Automaattinen liikennevalvonta (kamerat, keskinopeus, GPS)
Re: Automaattinen liikennevalvonta (AL tänään)
Tosiaan mielenkiintoista miten meinaavat toteuttaa tuon tässä Pohjolan pimeydessä. Ilman lisävaloa täysin mahdotonta saada mitään kuvaa aikaiseksi ja suora salamavalo ei liene järkevä ratkaisu tuossa järjestelmässä. Tietysti joku pieni tuikku suunnattuna suoraan rekisterikilpeen ja alivalotus kameralla saattaa tuottaa jotain tuhrua, josta ehkä saa rekisterikilvestä selvää. Odotellaan mielenkiinnolla...
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Re: Automaattinen liikennevalvonta (AL tänään)
Olen tyhmä (jo usein todettu niin virkavallan kuin muunkin yhteiskunnan taholta), mutta miksi 80km/h alueella pitää ajaa 95km/h, 100alueella 115, 120alueella 140.... Jos max nopeusrajoitus olisi 180km/h, niin manattaisiin, että ajoin vain 210km/h... Siis kuinka iso rajoituksen pitäisi olla, että se olisi "sopiva"? Kai nuo rajoitukset on tehty jotain varten, ei vain Saabbikuskien kiusaksi? Sillä leppoisella maantiepätkällä, jossa "ei koskaan liiku ketään" saattaa olla satunnaisesti tienpientareella 8v. alakoululainen odottamassa koulutaksia, saattaa olla maaseudun mummo ylittämässä tietä kasvimaalleen... Kuinka paljon nopeammiin olet perillä, kun ajat esim. 10km matkan 80km/h alueella nopeudella 90km/h? Jokaien on käynyt sen verran kouluja, etä osaa laskea, vai? Siis kysymys kuuluu: Mikä vi**n kiihoittava tekiä on ajaa ylinopeutta? "Olen parempi kuski, mulla on parempi auto"? Tässä maassa matkat eivät ole niin pitkiä, että perustellisesti voisi vedota ajan kulumiseen, voi voiko? Onko vain syy siinä, että " mun autossa on munaa, se kulkee, olen hyvä kuski, ja edessä on tyhmä Toyota"? Voisiko joku ihan oikeasati hyvä kuski perustella ko. käytöksen? Ja haukkua saa, kun en ole oikea(???) Saab kuski, vaan ajan mittarin mukaan (joka Saabissa on kuulemma tarkka!)... Ja v**tu mikä avautuminen; mutta haukkukaa!
Aja millä ajat, ja Saabilla loput.
(Ajaa dieselillä on kuin panna kortsulla: turvallista ja halpaa, mutta ei kuitenkaan luonnollista)
(Ajaa dieselillä on kuin panna kortsulla: turvallista ja halpaa, mutta ei kuitenkaan luonnollista)
Re: Automaattinen liikennevalvonta (AL tänään)
Ei siinäkään vielä mitään jos joku haluaa ajaa kovemmin ja ohittaa mutta miksi pitää ohittaa väkisin ja sitten ollaan jo heti kääntymässä seuraavasta risteyksestä? Tai miksi pitää päästä (reilua) ylinopeutta ajaen ohi vain hidastaakseen sitten siihen nenän eteen?
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Automaattinen liikennevalvonta (AL tänään)
Siksi, että ei tartte ajaa sen törttöilijän perässä enään jos se sattuu kääntymään samasta risteyksestä.muppelo kirjoitti:Ei siinäkään vielä mitään jos joku haluaa ajaa kovemmin ja ohittaa mutta miksi pitää ohittaa väkisin ja sitten ollaan jo heti kääntymässä seuraavasta risteyksestä?
