Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Viesti Kirjoittaja VKe »

Tais tässä silti muutama "vastauskin" olla ennen kun "oikeeta tietoa" tuli...
Sininen Saab 9-3, '99
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Viesti Kirjoittaja VKe »

9-5T kirjoitti:
VKe kirjoitti:Tais tässä silti muutama "vastauskin" olla ennen kun "oikeeta tietoa" tuli...
Sinäkin kirjoitit 2 juttua kertomatta paperista mitään.
Laskitko omat vastauksesi, joissa et kertonut mitään oikeasta paperista?
Sininen Saab 9-3, '99
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Hmm, papereista.

Onko Suomessa kootuissa autoissa paperin nimi "Vagnspesifikation", vaiko suomennettu versio?

Ja voiko sen paperin saada vaikkapa ostettua tehtaalta jälkikäteen auton runkonumeron perusteella? Jos vaikkapa joku (hullu) tulevaisuudessa tahtoisi entisöidä tonnarin alkuasuunsa ja tahtoisi täydelliset paperit autoonsa?
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Viesti Kirjoittaja VKe »

9-5T kirjoitti:
Ensimmäisessä viestissä kerroin mistä löytää oikean syntymäpäivän ja jos sitä lappua ei ole tallessa ei sen nimi ja sinun ruikutus auta mitään.
Heh, taisit kirjoittaa silti vain paperista. On olemassa vessapaperia, talouspaperia ja hiomapaperiakin on olemassa. Et kuitenkaan muistanut mainita ensimmäisessä viestissäsi sanaakaan tuosta vagnspecifikationista... Lieko sitten vagn tai specifikation suomeksi paperi...???

Noo, ei se mitään, kyllä säkin saat ruikuttaa, minusta on kiva kuunnella...
Sininen Saab 9-3, '99
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Ei nyt tietenkään pitäisi söhiä muurahaispesää, ja tottakai jo "Eski":n vastauksesta olisi pitänyt ymmärtää että paperin nimi on "Vagnspesifikation".

Mutta tämä ei ole ainut ketju jossa Gurut vastailevat mystisesti ja täsmentämättä, ja kertomatta enempää vaikka sitä tietoa ilmiselvästi on ja paljon.

Ikäänkuin tiputellen ylhäältä tornistaan tietoa pieninä paloina, niin että maallikon täytyy kysyä lisää vaikka tosielämän tilanne olisi kuinka kusinen ja ei olisi aikaa viihtyä ruudun ääressä kerjäämässä tietoa. Kun sitä tietoa mitä on, voisi jakaa ihan jopa virkkeittäin eikä se olisi Gurun tiedoista pois vaan voisi jopa koitua satunnaisen lukijan hyödyksi.

Tietenkin jos Guru kokee asian niin että mitä enemmän hän tietoansa jakaa, sitä enemmän yleisö tietää, ja suhteessa yleisön tietämykseen Gurun tietämys vähenee? Vai mistä on kyse?

Miksi Guru vaivautuu vastaamaan, jos vastaaminen maallikoille kerran näyttää olevan niin tuskastuttavaa koska maallikko ei hetikerralla ymmärrä mistä on kyse?

Eikö vastaamisen tarkoitus ole tiedon lisääminen heille joille vastataan?

Vai mikä se sitten on? Omanarvontunteen kohottaminenko, omissa silmissään?

Täytyykö jokaista lisätiedonmurusta pyytää, anella, vaiko tulla pyhävaatteissa kukkapuskan kera käymään että "saa"?

Ja vastaukseksi ei käy "Käytä Hakua" tai nykyään "Etsiä" sillä näillä toiminnoillakin tämä ilmiö tulee vastaan useimmissa ketjuissa jotka löytää.

Mielestäni sen ilmiön nimi on Suomeksi: Diivailu.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Eihän täällä kukaan ole ketään valehtelusta syyttänyt, ellei asiaa niin oikeasti tahdo käsittää.

Mutta juuri se tiedon, mitä ilmiselvästi on, eräänlainen annostelu ja armopaloina tiputtelu aiheuttaa juurikin niitä hämmentyneitä lisäkysymyksiä!

Halutaanko lisäkysymyksiä siksi että niihin voi vastata jotakin mitä tietää, mutta ei tietenkään kaikkea, siksi että kysymyksiä varmasti tulee lisää?

Siis sensijaan että guru voisi kertoa asioista kerralla sen minkä tietää, hän kertoo senverran että varmasti seuraa lisäkysymyksiä, tuskastuu tähän maallikkojen sietämättömään tietämättömyyteen (mitä voisi lievittää vastaamalla kerralla) ja loukkaantuu ja tuntee itseään syytettävän valehtelusta.

