Nastasääntö puree 2008 katsastuksessa
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Nastasääntö puree 2008 katsastuksessa
Jos nastojen lukumäärässä on yli 25% heittoa, siis eniten/vähiten nastoja olevien renkaiden kesken , on se pelkästään hylkäysperuste katsastuksessa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Nastasääntö puree 2008 katsastuksessa
Kukapa terve ihminen ajelisikaan sekanastoitetulla autolla.
Juuri tuon takia hylkäsin edelliset talvirenkaat, toisesta parista uupui jokunen nasta vaikka pintaa pirusti, tuntu vain että turvallisuus heikentynyt, joten ostin uudet.
-Sami
Juuri tuon takia hylkäsin edelliset talvirenkaat, toisesta parista uupui jokunen nasta vaikka pintaa pirusti, tuntu vain että turvallisuus heikentynyt, joten ostin uudet.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Nastasääntö puree 2008 katsastuksessa
Mahtaakohan rengasliikkeet vielä nastoittaa käytettyjä renkaita vai onko se ihan 70-lukuista touhua? Ja mitä mahtaa maksaa?
Itsellä on Hakkapeliitta 4:sista varsinkin eturenkaista irronnut varsin paljon nastoja, mutta mahdollisuutta saada uusia takuuseen ei varmastikaan ole, kun en mennyt reklamoimaan asiasta heti tuoreeltaan.
Itsellä on Hakkapeliitta 4:sista varsinkin eturenkaista irronnut varsin paljon nastoja, mutta mahdollisuutta saada uusia takuuseen ei varmastikaan ole, kun en mennyt reklamoimaan asiasta heti tuoreeltaan.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Nastasääntö puree 2008 katsastuksessa
Joskus olen kysellyt tuota nastoittamista.Kallista oli kun on käsityötä.
Re: Nastasääntö puree 2008 katsastuksessa
Liikenneturvallisuus taas varmaankin paranee, kun poistetaan kaikista renkaista saman verran nastoja, jotta renkaat kelpaavat myös katsastuksessa
Eski
Eski
Re: Nastasääntö puree 2008 katsastuksessa
Kyllähän tämäkin porsaanreikä varmasti vielä "keksitään", mikäli se ei ole jo suunnitelmissa. Pahasti haiskahtaa taas rengaskauppiaitten liiton lobbaukselta, yrittiväthän he taannoin saada renkaitten autoon vaihtamistakin auktorisoitua vain ja ainoastaan rengasliikkeille, siis ihan normaalia joka keväistä- ja syksyistä renkaitten vaihtoa, ei rengastöitä.Eski kirjoitti:Liikenneturvallisuus taas varmaankin paranee, kun poistetaan kaikista renkaista saman verran nastoja, jotta renkaat kelpaavat myös katsastuksessa
Eski
Ja liikenneturvallisuudella tässäkin ratsastettiin, mikä onkin kaunis ajatus mutta ei väärinkäytettynä.
Joku raja se tulisi olla laeilla ja säädöksillä pakotetussa kuluttamisessakin.
Re: Nastasääntö puree 2008 katsastuksessa
Autostani hajosi tunkki, auton takuun ollessa edelleen voimassa. Liikkeeseen ja tunkki vaihtoon. Vaihdettiin kyllä uuteen, mutta kerrottiin myös, ettei auton oma tunkki ole tarkoittu kesä-/talvirenkaiden vaihtoon, ainoastaan rikkoontuneen renkaan vaihtamiseen. Kausittaiset vaihdot tulisi suorituttaa merkki- tai rengasliikkeessä. Poistuin liikkeestä tunkki kourassa, vahvasti hohotellen.
Hyvät Uudet Vuodet
Hyvät Uudet Vuodet
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Nastasääntö puree 2008 katsastuksessa
>Liikenneturvallisuus taas varmaankin paranee, kun poistetaan kaikista renkaista saman verran nastoja, jotta renkaat kelpaavat myös katsastuksessa
Eski<
Noin se menee Eski. Opiskelijapoika/tyttö riipii nastoja pois ja liikenneturvallisuus senkuin paranee.
Perusidea on hyvä, mutta toteutus persiistä. Huomautus pitäisi riittää, eikä suora hylkäys.
Kuka ryömii ennen katsastusta autonsa alle, kuraselle pihalle, laskeakseen nastansa.
Sitten menee ostamaan yhden uuden renkaan, jossa on 78 nastaa
Kyllä jokainen järkevä autoilija, myös opiskelija, suorittaa silmämääräisen renkaan kunnon tarkistuksen ajoittain, oli katsastus edessä tai ei, laskematta nastojen lukumäärää.
Jokainen kyllä kurkkaa ajoittain tuon urasyvyyden ja tekee silloin uushankitapäätöksen renkaille.
