Saab 9-3 Cabrioletille täydet viisi tähteä EuroNCAP:issa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Saab 9-3 Cabrioletille täydet viisi tähteä EuroNCAP:issa
Saab 9-3 Cabriolet ylsi korkeimpaan, viiden tähden luokitukseen EuroNCAP- törmäystestiohjelmassa. Viisi tähteä on myönnetty aiemmin myös Saab 9-5:lle ja 9-3 Sport Sedanille.
Saab 9-3 Cabrioletin saavuttama korkein mahdollinen luokitus EuroNCAP:n etu- ja sivutörmäystesteissä vahvisti Saabin johtoasemaa turvallisena autona. Tulokset julkaistiin 24.6.2004 EuroNCAP:n tiedotustilaisuudessa Prahassa. Saabilla on nyt Euroopassa täydellinen viiden tähden tuotevalikoima, johon kuuluvat 9-3 avoauto, 9-3 Sport Sedan ja Saab 9-5.
Saab 9-3 avoauto kehitettiin sedanin rinnalla, ja sen muotoilusta huolimatta insinöörit asettivat molemmille malleille yhteiset turvallisuustavoitteet. Avoautolle kovat turvallisuusvaatimukset täytettiin vahvistetuilla A-pilareilla, alustan poikittaispalkeilla (mukaan lukien täysin uudenlainen laatikkorakenne takapenkin takana), matalammilla B-pilareilla ja sivuhelmoilla. Avoautolle myönnetty viiden tähden luokitus on tunnustus insinöörien työlle.
Luodessaan DynaCage-turvajärjestelmää Saab oli mukana kehittämässä uranuurtavaa, maailman monipuolisinta auton kaatumista ja ympäriajoa tutkivaa törmäystestiohjelmaa. Esiin ponnahtavat turvakaaret takana, turvavöiden esikiristys sekä vahvistettua tuulilasin yläpalkkia tukevat A-pilarit kaikki sisältyvät DynaCagen tarjoamaan integroituun turvajärjestelmään, joka havaitsee auton kaatumisvaaran.
Saamastaan EuroNCAP:n riippumattomasta hyvästä arviosta huolimatta Saab tulee jatkamaan kolarisuojan kehittämistä perustanaan tosielämän turvallisuuden konsepti, johon kuuluu todellisten, jokapäiväisissä ajo-olosuhteissa sattuneiden onnettomuuksien analysointi.
”EuroNCAP on riippumaton organisaatio, jonka arvioinnit pitävät sisällään puolueetonta tietoa, jota kuluttajat voivat hyödyntää ja käyttää oppaanaan,” sanoo Saabin turvallisuusosaston johtaja Per Lenhoff. ”Meidän tosielämän turvallisuus - konseptimme on kuitenkin aina kehitystyötämme ohjaava tekijä Saabilla.”
GM:n tuotteista myös uusi Opel Astra sai korkeimman mahdollisen viiden tähden luokituksen EuroNCAP:n tuoreimmassa testiarvioinnissa.
Lisätietoja: General Motors Finland Oy
Saab PR
Tomi Hämäläinen, puh. (09) 615 881
EuroNCAP koostuu etu- ja sivutörmäystesteistä. Etutörmäystesti simuloi auton nokkakolaria kokoonpainuvaan esteeseen, jossa osuma-alueena on 40 % auton leveydestä. Auton nopeutena törmäystestissä on 64 km/h. Sivutörmäystesti toteutetaan 50 km/h nopeudella kokoonpainuvaan esteeseen kuljettajan puoleiseen kylkeen. Sivutörmäystesti kiinteään pylvääseen toteutetaan 29 km/h nopeudella. Testiauton etupenkeillä on törmäyksen aikana kaksi mittalaittein ja anturein varustettua koenukkea.
Saabin aktiivinen pääntukijärjestelmä (SAHR) on ollut vakiovarusteena sekä Saab 9-3 että 9-5 –malleissa vuodesta 1988. Tutkimusten mukaan SAHR vähentää vakavien niskavammojen esiintymistä peräänajoissa 75 prosentilla.
-lähde: Saab Media Online
Saab 9-3 Cabrioletin saavuttama korkein mahdollinen luokitus EuroNCAP:n etu- ja sivutörmäystesteissä vahvisti Saabin johtoasemaa turvallisena autona. Tulokset julkaistiin 24.6.2004 EuroNCAP:n tiedotustilaisuudessa Prahassa. Saabilla on nyt Euroopassa täydellinen viiden tähden tuotevalikoima, johon kuuluvat 9-3 avoauto, 9-3 Sport Sedan ja Saab 9-5.
