Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
MacSaab
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Su Loka 12, 2003 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Viesti Kirjoittaja MacSaab »

...siis 20.3. 08. Ikävuosia tuli, -no laske ite, otettu kadulle 1995 Saksassa. Mittarissa on jo huimat 132000. Taidanpa ajella vielä seuraavat vuodet, että saadaan tonttu turvallisesti naimaikäiseksi. Synttärien kunniaksi kävin hakemassa leiman, siis hakemassa, suoraan ajosta, enkä todellakaan odottanut mitään huomauttamista. - Kas näin laulaa turbo, ja turbo laulaa näin... (Täti Monican sävel)
PS Turbomerkit poistettu ettei riisipussit ärsyynny.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Mä jo luulin hetken että jostain näkis todellisen päivän millon tonttu ois rullannu hihnalta :(
Onnittelut leimasta, tai no eihän se nykyään leima oo ku paprut kai vaihtuu joka katsastuksen jälkeen kun niissä on kerta merkattuna seuraava katsastusaika.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Ei kai papruista tarkkaa päivämäärää nää...? Meinaan, ei mun rekisteröintitodistuksissa lue "Kori tuotu kokoonpanoon xx.xx.xx" :)
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Viesti Kirjoittaja Eski »

Meidän 9-5:n vagnspecifikation-paperissa lukee vecka 453 kl 13.17.

Eski
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Kattelin tarkkaan noi rekisteröintitodistukset eikä niissä mitään valmistusajankohtia ollu, vain se rekisteröintipäivä. Mistähän lähtien noita tietoja on alettu merkkaamaan, 88 käyttöönotetussa 89 vuosimallissa ei ole?
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Eli mulla ei sellasta oikeaa paperia sitte oo ollenkaan.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Löyty vain :saab: huoltokortti jossa valmistenumero, malli (i16A4), rekisteritunnus, toimituspvm (881019), vuosimalli (1989), värikoodi (200H), avainnumero.
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Viesti Kirjoittaja pakinen »

:lol: :lol:
Saab 900S Combicoupe
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Niin on väärä paperi, tiedän sen. Osaan lukea ruotsia sen verran etten tuosta huoltokortista löytäny mitään vagn-jotain.
Ei varmaan sitä lappua saa jälkikäteen tilattua mistä ilmenis se valmistuspäivä?
Tuo huoltokortti on ainoa joka auton mukana on seurannut koko sen olemassaolon ajan... Rekisteriotteet on vaihtunu, muut on hävinny tai niitä ei ole koskaan edes ollutkaan.
Hyödyllisempihän tuo lappu on, siinä on avaimen koodi jos tarvii uus avain tilata (ellei oo lukkoja vaihdettu), eikä tarvi mennä autosta ettimään tyyppikilvestä väriä.
Oishan se outoa jos laittaisivat Suomessa valmistetun auton mukaan jonkun ruotsinkielisen vagn-jotain lapun.

Seki on vähän outoa kun tyypit vaan kertoilee "auton papereista löytyy valmistuspäivä", kertomatta sen tarkemmin, auton mukana yleensä on edellisten omistajien jäljiltä vain rekisteriote joka seki yleensä vaihtuu konttorilla samantien, ja kun kerron mikä paperi auton mukana on rekisteriotteen lisäksi kulkenut joku on :lol: :lol: ja sitä "väärä paperi" vain laitetaan joka väliin... Muistuttaa tuo käyttäytyminen ncf:n pussihousuista joiden mielestä katalysaattoreissa ei ole tapahtunut muutoksia 90-luvun alusta 2000-luvun alkuun (Kemira silti onnistunu tukkimaan katalyyttiä reilusti enemmän pienempään tilaan?!?).

Vaikeahan sitä toki voi olla ymmärtää että jotkut laittaa kaikki muut auton mukana kulkeutuneet paperit roskiin, tai ehkä siirtää osan papereista hyllyyn sieltä hanskalokerosta (minne ne sitte hautautuu ja löytyy 10 vuotta auton myymisen jälkeen). Tai jos se vagn-jotain on jääny aikoinaan sinne Vaasan Scan-Auton pöydälle, muistoks siitä että ovat edes yhden tontun saaneet myytyä.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Olisiko ihan liikaa pyydetty että nämä kaverit kertoisivat että millä nimellä kyseinen paperi kulkee, kummallisen (ja tyypillisen) tiedon panttaamisen sijaan? :roll:
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Viesti Kirjoittaja Eski »

Eski kirjoitti:Meidän 9-5:n vagnspecifikation-paperissa lukee vecka 453 kl 13.17.
Minähän kerroin sen paperin nimen jo ajat sitten...

Eski
repa
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: La Loka 11, 2003 19:29
Paikkakunta: Salo

Re: Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Viesti Kirjoittaja repa »

Sorry vaan, mutta oli pakko...

Tuleeko sitten uusi syntymäpäivä kun saappi on pelastettu romumiehen kynsistä, ja hitsattu kaksneliöö uutta peltiä vanhojen tilalle. Ja saatu katsastettua.
Kysyy hän?

Repa
#2260
96V4 projekti
repa
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: La Loka 11, 2003 19:29
Paikkakunta: Salo

Re: Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Viesti Kirjoittaja repa »

Kiitos
Nyt voin nukkua yöni rauhassa, kunhan hitsaamiselta ehdin.

Repa
#2260
96V4 projekti
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Viesti Kirjoittaja VKe »

Minuteman kirjoitti:Olisiko ihan liikaa pyydetty että nämä kaverit kertoisivat että millä nimellä kyseinen paperi kulkee, kummallisen (ja tyypillisen) tiedon panttaamisen sijaan? :roll:
On se näköjään liikaa pyydetty :(

Joka foorumilla on kai pakko olla pari tosi viisasta miestä, valitettavasti...
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tuossa vielä kuva paperista malliksi:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... kation.jpg

Eski
Vastaa Viestiin