Vantaan Motonet

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Vantaan Motonet

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Olen tässä joulunalus- ja jälkeisviikkoina käynyt Vantaan Motonetissä 5 kertaa vaihtelevina aikoina ja päivinä. Tasan kerran olen jaksanut odottaa omaa vuoroani varaosatiskille, mutta muuten sama kaava toistuu, eli etanan lailla etenevä jono on kypsyttänyt mielen ja olen poistunut ostamatta "tiskiltä" haettavia osia.

Palkkaako nuo myyjät tuonne jonkun hitaustestin perusteella?
Vai onko myyjistä pulaa?
Vai yritetäänkö jotain osaa ostamaan tullut asiakas kypsentää ostamaan myös kaikenmaailman tarjoushimmeleitä myyymälän puolelta siinä odotellessa?

Osasyy on myös urpoissa karvahattureiskoissa, jotka jää tiskille arpomaan, että minkähän vuotuinen se hondasivikki nyt olikaan eivätkä muutenkaan tunnu tietävän haluavatko sytystulpat vai jarrupalat...

Mutta alkaa olla meikäläisen mitta täysi tuolla jonottamista. Vanhan myymälän suhteen ei ollut läheskään yhtä negatiivisia kokemuksia... Postimyynnin kautta pitänee varmaan ruveta tilailemaan.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vantaan Motonet

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Mulla on myös vähentynyt motonetissa asiointi. Paikallisesta Hessumobiilista saa kaiken saman tavaran ja hinnat on yleensä noin 10% halvempiakin. Tosin, aika vähän tarvikeosia tulee muutenkaan hommattua. Konepellin pumput oli pari päivää sitten sellaset jotka kelpasivat tarvikkeena -> soitto Hessuun -> pari tuntia myöhemmin pumput oli noudettavissa ja hintaa oli tälläkertaa 20 senttiä/kpl enemmäin kuin Motonetissa.

Siellä Motonetissa on varsinkin viimepäivinä kuhissut porukkaa tuolta itänaapurin sivistyksen parista, oli eilen piha niin täynnä ryssää ettei sinne mitään asiaa olis ollutkaan.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vantaan Motonet

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Nostan hattua Vantaan Motonetin varaosamyyjille, palvelu on nopeata ja apuja saa.
En ymmärrä tuota kärsimättömyyttä, enpä ole 10 minuuttia kauempaa joutunut odottamaan, numerolappuni kanssa.
Oiskohan pinna muista syistä kireällä.:lol:
Viimeksi mulla oli 14 ennen ja 9 minuuttia meni kun olin palveltavana.

Vantaan Hessumobiilin palvelu on hyvä,on aina ollut

Klaukkalan vastaava piste on mielestäni ihan persiistä. Sinne en enää mene, vaikka tallimme on ihan lähellä.
Myyjät ovat ylimielisen yrmeitä ja paskaa tuupataan kännyyn kalliisti. so. väärää kamaa. Yleensä on vain EI OOTA. Asiakkaana tulee mieleen se Speden rautakauppa-sketsi.
Asiakkaana pyydän anteeksi, että olen käynyt siellä, häiritsemässä "ahkeria" myyjiä :lol: Anteeksi, että herätin heidät. :oops:
Taitaa Klaukkalassa päteä se pärstäkerroin.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Vantaan Motonet

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Firges9000 kirjoitti: En ymmärrä tuota kärsimättömyyttä, enpä ole 10 minuuttia kauempaa joutunut odottamaan, numerolappuni kanssa.
Oiskohan pinna muista syistä kireällä.:lol:
Viimeksi mulla oli 14 ennen ja 9 minuuttia meni kun olin palveltavana.

Vantaan Hessumobiilin palvelu on hyvä,on aina ollut
Kaksi kertaa yli puoli tuntia notkuin myymälän hyllyjä tonkien, jonossa oli toisella kerralla 22kpl minua ennen (painoin mieleen aikaisempien odottamisten takia), ja se eteni 12 asiakasta puolessa tunnissa. Myyjiä oli 2kpl tiskillä. Sitten paloi hihat ja poistuin sillä erää.

Paikallisia putiikkeja tulee itsekin suosittua, lähinnä käytössä Järvenpään Varaosa (tjsp siinä Lidlin vieressä), jossa ei ehkä ole hymypoika-kisan voittajia myymässä, mutta eipä ole koskaan yli 5 minuuttia pidempään tarvinnut odotella vuoroaan, kun noinkin "pieneksi" liikkeeksi myyjiä tuntuu aina olevan riittävästi, eli 3-4kpl tiskillä.

Näillä puheilla rupean kyllä välttämään Motonetissä käyntiä entisestään. Öljyt sun muut autoilun litkut saa sitäpaitsi esim. Tarjoustalosta halvemmalla.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vantaan Motonet

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Kahta en vaihda. :D

Variston Hessumobiilia ja Vantaan Motonettia.

Hessumobiilissa ja Motonetissa joudun odottamaan ihan yhtä kauan, on nääs muitakin ihmisiä ostamassa pakoputkiensa kannatinheloja :D

VJS, Rauhallista uutta vuotta toivotan
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Vantaan Motonet

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Joo, kyllähän noita paikallisia tulee suosittua, kun ei niissä ne varaosat maksa sen enempää kuin missään isommankaan ketjun myymälöissä. Yhdestä liikkeestä sain jopa alennuksen nettohinnasta eli se osa oli halpa :lol: Ja kyllähän tuota Auto-Centeriä tulee suosittua. Ainoastaan kolme osaa on pitänyt tilata. Tulikin sitten mieleen, että pitää tilata ne platina-NGK:t joita ei hyllystä löytynyt.

