Kuten osa foorumille kirjoittelevista rekisteröityneistä jäsenistä tietää, niin mulla on työsuhdeautona 9-3 Sport Sedan Linear Business 1.8i.
Tultuani lomalta töihin pöydälleni oli jätetty Laakkoselta tullut BMW:n mainos, joka oli osoitettu 9-3 Sport Sedanin omistajalle, eli siis mulle (auton rekkari oli mainittu tuossa osoitteessa). Siinä kutsuttiin suureen BMW -koeajotapahtumaan Hämeenkylän kartanoon ensi perjantaille, lauantaille tai sunnuntaille ja oli oikein laitettu nettilinkki, johon ilmoittautua.
Lapsia luvataan kaitsea koeajon ajan ja paikalla on F1 -simulaattoria ym.
Ja sitten loppuen lopuksi: MITÄ HELVETTIÄ NE MULLE TÄLLAISTA SKEIDAA LÄHETTÄVÄT Olenko muka otollista ja potentiaalista asiakaskuntaa Baijerin MeetWurstille?
Ostaessani saabin alkoi Audi pommittamaan mainoslehtisillä ja asiakaslehdillä ja sitä jatkui pari vuotta....enää ei ole tosin tullut mainoksia tämän vuoden aikana.
niin ja koeajotarjouksia on tullut myös kyllä bmw:ltä ja alfa romeon suunnalta ...nippon autot ovat sentään jättäneet rauhaan..näitä tarjouksia tulee yleensä tuoreimpien vuosimallien omistajille..Oma auto alkaa olemaan jo sitä vuosimallia ,että mainostajat alkaa jättämään jo rauhaan.
Saman ilmiön olen havainnut minäkin. Tehtyäni tietojen luovuttamiskiellon Autorekisterikeskukseen loppui jonninjoutavan keräyspaperin lähettäminen.
Toisaalta olen miettinyt miten typerä tuo kohderyhmän valinta on markkinointimielessä. Juuri "vertailtuani" eri autoja (9-3/9-5, linear/vector, TiDS/TTiDS... ) ja päädyttyäni ratkaisuun alkaa bmw/audi-kauppias ponnistelemaan kääntääkseni pääni. Sama kuin jos poliitikko kävisi vaalikampanjansa vasta vaalien jälkeen ja toivoisi että se muistetaan vielä neljän vuoden päästä. Lähettäisivät niitä mainoksia nimenomaan vanhan auton omistajalle.
Mepis kirjoitti:Lähettäisivät niitä mainoksia nimenomaan vanhan auton omistajalle.
Taitaapa olla niin, että yleensä muutaman vuoden vanhojen autojen omistajat on potentiaalisimpia uuden auton ostajia, kun nykyiselläkin ajokilla on vielä kohtuullinen jälleenmyyntiarvo. Vanhan auton omistajalla ei välttämättä ole varaa ostaa suoraan uutta, tai tarkoitus on ajaa nykyisellä niin pitkään kuin suinkin mahdollista.
Mepis kirjoitti:Lähettäisivät niitä mainoksia nimenomaan vanhan auton omistajalle.
Taitaapa olla niin, että yleensä muutaman vuoden vanhojen autojen omistajat on potentiaalisimpia uuden auton ostajia, kun nykyiselläkin ajokilla on vielä kohtuullinen jälleenmyyntiarvo. Vanhan auton omistajalla ei välttämättä ole varaa ostaa suoraan uutta, tai tarkoitus on ajaa nykyisellä niin pitkään kuin suinkin mahdollista.
Älä ihmeessä
Nyt olisi tarkoitus selvittää, että onko niissä uusissa autoissa mitään ostettavaa.
Kaks-Seiska kirjoitti:Vanhan auton omistajalla ei välttämättä ole varaa ostaa suoraan uutta
Totta. Maailma näyttää kuitenkin olevan kääntymässä sikäli vinksalleen, että myyjäliikkeen kannalta maksukykyinen asiakas, joka pystyy rahoittamaan hankintansa omilla säästöillään, ei enää olekaan kiinnostavin asiakas.
Kiinnostavin asiakas on tyhjätasku, jolla on luottotiedot kunnossa.
Juha96 kirjoitti:Kiinnostavin asiakas on tyhjätasku, jolla on luottotiedot kunnossa.
