Jotkut siirettävät autorampit voisivat olla kätevät. Mahtaisikohan Suomessa joku myydä kuvassa näkyvän kaltaisia ramppeja? Nuo olisivat kätevät kun ne saisi siirettyä pieneen tilaan silloin kuin tarvetta niille ei ole.
Autoramppia?
Autoramppia?
Auton alle olisi tarvista aika ajoin päästä, mutta nosturia tai öljymonttua ei ole käytössä. Tampereen lähistöltä ei taida kunnollisella nosturilla tai montulla varustettua TI-halliakaan löytyä?
Jotkut siirettävät autorampit voisivat olla kätevät. Mahtaisikohan Suomessa joku myydä kuvassa näkyvän kaltaisia ramppeja? Nuo olisivat kätevät kun ne saisi siirettyä pieneen tilaan silloin kuin tarvetta niille ei ole.

Jotkut siirettävät autorampit voisivat olla kätevät. Mahtaisikohan Suomessa joku myydä kuvassa näkyvän kaltaisia ramppeja? Nuo olisivat kätevät kun ne saisi siirettyä pieneen tilaan silloin kuin tarvetta niille ei ole.
Re: Autoramppia?
Mä ostin Motonetin "rampit" eli käytännössä vain nostaa yhden pään kerrallaan... Mutta kyllä niillä tekee jo öljynvaihdot jne. Makso kait joku 14€/kpl. Tietty voihan niitä neljäkin ostaa, mutta en tiedä mites niille nouseminen sitten onnistuu.
Kahen kanssakin sai olla tarkkana kun ei ite nähny mitään ratin takaa.

Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: Autoramppia?
Mä askartelinpaskartelin puretusta kakkosnelosesta vastaavat... eivät taitu kasaan, mutta siirtyvät tarvittaessa autotallista ulos tai päinvastoin. Rumat kuin mitkä, mutta toimivat. Autotallissa ovat aina tiellä ja ulkosäilytys aiheuttaa lievähköä hellasäröä, mutta silti paljon paremmat kuin tunkki ja pukit.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: Autoramppia?
Tee itse, eihän tuommoiset tarvitse kummoista hitsaus taitoa jos vehkeet löytyvät itseltä, tai lähipiiristä.
Itse olen aatellut tehdä tuommoiset koulussa. 


Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Re: Autoramppia?
Itse kyllä sanoisin, että tämmöiset rakennelmat juuri ne hyvät hitsaustaidot vaatii...kylläpä on mukava tunne, kun 1500kg rautaa tipahtaa niskaan.SB90 kirjoitti: eihän tuommoiset tarvitse kummoista hitsaus taitoa
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Autoramppia?
Lähinnä tarkoitin että saa tehdä saumaa ihan kunnolla eikä tarvitse pelätä että palaa puhki..
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Re: Autoramppia?
Tein aikanaan puusta ko. rampit, joissa oli n. puoli metriä tasaista ylhäällä ja korkeus n. 45 cm, mutta ei niitä tullut käytettyä. tasainen osa oli muuten siitä hyvä, että sai topparit ja kerran kun ajoin kuitenkin yli, niin mittasuhteet olivat sellaiset, jotta luiska kanttasi auton pohjaan ja esti pyörän ylimenon vaakaosalta.
Kyllä kunnon hallitunkki on minusta kätevämpi ( sillä nostan koko keulan kerralla ja panen sitten kunnon tuet ( koolinginpätkiä naulattu 2 rinnan päälletysten ristiin, ylinnä vain 1 pala, joka istuu hyvin nosturikorvaan helmojen nosturikohdille) ( kolmijalkatukiin ei voi luottaa pehmeällä pihalla, ne voivat yhtäkkiä lähteä kallistumaan, ja henki lähtee jos alla olet) . perusteluina mm:
Alle ei ole juurikaan asiaa, koska lähinnä renkaiden kohdilla ne enimmät työt ( jarrut, letkut, nivelet,vetrit, iskarit, jouset, jousilautaset, ohjauksen nivelet/ säädöt jne...) tehdään. Lisäksi renkaan poisotto on rampilla todella hankalaa. Öljythän voi vaihtaa täysin auton seisoessa omilla pyörillään ilman nostoja ja minusta siten kaikein helpoiten.
Lisäksi iso hallitunkki nostaa samoille korkeuksille kuin ramppikin ( voi nostaa vaikka 2: ssa eri vaiheessa) ja menee pieneen tilaan.
Koko auton saa myös ilmaan kun ensin nostaa toisen pään ja sitten toisen ja silloin pääsee allekin, etuna vielä se, jotta renkaatkin voi poistaa.
Myös renkaan vaihtoa kunnon tunkki nopeuttaa, menee 2 rengasta samalla nostolla. Ja tunkkihommissa on vielä sekin etu, jotta helppo laskea välillä alaskin , jos pitää välillä availla yläkauttakin ( esim ohjaus ja hihnapyöräjutut).
Jos pitää hitsailla vetaritunneleita tms niin hyvin pääsee esivalmistelemaan hommat siihenkin ja sitten vaan pukille tai teettää loput.

Kyllä kunnon hallitunkki on minusta kätevämpi ( sillä nostan koko keulan kerralla ja panen sitten kunnon tuet ( koolinginpätkiä naulattu 2 rinnan päälletysten ristiin, ylinnä vain 1 pala, joka istuu hyvin nosturikorvaan helmojen nosturikohdille) ( kolmijalkatukiin ei voi luottaa pehmeällä pihalla, ne voivat yhtäkkiä lähteä kallistumaan, ja henki lähtee jos alla olet) . perusteluina mm:
Alle ei ole juurikaan asiaa, koska lähinnä renkaiden kohdilla ne enimmät työt ( jarrut, letkut, nivelet,vetrit, iskarit, jouset, jousilautaset, ohjauksen nivelet/ säädöt jne...) tehdään. Lisäksi renkaan poisotto on rampilla todella hankalaa. Öljythän voi vaihtaa täysin auton seisoessa omilla pyörillään ilman nostoja ja minusta siten kaikein helpoiten.
Lisäksi iso hallitunkki nostaa samoille korkeuksille kuin ramppikin ( voi nostaa vaikka 2: ssa eri vaiheessa) ja menee pieneen tilaan.
Koko auton saa myös ilmaan kun ensin nostaa toisen pään ja sitten toisen ja silloin pääsee allekin, etuna vielä se, jotta renkaatkin voi poistaa.
Myös renkaan vaihtoa kunnon tunkki nopeuttaa, menee 2 rengasta samalla nostolla. Ja tunkkihommissa on vielä sekin etu, jotta helppo laskea välillä alaskin , jos pitää välillä availla yläkauttakin ( esim ohjaus ja hihnapyöräjutut).
Jos pitää hitsailla vetaritunneleita tms niin hyvin pääsee esivalmistelemaan hommat siihenkin ja sitten vaan pukille tai teettää loput.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00