Eski<
Noin se menee Eski. Opiskelijapoika/tyttö riipii nastoja pois ja liikenneturvallisuus senkuin paranee.
Perusidea on hyvä, mutta toteutus persiistä. Huomautus pitäisi riittää, eikä suora hylkäys.
Kuka ryömii ennen katsastusta autonsa alle, kuraselle pihalle, laskeakseen nastansa.
Sitten menee ostamaan yhden uuden renkaan, jossa on 78 nastaa
Kyllä jokainen järkevä autoilija, myös opiskelija, suorittaa silmämääräisen renkaan kunnon tarkistuksen ajoittain, oli katsastus edessä tai ei, laskematta nastojen lukumäärää.
Jokainen kyllä kurkkaa ajoittain tuon urasyvyyden ja tekee silloin uushankitapäätöksen renkaille.
Viimeksi muokannut Firges9000, Ma Joulu 31, 2007 17:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Nastasääntö puree 2008 katsastuksessa
Mulla on tallessa sellainen käsipuristin nastoille, RengasMatti nimeltään.tomaatti kirjoitti:Joskus olen kysellyt tuota nastoittamista.Kallista oli kun on käsityötä.
On tullut näes ,joskus aikoinaan, lisättyä nastoja, eikä poistettua
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Nastasääntö puree 2008 katsastuksessa
Tuli tuossa syksyllä ostettua uudet talvirenkaat satkuun, enkä halunnut ostaa ns. halpamerkkiä, joten päädyin Nokian Hakkapeliitta 4:iin. Lompakosta nykäisi 400€ verran, eikä 550€ kuukausituloilla tuollaisia viitsi joka syksy ostella. On sentään pysynyt lähes kaikki nastat kiinni. Vain yksi puuttuu toisesta eturenkaasta. Ja kyllä ovat saaneet välillä myös kyytiä nuo renkaat. Mikäli ensi "talvi" vaikuttaa samanlaiselta täytynee hommata jostakin nastattomat nastarenkaat tai kitkat.Firges9000 kirjoitti:Noin se menee Eski. Opiskelijapoika/tyttö riipii nastoja pois ja liikenneturvallisuus senkuin paranee.tomaatti kirjoitti:Joskus olen kysellyt tuota nastoittamista.Kallista oli kun on käsityötä.
Perusidea on hyvä, mutta toteutus persiistä. Huomautus pitäisi riittää, eikä suora hylkäys.
Kuka ryömii ennen katsastusta autonsa alle, kuraselle pihalle, laskeakseen nastansa.
Kyllä jokainen järkevä autoilija, myös opiskelija, suorittaa silmämääräisen renkaan kunnon tarkistuksen ajoittain, oli katsastus edessä tai ei, laskematta nastojen lukumäärää.
Jokainen kyllä kurkkaa ajoittain tuon urasyvyyden ja tekee silloin uushankitapäätöksen renkaille.
Re: Nastasääntö puree 2008 katsastuksessa
Mä aikanaan muistaakseni kyselin mahdollisuudesta saada pakettiauton nastat henkilöauton renkaisiin.Firges9000 kirjoitti:Mulla on tallessa sellainen käsipuristin nastoille, RengasMatti nimeltään.tomaatti kirjoitti:Joskus olen kysellyt tuota nastoittamista.Kallista oli kun on käsityötä.
On tullut näes ,joskus aikoinaan, lisättyä nastoja, eikä poistettua
Olis pitäny olla joku kaveri rengasliikkeessä kun eivät suostuneet edes harkitsemaan..
Re: Nastasääntö puree 2008 katsastuksessa
Seuraava keksintö on aivan varmasti se, että katsastuksessa aletaan tarkistamaan renkaitten ikä DOT- koodista, sanokaa mun sanoneen..
Re: Nastasääntö puree 2008 katsastuksessa
Aika nerokas hylkäämisperuste oli myöskin, kun yhdestä pakoputkiston pätkästä puuttui e-hyväksyntämerkki... Toisella konttorilla onneksi kelpasi tuollainenkin laiton viritys
Eski
Eski
Re: Nastasääntö puree 2008 katsastuksessa
toi saattaa olla hyvinkin niin totta?Minuteman kirjoitti:Seuraava keksintö on aivan varmasti se, että katsastuksessa aletaan tarkistamaan renkaitten ikä DOT- koodista, sanokaa mun sanoneen..
Yamaha FZ1-N -08
Re: Nastasääntö puree 2008 katsastuksessa
Ei juuri, ja sitäpaitsi nykyajan renkaissa ei ole tilaakaan lisänastoille. Irronneitten tilallekaan kun ei voi laittaa.Juha96 kirjoitti:Mahtaakohan rengasliikkeet vielä nastoittaa käytettyjä renkaita vai onko se ihan 70-lukuista touhua? Ja mitä mahtaa maksaa?