Jep, BMW:lle varsinkin aika potentiaalinen kohderyhmä. Siis nämä jotka hankkivat luxus-asunnot ja autot 60 vuoden laina-ajalla vain näyttääkseen ulospäin ei-tyhjätaskuilta
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Juha96 kirjoitti:Kiinnostavin asiakas on tyhjätasku, jolla on luottotiedot kunnossa.
Jep, BMW:lle varsinkin aika potentiaalinen kohderyhmä. Siis nämä jotka hankkivat luxus-asunnot ja autot 60 vuoden laina-ajalla vain näyttääkseen ulospäin ei-tyhjätaskuilta
Niin, tai sitten auto on työsuhdeauto, jolloin periaatteessa ei ole mitään väliä, paljonko sen hankintahinta on.
Olen nähnyt sellaisenkin kaverin, joka oli jossain kiinteistöalalla (ei kiinteistönvälittäjä), joka ajeli uusimmalla BMW M5:lla. Kaverin tapaamisen jälkeen oli ihan pakko ottaa selville, että kuka auton omistaa. Firman nimissähän se tietenkin oli.
No mulle on ihan sama, onko auto työsuhdeauto vai oma, kunhan se vain on
Mepis kirjoitti:Lähettäisivät niitä mainoksia nimenomaan vanhan auton omistajalle.
Taitaapa olla niin, että yleensä muutaman vuoden vanhojen autojen omistajat on potentiaalisimpia uuden auton ostajia, kun nykyiselläkin ajokilla on vielä kohtuullinen jälleenmyyntiarvo. Vanhan auton omistajalla ei välttämättä ole varaa ostaa suoraan uutta, tai tarkoitus on ajaa nykyisellä niin pitkään kuin suinkin mahdollista.
Älä ihmeessä
Nyt olisi tarkoitus selvittää, että onko niissä uusissa autoissa mitään ostettavaa.
Uusiakin autoja omistaneena ja työsuhdeajaneena olen sitä mieltä että ei saa mitään lisäarvoa vaihtamalla hyvä käytetty uuteen. Hyvvän tonnariin nähden ominaisuudet eivät parane hinnat alkaen-malleilla. Korkeintaan lisäturvallisuutta voivi saada, mutta senhän neurootikko voi maksimoida kulkemalla vaikka taksilla.
Uuden auton hankkimatta jättämispäätökseni on periaatepäätös. Uuden auton luovutuksen yhteydessä olen saanut shampanjapullon BMW:n logolla, pullakahvit ja leikkiauton pojalle ym. tarpeetonta. Autojen myyntipalatsit on rakennettu auton ostajien ja huoltokirjan ylläpitäjien rahoilla. Tuohon porukkaan en halua enää kuulua vaan maksan lähinnä autosta, en glamourista. Joku muukin tällä foorumilla voi ajatella samoin.
Valitsin nykyisen tien, koska 6 kpl vanhoja liikkuu halvemmalla kuin yksi uusi. Seitsemännen voi hankkia, jos siltä alkaa tuntumaan. Tässä hintaluokassa pääomakulut ovat pienet ja vanhimpien kohdalla kulut saattavat olla muutettavissa pääomatuloiksi.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Olen aina sanonut, että rupean kiinnostumaan BMW:stä heti, kun sen saa etuvetoisena - eikä mielipide ole vielä muuksi muuttunut. Tottakai lähettävät postia, Audin myyntimiehet tuntuvat olevan aktiivisia täälläpäin.
Kaks-Seiska kirjoitti:Vanhan auton omistajalla ei välttämättä ole varaa ostaa suoraan uutta
Totta. Maailma näyttää kuitenkin olevan kääntymässä sikäli vinksalleen, että myyjäliikkeen kannalta maksukykyinen asiakas, joka pystyy rahoittamaan hankintansa omilla säästöillään, ei enää olekaan kiinnostavin asiakas.
Kiinnostavin asiakas on tyhjätasku, jolla on luottotiedot kunnossa.
Myyjä saa autosta enemmän rahaa, kun myy sen luotolla. Kannattaa pitää noita halpoja käytettyjä ja samalla säästää uutta autoa varten, jos sellaisen haluaa. Velaksi ei kannata ostaa, koska autoon sijoitettu pääoma tuottaa pelkkää tappiota. Hyvän käytetyn ja uuden auton välillä ei ole käyttöarvossa mitään eroa. Tarjosivat Puntoa minullekin noin vuosi sitten. Olisiko ollut suunnilleen 12000 euroa väliraha. Milloinkohan keksivät alkaa soitella perään?