BMW kosiskelee Saabisteja

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

BMW kosiskelee Saabisteja

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Kuten osa foorumille kirjoittelevista rekisteröityneistä jäsenistä tietää, niin mulla on työsuhdeautona 9-3 Sport Sedan Linear Business 1.8i.

Tultuani lomalta töihin pöydälleni oli jätetty Laakkoselta tullut BMW:n mainos, joka oli osoitettu 9-3 Sport Sedanin omistajalle, eli siis mulle (auton rekkari oli mainittu tuossa osoitteessa). Siinä kutsuttiin suureen BMW -koeajotapahtumaan Hämeenkylän kartanoon ensi perjantaille, lauantaille tai sunnuntaille ja oli oikein laitettu nettilinkki, johon ilmoittautua.

Lapsia luvataan kaitsea koeajon ajan ja paikalla on F1 -simulaattoria ym.

Ja sitten loppuen lopuksi: MITÄ HELVETTIÄ NE MULLE TÄLLAISTA SKEIDAA LÄHETTÄVÄT :?: Olenko muka otollista ja potentiaalista asiakaskuntaa Baijerin MeetWurstille?

Kaikkea sitä näkee (turhautunutta puhinaa) :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Re: BMW kosiskelee Saabisteja

Viesti Kirjoittaja tnt »

Ostaessani saabin alkoi Audi pommittamaan mainoslehtisillä ja asiakaslehdillä ja sitä jatkui pari vuotta....enää ei ole tosin tullut mainoksia tämän vuoden aikana.
9-3Aero-01
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Re: BMW kosiskelee Saabisteja

Viesti Kirjoittaja tnt »

niin ja koeajotarjouksia on tullut myös kyllä bmw:ltä ja alfa romeon suunnalta ...nippon autot ovat sentään jättäneet rauhaan..näitä tarjouksia tulee yleensä tuoreimpien vuosimallien omistajille..Oma auto alkaa olemaan jo sitä vuosimallia ,että mainostajat alkaa jättämään jo rauhaan. :P
9-3Aero-01
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: BMW kosiskelee Saabisteja

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Turbo Sensonic kirjoitti: Ja sitten loppuen lopuksi: MITÄ HELVETTIÄ NE MULLE TÄLLAISTA SKEIDAA LÄHETTÄVÄT :?:
Sinä sait tuollaista postia BMW:ltä.

Minä sain tällaista postia Kuusakoskelta:
http://tinyurl.com/3q5aw4

(minun Saab on hieman vanhempi) :oops:
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: BMW kosiskelee Saabisteja

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Jaa minä kun hommasin VW;n niin sen jälkeen ei mistään ole tullut mitään
yhteydenottoja.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Mepis
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 00:20

Re: BMW kosiskelee Saabisteja

Viesti Kirjoittaja Mepis »

Saman ilmiön olen havainnut minäkin. Tehtyäni tietojen luovuttamiskiellon Autorekisterikeskukseen loppui jonninjoutavan keräyspaperin lähettäminen.

Toisaalta olen miettinyt miten typerä tuo kohderyhmän valinta on markkinointimielessä. Juuri "vertailtuani" eri autoja (9-3/9-5, linear/vector, TiDS/TTiDS... :) ) ja päädyttyäni ratkaisuun alkaa bmw/audi-kauppias ponnistelemaan kääntääkseni pääni. Sama kuin jos poliitikko kävisi vaalikampanjansa vasta vaalien jälkeen ja toivoisi että se muistetaan vielä neljän vuoden päästä. Lähettäisivät niitä mainoksia nimenomaan vanhan auton omistajalle.
9-3 SC 2.0T XWD A6 Vector -09
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
Kaks-Seiska
"Viggen"
Viestit: 524
Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
Paikkakunta: Oulu

Re: BMW kosiskelee Saabisteja

Viesti Kirjoittaja Kaks-Seiska »

Mepis kirjoitti:Lähettäisivät niitä mainoksia nimenomaan vanhan auton omistajalle.
Taitaapa olla niin, että yleensä muutaman vuoden vanhojen autojen omistajat on potentiaalisimpia uuden auton ostajia, kun nykyiselläkin ajokilla on vielä kohtuullinen jälleenmyyntiarvo. Vanhan auton omistajalla ei välttämättä ole varaa ostaa suoraan uutta, tai tarkoitus on ajaa nykyisellä niin pitkään kuin suinkin mahdollista.
#3929
Saab 9-3 ss -05
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: BMW kosiskelee Saabisteja

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Mepis kirjoitti:Lähettäisivät niitä mainoksia nimenomaan vanhan auton omistajalle.
Se oli Kuusakoski joka muisti meitä vanhempien omistajia :wink:
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: BMW kosiskelee Saabisteja

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Kaks-Seiska kirjoitti:
Mepis kirjoitti:Lähettäisivät niitä mainoksia nimenomaan vanhan auton omistajalle.
Taitaapa olla niin, että yleensä muutaman vuoden vanhojen autojen omistajat on potentiaalisimpia uuden auton ostajia, kun nykyiselläkin ajokilla on vielä kohtuullinen jälleenmyyntiarvo. Vanhan auton omistajalla ei välttämättä ole varaa ostaa suoraan uutta, tai tarkoitus on ajaa nykyisellä niin pitkään kuin suinkin mahdollista.
Älä ihmeessä :lol:

Nyt olisi tarkoitus selvittää, että onko niissä uusissa autoissa mitään ostettavaa.
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW kosiskelee Saabisteja

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Kaks-Seiska kirjoitti:Vanhan auton omistajalla ei välttämättä ole varaa ostaa suoraan uutta
Totta. Maailma näyttää kuitenkin olevan kääntymässä sikäli vinksalleen, että myyjäliikkeen kannalta maksukykyinen asiakas, joka pystyy rahoittamaan hankintansa omilla säästöillään, ei enää olekaan kiinnostavin asiakas.

