Tiet tukkoon?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tiet tukkoon?

Viesti Kirjoittaja et »

9-5T kirjoitti:
et kirjoitti: Tulee saapista rusina jos alkaa pelleillä.
Epäilen.
Jos sinulla on saapissa esim takalaitanostin voit epäillä ja lähteä leikkimään liikenteessä.
Ilman näitä polttoainekorotuksiakin on ollut vuosikymmeniä sinun kaltaisia saabistia jotka ylä- tai alamäessä haluaa terrorisoida muuta liikennettä ja kannatusta ehdotuksesi sai heti.
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tiet tukkoon?

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

et kirjoitti:
Harrimatias kirjoitti:
9-5T kirjoitti:juhannuksen jälkeen kun ylämäessä on rekka perässä on helppo näyttää miltä kiusanteko tuntuu syyttömistä.
Ei paha :mrgreen:
Tulee saapista rusina jos alkaa pelleillä.

Meinaat että kaveri sitten puskee päälle kolisten? Empä taida uskoa. Sitten rupeisi seuraamukset olemaan eri luokkaa.. ja niitä ei lähetä edes spekuloimaan kenelle siinä voisi käydä ja mitä.

Mutta, en minä tarkoituksella ainakaan hidastele, voihan niitä sytkäkatkoja tulla taikka kuten tuo mankkuvena nyt pelleilee niin sekin pätkittää kun fuelcutille menee.

Provosinko nyt liikaa jo? Vitsit vitseinä.... :lol:
Saab 900 2.0t Cab -97
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tiet tukkoon?

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Sen verran offtopiccia tähän viereen, että onko kukaan ajellut Helsingistä Lahteen päin tässä viimepäivinä tota nelostietä, ja jos on, niin minkälainen tietyömaa siellä on menossa välillä Järvenpää - Mäntsälä? Jostain luin, että olisi todella pitkä työmaa? Onko hidastakin menoa siinä kohdilla? Eli kannattaneeko valita mahdollisesti vanha Lahdentie tuohon välille?
Saab 900 2.0t Cab -97
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Tiet tukkoon?

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

9-5T kirjoitti:
Saappi Kuski kirjoitti:taksiluvat vapaaksi sopii hyvin jolloin päästään kalliista päivystysvelvollisuudesta ja saadaan hinnoiltella palvelu vapaasti yläspäin. .
Hyvähän se on sanoa kun sellaista ei tule mutta nälkään kuolisi suomalainen taksiyrittäjä. Tai ainakin joutuisi itsekin töihin renkien kaveriksi. :wink:
Varmaan ymmärsit tuon mitä kirjoitin. Rahtiliikenteen ongelmat polttoaineen ym hintojen osalta loppuu vlittömästi kun laitetaan siihen samat säännöt kuin taksiliikenteeseenkin. Kiinteät taksat joita hilataan ylös sitä mukaa kun hinnat nousee. Ja Kielletään hintakilpailu alalla.
Mutta eihän sellaista tehdä.

En minä sinänsä kannata sitä enkä tätä. Asiat on aina kenen näkökulmasta katsotaan. Asiakkaana haluan minäkin tietysti saada kaiken mahd. halvalla tai mieluummin ilmaiseksi. Kirjoitin vaan tuossa että mitkä asiat on johtaneet rahtiliikenteen tuollaisiin ongelmiin mun mielestä. Vapautettiinpa lupa/hinta politiikkaa tai kiristetään niin niissä päätöksissä pitäisi olla jonkunlaista suunnittelua takana. Kohta meillä voi olla täällä satoja konkurssin tehneitä kuljetusyrittäjiä ja niitä viuluja maksellaan sitten kaikki me jotka veroja maksaa.
9000CS 2,3
Teddy Tiger
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Touko 05, 2008 22:37

Re: Tiet tukkoon?

