Edustusautoista eduskunnissa.

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Edustusautoista eduskunnissa.

Viesti Kirjoittaja Famnium »

Kummalliseksi mennyt tää maailma ku eduskunta käyttää bemareita ja mersuja edustustehtävissä nykyään, mihin katosi saapit ?
onko ministerit jatkeen perään.. :/
ruotsin kuninkaalliset sentään ajaa saapilla.. :D
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1231
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Edustusautoista eduskunnissa.

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Vaikuttaisiko Saabin valmistuksen loppuminen Suomesta asiaan? Itse olen kyllä sitä mieltä, että sinne riittäisi aivan hyvin esim. Skoda tms. sopivan hintainen kansanauto.
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Edustusautoista eduskunnissa.

Viesti Kirjoittaja Famnium »

mutta eduskunnassa on pissi mennyt päähän ja pitääkin olla se öky auto, puhumattakaan siitä onko ne ympäristöystävällisiä, ei taida olla veikkaan :D
ei sillä että itse olisin malliesimerkki kun tallista löytyy tila auto 3.0 v6:lla ja "työ" autona 2.0 litran turbo saappi, mutta minä en olekaan kansan esimerkki.
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
J.N
"Hirsch"
Viestit: 955
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Edustusautoista eduskunnissa.

Viesti Kirjoittaja J.N »

Famnium kirjoitti:pitääkin olla se öky auto
Saabin mallistosta ei löydy tuohon kategoriaan mitään.
#3418
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Edustusautoista eduskunnissa.

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

KN/Lieto kirjoitti:Vaikuttaisiko Saabin valmistuksen loppuminen Suomesta asiaan? Itse olen kyllä sitä mieltä, että sinne riittäisi aivan hyvin esim. Skoda tms. sopivan hintainen kansanauto.
Seppo Kääriäisellä on Skoda Superb virka-autona, samoin puolustusvoimien listalla on vaihtoehtoina joko Skoda Superb tai Volvo S80, kenraaleille siis.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Edustusautoista eduskunnissa.

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Ajakoot vaikka Maybachilla mun puolesta kunhan tienaisivat ne omilla rahoillaan niinkuin meidän muidenkin pitää.
9000CS 2,3
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Edustusautoista eduskunnissa.

Viesti Kirjoittaja Famnium »

Saappi Kuski kirjoitti:Ajakoot vaikka Maybachilla mun puolesta kunhan tienaisivat ne omilla rahoillaan niinkuin meidän muidenkin pitää.


niin, mehän ne maksetaan veroillamme niiden kyydit viinat ja huorat..
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
IamTheStig
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
Paikkakunta: Espoo

Re: Edustusautoista eduskunnissa.

Viesti Kirjoittaja IamTheStig »

Famnium kirjoitti:
Saappi Kuski kirjoitti:Ajakoot vaikka Maybachilla mun puolesta kunhan tienaisivat ne omilla rahoillaan niinkuin meidän muidenkin pitää.


niin, mehän ne maksetaan veroillamme niiden kyydit viinat ja huorat..

ja ilen tekstarit. kansa <3 ile
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Re: Edustusautoista eduskunnissa.

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Famnium kirjoitti: niin, mehän ne maksetaan veroillamme niiden kyydit viinat ja huorat..
Samassa mielessä kuin muidenkin valtion työntekijöiden palkat. Minun veroillani ei ainakaan vielä kovinkaan kummoista huoraa saa, viinaa sentään hieman.

Mikä noissa edustusluokan autoissa oikein ihmetyttää, samanlaisilla tai kalliimmilla ajavat kaikkialla muuallakin. Esim. Volvo S80 tai vaikka mainittu Skoda Superb ovat minun mielestäni ihan fiksuja valintoja tuossa asemassa olevien työsuhdeautoiksi.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Edustusautoista eduskunnissa.

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

No keisari Paavo I näytti ainakin miten se härski iso herra liikkuu kun piikki auki verovaroihin. Paljonko se panssari mersu maksoikaan? Muutaman miljoonan kai. Onpa tuolla ollut muutamia muitakin tempauksia joissa ei paljoa pennejä laskettu.
9000CS 2,3
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Edustusautoista eduskunnissa.

