Huonoin saamasi palvelu autoalalla?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Aerochick
"Saabisti"
Viestit: 1192
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 09:56
Paikkakunta: Helsinsky

Re: ...

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

Saha kirjoitti:Niin... minä saan yleensä joka autoliikkeessä, korjaamossa tai varaosaliikkeessä huonoa palvelua (siis jos saan palvelua ollenkaan), koska olen nainen.
Niin totta! Varsinkin Variston Länärin henkilökunta myyntipuolella on surkeinta mies(nais?)muistiin. Lipevät automyyjät tuijottelevat kahvikupin äärestä supisten kun astun liikkeeseen sisään. Kukaan ei ole koskaan tullut tarjoamaan apua vaan sitä saa itse käydä huhuilemasta kahviautomaatin vierestä. :evil:
Huollon puolelta samaisessa liikkeessä on tyritty ainakin kerran upeasti; takapenkkien kaatosysteemin lukko oli paskana, auton aikataulusta soitettaessa todettiin vaan, että "ei siinä mitään vikaa ole" Huoltopuolen työnjohtajan tai mikä ikinä onkaan, pieni paskantärkeä ihminen tuli sitten esittelemään viisaana naiselle, miten ehjänä se onkaan. Parin minuutin räpellyksen jälkeen oli pakko tokaista: " Niin se lukitushan löytyy takakontista kaivelemalla eikä sieltä niskatuen takaa.." :D Vika löytyi edelleen, joten sitä tuskin oli edes katsottu. Hyvä Länsiauto!!
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

lucaf kirjoitti:
Henkka #2283 kirjoitti:Ja kun auton luokse päästiin, niin kaveri ei millään halunnu kumartua ja kurkata reunan taakse... no en itsekään kumartunut ja lopulta sen jalat taipu sen verran, että katso, ja samalla tiputti rintataskustaan kännykän kuralätäkköön.
:lol: :lol: :lol:
Joo! Vaikka jo oli vähän pinna tiukalla, niin naama väänty väkisin "päivän paha työ"-hymyyn :lol:

Muuten lucaf, asiantuntijana osaat varmaan sanoa, että onko pikkuvilkkusia 99:ejä saanut joskus oranssina alkuperäisvärinä? Täällä Nummelan nurkilla semmonen pirun hyvännäkönen pyörii, usein vastaanki. Pitäs joskus mennä jututtamaan kaveria.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

make206 kirjoitti:Paikallisessa vianorissa on pariin kertaan tullut asioitua rengas- ja vanneasioissa. Kummallakaan kerralla en ko. paikasta ostanut, eikä ostopäätös ole hinnasta ollut kiinni.
96:een kyselin renkaita ja mitään sen kummemmin miettimättä vastaus kuuluu että "ei ole, eikä aleta hommaamaan". Uskomatonta touhua.. :roll:
Oliko se harmaa tukkainen laiha mies. Sillä jätkällä ei ole vissiin mitään intoa myydä henkilöauton renkaita. Mutta kyllä niitä kuorma-autojen renkaita myydään. Lyhyesti, rengasasioissa kannattaa kääntyä Lapin Kumen puoleen.

No. Oma paska kokemus. Käytiin kavereiden kanssa ajamassa isoja farkkuja. Viimeisenä mentiin Pösö-kauppaan ja minä painatin myyjän luokse kysymään 406 farkkua testiin. Niitä oli niitä "myyjiä" kolme pitämässä jotain tarinakerhoa ja kysäisin autoa koeajolle. No, eiköhän yksi niistä "myyjistä" sanonut, että tule poika isäs kanssa uudemman kerran. Oli tosi rohkeaa sanoa 191cm pitkää täysi-ikäistä miehen alkua pojaksi, varsinkin ku hän itse oli 150cm kädet pystyssä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 »

