lumiharjan varren pään pehmennysviritys
lumiharjan varren pään pehmennysviritys
ketutti kun aina kolisi ja kalisi puuvarren pää pelteihin ym, jos vaikka pintakiilto kärsii
Pistelin ikijoustavaa silikoniputkea pari varvia ( alle pikkurillin paksuista) nitojan piikeillä sen pään ympäri ja reunoilta siis nitojalla ( mieluusti paineilmanitoja) kiinni, ei kolise enää juurikaan.
Kyllä tuossakaan kohtaa laatua ei ole kovin pitkälle viety.
Pistelin ikijoustavaa silikoniputkea pari varvia ( alle pikkurillin paksuista) nitojan piikeillä sen pään ympäri ja reunoilta siis nitojalla ( mieluusti paineilmanitoja) kiinni, ei kolise enää juurikaan.
Kyllä tuossakaan kohtaa laatua ei ole kovin pitkälle viety.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys
eiks noi kungsit oo hammasharjoja
prinzessamalli kyllä olis mieleen
prinzessamalli kyllä olis mieleen
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- "Aero"
- Viestit: 400
- Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
- Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä
Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys
Samaa mieltä Mimmin kanssa, että kyllä kungs on hyvä. Ei noilla puuvartisilla halpisharjoilla tee mitään. Suurimmassa osassa harjaosa todella olematon ja skraballa ei tee mitään, ja yleensä ne skrabaosatkin tuppaa irtoomaan jo ekoilla käyttökerroilla. Mulla on vielä se pidemmän mallin kungs, niin yltää kunnolla harjaamaan katonkin, eikä tarvitse nojailla pitkin kylkiä, jos auto on märkä tai kurainen.
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys
Pitkä Kungs löytyy täältäkin ja on kyllä paras kyhäelmä tähän asti käytetyistä.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys
Itse käytän kyllä tuollaista puuvartista harjaa. Kolme kappaletta moisia satkun etupenkin alla Kyllä noilla auto tulee puhtaaksi lumista ja jos skrabaa tarvitsee niin siihen käyttöön on sitten tuollainen lyhyt Murska-merkkinen. Niitäkin kaksin kappalein hansikaslokerossa.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys
Kaikkihan käyttää luonnollisesti sitä keskikonsoliin rakennettua skrapaa.. Eihän muita sovi ikkunaa vasten laittaa. vain saab originaali skrapalla.. kungsi täälläkin käytässä. Puuskebat muuten jees, mutta se skrapa hajoa heti
Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys
Kyllä Kungsillakin kolisee kun oikein reippaasti huitoo. Mielessä onkin käynyt halkaistun solumuovisen putkieristeen virittäminen parilla nippusiteellä pehmikkeeksi.
Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys
Mulla on musta Kungsi ja kyllähän se osuu jos huolimattomasti huitoo. Ja olen muuten huomannut, että kylläpä noita vanhoja Saabeja saa huitoa ilman näkyvämpiä kolhuja ja puskurin helmoista saa potkia jäitä pois turvakengällä
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys
Tottahan tuo, ja näitä tuleekin huitoa. Kurinpalautusta nääs..dimebak kirjoitti:Ja olen muuten huomannut, että kylläpä noita vanhoja Saabeja saa huitoa ilman näkyvämpiä kolhuja
Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys
Mie käytän orjallisesti noita Snö-is harjoja Kungsilta tuon käännettävän skrapaterän ja mustan värin vuoksi. Ainoa huonopuoli on jos sattuu huitaisemaan skrapalla huolimattomasti kovaan jäähän ja varsiosa menee sitten rikki niin skrapa ei pysy enään kiinni. Nytkin on käyttämätön terä jemmassa hanskalokerossa, kun löin varren rikki ja otin käyttämättömän harjan 99:stä, ja panin siihen käytössä olleen harjan skrapaterän.
Seuraava harja lienee tuollainen Max-is, kun siihen saa vaihtoskrapoja ja muutenkin tuo skrapan kiinnityskohta lienee hieman lujempi.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys
Tulispa viel sellanen harja jolla oikeasti uskaltaisi putsata myös muut kuin ikkunat ilman pelkoa kamalista naarmuista
Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys
Paineilmalla?
Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys
pade kirjoitti:Tulispa viel sellanen harja jolla oikeasti uskaltaisi putsata myös muut kuin ikkunat ilman pelkoa kamalista naarmuista
Tai sitten lämmin talli.....Mimmi kirjoitti:Kuumailmapuhallin
Itseltä kanssa pitkävartiselle Kungs:ille ääni.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys
Oikeastaan ihan pelkkä kylmäkin talli tai esim. autokatos estää tehokkaasti lumen ja jään kertymisen ja sitä kautta harjaamisen tarve vähenee.
Re: lumiharjan varren pään pehmennysviritys
Ja tuota, on tullut senlainen vaikutelma että jos esimerkiksi "Pade" näkisi minun pesevän autoa niin voisipa "George" ilmestyä tontille aika äkkiä..
No joo. Mutta karut käyttöautot ja harrasteautot erikseen.
No joo. Mutta karut käyttöautot ja harrasteautot erikseen.