Eipä tuo Centerikään mikään taivas ole joten on joutunut joitain osia ostamaan sitten Auto-Acrosta.

Yksi huvittavimmista on ehdottomasti Vianor Rollossa. Ei se, että siellä olis joutunut odottamaan mutta se syy miksi joskus joutuu odottamaan. Eräskin kerta yksi venäläinen osti varmasti enemmän osia ku mulla on menny noihin Saabeihin yhteensä. Eikä mulla mitään sitä vastaan ole, asiakas on asiakas oli se mistä tahansa. Ja se on pakko mainita, että sillä "naapurilla" oli varmasti enemmän likviditeettiä kuin kaikilla muilla yhteensä :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Re: Vantaan Motonet

Viesti Kirjoittaja junnu »

Kyllähän se harmittaa,Kun yleensä pääsee lauantaisin pyörähtämään ja pussilastittain jonoa.Aika muutenkin kortilla ja monta puljua olis käytävä läpi?? Kyllä motonetin tavarat tulee tilaamalla helpommin...Ottakaas mallia Örjanilta,Nii eiköhä rupea tapahtumaan :lol: http://www.youtube.com/watch?v=dCfat-yIGvY
puh.050-3748237
#3078
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Vantaan Motonet

Viesti Kirjoittaja ajn »

Jumanskekka, örjan on selkeesti avainasiakas... :D

Semmosen hieman hämmentävän asiaan olen huomannut, että Motonetissa nousi hinnat ja väki väheni, kun omistaja vaihtui... saman omistajan toisen ketjun myymälässä esimerkiksi öljypänikkä maksaa nyt huomattavasti vähemmän kuin motossa - ennen omistajanvaihdosta oli toisinpäin... 8O

Olisko meneillään taas tämä klassinen keissi, jossa täytyy kilpailun vähentämisesksi ajaa toinen ketju kannattamattomaksi niillä paikkakunnilla, joissa ketjuilla on kilpailua keskenään... ja sitten suljetaan se kalliimmalla samaa tavaraa myyvä myymälä, ja nostetaan toisessa hintoja... näin se toimii...

Tampereella eli Pirkkalassa mua on pikkusen ihmetyttänyt, kun motonetti myy pääosin IKH:n maahantuomia työkaluja ja esim boschin akkuja, ja sitte samaan aikaan IKH tekee omaa myymälää saman kadun varteen, joka avataan tämän vuoden keväällä....
http://www.ikh.fi/index.php?sivu=tamper ... 1&r_id=130

http://www.motonet.fi/?id=14
-------------------------8<----------->8--------
#1395
Avatar
merlin
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: To Elo 10, 2006 20:15
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vantaan Motonet

Viesti Kirjoittaja merlin »

ite tilaan matkahuollossa suoraan porvooseen vaikka hesassa käynkin töissä , maksaa 10euroa ja osat ovat 2 päivän sisällä tilaamisesta noudettavissa.
5 menis kuitenkin jo bensoihin kun poikkeais työmatkan varrelta sinne :mrgreen:
96 vm. 1975
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Vantaan Motonet

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

V.J.S kirjoitti:Näillä puheilla rupean kyllä välttämään Motonetissä käyntiä entisestään. Öljyt sun muut autoilun litkut saa sitäpaitsi esim. Tarjoustalosta halvemmalla.
Perhananperhana, pakko oli taas Motonettiin vaivautua, kun Pajatso lopetti männäviikolla lataamisen. Hiilen penteleet näytti säätimestä loppuneen ja pariin varaosaputkaan soitin ja tulin informoiduksi mokkulan olevan heillä tilaustavaraa.
Siispä Vantaan Motonettiin, jossa oli hyllyssä. Yhdeksän asiakasta oli ennen minua ja tiskillä neljä myyjää. Kolmen asiakkaan jälkeen kaksi myyjistä hävisi jonnekin. 18min 32sek. kesti tiskille pääsy (otin kännyllä aikaa) vuoronumeron ottamisesta laskien. Liikaa vaiko liian vähän?

Kaiken huipuksi uudella säätimellä latasi n. 15km kunnes pamahti taas latausvalo tauluun :evil: Tässä kohtaa kello oli tietenkin klo 18 la-iltana, joten siirryin vittuuntuneena punkkutonkan kanssa sohvalle. Tässä vaiheessa lienee syytä myös informoida, että Pajen laturissa lataussäädin hiilineen on laturin sisällä, eli laturi pitää irrottaa ja purkaa atomeiksi säätimen vaihtoa varten...

Onneksi sentään edes joillain huoltoasemilla vielä on palvelua, joten sunnuntaina laturin uusintaelvytysyrityksen jälkeen Pukinmäen Essolle, josta tehdasehjätty laturi käteen hintaan 160€ alle viidessä minuutissa. Johan alkoi lataamaan niin pirusti (ja lataa edelleen...). Oli jotain 30€ kalliimpi kuin Moton listoilla, mutta siitä ilosta maksan mielelläni muutaman kympin, että ei tarvitse mennä Motonettiin katsomaan kun elämä valuu sormien lävitse vuoroa odotellessa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin