http://www.taloussanomat.fi/markkinoint ... 087035/110
Katsokaa myös sivun alalaidasta lukijoiden kommentteja... ei kovin mairittelevia näkemyksiä. Sinne tarvittaisiin varmaankin "muutamia" asiantuntevampiakin kommentteja
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
tnt kirjoitti:Tämä taloussanomat on oikeasataan vain tälläinen talousjulkaisujen seiska..juttuja dramatisoidaan yliampuvilla otsikoilla ja lööpeillä...Mutta ei siinä mitään ...Tulee näitä luettua kuitenkin ihan siinä missä seiskaa ja iltikssiä..
Mikä kulutuslukema?Jeltsin kirjoitti:Dieselpuolella on vastaat lukemat. Saabilla on kyllä hyvin vääntävä moottori jo alakierroksilta saakka, että siinä on kyllä todella hyvin onnistuttu, mutta tuo kulutuslukema ei valitettavasti OLE TÄSTÄ MAAILMASTA!
Vertaileeko joku uutta autoa ostaessaan vaihtoehtoja kulutuslukemien perusteella? Onko jollekkin valmistajan ilmoittamat lukemat jossain määrin valintakriteeri?Jeltsin kirjoitti:mutta tuo kulutuslukema ei valitettavasti OLE TÄSTÄ MAAILMASTA!
Sitä en kyllä yhtään epäile, miksei kukaan tekisi..?J.N kirjoitti:[Offtopic]
Vertaileeko joku uutta autoa ostaessaan vaihtoehtoja kulutuslukemien perusteella? Onko jollekkin valmistajan ilmoittamat lukemat jossain määrin valintakriteeri?Jeltsin kirjoitti:mutta tuo kulutuslukema ei valitettavasti OLE TÄSTÄ MAAILMASTA!
Siis ihan oikeasti, tekeekö joku näin...?
[Offtopic]
Saab 9-3 SportCombi1.9 TiDS A Linear PF Diesel 5 39080 € 421 l 6,7 l 110 kWJeltsin kirjoitti:Olet, "Tri-Lo," oikeassa, dieseleissä ei ole niin suuria eroja kuin bensamalleissa.
BMW 318d: 105kW(4000RPM), vääntö 300Nm (1750RPM), huiput 210km, kiihtyvyys 9,3s., keskikulutus 4,7.
Saab 9-3 1,9TiD: 88kW(3500RPM), vääntö 280 (2000RPM), huiput 200km, kiihtyvyys 11,5s., keskikulutus 5,4.
Kyllä nöiden hinnat alkaen, alemman keskiluokan dieselautojen moottorivertailukin valitattavasti menee BMW:lle. Kiihtyvyydessä on aika suurikin ero. OK, myönnän, että Saab on perinteisesti vaalinut juuri tuota 80-120km/t ohituskiihtyvyyttä, mutta sitä tietoa minulla ei ole. Siinä Saab saattaisi vetää pidemmän korren. Toivottavasti.
Tuo 318d on kohtuullisen kehno vertauskohde, koska erään lähiaikoina tapetilla olleen tutkimuksen mukaan kyseinen kärry ryysti yli 30% enemmän polttoainetta tehtaan lupauksesta... Ja tämä siis aivan normaaliajossa. Kulutuslukemien vääristelyn/vääristymän lisäksi ei ole BMW:n koneista pahaa sanottavaa.Jeltsin kirjoitti:Olet, "Tri-Lo," oikeassa, dieseleissä ei ole niin suuria eroja kuin bensamalleissa.
BMW 318d: 105kW(4000RPM), vääntö 300Nm (1750RPM), huiput 210km, kiihtyvyys 9,3s., keskikulutus 4,7.
Saab 9-3 1,9TiD: 88kW(3500RPM), vääntö 280 (2000RPM), huiput 200km, kiihtyvyys 11,5s., keskikulutus 5,4.
Kyllä nöiden hinnat alkaen, alemman keskiluokan dieselautojen moottorivertailukin valitattavasti menee BMW:lle. Kiihtyvyydessä on aika suurikin ero. OK, myönnän, että Saab on perinteisesti vaalinut juuri tuota 80-120km/t ohituskiihtyvyyttä, mutta sitä tietoa minulla ei ole. Siinä Saab saattaisi vetää pidemmän korren. Toivottavasti.