Pakettiauto vinkkejä otetaan vastaan
Yks kaveri täältä Joensuusta on hakenut useita kertoja kolariautoja autovahinkokeskukselta Espoosta Ford Transitin alustalle rakennetulla asuntoautolla. Siinä on vetopainot samat, kuin pakettimallissa ja polttoaineenkulutuskaan ei juuri nouse, vaikka vetää autotraileria perässä. Mikä parasta, jos alkaa reissunpäällä väsyttämään, ajaa auton tienposkeen levähdyspaikalle, keitältää kaasuhellalla kahvit ja ottaa nokoset sängyssä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Alkuperäiseen kysymykseen
meverkko kirjoitti:www.autotalli.fi ja sieltä automallit.
Tuolapas ei ole tullut käytyäkään vielä.... Vaikka sivu muuten on tuttu....
Ja aikaisemmin joku kirjoitteli tuosta mersun "työkonemaisuudesta".
Tämä pitää kyllä varmasti paikkansa, niinkuin myös muissakin samanikäluokan vetojuhdissa... Se vanha LT oli ainakin niin perhanan meluisa, että siinä autossa ei kyllä nukahda rattiin.....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
linja-auto?
"Hommaa bussi niin on valmiiksi mukavampi, ja veroton."
Jooh, taitaapi riippua käyttötarkoituksesta .
Ainakin minulle olisi pieni tekninen ongelma kuljettaa linja-autolla esim. 5000 kg raakaa kalaa. Tai ainakin sen lastin purkaminen toisessa päässä (tuhannen kilometriä) olisi. Ja taitaisi ajomukavuus olla hakusessaan, ainakin helteillä. Tosin tilaa varmaan löytyisi parkkialueilta ihan kivasti.
Hm... saiskohan järkevästi rakennettua kylmäkuljetusbussin... tai kaipa sekin tie on jotenkin tukittu...
Jooh, taitaapi riippua käyttötarkoituksesta .
Ainakin minulle olisi pieni tekninen ongelma kuljettaa linja-autolla esim. 5000 kg raakaa kalaa. Tai ainakin sen lastin purkaminen toisessa päässä (tuhannen kilometriä) olisi. Ja taitaisi ajomukavuus olla hakusessaan, ainakin helteillä. Tosin tilaa varmaan löytyisi parkkialueilta ihan kivasti.
Hm... saiskohan järkevästi rakennettua kylmäkuljetusbussin... tai kaipa sekin tie on jotenkin tukittu...
Kyllä bussissa saa tavaratilaa olla, lapissa ja Koiviston autolla ja muutamalla teatterilla on täyspitkiä busseja joissa suurin osa pituudesta on tavaratilaa. En muista kaupungin nimeä, mutta kaupunginteatterin bussissa on jakkarat 10 hengelle ja takaosaan on vaihdettu rungolle oikea kuormatila.
Koiviston auton versioissa on myös perälautanosturit kulissin taa piilotettuna.
Koiviston auton versioissa on myös perälautanosturit kulissin taa piilotettuna.
96 M75 i12 5-speed
Kerroppa Mimmi ihan mielenkiinnosta että miksi CS korinen tosiaan kestää vetää 1800kg jarrullisesti ja muut autot ei+muun korimalliset saapit (esim pösöt, sitikat, jne)?Mimmi kirjoitti:Saathan tuollaista vaunua vetää myös tontulla (CS-korinen) ja 9-5:llakin Mihin siis kaipaat koppia
Itse tosiaan yllätyin oman auton vetomassan määrästä, saanko muuten B-kortilla vetää 1800kg oman auton perässä ?
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
"En muista kaupungin nimeä, mutta kaupunginteatterin bussissa on jakkarat 10 hengelle ja takaosaan on vaihdettu rungolle oikea kuormatila. "
Kunhan pähkäilen... missähän mahtanee kulkea pakettiauton ja bussin raja... siis jos bussista tempaisee lähes kaikki istuimet pois (ehkä jättää 4 - 6) ja rakentaa loppuosan tavaran kuljetukseen (+ ehkä yöpymiskoppi) sopivaksi, niin mitkähän lait ja asetukset siinä sitten vastaan tulevat...
Kunhan pähkäilen... missähän mahtanee kulkea pakettiauton ja bussin raja... siis jos bussista tempaisee lähes kaikki istuimet pois (ehkä jättää 4 - 6) ja rakentaa loppuosan tavaran kuljetukseen (+ ehkä yöpymiskoppi) sopivaksi, niin mitkähän lait ja asetukset siinä sitten vastaan tulevat...
Re: Pakettiauto vinkkejä otetaan vastaan
Nojoo, aikaa on vierähtänyt ja pakun osto alkaa olla itselle ajankohtaista.
Kisatouhuja varten pakuhommat ratkesi jo, mutta nyt on haussa boksiauto omaan käyttöön. Käyttö pääsääntöisesti maantiellä tyhjänä ihan normi työautona(yksin hytissä). Paku henkilöauton sijaan lähinnä siksi, koska kilsoja alkaa tulla nyt ihan eri tahtiin, jolloin diesel alkaa olla jo pakollinen. Lisäksi omakotitalo projekti alkaa lähitulevaisuudessa ja siinä touhussa pakusta tuskin on haittaa samoin kuin noissa harrastushommissa. Lisäksi näin saan lisäaikaa mökäöljykäyttöisen henkilöauton mietimiseen, koska olen 110% hukassa asian suhteen. Mikään auto ei sytytä. I Like high octane gasoline....
Muita kriteerejä:
Kohtuullinen teholisä lastulla(eli ei mitään 1.9 pumppuja)
kohtuullinen kulutus (varauksin)
hinta alle 15 000e
2000 luvulla ensimmäisen kerran kokoonpantu...
taulussa alle 200 000km
ilmastointi(ettei kainalot kastu kesällä)
ehkä webasto
liukuovet molemmin puolin
Näillä speckseillä jää listalle lähinnä 2.8 JTD Ducatot ja sen johdannaiset Jumperit jne. ja jotkut Hiacet.
Lähinnä nyt kiinnostaisi kuulla Ducatoista ja Jumppereista kokemuksia.
Miten kulkee tienpäällä? Paljon kuluttaa? Tyyppiongelmia? Ruostuuko? Mites lastutetut, putosiko kulutus? Kestäkö laatikot? Mihin kiinnittää huomiota koeajolla jne. jne...
Kisatouhuja varten pakuhommat ratkesi jo, mutta nyt on haussa boksiauto omaan käyttöön. Käyttö pääsääntöisesti maantiellä tyhjänä ihan normi työautona(yksin hytissä). Paku henkilöauton sijaan lähinnä siksi, koska kilsoja alkaa tulla nyt ihan eri tahtiin, jolloin diesel alkaa olla jo pakollinen. Lisäksi omakotitalo projekti alkaa lähitulevaisuudessa ja siinä touhussa pakusta tuskin on haittaa samoin kuin noissa harrastushommissa. Lisäksi näin saan lisäaikaa mökäöljykäyttöisen henkilöauton mietimiseen, koska olen 110% hukassa asian suhteen. Mikään auto ei sytytä. I Like high octane gasoline....
Muita kriteerejä:
Kohtuullinen teholisä lastulla(eli ei mitään 1.9 pumppuja)
kohtuullinen kulutus (varauksin)
hinta alle 15 000e
2000 luvulla ensimmäisen kerran kokoonpantu...
taulussa alle 200 000km
ilmastointi(ettei kainalot kastu kesällä)
ehkä webasto
liukuovet molemmin puolin
Näillä speckseillä jää listalle lähinnä 2.8 JTD Ducatot ja sen johdannaiset Jumperit jne. ja jotkut Hiacet.
Lähinnä nyt kiinnostaisi kuulla Ducatoista ja Jumppereista kokemuksia.
Miten kulkee tienpäällä? Paljon kuluttaa? Tyyppiongelmia? Ruostuuko? Mites lastutetut, putosiko kulutus? Kestäkö laatikot? Mihin kiinnittää huomiota koeajolla jne. jne...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Re: Pakettiauto vinkkejä otetaan vastaan
Joo noita Vivaroita kanssa haarukoin nettiautosta. 163hp irtoaa siitäkin lastulla.
Ja ihan menevän näköinen peli sekin....
Ja ihan menevän näköinen peli sekin....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Pakettiauto vinkkejä otetaan vastaan
Juurikin tuollaista 1+9 Vivaroa ajaneena voin kehua. Oli sillä mikäsenytopelillaonnimeltään se puoliautomaattilaatikko. Työkaveri puhui muistaakseni että jotain 40k€ tuli hintaa bussivarusteisena. Korjatkoon joku jos ihan puuta heinää muistelen.9-5T kirjoitti:Saabistina itse ostaisin ehdottomasti GM:n tekemän Opelin. 1+9 linja-auton osto mielessä eikä Saab tee sopivaa.
Re: Pakettiauto vinkkejä otetaan vastaan
2.8 jtd Ducato:e0000333 kirjoitti: Miten kulkee tienpäällä? Paljon kuluttaa? Tyyppiongelmia? Ruostuuko? Mites lastutetut, putosiko kulutus? Kestäkö laatikot? Mihin kiinnittää huomiota koeajolla jne. jne...
180km/h huiput lahden motarilla kun ajettu yli 100000km ja rääkätty. 10litraa satasella riippumatta polkimen asennosta. Tyyppiongelmat voi korjata kun muistaa että hihnanvaihto huoltoineen 2000e. Asuntoautolijat saanet kuulemma jotain rikki... Katso mitä paukuu kun kääntelet rattia
Re: Pakettiauto vinkkejä otetaan vastaan
Vivarossa taitaa olla sama robottilaatikko, jonka saa kaikkiin auton sukulaismalleihinkin. Nissanin Interstarin (Renault Masteria vastaava) 16 paikkaista bussimallia kokeilin taannoin...tyhjänä tosin kun Celssiusta kummosempaa kirjainta ei kupongista löydy. Kyllähän se 2,5 litranen pannu tuolla robolla aika hauskasti isoa linjuria kuskaa...varmaan kyllä rauhoittuu kuorman kanssa hiukan. Vakaa auto sekin oli kokoisekseen tuulipussiksi. Alkuun se roboaski tuntuu vähän ontuvalta, kun siltä odottaa samanlaista käytöstä kuin automaatilta ja siitä näytöstä saa vahdata koko ajan mitä oikein tekee, kun skebula muistuttaa metrin syvyyteen tumpattua rautakankea. Myyntimies sanoi monien alkuun moittivan tuon laatikon nykivää menoa, kun kaikki mieltävät sen automaatiksi. Pitkän päälle kun oppii ennakoimaan vaihtokohdat (siinä 3000 rpm) niin kevyellä kaasun nostolla kulkee varsin nätisti.meverkko kirjoitti:Juurikin tuollaista 1+9 Vivaroa ajaneena voin kehua. Oli sillä mikäsenytopelillaonnimeltään se puoliautomaattilaatikko.
Palokunnalla on ollut neljä vuotta käytössä uutena ostettu Peugeot Boxer 2,8 tdi 1+8 paikoilla. Kokoisekseen koneeksi aika rauhallinen, mutta kuitenkin vääntävä motti. Kaverilla oli matkailuautossa vastaava kone lastutettuna ja luonne muuttuu kuulemma aika merkittävästi.
Palokunnan Pösössä kolmen ja puolen vuoden aikana kilometrejä 20tuhatta ja vikoina yksi nirhautunut lämppärin vesiletku, peruutusvalokytkin, lämmityslaitteen puhallin sirisee ja ilmeisesti virtalukon pohjassa jotain feelua kun radio menee itsekseen päälle.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Pakettiauto vinkkejä otetaan vastaan
Hmmm. Verollisena? Eli siis alv. Muita verojahan tuosta ei mene.9-5T kirjoitti:Verollisena 2,5 pitkä 32000 + muutos linja-autoksi 28000 sisältänee piirturin ja pakolliset varusteet.meverkko kirjoitti:Työkaveri puhui muistaakseni että jotain 40k€ tuli hintaa bussivarusteisena. Korjatkoon joku jos ihan puuta heinää muistelen.
Kaverin auto kun on yksityiskäytössä ,niin piirturi ainakin jää pois pakollisten listalta.
Pitänee kysyä kun seuraavan kerran näen että mitä se tulikaan maksamaan. Toki tuohon bussivarustuksen hintaan vaikuttaa hieman varustetaso, muttei noin paljoa.
