esim. maalipinnan kanssa (kuulin, et kuskin peilin juuresta hilseilee)
Re: diesel saabia ostamassa
Joo, kyllä bensaturboja osaa Saab tehdä, mutta dieseleitä senverran kehnosti ettei yksikään Saabin dieseleistä ole omaa tekoa. Ne mitä tuossa katselemassasi hintaluokassa on tarjolla on pääsääntöisesti 2,2DTI mallia, eli Opelin koneella olevia. Sama pannu on sitten Vectrassa, Omegassa jne. Ei siinä mitään, lienee kuitenkin suht luotettava kone joskin öljy maistuu joillekin yksilöille. Kyllä sen " pikkudieselinkin" saa 9-3.een jos siis 1,9.ä Mimmi tarkoitti, mutta silloin on kyseessä tämä Sedan/Combi malli, eli nykyinen korimalli. Senverran olen ajanut 9-5 2,2 dieselillä että se on jo tuskastuttavan laiska ja se 3 litranen on sitten jo maailman paskimman moottorin maineessa vajoavien sylinteriputkien ja muiden tähtitieteellisten kalliiden vikojen takia.
SID ja SI2 ero on yksinkertaisesti siinä että kakkosversiossa on enemmän toimintoja
SID ja SI2 ero on yksinkertaisesti siinä että kakkosversiossa on enemmän toimintoja
Re: diesel saabia ostamassa
Eli 9-5, 3-litrasta ei kannata ostaa kun kone on paska?
9-5, 2,2 litrasta ei kannata ostaa kun laiska?
vaihtoehdoksi siis jää 9-3, 2,2 litranen?
Nyt kommentteja muiltakin
9-5, 2,2 litrasta ei kannata ostaa kun laiska?
vaihtoehdoksi siis jää 9-3, 2,2 litranen?
Nyt kommentteja muiltakin
Re: diesel saabia ostamassa
Itseäkin kiinnostaa tiedot, koska isä on vaihtamassa autoaan ja kovasti oon viemässä sitä saabia koeajamaan. Varmaan tykkää autosta mutta hinta saattaa olla liian kova (uutta ostamassa).
Niin noita perusteluita vois vähän tarkemmin kertoo että sais selkeän kuva jokaisesta moottorivaihtoehdosta, hyvistä ja huonoista puolista. Se että vihjataan johonkin suuntaan ei vielä paljoa kerro, mutta jos jollakin on enemmän tietoa niin faktat pöytään kiitos!
Vai onko tosiaan niin että klubissa on vain bensalla ajavia?
Vai pitääkö se hakutoiminto ottaa käyttöön?
Niin noita perusteluita vois vähän tarkemmin kertoo että sais selkeän kuva jokaisesta moottorivaihtoehdosta, hyvistä ja huonoista puolista. Se että vihjataan johonkin suuntaan ei vielä paljoa kerro, mutta jos jollakin on enemmän tietoa niin faktat pöytään kiitos!
Vai onko tosiaan niin että klubissa on vain bensalla ajavia?
Vai pitääkö se hakutoiminto ottaa käyttöön?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: diesel saabia ostamassa
Tuonne ostetaan/myydään palstallehan on sopivasti ilmaantunut parinkympin 1.9 riisseli 9-5.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: diesel saabia ostamassa
Saabin huoltomiehet ovat aika yksimielisiä siitä, että uusin fiatin diesel on ehdottomasti paras, vähiten vikoja ja on ollut jo kauan käytössä alfasssa ja fiatissa. 9-5 jos tuon hankkii niin hirschin virityssatsilla saa päivitettyä 6 dieselin tasolle pienemmällä kulutuksella, tosin äänet ei ole yhtä mehevät.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: diesel saabia ostamassa
Tähän on pakko sanoa vuoden ja 35 tkm:n jälkeen, että kyllä tuo 2.2 diisseli on ihan riittävän rivakka Suomen liikenteeseen ainakin automaattina.Kaide kirjoitti:Senverran olen ajanut 9-5 2,2 dieselillä että se on jo tuskastuttavan laiska.
Lisäksi mainittakoon, että olen kaikin puolin erittäin tyytyväinen omaan diisselisaabbiini, enkä pois aio vaihtaa piiitkään aikaan!