Viesti Kirjoittaja Teddy Tiger »

Saappi Kuski kirjoitti: Hyvähän se on sanoa kun sellaista ei tule mutta nälkään kuolisi suomalainen taksiyrittäjä. Tai ainakin joutuisi itsekin töihin renkien kaveriksi. :wink:
Varmaan ymmärsit tuon mitä kirjoitin. Rahtiliikenteen ongelmat polttoaineen ym hintojen osalta loppuu vlittömästi kun laitetaan siihen samat säännöt kuin taksiliikenteeseenkin. Kiinteät taksat joita hilataan ylös sitä mukaa kun hinnat nousee. Ja Kielletään hintakilpailu alalla.
Mutta eihän sellaista tehdä.
En tiedä miten vakavissasi olit, mutta käytännön tasolla kuljetusalan kiinteä hinnottelu on hyvin paljon monimutkaisempi homma kuin taksiliikenteessä. Muuttujia lastin suhteen on huomattavasti enemmän, taksiliikenteessä kuljetetaan ihmisiä, vain määrä vaihtelee. (Okei, joskus jotain pikkupaketteja, mutta...) Ymmärtääkseni Saappi Kuski on itsekin (entisiä?) rahtimiehiä, joten tiedät että tilavuudet, painot yms. vaihtelee, kuten hyvin moni muukin asia, joka vaikuttaa hinnoitteluun. Kiinteän hinnan laskentakaavasta saattaisi tulla melkoisen monimutkainen...

Periaatteessahan vapaa kilpailu ei ole pahasta, mikäli kaikki tekevät sen samoista lähtökohdista. Tällä hetkellä tilanne vain ei ole niin, juuri edellä mainittujen idän poikien yms. takia. Jonkinlaista muutosta ala kaipaa, mutta en usko että tiukasti säännöstelty yhteneväinen hinnoittelu kuitenkaan on avain onneen...
_________________________
Audi A2 1.4 TDI 2001
Rambler American 1959
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Tiet tukkoon?

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Teddy Tiger kirjoitti: En tiedä miten vakavissasi olit, mutta käytännön tasolla kuljetusalan kiinteä hinnottelu on hyvin paljon monimutkaisempi homma kuin taksiliikenteessä. Muuttujia lastin suhteen on huomattavasti enemmän, taksiliikenteessä kuljetetaan ihmisiä, vain määrä vaihtelee. (Okei, joskus jotain pikkupaketteja, mutta...) Ymmärtääkseni Saappi Kuski on itsekin (entisiä?) rahtimiehiä, joten tiedät että tilavuudet, painot yms. vaihtelee, kuten hyvin moni muukin asia, joka vaikuttaa hinnoitteluun. Kiinteän hinnan laskentakaavasta saattaisi tulla melkoisen monimutkainen...
Tottakai, noinhan se menee eli käytännössä aika mahdoton ajatus vaikka onhan siellä aina ollut olemassa taulukot kuutioille, kiloille ja kilometreille ja millä perusteella milloinkin veloitetaan.
Heitin sen vaan ajatuksena kun ilmassa on näköjään tuota että ei meinaa löytyä ymmärrystä yhden alan ongelmille. Että on periaatteessa omituinen epäsuhta Suomessa niiden elinkeinojen välillä kuljetetaanko ihmisiä vai tavaraa.
Lupapolitiikka taitaa kuitenkin olla vapautumaan päin vähän joka puolella ja luulenpa että ehdimme jos vanhaksi elämme niin senkin ihmeen näkemään että myös taksiluvat menee yleiseen jakoon tässä maassa. Silloin polttoaineen hinnan muutokset puree sielläkin aika pahasti vaikka rahtiliikenteessä summat on tietysti ihan eri luokkaa niinkuin kaluston kulut muutenkin.

Kyllä valtiovallan pitäisi jotenkin kyetä tulemaan apuun näissä kaikista älyttömimmissä tilanteissa.

