kysymys/ihmettelyä Bosch LH-ruiskujen ohjausbokseista

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Turbonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23

kysymys/ihmettelyä Bosch LH-ruiskujen ohjausbokseista

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori »

onko kellä tietoa että onko noissa LH-ruiskujen ohjausbokseissa muuta eroa kun se promm-lastu? meinaan vaan että onko eri loppunumeroilla olevissa bokseissa muu elektroniikka samaa poisluettuna ohjelmatiedot jotka on sillä promm-lastulla? Jetronic ja LH boksien välillä varmaan ainakin on jo enemmän eroa...?

eli miksi kysyn: voiko noita iivarimallin bokseja muokata sopimaan turbomalleihin. mulla kun olis pari ylimääräistä iivarimallin LH2.2 boksia
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: kysymys/ihmettelyä Bosch LH-ruiskujen ohjausbokseista

Viesti Kirjoittaja Svc »

Turbonaattori kirjoitti:onko kellä tietoa että onko noissa LH-ruiskujen ohjausbokseissa muuta eroa kun se promm-lastu? meinaan vaan että onko eri loppunumeroilla olevissa bokseissa muu elektroniikka samaa poisluettuna ohjelmatiedot jotka on sillä promm-lastulla? Jetronic ja LH boksien välillä varmaan ainakin on jo enemmän eroa...?

eli miksi kysyn: voiko noita iivarimallin bokseja muokata sopimaan turbomalleihin. mulla kun olis pari ylimääräistä iivarimallin LH2.2 boksia
Kyllä niissä jotain eroja on ainakin muistin määrässä. (EPROM:in koossa siis)
Jetronic ja LH boksien välillä varmaan ainakin on jo enemmän eroa...?
Tarkennatko vähän? Mihin vertaat? LH-Jetronicia?
LH-Jet 2.2 ja 2.4 ovat täysin erilaisia. L, LE ja LU-Jetronicit olivat analogisia kun LH:t ovat digitaalisia. K-Jetronic on täysin mekaaninen (ei boksia) KE-Jetronicissa on hieman elektroniikkaa mukana.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: kysymys/ihmettelyä Bosch LH-ruiskujen ohjausbokseista

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

On eroja ecun elektroniikassa paljonkin eri vuosimallien ja loppunumeroiden välillä, ja voi olla samalla ecun numerolla mutta eri softaversiollakin. Tämä jo pelkästään LH 2.2:n kohdalla, 2.4 ja 2.4.2 ovat hyvinkin erilaisia.

Lambdattoman ja katittoman LH 2.2:n ecua en ole tutkinut mutta melko varmasti eroja löytyy turbomalliin. Katillinen ja lambdallinen LH 2.2 on selvästi erilainen kuin vanhat turbomallien purkit, niin softalta kuin hw:ltaankin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Turbonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23

Re: kysymys/ihmettelyä Bosch LH-ruiskujen ohjausbokseista

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori »

Jetronic ja LH boksien välillä varmaan ainakin on jo enemmän eroa...?
Tarkennatko vähän? Mihin vertaat? LH-Jetronicia?
LH-Jet 2.2 ja 2.4 ovat täysin erilaisia. L, LE ja LU-Jetronicit olivat analogisia kun LH:t ovat digitaalisia. K-Jetronic on täysin mekaaninen (ei boksia) KE-Jetronicissa on hieman elektroniikkaa mukana.[/quote]

ookoo, tämä selvittää jo tilannetta. halusin siis selvittää
- esim. LH 2.2. järjestelmän boksien (eri loppunumeroilla olevien) keskenäisiä eroja
- eroja esim. LH 2.2 ja 2.4. boksien välillä
- HW ja SW eroja yleisemminkin

käytännössä tilanne siis se että mulla on muutama ylimääräinen LH-ruiskun boksi jotka on tarkoitettu 9000i:hin ja eajattelin että saisko joku osaava noista modaamalla tehtyä (itselleen) turbokoneeseen sopivan .
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
Vastaa Viestiin