Re: Automaattinen liikennevalvonta (AL tänään)
Ja ketkä olivatkaan törttöjä? Kaikki muut paitsi noi itse?V.J.S kirjoitti:Siksi, että ei tartte ajaa sen törttöilijän perässä enään jos se sattuu kääntymään samasta risteyksestä.muppelo kirjoitti:Ei siinäkään vielä mitään jos joku haluaa ajaa kovemmin ja ohittaa mutta miksi pitää ohittaa väkisin ja sitten ollaan jo heti kääntymässä seuraavasta risteyksestä?
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Automaattinen liikennevalvonta (AL tänään)
Nimenomaan. Kortti (ja auto) pois kaikilta muilta paitsi minulta, niin alkaa liikenne sujumaan.muppelo kirjoitti: Ja ketkä olivatkaan törttöjä? Kaikki muut paitsi noi itse?
Törttöjä on monenlaisia, ehkä eniten vit... harmittaa ne, jotka junnaavat n. 60-70km/h nopeuksilla rajoituksen vaihdellessa 40-80km/h välillä, tai sitten ne, joiden kiihdytys esim. 60 --> 80km/h kestää noin kolme kilometriä rajoituksen vaihtumisen jälkeen.
Re: Automaattinen liikennevalvonta (AL tänään)
Samaten ainakin täälläpäin vaaratilanteita aiheuttavat autoilijat jotka eivät tiedä/käsitä että rampin kiihdytyskaistalta on tarkoitus liittyä liikenteen sekaan samalla nopeudella kuin se muu liikenne eikä satasen alueella sekaan mennä 60km/h.V.J.S kirjoitti:Nimenomaan. Kortti (ja auto) pois kaikilta muilta paitsi minulta, niin alkaa liikenne sujumaan.muppelo kirjoitti: Ja ketkä olivatkaan törttöjä? Kaikki muut paitsi noi itse?
Törttöjä on monenlaisia, ehkä eniten vit... harmittaa ne, jotka junnaavat n. 60-70km/h nopeuksilla rajoituksen vaihdellessa 40-80km/h välillä, tai sitten ne, joiden kiihdytys esim. 60 --> 80km/h kestää noin kolme kilometriä rajoituksen vaihtumisen jälkeen.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Automaattinen liikennevalvonta (AL tänään)
Muuten ihan hyvää peruspaatosta, mutta käsittääkseni tässä ketjussa taisi olla kyse Automaattisen Valvonnan keinoista ja oikeutuksista, ei varsinaisesti nopeuksista tai ylinopeuksista itsessään.jaarli kirjoitti:Olen tyhmä (jo usein todettu niin virkavallan kuin muunkin yhteiskunnan taholta), mutta miksi 80km/h alueella pitää ajaa 95km/h, 100alueella 115, 120alueella 140.... Jos max nopeusrajoitus olisi 180km/h, niin manattaisiin, että ajoin vain 210km/h... Siis kuinka iso rajoituksen pitäisi olla, että se olisi "sopiva"? Kai nuo rajoitukset on tehty jotain varten, ei vain Saabbikuskien kiusaksi? Sillä leppoisella maantiepätkällä, jossa "ei koskaan liiku ketään" saattaa olla satunnaisesti tienpientareella 8v. alakoululainen odottamassa koulutaksia, saattaa olla maaseudun mummo ylittämässä tietä kasvimaalleen... Kuinka paljon nopeammiin olet perillä, kun ajat esim. 10km matkan 80km/h alueella nopeudella 90km/h? Jokaien on käynyt sen verran kouluja, etä osaa laskea, vai? Siis kysymys kuuluu: Mikä vi**n kiihoittava tekiä on ajaa ylinopeutta? "Olen parempi kuski, mulla on parempi auto"? Tässä maassa matkat eivät ole niin pitkiä, että perustellisesti voisi vedota ajan kulumiseen, voi voiko? Onko vain syy siinä, että " mun autossa on munaa, se kulkee, olen hyvä kuski, ja edessä on tyhmä Toyota"? Voisiko joku ihan oikeasati hyvä kuski perustella ko. käytöksen? Ja haukkua saa, kun en ole oikea(???) Saab kuski, vaan ajan mittarin mukaan (joka Saabissa on kuulemma tarkka!)... Ja v**tu mikä avautuminen; mutta haukkukaa!
