Mopo ohjuksia ratsattiin, kerrankin.
Re: Mopo ohjuksia ratsattiin, kerrankin.
Enemmän, kuin pienestä extra-nopeudesta, olen huolissani siitä, että monesti nämä hyvin vastuuttomat nulikat vievät niillä heikoilla menopeleillään ihan laillisesti vielä matkustajaakin.
Ei todellakaan riitä noissa skoottereissa ym. ominaisuudet 2 matkustajan ylipainolle, niitä ei ole rakennettu kestämään sitä. Ei riitä tehot, levyjarrut ehkä riittääkin, mutta rungon kantavuus ei kyllä riitä, iskarit on äkkiä entisiä.
Ja ajotaito: Molemmat jalat maassa ei mielestäni saa mitään otetta 2 pyöräiseen menopeliin liukkaalla alustalla. Eikä noilla yleensä ole edes nastarenkaita talveksi.
Ei todellakaan riitä noissa skoottereissa ym. ominaisuudet 2 matkustajan ylipainolle, niitä ei ole rakennettu kestämään sitä. Ei riitä tehot, levyjarrut ehkä riittääkin, mutta rungon kantavuus ei kyllä riitä, iskarit on äkkiä entisiä.
Ja ajotaito: Molemmat jalat maassa ei mielestäni saa mitään otetta 2 pyöräiseen menopeliin liukkaalla alustalla. Eikä noilla yleensä ole edes nastarenkaita talveksi.
Re: Mopo ohjuksia ratsattiin, kerrankin.
Puutun tässä tuohon rungon kantavuuteen. Älä sekoita kiinanihmeitä laadukkaampiin. Esimerkiksi Aprilian SR Ditech (kun mallin tiedän, ei mainos) riittää aivan varmasti kantavuudeltaan kahdelle teinille kaikin puolin. Oma satapiikki-enduroni ei ollut aikoinaan rungon/jarrujen suhteen pätkääkään parempi kuin osa näistä nykyisistä enduro-mallisista mopoista, muitakin kuin Aprilia löytyy tähän. Yllätys oli suuri kun huomasin pari vuotta sitten että tällainen enduro-mallin (Aprilia RX50) on itse asiassa _suurempi_ ja kantavampi kuin Honda MTX125 aikoinaan oli. Painan aika tasan 120 kg nykyisin joten mikään keiju en ole ja silti tuollainen RX50 tuntui luotettavalta ajaa. Olisipa tosiaankin ollut ominaisuudet samanlaiset silloin aikoinaan, useammalta mustelmalta olisin varmasti säästynyt.Ristom kirjoitti:Enemmän, kuin pienestä extra-nopeudesta, olen huolissani siitä, että monesti nämä hyvin vastuuttomat nulikat vievät niillä heikoilla menopeleillään ihan laillisesti vielä matkustajaakin.
Ei todellakaan riitä noissa skoottereissa ym. ominaisuudet 2 matkustajan ylipainolle, niitä ei ole rakennettu kestämään sitä. Ei riitä tehot, levyjarrut ehkä riittääkin, mutta rungon kantavuus ei kyllä riitä, iskarit on äkkiä entisiä.
Ja ajotaito: Molemmat jalat maassa ei mielestäni saa mitään otetta 2 pyöräiseen menopeliin liukkaalla alustalla. Eikä noilla yleensä ole edes nastarenkaita talveksi.
Markkinoilla on tällä hetkellä vain valtavan laajalla haarukalla näitä vehkeitä, pelkällä maahantuontiketjulla ei vain kateta sitä hintaeroa, 699 vastaan noin 3000 egua. Valitettavasti noita halvempia vain tulee vastaan useammin, onhan tuo 3000 euroa _moposta_ vuoden käyttöä varten toisaalta aika paljon.
Rami
****
VAG
VAG
Re: Mopo ohjuksia ratsattiin, kerrankin.
Tommonen vois olla edellytyksenä kaikille jotka haluaa liikenteen sekaan:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp
Re: Mopo ohjuksia ratsattiin, kerrankin.
Parempi se mun mielestä on mopoa ruuvata silläkin seurauksella että huippunopeus kasvaa yli sen määritetyn 45km/h, kuin että samaiset nulikat olisivat kylällä mummoja potkimassa ja laseja rikkomassa. Jos 15-vuotiaita mopokuskeja pitää vaarallisina, niin millaisia sitten saman ikäiset p*llurinkiä kiertävät traktorikuskit ovat. Ainakin maaseudulla traktorit ovat varsin yleisiä ilmestyksiä kylänringillä.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Re: Mopo ohjuksia ratsattiin, kerrankin.
Jep, ja omituista sinänsä että parhaimmillaan noin/yli? 30-tonnisen yhdistelmän (iso traktori + painava kuorma) kuljettamiseen ei edellytetä minkäänlaista ajokoetta eikä niihin paljoa teoriassakaan taideta puuttua. Kaipa tässä luotetaan siihen ettei maanviljelijä/traktorin omistaja anna kallista laitettaan ihan osaamattomiin käsiin.hewidero kirjoitti:Parempi se mun mielestä on mopoa ruuvata silläkin seurauksella että huippunopeus kasvaa yli sen määritetyn 45km/h, kuin että samaiset nulikat olisivat kylällä mummoja potkimassa ja laseja rikkomassa. Jos 15-vuotiaita mopokuskeja pitää vaarallisina, niin millaisia sitten saman ikäiset p*llurinkiä kiertävät traktorikuskit ovat. Ainakin maaseudulla traktorit ovat varsin yleisiä ilmestyksiä kylänringillä.
Ram
****
VAG
VAG
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Mopo ohjuksia ratsattiin, kerrankin.
Mitähän mahtaa maksaa tuollasen PV Sukisukin virittäminen, että se kulkee 107km/h ?? (GPS)
Viime kesänä tuli sellasen perässä vähän aikaa ajettua.
Viime kesänä tuli sellasen perässä vähän aikaa ajettua.
Re: Mopo ohjuksia ratsattiin, kerrankin.
80cc pytty tais olla siihe jotai 60e uutena...
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Mopo ohjuksia ratsattiin, kerrankin.
Virein PV, minkä kulkua itse olen päässyt todistamaan koostui seuraavista osista:apu,apupoika kirjoitti:Mitähän mahtaa maksaa tuollasen PV Sukisukin virittäminen, että se kulkee 107km/h ?? (GPS)
Viime kesänä tuli sellasen perässä vähän aikaa ajettua.
Malossi 80cc pytty, viilattu, porattu ja asennettu lisäksi läppäventtiili.
Giannelli tehoputki.
Dellorton yli 30mm kaasutin crossista.
ja tietysti ratastukset päälle.
Vaikka ei mitään GPS tietoa huipuista ole, niin uskoisin että noilla eväillä 107 km/h:n nopeus ei ollut mahdoton.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696