Mielestäni tämän ilmiön nimi on yhäkin Diivailu, ja tuo surullisesti mieleen entisen ämmän.
J.N
"Hirsch"
Viestit: 955
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Viesti Kirjoittaja J.N »

Minuteman kirjoitti:...Mielestäni sen ilmiön nimi on Suomeksi: Diivailu.
On olemassa ihmisiä ja sitten on olemassa vittumaisia ihmisiä. Ei siitä pääse mihinkään.
#3418
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Viesti Kirjoittaja dimebak »

J.N kirjoitti:
Minuteman kirjoitti:...Mielestäni sen ilmiön nimi on Suomeksi: Diivailu.
On olemassa ihmisiä ja sitten on olemassa vittumaisia ihmisiä. Ei siitä pääse mihinkään.
Ei, ei se ole niin. Asia on vaan niin, että jonkun on yksinkertaisesti kerrottava totuus ja se, että totuus ei miellytä ei johdu siitä totuuden kertojasta vaan kuulijasta. Eli jos vastaus ei miellytä niin ei pidä ensimmäisenä miettiä, että olipa vittumainen ihminen vaan kannattaa ensin kurkata peiliin oliko toisen suhtautuminen aiheellista vai ei.

"Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan."
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Viesti Kirjoittaja liteFun »

9-5T kirjoitti:Auton papereista näkee milloin maalattu kori on tuotu kokoonpanoon.
9-5T kirjoitti:
liteFun kirjoitti:Ei kai papruista tarkkaa päivämäärää nää...? Meinaan, ei mun rekisteröintitodistuksissa lue "Kori tuotu kokoonpanoon xx.xx.xx" :)
Mun autojen papereista näkee esim. eräässä.
vuosi 2007
keskiviikko viikolla 40
klo. 21:18
Tämäkö ei muka ole tiedon panttaamista, kun ei ensimmäisissä viesteissä puhuta muusta kuin "papereista"?
Ja huomatkaa, minä puhuin rekisteröintitodistuksesta, siltikään vastauksessa ei korjattu minkä niminen paperin pitäisi olla jossa tieto lukee.
Löysin muuten lisää papereita autosta. 300 ja 600 hiomapaperia. Ei niissäkään lue.

Yleisesti, kun puhutaan auton papereista, tarkoitetaan rekisteröintitodistusta.
Vai oletteko vagnspecifikation paperiin hakeneet aina leiman?
Minuteman kirjoitti:Hmm, papereista.

Onko Suomessa kootuissa autoissa paperin nimi "Vagnspesifikation", vaiko suomennettu versio?

Ja voiko sen paperin saada vaikkapa ostettua tehtaalta jälkikäteen auton runkonumeron perusteella? Jos vaikkapa joku (hullu) tulevaisuudessa tahtoisi entisöidä tonnarin alkuasuunsa ja tahtoisi täydelliset paperit autoonsa?
Tähän minäkin haluaisin vastauksen.
Ilmeisesti näiltä "guruilta" ei saa vastauksia.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Ahaa, eli jos joku kauppaa kilvistä poistettua autoa jonka paperit on hukassa, on nimenomaan hukassa vain nämä valmistajan omat eikä missään nimessä rekisteröintitodistuksesta kyse...
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Mun tonnarilla oli synttärit tänään...

Viesti Kirjoittaja liteFun »

9-5T kirjoitti:
liteFun kirjoitti:Ahaa, eli jos joku kauppaa kilvistä poistettua autoa jonka paperit on hukassa, on nimenomaan hukassa vain nämä valmistajan omat eikä missään nimessä rekisteröintitodistuksesta kyse...
Onko sinulla tallessa vain vänkäämäsi rekisteröintitodistus? Onko ulkomailla autot ilman papereita jos niissä ei ole suomen rekisteröintitodistusta?
Ulkomaillakin auton paperit tarkottaa yleensä paikallista rekisteröintitodistusta/vakuutusta.

Vieläkään ei kukaan ole vastannut tähän:
liteFun kirjoitti:
Minuteman kirjoitti:Hmm, papereista.

Onko Suomessa kootuissa autoissa paperin nimi "Vagnspesifikation", vaiko suomennettu versio?

Ja voiko sen paperin saada vaikkapa ostettua tehtaalta jälkikäteen auton runkonumeron perusteella? Jos vaikkapa joku (hullu) tulevaisuudessa tahtoisi entisöidä tonnarin alkuasuunsa ja tahtoisi täydelliset paperit autoonsa?
Tähän minäkin haluaisin vastauksen.
Ilmeisesti näiltä "guruilta" ei saa vastauksia.
Vastaa Viestiin