Kestovahaus Espoon alueella

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
7-spoke
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Elo 10, 2004 07:32
Paikkakunta: Espoo

Kestovahaus Espoon alueella

Viesti Kirjoittaja 7-spoke »

Onko kellään kokemuksia kestovahauksia tekevistä yrityksistä Espoon alueella? Minkälaisia käsittelyitä olette teettäneet, millä lopputuloksella ja millä hinnalla?

Omassa mustassa autossani on sinänsä ehjä maalipinta, mutta siinä on ikäviä harjakoneen jättämiä pintanaarmuja. Tästä syystä olen ajatellut teettää myllytyksen ja kestovahauksen.
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Kestovahaus Espoon alueella

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Meikäläisellä tismalleen sama juttu ja sama värikin ja keväällä menossa myllytykseen johonkin. Mieluiten Espoo. Hyville vinkeille olisi käyttöä

Auton pesemisestä muuten kysyttävää. Olen pessyt tuota vehjettä tuollaisissa Parkkipesuissa luullen, että se ehkä säästäisi maalipintaa pahemmalta naarmuuntumiselta, mutta aika pahasti naarmuttaa sekin. Keulassa hieman tuoretta maalipintaa ja jo yhden pesun jälkeen selkeätä naarmuuntumista havaittavissa. Pieneltä kulumiselta tuskin voi välttyä millään konstilla, mutta omaa pesutekniikkaa sietäisi ehkä tutkailla.

Kysymys: Pitäisikö harjan liikkeen olla mieluummin edestakainen vai pyörivä?
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Re: Kestovahaus Espoon alueella

Viesti Kirjoittaja HMK »

Kävin myllyttämässä loppusyksyllä Opelin Shining Centerissä Espoossa. Jälki oli hyvää vaikkakin myllytys ei tehnyt haalistuneita muoviosia kirkkaiksi (siihen auttaa vain maalaus). Homma kustansi 170 euroa ja oli kyllä hintansa arvoinen.
Voin suositella.

Tarkoitus olisi jossain välissä viedä Saab samaan paikkaan kestovahaukseen ja mahd. ikkunoiden tummennukseen.

http://www.shiningcenter.com/
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Re: Kestovahaus Espoon alueella

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Autodent myllyttää, pinnoittaa, kiilottaa ja ties mitä muutakin. Multa oikaisivat ihanien kanssa autoilijoiden ovillaan pokkimät kolhut ( 6 kpl vuoden sisään tulleita ).
Pellit ainakin firma sais oikaistuksi ja näytti kiiltäväksi saavan naapuripilttuussa olleen japanin ihmeen.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Kestovahaus Espoon alueella

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Tannisto kirjoitti:
Auton pesemisestä muuten kysyttävää. Olen pessyt tuota vehjettä tuollaisissa Parkkipesuissa luullen, että se ehkä säästäisi maalipintaa pahemmalta naarmuuntumiselta, mutta aika pahasti naarmuttaa sekin. Keulassa hieman tuoretta maalipintaa ja jo yhden pesun jälkeen selkeätä naarmuuntumista havaittavissa. Pieneltä kulumiselta tuskin voi välttyä millään konstilla, mutta omaa pesutekniikkaa sietäisi ehkä tutkailla.

Kysymys: Pitäisikö harjan liikkeen olla mieluummin edestakainen vai pyörivä?
Ainakin nuo pari pesupaikkaa missä olen käyttänyt autoani pesussa ja vahauttanut, eivät käytä harjoja vaan painepesuria ja sientä. Kuivauksessa paperia ja säämiskää, sekä jotain pehmeitä lastoja.
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Kestovahaus Espoon alueella

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

apu,apupoika kirjoitti:
Tannisto kirjoitti:
Auton pesemisestä muuten kysyttävää. Olen pessyt tuota vehjettä tuollaisissa Parkkipesuissa luullen, että se ehkä säästäisi maalipintaa pahemmalta naarmuuntumiselta, mutta aika pahasti naarmuttaa sekin. Keulassa hieman tuoretta maalipintaa ja jo yhden pesun jälkeen selkeätä naarmuuntumista havaittavissa. Pieneltä kulumiselta tuskin voi välttyä millään konstilla, mutta omaa pesutekniikkaa sietäisi ehkä tutkailla.

Kysymys: Pitäisikö harjan liikkeen olla mieluummin edestakainen vai pyörivä?
Ainakin nuo pari pesupaikkaa missä olen käyttänyt autoani pesussa ja vahauttanut, eivät käytä harjoja vaan painepesuria ja sientä. Kuivauksessa paperia ja säämiskää, sekä jotain pehmeitä lastoja.
Sieni olisi varmasti paras ja hellävaraisin. Ei vain huvita makssaa palvelusta, mikä on ihan kivaakin tehdä itse.
Noiden "itsepalvelupesupaikkojen" säännöt vaan taitavat kieltää muiden kuin niiden omien pesuvälineiden käytön. Pitäisi löytää paikka, missä auton saisi pestä edullisesti omilla välineillä. Tai sitten vaan mennä ja pestä onnellisen tietämättömänä sienellä...
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Re: Kestovahaus Espoon alueella

Viesti Kirjoittaja pade »

Tannisto kirjoitti:
Sieni olisi varmasti paras ja hellävaraisin. Ei vain huvita makssaa palvelusta, mikä on ihan kivaakin tehdä itse.
Noiden "itsepalvelupesupaikkojen" säännöt vaan taitavat kieltää muiden kuin niiden omien pesuvälineiden käytön. Pitäisi löytää paikka, missä auton saisi pestä edullisesti omilla välineillä. Tai sitten vaan mennä ja pestä onnellisen tietämättömänä sienellä...
http://www.autopesucenter.fi

