![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Pienempi kulutuskin on tietysti vaan plussaa sekin..
Petter kirjoitti:Manuaalin hyvä puoli on se, että saa vapaasti valita vaihteen. Myös kulutus on pienempi eikä hukkaa tehoa.
Kannattaa testata manuaalilla ajamista päivittäin vaikka 1½h ruuhka-ajolla vantaalta espooseenMimmi kirjoitti:Onko automaattivaihteisessa autossa jotenkin erilainen a: ohjaus; b: jarrut; c: alusta; d: penkit?Jonni Peura kirjoitti:Heh, heh... Sanotaan sitten vaikka että ajamisen vaivattomuus.9-5T kirjoitti:Vaimo voisi vastata "ajamisen helppous" mutta missä km lukemissa manuaalilla ajo ei enää ole vaikeaa?
Itse koen asian juuri samoin.Tri-Lo kirjoitti:Automaatti vaan tappaa niin paljon siitä tunteesta ajamisessa
Tässäpä sitten toinen persreikä...Kepin vatkaaminen on akkojen ja homojen hommaaMoney For Nothing kirjoitti: Automaatti, miehille jotka eivät pysty tekemään montaa asiaa yhtäaikaa...ei hernehiä, tämä oli se kuuluisa pers***reikä
Itse en ole vielä päässyt siihen että yhdellä kädellä käärisin sätkän, mutta esim. valoissa jos tekee mieli tupakkia niin helpompaa se on kun liikkeellelähtöön tarvitsee siirtää jalka jarrulta kaasulle (ja toisella kädellä vähän ohjailla).joima kirjoitti:kadun kulmissa manuaalilla tupakkamiehillä tuhkat on sylissä tai auto sammuu.
vaihtaa ja karistaa yhtäaikaa osaa vain fakiiri??
Jos ne vaan toimisi, pl. vanhojen tomaattien pakko 1 ja 2. Muuten tuntuu järjestään nykytomaateissa olevan vaihteenvalitsin vähän niinkuin nöyrä toivomus jonka tomaatti toteuttaa sitten kun siltä tuntuu ja vähän kaasua polkaistessa vaihtaa pienemmälle vaikka ei kickdownille asti menisi. Toisinsanoen ei ole pakkoa nähnytkään.IamTheStig kirjoitti:Pakkovaihteetkin on keksittyPetter kirjoitti:Manuaalin hyvä puoli on se, että saa vapaasti valita vaihteen. Myös kulutus on pienempi eikä hukkaa tehoa.![]()
Diesel automaateissa maantieajossa ei ole suurta eroa manuaaliin. Erot tulee kaupunkiajossa.aakoo kirjoitti:Jos ajaminen on pääosin maantieajoa, varsinkin bensamallilla manuaali olisi parempi vaihtoehto jo pienemmän kulutuksensa vuoksi.
Uusi 6-vaihteinen ei juuri mieti. Nopeampi se on kuin käsinvekslaaja. Ja aina voi käsin valita pienemmän etukäteen jos epäröi. Ja tässä uudessa on Sport asennossa todella herkällä laittamaan pienempää.aakoo kirjoitti:Matkalla tulee joskus myös mieleen automaatilla ohitukseen lähtiessä, että mitäköhän se vaihteistokin miettii.