Re: Automaattinen liikennevalvonta (AL tänään)
Ja säästyneen ajan voi käyttää niihin 2-3 tunnin kestävään kahvitaukoon sopivalla huoltsikalla...Mimmi kirjoitti:Jos ajat esim 500km 20% nopeammin, niin sinäkin osaat varmaankin laskea ajansäästön.jaarli kirjoitti:Tässä maassa matkat eivät ole niin pitkiä, että perustellisesti voisi vedota ajan kulumiseen, voi voiko?
Ennemmin omat eväät matkaan, kupponen kahvia termarista ja menee 5min (tuo vaikka 8 kertaa matkan aikana), kahvisavut tuprauttelee ajossa, eipä tarvi ajella ylinopeutta
Odottelen edelleen innolla että liikenneministeriössä keksitään systeemi joka tallentaa autolla ajettuja nopeuksia ja ilmoittelee ne esim. liikennemerkkeihin upotettuihin tiedonkeruujärjestelmiin, jotka taas toimittavat ylinopeustiedot poliisilaitoksen atk-järjestelmän kautta ylinopeutta ajaneille.
Erityisesti sitä minkätasoinen insinööriporukka systeemin kehittelee ja kuinka helpolla se on mattimeikäläisen ohitettavissa
Re: Automaattinen liikennevalvonta (AL tänään)
Missäs kohdassa minä muka puhuin kenenkään erityisesti ajavan ylinopeutta tuossa edellisessä?
Re: Automaattinen liikennevalvonta (AL tänään)
Ei Mimmi oo koskaan törmänny tilanteeseen että käy jollain huoltoasemalla kahvilla, lähtee ajamaan niin sieltä parin pöydän päästä hitaasti kahvia juonut ja lehteä lukenut tyyppi lähtee minuutin myöhemmin ajelemaan ylinopeutta?
500km matkalla voi törmätä jopa kolmessa kahviossa samaan tyyppiin... Näitä "pitää ajaa ylinopeutta että ehtii seuraavaan kahvioon lukemaan lehteä rauhassa"-tyyppejäkin on liikenteessä.
500km matkalla voi törmätä jopa kolmessa kahviossa samaan tyyppiin... Näitä "pitää ajaa ylinopeutta että ehtii seuraavaan kahvioon lukemaan lehteä rauhassa"-tyyppejäkin on liikenteessä.
Re: Automaattinen liikennevalvonta (AL tänään)
Kun yleensä yksin ympäri tätä maata sombaan niin en tuollaiseen törmää. Jollain lyhkäsellä 500km vedolla ei tule pysähdeltyä. Samoin taajaman ulkopuolella ajan ylinopeutta lähestulkoon aina. Aikasäästö esim. välillä Vantaa-Oulu on melkoisen mukava, ehtii hotlaan ryystämään kaljaa aikaisemmin. Mua ei rauhallisesti ajavat häiritse, turbolla kun pääsee heilahtamalla ohi.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Re: Automaattinen liikennevalvonta (AL tänään)
Koiran kanssa ajellessa taukoja on oltava sopivasti ettei satu vahinkoa.
Re: Automaattinen liikennevalvonta (AL tänään)
Hiukka vanhaa kommenttia mutta mielestäni ihan asiallista:
http://www.iltalehti.fi/autot/200805027582723_ac.shtml
http://www.iltalehti.fi/autot/200805027582723_ac.shtml
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Automaattinen liikennevalvonta (AL tänään)
Hyvin pitkälti samaa mieltä.muppelo kirjoitti:Hiukka vanhaa kommenttia mutta mielestäni ihan asiallista:
http://www.iltalehti.fi/autot/200805027582723_ac.shtml
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.