Viesti Kirjoittaja Famnium »

ajaakohan perussuomalaisten timo soini perusautolla ? :D
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Re: Edustusautoista eduskunnissa.

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Famnium kirjoitti:Kummalliseksi mennyt tää maailma ku eduskunta käyttää bemareita ja mersuja edustustehtävissä nykyään, mihin katosi saapit ?
onko ministerit jatkeen perään.. :/
Tai sitten jokin järkeistämisohje on purrut ja on ruvettu laskeskelemaan autojen vaihtoarvoja...mene ja tiedä.
Käsittääkseni entinen VHK eli nykyinen Hansel tekee ohjeistuksen valtion laitoksille siitä "mitä me ollaan tavattu ostaa" (tämä on siis mutua)
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Edustusautoista eduskunnissa.

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

Eipä ne autot nyt kovin kummoista kuluerää muodosta. Yksi kunnon konsertti oopperatalolla ja tarjoilut päälle, niin sillä on ostettu jo monta mukavaa autoa.

Ei niitä kuskattavia oikeasti kovinkaan montaa kiinnosta millä liikkuuvat. Sauli teki viisaan vedon ja hoiti homman niin, että Paavon Mersu lahjoitetaan suojelupoliisille. Hän kun ei moista kulkinetta tarvitse. Vapaan käyttöoikeuden kuitenkin pidättivät eduskunnalle.

On muuten mukavaa huvia arkiaamuisin soittaa esim. Klaukkalantieltä poliisille, että täällä menee tällainen iso tumma seiskasarjalainen rek.nro xxx-111 reipasta ylinopeutta, tarttis tehä jotain. Vastaus yleensä koneen näpyttelyn jälkeen on: joo, no, joo, täytyy katella. Kiitos ilmoituksesta.
K900C
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 07:32
Paikkakunta: Helsinki

Re: Edustusautoista eduskunnissa.

Viesti Kirjoittaja K900C »

Niin Eduskunnallahan ei niitä autoja hirveästi ole. Pari Skodaa Octavia ja Fabia combit posti ja tavara-autoina, Transitin pikkubussi, A6 ja ehkä jotain muuta. Ministerien autot on Valtioneuvoston hallinnoimia ja ne ovat viime vuosien aikana muuttuneet pääosin Audi A6 malleiksi, aikanaan Chevy Luminoita ja siitä Saab 9-5. Ministeriöillä, virastoilla ja ym. laitoksilla on sitten omia autoja kansliapäälliköitä ym. johtoa varten ja näissä on kaikkea mahdollista. Chrysleria, Audia Volvoa, Superbia ja vielä löytyy Saabejakin. Pääministerihän ajelee 760:lla ja tekstari-Ile sai A8 isolle miehelle iso auto :) Hauskinta on, että Fortum on kait hankkimassa johdon käyttöön ison Lexuksen ymmärtääkseni siis 600 hybridi langin, koska ovat ympäristötietoinen firma :mrgreen:
#2884
Saabiton
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Re: Edustusautoista eduskunnissa.

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Saappi Kuski kirjoitti:No keisari Paavo I näytti ainakin miten se härski iso herra liikkuu kun piikki auki verovaroihin. Paljonko se panssari mersu maksoikaan? Muutaman miljoonan kai. Onpa tuolla ollut muutamia muitakin tempauksia joissa ei paljoa pennejä laskettu.
Onko se nyt sitten niin kamalaa, että Suomenkin valtiolla on yksi panssaroitu edustusauto. Olisi kuitenkin "hieman" noloa jos jonkun ulkomaan edustaja täräytettäisiin hengiltä ilmakon kanssa vaikkapa Starletin sivuikkunan läpi...

Valtion pussissa yksi Mersu, Skoda tai edes Saab eivät vielä niin hirveästi paina. Tietenkin samalla rahalla voisi kunnostaa 2 metriä valtatietä tai vaikka ostaa maaseudun kouluihin 4 rullaa vessapaperia. :roll:
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Vastaa Viestiin