dimebak kirjoitti:
make206 kirjoitti:Paikallisessa vianorissa on pariin kertaan tullut asioitua rengas- ja vanneasioissa. Kummallakaan kerralla en ko. paikasta ostanut, eikä ostopäätös ole hinnasta ollut kiinni.
96:een kyselin renkaita ja mitään sen kummemmin miettimättä vastaus kuuluu että "ei ole, eikä aleta hommaamaan". Uskomatonta touhua.. :roll:
Oliko se harmaa tukkainen laiha mies. Sillä jätkällä ei ole vissiin mitään intoa myydä henkilöauton renkaita. Mutta kyllä niitä kuorma-autojen renkaita myydään.
Jeh, sama ukko..
dimebak kirjoitti:..."tule poika isäs kanssa uudemman kerran". Oli tosi rohkeaa sanoa 191cm pitkää täysi-ikäistä miehen alkua pojaksi, varsinkin ku hän itse oli 150cm kädet pystyssä.
Kuulostaisi samalta kiharatukalta jonka kanssa yritin asioida joku vuosi takaperin kun olin pikkuautoa ostamassa. "kiharatukka" tervehti minua samoilla kommenteilla kuin dimebak:ia ja niinpä kävelin takapihan fiat-saab puolelle ja teimme siellä asiallisen myyjän kanssa kaupat uudesta pösöstä.
#1430
mordai
"Turbo"
Viestit: 254
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Huonoin saamasi palvelu autoalalla?

Viesti Kirjoittaja mordai »

Pakko herätellä, kun selailin omia kirjoituksiani ja tämä topikki pisti silmään...

Olin myymässä tuota vanhaa NG9-3 SE:tä ja ajattelin katsastaa mikä tuo V50 on miehiään. Menin Kaivokselan Biliaan ja suoraan myyjälle. Kerroin suoraan mitä etsin ja kaveri näytti sisätiloissa yhtä muuten sopivaa, mutta automaattina olevaa Vulvaa. Keskusteltiin siinä hetken (minä kysyin - hän vastasi -tyyppisesti) ja kaveri paukutti heillä olevan suomen suurin Volvo vaihtoautojen kanta. V50:siä löytyy varmaan 100kpl. Erehdyin kysymään miten löytäisin näistä minulle sopivan pelin, johon kaveri totesi notta "NETISTÄ"! "Anteeksi kuinka?" - "Juu, netissä suurin osa on, vaikka osa ei edes sinnekään ehdi..." Jepjep! Kiitin, käännyin kannoillani ja poistuin tulipunaisena. Itse myyntialalla työskentelevänä en voisi kutsua kyseistä kaveria myyjäksi, en edes tuote-esittelijäksi. Ehkä tänäpäivänä pitää rahan haista kun tulee liikkeeseen...

Mutta loppu hyvin - kaikki hyvin - ja saabismi on sairaus. Airportin Metro teki tarjouksen josta ei voinut kieltäytyä ja päivitin NG:n SS:ään. Toimii!
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re:

Viesti Kirjoittaja mike »

9000cst kirjoitti:Aine Oy Oulu, ei rahat kelpaa jos ei oo puku päällä tai vähintään 9-5 saappi...
Mä olen kyllä saanut Aineen myyntipuolelta oikein hyvää palvelua ja samoin varaosapuolelta. Automyyjä Tyni ainakin tuntui olevan tämän saabistin kanssa samalla aaltopituudella. Eikä pahaa sanottavaa paikan naismyyjästäkään.

Huoltopuolelta ei valitettavasti voi sanoa saaneen mitään muuta kuin tympääntyneitä tuhahduksia ja itselle vaivautuneen olon.
Kuten jollakin siellä eteläsuomessa oli myyjä tiennyt asiakkaan tarpeet asiakasta paremmin niin ainakin aineen yksi huoltoneuvoja tuntuu olevan yhtä viisas.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re:

Viesti Kirjoittaja mike »

dimebak kirjoitti:
make206 kirjoitti:Paikallisessa vianorissa on pariin kertaan tullut asioitua rengas- ja vanneasioissa. Kummallakaan kerralla en ko. paikasta ostanut, eikä ostopäätös ole hinnasta ollut kiinni.
96:een kyselin renkaita ja mitään sen kummemmin miettimättä vastaus kuuluu että "ei ole, eikä aleta hommaamaan". Uskomatonta touhua.. :roll:
Oliko se harmaa tukkainen laiha mies. Sillä jätkällä ei ole vissiin mitään intoa myydä henkilöauton renkaita. Mutta kyllä niitä kuorma-autojen renkaita myydään. Lyhyesti, rengasasioissa kannattaa kääntyä Lapin Kumen puoleen.