Tuolla itse ainakin pessyt omilla kamoilla. Kunhan ei ole kovaa ruuhkaa eikä hinkkaa autoa tunnin niin tuolla onnistuu hyvin omilla pesukamoilla peseminen.
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kestovahaus Espoon alueella

Viesti Kirjoittaja Ässä »

pade kirjoitti: http://www.autopesucenter.fi

Tuolla itse ainakin pessyt omilla kamoilla. Kunhan ei ole kovaa ruuhkaa eikä hinkkaa autoa tunnin niin tuolla onnistuu hyvin omilla pesukamoilla peseminen.
Kiitos vinkistä. Paljonko TI-pesuhallin käyttö maksaa?
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Re: Kestovahaus Espoon alueella

Viesti Kirjoittaja pade »

Ässä kirjoitti:
pade kirjoitti: http://www.autopesucenter.fi

Tuolla itse ainakin pessyt omilla kamoilla. Kunhan ei ole kovaa ruuhkaa eikä hinkkaa autoa tunnin niin tuolla onnistuu hyvin omilla pesukamoilla peseminen.
Kiitos vinkistä. Paljonko TI-pesuhallin käyttö maksaa?
Paikka toimii poleteilla jotka maksaa 2e/7min.
Kyseessä on siis painepesuri/harja -yhdistelmä. Jos omilla kamoilla pesee niin kaksi polettia riittää, ensin alkuhuuhtelu ja lopuksi taas toinen huuhtelu.
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Kestovahaus Espoon alueella

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

pade kirjoitti:
Tannisto kirjoitti:
Sieni olisi varmasti paras ja hellävaraisin. Ei vain huvita makssaa palvelusta, mikä on ihan kivaakin tehdä itse.
Noiden "itsepalvelupesupaikkojen" säännöt vaan taitavat kieltää muiden kuin niiden omien pesuvälineiden käytön. Pitäisi löytää paikka, missä auton saisi pestä edullisesti omilla välineillä. Tai sitten vaan mennä ja pestä onnellisen tietämättömänä sienellä...
http://www.autopesucenter.fi

Tuolla itse ainakin pessyt omilla kamoilla. Kunhan ei ole kovaa ruuhkaa eikä hinkkaa autoa tunnin niin tuolla onnistuu hyvin omilla pesukamoilla peseminen.
Hienoa. Kiitos vinkistä. Onkin sopivasti työmatkan varrella :wink:
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kestovahaus Espoon alueella

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Muuralan ja Olarin nesteillä on TI-hallit missä voi pestä omilla välineillä. Toimivat aikaveloituksella. Muuralassa myös poletilla toimivia pesupaikkoja, joissa ei saa käyttää omia välineitä.

Ei mitään Nesteen mainostusta, mutta itse olen sattunut käyttämään noita molempia Espoossa asuessani.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kestovahaus Espoon alueella

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Helsingin puolella, mutta kehä ykkösen varrella lähellä Espoon rajaa on myös Kannelmäen Neste, jonka pesupaikoilla saa ja pitääkin pestä omilla välineillä. Talon puolesta on tarjolla vain letku ja ämpäri.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Kestovahaus Espoon alueella

Viesti Kirjoittaja saapasi »

JuHem kirjoitti:Muuralan ja Olarin nesteillä on TI-hallit missä voi pestä omilla välineillä. Toimivat aikaveloituksella. Muuralassa myös poletilla toimivia pesupaikkoja, joissa ei saa käyttää omia välineitä.
Muurala on paljon halvempi kuin Olari. Olarissa taas on pesupaikkoja muistini mukaan peräti 7 kpl. Mutta siellä ei ole painepesuria. Muuralassa on se korkeapaine, jolla ei periaatteessa tarttis kuin huitaista (tulee silti jynssättyä :D ). Muuralan TI-Pesuhalleja on 2 ja polettipesupaikkoja 3. TI-halliin voi joutua jonottamaan pitkäänkin.

Ennen tuli käytyä Olarissa, mutta onneksi siellä oli alku talvesta remppa, niin se ajoi kokeilemaan muita. Muurala on pop!
Vahaan auton joka kerta pesun yhteydessä. Aikaa kuluu n.1,5h ja maksaa n. 15€.
Tietääkö joku vielä halvemman? Polettipaikoissahan autoa ei saa vahata.
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Kestovahaus Espoon alueella

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Jaahas... Tikkurilan Nesteellä näyttäisi olevan myös TI-hallissa pesumahdollisuus. Hinta oli muistaakseni 5,50 € / 20 min ja seuraavat minuutit 0,25 € / kpl. Mikäs olisi sopiva pesuaine, jotta suola ja piki irtoaisi hyvin? Vahat saa mielellään jäädä pintaan. Ei ole juuri tullut talvisin pestyä itse... kotoa ei löydy kuin Autoglymin shampoota.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Kestovahaus Espoon alueella

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Saab-man kirjoitti:Tikkurilan Nesteellä näyttäisi olevan myös TI-hallissa pesumahdollisuus. Hinta oli muistaakseni 5,50 € / 20 min ja seuraavat minuutit 0,25 € / kpl.
Kallis. Muuralassa oli jotain 0,20€ / min ja about 6€ eka puoltuntia.
Vastaa Viestiin