Saab 9-3 avoauto kehitettiin sedanin rinnalla, ja sen muotoilusta huolimatta insinöörit asettivat molemmille malleille yhteiset turvallisuustavoitteet. Avoautolle kovat turvallisuusvaatimukset täytettiin vahvistetuilla A-pilareilla, alustan poikittaispalkeilla (mukaan lukien täysin uudenlainen laatikkorakenne takapenkin takana), matalammilla B-pilareilla ja sivuhelmoilla. Avoautolle myönnetty viiden tähden luokitus on tunnustus insinöörien työlle.
Luodessaan DynaCage-turvajärjestelmää Saab oli mukana kehittämässä uranuurtavaa, maailman monipuolisinta auton kaatumista ja ympäriajoa tutkivaa törmäystestiohjelmaa. Esiin ponnahtavat turvakaaret takana, turvavöiden esikiristys sekä vahvistettua tuulilasin yläpalkkia tukevat A-pilarit kaikki sisältyvät DynaCagen tarjoamaan integroituun turvajärjestelmään, joka havaitsee auton kaatumisvaaran.
Saamastaan EuroNCAP:n riippumattomasta hyvästä arviosta huolimatta Saab tulee jatkamaan kolarisuojan kehittämistä perustanaan tosielämän turvallisuuden konsepti, johon kuuluu todellisten, jokapäiväisissä ajo-olosuhteissa sattuneiden onnettomuuksien analysointi.
”EuroNCAP on riippumaton organisaatio, jonka arvioinnit pitävät sisällään puolueetonta tietoa, jota kuluttajat voivat hyödyntää ja käyttää oppaanaan,” sanoo Saabin turvallisuusosaston johtaja Per Lenhoff. ”Meidän tosielämän turvallisuus - konseptimme on kuitenkin aina kehitystyötämme ohjaava tekijä Saabilla.”
GM:n tuotteista myös uusi Opel Astra sai korkeimman mahdollisen viiden tähden luokituksen EuroNCAP:n tuoreimmassa testiarvioinnissa.
Lisätietoja: General Motors Finland Oy
Saab PR
Tomi Hämäläinen, puh. (09) 615 881
EuroNCAP koostuu etu- ja sivutörmäystesteistä. Etutörmäystesti simuloi auton nokkakolaria kokoonpainuvaan esteeseen, jossa osuma-alueena on 40 % auton leveydestä. Auton nopeutena törmäystestissä on 64 km/h. Sivutörmäystesti toteutetaan 50 km/h nopeudella kokoonpainuvaan esteeseen kuljettajan puoleiseen kylkeen. Sivutörmäystesti kiinteään pylvääseen toteutetaan 29 km/h nopeudella. Testiauton etupenkeillä on törmäyksen aikana kaksi mittalaittein ja anturein varustettua koenukkea.
Saabin aktiivinen pääntukijärjestelmä (SAHR) on ollut vakiovarusteena sekä Saab 9-3 että 9-5 –malleissa vuodesta 1988. Tutkimusten mukaan SAHR vähentää vakavien niskavammojen esiintymistä peräänajoissa 75 prosentilla.
-lähde: Saab Media Online
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saab 9-3 Cabrioletille täydet viisi tähteä EuroNCAP:issa
olisikohan 1998Turbo Sensonic kirjoitti:Saabin aktiivinen pääntukijärjestelmä (SAHR) on ollut vakiovarusteena sekä Saab 9-3 että 9-5 –malleissa vuodesta 1988.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saab 9-3 Cabrioletille täydet viisi tähteä EuroNCAP:issa
Katoppas! Niinpä onkin. Saab Media Onlinen kääntäjä (teksti löytyi suomeksi Saab Media Onlinen sivuilta, joka oli jo tosi hyvä suoritus!) on mokannut asianjsuomi kirjoitti:olisikohan 1998Turbo Sensonic kirjoitti:Saabin aktiivinen pääntukijärjestelmä (SAHR) on ollut vakiovarusteena sekä Saab 9-3 että 9-5 –malleissa vuodesta 1988.
Alkuperäisessä englanninkielisessä tekstissä myös vuosi on oikein:
The SAHR (Saab Active Head Restraint) has been standard equipment in both the Saab 9-3 and the 9-5 since 1998. In November 2001, The Journal of Trauma in the United States published a comparison study between SAHR-equipped Saabs and older Saabs with traditional head restraints. The survey was based on actual collisions and showed that SAHR reduces the risk of serious whiplash injuries as a result of rear-end impacts by 75 per cent.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Mites sitten 900 og cabissa. Turvakaartahan siinä ei ole, onkohan siinä kanssa jonkinnäköiset "ylös pomppaavat turvakaaret"?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.