Re: Pakettiauto vinkkejä otetaan vastaan
Veikkaanpa että tehdasvalmista pikkubussia ostava saa tyytyä siihen kankaaseen mihin tehtaan sisustussuunnittelijakin on ihastunut. Neljä vuotta sitten käytiin Vivaron silloista pikkubussia (1+8) ihmettelemässä ja vaikka kyse oli esittelyautosta, niin sivuovi piti sulkea ulkoapäin samanaikaisesti takareunasta painaen ja vauhdilla rysäyttäen .9-5T kirjoitti:En ole vielä saanut tarkempaa selvitystä mitä 28000e sisältää ja saisiko penkit verhoilemattomina jolloin voisi teettää hoviompelijalla yksivärisen nahkaverhoilun.
Vivarossa en ole edes istunut mutta kaverin 1+14 transitilla 500km riitti loppuiäksi.
Neljä vuotta tulee kesällä tuolla Pökötillä täyteen ja seuraajan hankinta alkaa olemaan ajankohtainen. Klonksvaakenin Caravellea käytiin katsomassa ja liikkeen pihassa oli muutama Tamlanss:in taksikäyttöön tekemä Transportteri. Oli ne kyllä komeita pelejä nahkajakkaroilla ja plyysipaneeleilla. Meidän käyttöön vain turhan kalliita ja hienoja.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Pakettiauto vinkkejä otetaan vastaan
Tässä nimenomaan ei puhuta tehdasvalmisteisesta pikkubussista (1+8), vaan korina suomeen tuotavasta ja täällä pienoislinja-autoksi (1+9) rakennettavasta. Joku verotuksellinen juttu siinä on, että kannattaa tehdä näin. Ja silloinhan itse saa päättää ihan tarkkaan minkälaisen haluaa.Muksu kirjoitti:Veikkaanpa että tehdasvalmista pikkubussia ostava saa tyytyä siihen kankaaseen mihin tehtaan sisustussuunnittelijakin on ihastunut.9-5T kirjoitti:En ole vielä saanut tarkempaa selvitystä mitä 28000e sisältää ja saisiko penkit verhoilemattomina jolloin voisi teettää hoviompelijalla yksivärisen nahkaverhoilun.
Vivarossa en ole edes istunut mutta kaverin 1+14 transitilla 500km riitti loppuiäksi.
Vivaron kyyti on ihan ok. Kannattaa ottaa ne kaikki jakkarat kallistettavalla selkänojalla JA pituussuuntaisella säädöllä. Silloinhan siellä takana on suht tiukat jalka/polvitilat kun kaikki istumapaikat on käytössä.
EDIT: Noita bussinrakentamisen hintojahan löytyy sitten kai laidasta laitaan. Riippuu niin täysin varustelusta: kauko-ohjattava/manuaaliliukuovi, verhoilu, penkkien malli, äänentoisto, valaistus, webastot/lämmitys, jäähdytys (alkuperäinen "ohjaamoilmastointi" / isompi matkustamoilmastointi) jne.
Mutta ei se kaverin auto ihan karvalakki ole, äänentoisto, penkit ja valaistus on ihan hyvätasoinen. Toki manuaaliliukuovi sekä vain ohjaamoilmastointi.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ti Elo 24, 2004 15:01
- Paikkakunta: Joensuu
Re:
Mielenkiintoista.Ansis kirjoitti:Pakua ei kannata hankkia.
Jos ei tarvitse niin hemmetisti paskastaa tavaraa kuskata, niin paras vaihtoehto on pienoislinja-auto (1+9). ei mene dsl-verojakaan eikä ole käyttömaksuja. Kortin saa autokoulusta lyhyellä kurssilla.
Ja uudemmilla saa ajaa sataa.
Edit. Tarkista myös korttiasiat, mulla ei enää ole sitä ongelmaa. ABECEDE.
Tommonenhan ois oiva "pirssi". Hitsi vaan ku kaverit ei voi lähtee kuskiks b-kortilla.
Saiskoon tommosen halavalla jostain ja mitä mahtaa katsastus maksaa, lieköhän muita kuluja, tulee aika vähän ajoa niin vois harkita.. pitää ihan googlettaa.
Miteköhän toi kaverien kuskaus, missä menee raja et pitäs henkilöliikennelupa olla? Polliisit usko kuitenkaan et ilmaseks kuskailen!
Ennen koiralta kusi loppuu kun saappi hajoo