Loistava peli tämä
Re: diesel saabia ostamassa
Treadin aloittaneelle:
Kannattaa melkein niistä moottoriasioista lukea tuolta Opel-foorumin puolelta asiaa myöskin.
3.0tidissä oli joissain vuosimalleissa sylinteriputkien kanssa ongelmaa, kannattanee tarkistaa, että oliko näin kaikkien vuosimallien kohdalla. Muistelen, että ei ollut.
Itselläni on ollut tuo 2.2tid suhteellisen huoleton. Suurimmat ja kalleimmat huollot ovat olleet ihan muualla kuin moottorissa. Tyyppivikojakin toki näissä on, mutta ei ole tullut tunnetta, että pommi räjähtää käsiin. Öljynkulutus ei ole mielestäni pahimpia tyyppivikoja ja useilla koneilla tasaantuu käytön myötä. Ruiskupumppujen viat ehkä niitä pahimpia näissä, jos pitäisi jokin mainita. Tosin asiallisella huollolla voi osaltaan vaikuttaa niihinkin.
Tehoihin voisi sanoa sen verran, että laiskuus on ajajan perseessä.
Pensaturboilla ajaneelle voi nämä olla melkoista tuskaa, vanhemmilla vapareilla ajaneille miellyttävän rivakkaa kyytiä. Käy koeajamassa niin tiedät enemmän omasta mieltymyksestä, että ehtiikö vai pitääkö hankkia rivakampi ajopeli
Kannattaa melkein niistä moottoriasioista lukea tuolta Opel-foorumin puolelta asiaa myöskin.
3.0tidissä oli joissain vuosimalleissa sylinteriputkien kanssa ongelmaa, kannattanee tarkistaa, että oliko näin kaikkien vuosimallien kohdalla. Muistelen, että ei ollut.
Itselläni on ollut tuo 2.2tid suhteellisen huoleton. Suurimmat ja kalleimmat huollot ovat olleet ihan muualla kuin moottorissa. Tyyppivikojakin toki näissä on, mutta ei ole tullut tunnetta, että pommi räjähtää käsiin. Öljynkulutus ei ole mielestäni pahimpia tyyppivikoja ja useilla koneilla tasaantuu käytön myötä. Ruiskupumppujen viat ehkä niitä pahimpia näissä, jos pitäisi jokin mainita. Tosin asiallisella huollolla voi osaltaan vaikuttaa niihinkin.
Tehoihin voisi sanoa sen verran, että laiskuus on ajajan perseessä.
Pensaturboilla ajaneelle voi nämä olla melkoista tuskaa, vanhemmilla vapareilla ajaneille miellyttävän rivakkaa kyytiä. Käy koeajamassa niin tiedät enemmän omasta mieltymyksestä, että ehtiikö vai pitääkö hankkia rivakampi ajopeli
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: diesel saabia ostamassa
Onkohan mitään tietoa, milloin tuo viimeisin 3-litraisen dieselversio on tullut tuotantoon. Katselin tuossa, että ainakin vielä 05 vuosimalleihin on vaihdettu uusia moottoreita Saksassa.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: diesel saabia ostamassa
Ja kertokaas vielä Mitä tarkoittaa käytännössä paikannusjärjestelmä valmius?
Mitä eroa on sid 1 ja 2 vehkeillä ja mistä ne erottaa?
Mikä on ARC varustelu?
Paljos 3,0 litranen diesel kuluttaa?
Mitä eroa on sid 1 ja 2 vehkeillä ja mistä ne erottaa?
Mikä on ARC varustelu?
Paljos 3,0 litranen diesel kuluttaa?
Re: diesel saabia ostamassa
Paikallinen verstas antoi ymmärtää, että sylinteriputkien valumisen osasyynä Saabissa (ja muissa merkeissä) on, että koneelle annetaan liikaa monoa kylmänä.Mimmi kirjoitti:Vajoaminen johtunee takomisesta aiheutuvan materiaalimurtumien laajenemisesta kriittisiin mittoihin. Sylinteriputket kun lepäävät olakkeiden päällä.
Tietenkin mekaaninen "sovittaminen" ei ole paras mahdollinen ja aiheuttaa aina murtumia. Ei välttämättä silmin nähtäviä mutta murtumia kumminkin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001