Kiinnostavin asiakas on tyhjätasku, jolla on luottotiedot kunnossa.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Re: BMW kosiskelee Saabisteja

Viesti Kirjoittaja kristian »

Juha96 kirjoitti:Kiinnostavin asiakas on tyhjätasku, jolla on luottotiedot kunnossa.
Jep, BMW:lle varsinkin aika potentiaalinen kohderyhmä. Siis nämä jotka hankkivat luxus-asunnot ja autot 60 vuoden laina-ajalla vain näyttääkseen ulospäin ei-tyhjätaskuilta :P
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW kosiskelee Saabisteja

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

kristian kirjoitti:
Juha96 kirjoitti:Kiinnostavin asiakas on tyhjätasku, jolla on luottotiedot kunnossa.
Jep, BMW:lle varsinkin aika potentiaalinen kohderyhmä. Siis nämä jotka hankkivat luxus-asunnot ja autot 60 vuoden laina-ajalla vain näyttääkseen ulospäin ei-tyhjätaskuilta :P
Niin, tai sitten auto on työsuhdeauto, jolloin periaatteessa ei ole mitään väliä, paljonko sen hankintahinta on.

Olen nähnyt sellaisenkin kaverin, joka oli jossain kiinteistöalalla (ei kiinteistönvälittäjä), joka ajeli uusimmalla BMW M5:lla. Kaverin tapaamisen jälkeen oli ihan pakko ottaa selville, että kuka auton omistaa. Firman nimissähän se tietenkin oli.

No mulle on ihan sama, onko auto työsuhdeauto vai oma, kunhan se vain on :saab: :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: BMW kosiskelee Saabisteja

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Minuteman kirjoitti:
Kaks-Seiska kirjoitti:
Mepis kirjoitti:Lähettäisivät niitä mainoksia nimenomaan vanhan auton omistajalle.
Taitaapa olla niin, että yleensä muutaman vuoden vanhojen autojen omistajat on potentiaalisimpia uuden auton ostajia, kun nykyiselläkin ajokilla on vielä kohtuullinen jälleenmyyntiarvo. Vanhan auton omistajalla ei välttämättä ole varaa ostaa suoraan uutta, tai tarkoitus on ajaa nykyisellä niin pitkään kuin suinkin mahdollista.
Älä ihmeessä :lol:

Nyt olisi tarkoitus selvittää, että onko niissä uusissa autoissa mitään ostettavaa.
Uusiakin autoja omistaneena ja työsuhdeajaneena olen sitä mieltä että ei saa mitään lisäarvoa vaihtamalla hyvä käytetty uuteen. Hyvvän tonnariin nähden ominaisuudet eivät parane hinnat alkaen-malleilla. Korkeintaan lisäturvallisuutta voivi saada, mutta senhän neurootikko voi maksimoida kulkemalla vaikka taksilla.

Uuden auton hankkimatta jättämispäätökseni on periaatepäätös. Uuden auton luovutuksen yhteydessä olen saanut shampanjapullon BMW:n logolla, pullakahvit ja leikkiauton pojalle ym. tarpeetonta. Autojen myyntipalatsit on rakennettu auton ostajien ja huoltokirjan ylläpitäjien rahoilla. Tuohon porukkaan en halua enää kuulua vaan maksan lähinnä autosta, en glamourista. Joku muukin tällä foorumilla voi ajatella samoin.

Valitsin nykyisen tien, koska 6 kpl vanhoja liikkuu halvemmalla kuin yksi uusi. Seitsemännen voi hankkia, jos siltä alkaa tuntumaan. Tässä hintaluokassa pääomakulut ovat pienet ja vanhimpien kohdalla kulut saattavat olla muutettavissa pääomatuloiksi.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1231
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: BMW kosiskelee Saabisteja

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Olen aina sanonut, että rupean kiinnostumaan BMW:stä heti, kun sen saa etuvetoisena - eikä mielipide ole vielä muuksi muuttunut. Tottakai lähettävät postia, Audin myyntimiehet tuntuvat olevan aktiivisia täälläpäin.
makinju2
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Su Kesä 19, 2005 10:30
Paikkakunta: Järvenpää

Re: BMW kosiskelee Saabisteja

Viesti Kirjoittaja makinju2 »

Juha96 kirjoitti:
Kaks-Seiska kirjoitti:Vanhan auton omistajalla ei välttämättä ole varaa ostaa suoraan uutta
Totta. Maailma näyttää kuitenkin olevan kääntymässä sikäli vinksalleen, että myyjäliikkeen kannalta maksukykyinen asiakas, joka pystyy rahoittamaan hankintansa omilla säästöillään, ei enää olekaan kiinnostavin asiakas.

Kiinnostavin asiakas on tyhjätasku, jolla on luottotiedot kunnossa.
Myyjä saa autosta enemmän rahaa, kun myy sen luotolla. Kannattaa pitää noita halpoja käytettyjä ja samalla säästää uutta autoa varten, jos sellaisen haluaa. Velaksi ei kannata ostaa, koska autoon sijoitettu pääoma tuottaa pelkkää tappiota. Hyvän käytetyn ja uuden auton välillä ei ole käyttöarvossa mitään eroa. Tarjosivat Puntoa minullekin noin vuosi sitten. Olisiko ollut suunnilleen 12000 euroa väliraha. Milloinkohan keksivät alkaa soitella perään?
Vastaa Viestiin