No. Oma paska kokemus. Käytiin kavereiden kanssa ajamassa isoja farkkuja. Viimeisenä mentiin Pösö-kauppaan ja minä painatin myyjän luokse kysymään 406 farkkua testiin. Niitä oli niitä "myyjiä" kolme pitämässä jotain tarinakerhoa ja kysäisin autoa koeajolle. No, eiköhän yksi niistä "myyjistä" sanonut, että tule poika isäs kanssa uudemman kerran. Oli tosi rohkeaa sanoa 191cm pitkää täysi-ikäistä miehen alkua pojaksi, varsinkin ku hän itse oli 150cm kädet pystyssä.
Tollasesta kommentista pistäisin kyllä jo palautetta puljun johtoon.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Pugman
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 12:02
Paikkakunta: Savonlinna

Re:

Viesti Kirjoittaja Pugman »

JL kirjoitti:Noooh... Savonlinnassa eräs nimeltä mainitsematon autopurkaamo, Kysyinpä mitä osaa tahansa vastaus: EI OO. Aikani kyselin ja kiertelin ja löysin kiinnostavia osia ja sanoin myyjälle onko semmosia, vastaus: EI OO. Sanoin että kyllä siellä näky olevan! Vastaus: jaa no voi olla... ja saat sen "SIKA HINTAAN" (melkein uuden hinta ja osissa oli selviä vaurioita...)

Opetuksena: SIIHEN LIIKKEESEEN EN ENÄÄ JALALLANI ASTU!!!! ENKÄ OLE AINUT JOKA KYSEISTÄ PULJUA ON RYHTYNYT VÄLTTÄMÄÄN!!!!

Aahh kyllä helpotti :x
Ettei vaan olisi länsiosan vastakohdasta kyse? :) Itellä on täysin samanlaiset kokemukset kyseisestä purkaamosta.

Itse suosin nykyisin tuota Pirisen purkaamoa täällä Kellarpellossa. Piriseltä löytyy mukavasti osia varsinkin 900, 99 ja 90 malleihin.
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Joskus muinoin tuli käytyä eräässä p-karjalaisessa purkaamossa kysymässä noppaan lämmityslaitteen puhaltimen kytkintä. Vastaus oli että onhan niitä ... sen kun sukellat tuonne hankeen etsimään. :lol:
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Huonoin saamasi palvelu autoalalla?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Sisko "sekaantui" Audiin parin vuoden ajan ja tuli kaikenlaisia takuujuttuja.
Kaiken huippu oli viimeisellä kerralla kun se meni valittamaan autosta ja toiseksi viimeistä kertaa ko. liikkeeseen sisään, niin plösö nojaili siinä huoltotiskillä perse pitkällä ja kyseli oikein happaman näkösenä, että "no minkäslainen valo siellä nyt palaa".... :mrgreen:
Kattelin sieltä takaviistosta ja ajattelin, että kohta on äijällä nenä poskella..... :lol:
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Pugman kirjoitti:Itse suosin nykyisin tuota Pirisen purkaamoa täällä Kellarpellossa. Piriseltä löytyy mukavasti osia varsinkin 900, 99 ja 90 malleihin.
Kiitoksia tästä kommentista, en ollutkaan tietoinen tuollaisen paikan olemassaolosta...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
saapasjalkakissa
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä

Re:

Viesti Kirjoittaja saapasjalkakissa »

dimebak kirjoitti:..."tule poika isäs kanssa uudemman kerran".
Tuttua.. Olimme aikoinaan vaihtamassa autoa ja kiersimme sulan autoliikkeitä. Eräässä liikkeessä oli sopiva ja menimme liikkeen pihaan omalla autollamme. Myyjä ei ensin meinannut millään tulla palvelemaan, vaan seisoi etäämmällä tarkkailemassa ja polttamassa tupakkaa, kun katselimme autoa. Kävimme erikseen pyytämässä, häntä palvelemaan. Hän vaikutti ihan kohtuullisen asialliselta ja tutki vaihdokkimme.. Asiallisuus loppui siihen. Totesi, että vaihdokkimme kuuluisi romuttamolle, eikä vaihdokiksi. Pyysimme sitten päästä koeajolle sillä, jonka aioimme mahdollisesti ostaa, niin sehän ei sopinutkaan, vaan myyjä käski tulla uudestaan isän kanssa, koska eihän meillä, kahdella täysikäisellä ihmisellä olisi ollut varaa siihen..? (ja hintapyynti oli kuitenkin muistaakseni 'vain' 4500€)

Saman olen huomannut myös, että naisasiakkaana autokaupassa palvelua on turha odottaa. En ole ikinä saanut autokaupassa hyvää palvelua. Jos menet yksin tai toisen naisen kanssa sinulle syötetään pajunköyttä minkä ehditään, tai ei palvella ollenkaan. Jos taas menet miesseurassa, niin olet täysin näkymätön.

Huonoja kokemuksia on niin paljon, että tähän topicciin saisi vaikka kolme sivua lisää, joten ei niistä sen enempää. Mutta varaosaliikkeissä on ollut melko hyvää palvelua. Varsinkin hieman pienemmissä. Ruusut voisin antaa hakkilan varakirille, siellä on kaikki toiminut aina hienosti.
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huonoin saamasi palvelu autoalalla?

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

Sulan alueella: Koeajoimme Volvo V40 T4:sta. Italian tuonti ja koelaudassa helkutin moinen reikä, taisi olla kahden dinin kolo. Kysyin myyjältä ajon jälkeen, että mites toi soitin ? Vastaus oli: No, v***u jos siitä on kiinni, niin v***u hommataan siihen joku saa**nan soitin. Oliks muuta ? Emme ostaneet autoa.

Onhan näitä "sankareita" tullut vuosien saatossa vastaan. Aikaisemmin sitä vain kohautteli hartioita ja ihmetteli käytöstä mutta nykyään reklamoin jokaisesta epäkohdasta ja asiattomasta käytöksestä. Ja voin todellakin kertoa, että se kannattaa. Sillä edellytyksellä tietenkin,että oma toiminta kestää arvostelun.
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re:

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

TurboJanne kirjoitti:Eräässä automaalaamossa sain sellaista palvelua, että en viitsi kertoa tässä yksityiskohtia. Kyse oli kuitenkin laittomasta käyttäytymisestä ko. asiakaspalvelijan toiminnassa. Lähdin pihalta ahdot kaakossa renkaat vinkuen, peloissani.

-Janne
Vähän samalla tavalla kävi Nokia- Siuron välillä olevassa automaalamossa. Uhkasi puhelimessa käsien katkomisella jos en maksa täysin pilalle mennyttä maalausta täysimääräisenä. Kun sanoin että kyljet peilaa pahasti niin jätkä kehtasi sanoa, että sehän olisi vaatinut pakkelointia.Tilanne kääntyi kuitenkin päivastoin. Maalarin isä soitti kun poika ei uskaltanut vastata puhelimeen, että eikös voitaisi kuitenkin sopia. Loppujen lopuksi maalarin äiti maksoi takaisin pääosan maalauksesta. Lähistöllä on kyllä asiallinenkin peltiseppä, jota ei pidä sekoittaa tähän.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Re: Huonoin saamasi palvelu autoalalla?

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

Vääryyttä kokeneita ja niitä jotka luulevat kokeneensa vääryyttä piisaa varmasti, mutta kai tätä foorumia lukee ja käyttää jokunen asiakaspalvelunkin ammattilainen. Kertokaa nyt ihmeessä, jottei ihan yksipuoliseksi parjaamiseksi mene, millaisia persereikiä monet asiakkaat osaavat olla.Enempiä mainostamatta voin sanoa, että monta asiakasta olen kohdannut, joita ei saisi ilman kuonokoppaa päästää lähelle...noh yksinkertaisesti ketään ja mitään.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Vastaa Viestiin