Tuli pikaisesti vilkaistua tuota Bilsportia kioskilla.
Käsitinkö ihan oikein että olivat mitanneet tuolle viri-Viggenille
0-100kmh ajaksi 6,9sek?
Ei mitenkään mairitteleva viritys, jos näin tosiaan oli.
Vai oliko se sitten myös jokin pujotteluaika yms??
Bilsport Tunertest
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Ainakin siinä on parempi alusta kuin NG900/OG9-3:ssa, ja kun vielä heittää siihen paremmat iskarit ja madallusjouset, niin johan "taipuu" rattia väännettäessä.se93tbo kirjoitti:Tuli vaan mieleen että onko SS:ssä niin paljon opelia että muutkin firmat ovat jo valmiiksi virikilpailussa mukana
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Yleensä uudemmissa on. Eikä se ole paha asia ollenkaan, en mä tota opelia niin paljon vierasta näin 2004luvulla kun se on ihan jotain muuta kuin 10vuotta sitten.Turbo Sensonic kirjoitti:Ainakin siinä on parempi alusta kuin NG900/OG9-3:ssa, ja kun vielä heittää siihen paremmat iskarit ja madallusjouset, niin johan "taipuu" rattia väännettäessä.se93tbo kirjoitti:Tuli vaan mieleen että onko SS:ssä niin paljon opelia että muutkin firmat ovat jo valmiiksi virikilpailussa mukana
9-3.1972
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Jep. Mutta Saabin "opelismi" juontaa juurensa jo NG900:een, joten tiedä sitten, onko uusi Saab "opelimpi" kuin GM -aikakauden Saabit yleensä (todennäköisesti on). No moottorin lohko on ainakin GM:n tekosia, mutta sitä en tiedä, onko se nimenomaan Opelilta lainattu "taideteos".se93tbo kirjoitti:Yleensä uudemmissa on. Eikä se ole paha asia ollenkaan, en mä tota opelia niin paljon vierasta näin 2004luvulla kun se on ihan jotain muuta kuin 10vuotta sitten.
Saab on historian aikana "lainaillut" enemmänkin: 96:n V4 -kone oli peräisin Fordilta, 9000:n design Fiatin, Lancian ja Saabin yhteistyötä ja sitten NG900/OG9-3 ja 9-5 rakennettu Opelilta lainatulle pohjalevylle. Myös meikäläiselle Opel on kuin punaista vaatetta heiluttaisi silmien edessä, mutta epäilen silti, että Opelin suurimmat vaikeudet johtuvat siitä, että alihankkijoiden toimittamien osien laatu on ollut täyttä skeidaa ja tämä on sitten heijastunut "takaisin" autojen lukuisina korjauskäynteinä. Sitähän minäkin pelkään koko ajan, että Opelin osuus Saabissa senkun kasvaa ja jos alihankkijoiden (ja Opelin) laadunvalvonta on sitä mitä se on, niin sitten on peli menetetty

Aika kummallista, että tämä uusien mallien "kritisointi" sen kuin siirtyy "Saab -sukupolvelta" toiselle: joku kritisoi sitä, kun 2 -tahtarit muutettiin Fordin V4:ksi, joku taas sitä, kun kajakin valmistus lopetettiin ja ruvettiin valmistamaan OG900:sta. OG900:n omistajat taas kritisoi NG900:sta siitä, että se on "täysiopel" ja nyt me GM -Saabistit sitten kritisoimme Sport Sedania siitä, että se on "täysopel". Tämä edellämainittu uusien mallien kritisoimisen "kierto" sen kun vain jatkuu, niin huvittavalta kun se tuntuukin.
Itse voisin kritisoida lujasti 9-2x:ää ja varsinkin 9-7x:ää. Toivottavasti tuo 9-7x ei koskaan tule Eurooppaan siinä muodossa kuin sitä aiotaan myydä jenkeissä

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Turbo"
- Viestit: 274
- Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
- Paikkakunta: lohja