Sään kestävää webbikameraa metsästämässä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hessu75
"Hirsch"
Viesti:

Sään kestävää webbikameraa metsästämässä

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Moro,

Onko teillä muilla IT häröillä ehdotuksia tai suoraan suosittaa minulle jotain still kuvaa ottavaa webbikameraa?

Mä asennan tohon mun parvekkeelle tällaisen, jos vaan löydän, jolla sitten saan kuvattua mun autoni koko ajan kun se on parkissa.

Loppuu toi hemmetin vandalisointi...

Kiitos etukäteen.

-hessu-
Ex-Saabisti, nykyinen Foordisti. Sairautta kaikki.
Harrimatias
"Hölösuu"

Re: Sään kestävää webbikameraa metsästämässä

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Kaverilla on mökillään käytössä sellainen kamera mikä kuvaa siihen pihan tuloaukolle päin, ja samantien kun se havaitsee liikettä/ääntä yms. niin lähtee tekstiviesti kännykkään ja viestin kun avaa, niin videokuva pauhaa kännyllä.
Se ainakin toimii, mutta taitaa olla liian "hieno" vehje tuohon käyttöön?

Nokialta sen joskus tilasivat, ja ihan normaalilla tekstiviestiliittymä sim-kortilla toimii.

Mutta ihan näistä kotitietokone cameista, eikös nekin nykypäivänä kun ei ota halvimmasta päästä, ole ihan hyviä laitteita kokonaisuudessaan. Ethän sä sitä kuitenkaan kaiteella asenna sään armoille? vaan sinne parvekkeen sisäpuolelle suojaan?

Noh, ilmottele kun löydät tarpeeksi hyvän että mimmoisen se vaatii :) !
Saab 900 2.0t Cab -97
petrisa
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Valitettavasti moinen kuvaaminen on ilman erillistä kiinteistön omistajan lupaa sekä ennakkoilmoitusta (alueella tallentava kameravalvonta-kyltti) lainvastainen.
Ihan vain tiedoksi.

Mikäli joku saa asiasta vihiä, että sinulla on tallentava kameravalvonta, olet itse oikeudessa. Eri asia on, jos asiasta on tiedoitettu asianmukaisesti. Ja sitä lupaa tulet tuskin saamaan, kun kyseessä on taloyhtiö. Näin ainakin olin ymmärtävinäni aloitusviestistä (asut kerrostalossa).

Omakotitaloasujan tilanne on parempi. Luvan voi antaa itse itselleen, mutta edelleenkään ilmoituskylteistä ei vapaudu. Ne on oltava. Tällöin kameran kuva ei saa ulottua yleisille alueille eikä naapurin puolelle.

Valitettavaa on ainainen rosvous ja vandalisointi, mutta harkitse tarkoin mitä itse teet. Tieto kuvaamisestasi voi vahingossa levitä naapurustoon tai he voivat nähdä kamerasi parvekkeella. Ja sen jälkeen oletkin itse "pulassa".

Lopuksi vielä. Asiaan ei pidä sekoittaa "live-kuvaamista", joka julkisella paikalla on sallittu. Tallentava kuvaaminen nauhoille, kiintolevyille jne on aivan toinen juttu.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
liteFun
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Mutta jos nukahtaa kameran etsimenä käytetyn näytön ääreen...
petrisa
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja petrisa »

No näinhän voi vahingossa käydä ja se muuttaakin tilannetta..... :wink: :lol:
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
rmeller
"Aero"

Viesti Kirjoittaja rmeller »

Siitä kamerasta loppujen lopuksi taida hyötyä edes olla. Menet poliisille näyttämään kuvaa niin saat sakot salakuvauksesta. Menet mätkimään kaveria/perimään korvauksia niin saat itse selkään jne. Ja jotta siitä kuvasta mitään tunnistaisi niin kameran pitää olla hyvä/kallis ja nauhoituksen tapahtua hyvällä resoluutiolla.
http://213.216.201.204/local/viewer/l_axiscam.html linkin takaa löytyy yksi oikeasti kallis kamera, jotta tuon kuvan näkee niin pitää hyväksyä codecin asennus. Kamera kuvaa pienellä zoomauksella ja on hitaan yhteyden takana, olikohan pari kuvaa sekunnissa. Tuollaisella kameralla kyllä kuvaa sadan metrin päästäkin tunnistettavan kuvan mutta kameran kohdistus pitää olla sitten tarkka että vandaali nauhalle jää. Tallentava nauhoitus rinnastetaan joissakin yhteyksissä henkilörekisterin pitoon ja tarvittavat yhteystiedot ja nimetyt henkilöt pitää olla ilmoitettuna.
VAG
TTiD
"Aero"

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Jaahass ja kyseisellä kameralla näky just joku teiniaudi joka ajeli pyörätiellä hirveetä kyytiä! :lol: :lol:
Turbo²
rmeller
"Aero"

TTiD kirjoitti:Jaahass ja kyseisellä kameralla näky just joku teiniaudi joka ajeli pyörätiellä hirveetä kyytiä! :lol: :lol:
kunniaa ja mainetta sille joka tunnistaa paikan :)
VAG
liteFun
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

rmellerin valmistumaisillaan oleva saab-virityspaja torniossa?
rmeller
"Aero"

liteFun kirjoitti:rmellerin valmistumaisillaan oleva saab-virityspaja torniossa?
Täysin oikein ;)

Ei kuitenkaan :( vaan kauppakeskus siihen rajan pintaan tulee, syksyllä avajaiset.

Rami
VAG
Vastaa Viestiin