Juttelin muuten eilen erään suuren suomalaisen huolintaliikkeen asiantuntijan kanssa näistä niin hän sanoi että heidän alihankkijansa eivät protestiruuhkia ole tekemässä, heillä on rahtisopimuksissa otettu huomioon tällaiset heilahtelut ja liikennöitsijät eivät joudu pulaan. Aika fiksua.
9000CS 2,3
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Tiet tukkoon?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Sama homma näkyy ihan käytännössä vaikkapa Matkahuollon polttoainelisässä jota on peritty jo vuosikausia. Jos dieselin hinta nousee, niin myöskin polttoainelisä nousee ja homma toimii.

Ilmeisesti kuljetusyrittäjillä on sitten yhteistyössä pahoja ongelmia kun eivät saa sovittua keskenään niin että kaikki perisivät polttoainelisää tmv. muuttuvien kustannusten mukaan.. Jos yhteistyö on noin huonoa niin liekö saavat mitään kummempia protestejakaan organisoitua. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Tiet tukkoon?

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

9-5T kirjoitti: Tällä hetkellä sinusta taksit tulisi vapauttaa maksimihintasääntelystä mutta hintasääntely tulisi asettaa rahtilupiin ja varaosakauppaan :)
Yritähän olla vääntelemättä minun juttujani julkisesti. Sen verran voin myöntää että sitä teidän alan mafian norsunluutornia tulen sanoillani potkimaan niin kauan kuin se on pystyssä eikä sinun tarvitse siitä henkilökohtaisesti loukkaantua.
Sehän oikeasti täyttää kaikki mafian toiminnan tunnusmerkit suunnilleen kilpailijoiden tappamista lukuunottamatta. Mutta ei se sun vika ole.
Viimeksi muokannut Saappi Kuski, Ke Kesä 18, 2008 13:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9000CS 2,3
espell
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Su Kesä 18, 2006 17:33
Paikkakunta: Imatra

Re: Tiet tukkoon?

Viesti Kirjoittaja espell »

apu,apupoika kirjoitti:Jaa-a, jos torstaina alkavat Luumäen jne. seudulla hidastamaan liikennettä traktoreilla, niin hyvin menee. Joutuu kiertämään mökille Jyväskylän ja Mikkelin kautta. :x
Riippuu mistä olet tarkalleen menossa ja mihin, mutta jos itse tulisin Tsadista päin ja Jurvalan haluaisin kiertää niin ajaisin Vaalimaan kautta tietä 387 Lappeenrantaan. Lahden suunnasta tullessa luultavasti taas kääntyisin Taavetissa pohjoiseen Savitaipaleen suuntaan ensin 378:lle ja siitä Lemin kautta takaisin Lappeenrantaan päin. Nämä sillä varauksella että en noiden kaikkein pienimpien teiden kuntoa tunne.
#2913

900 i -88 (VA)
900 S -96 (KA)
9-5 SE -99 (KA)
66Saab74
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 12:15
Paikkakunta: Lahti

Re: Tiet tukkoon?

Viesti Kirjoittaja 66Saab74 »

Menovesi kallista,työrauha kalliimpi. Tälläinen otsikko Etelä-Suomen sanomissa 13.6-08. Työrauha säilyy kun joku on saannu korotuksia taksoihinsa.Itseäni pännii diisselin hinta ja yleensä koko sotku. Milloinkahan viimeksi on omanauton käyttöön olis tullut korotuksia(verovähennys).
Saab 1974 L. 4d. 1.85L. Oranssi , rekistöröity uudelleen 28.4-09. Jäsen 3689. Renu Megane 1.9dci ja LT volsu asuntoauto.
hma
"Aero"
Viestit: 387
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Tiet tukkoon?

Viesti Kirjoittaja hma »

Jussi kirjoitti:Siten nekin, jotka ymmärtävät indeksiin sitomisen välttämättömyyden, ovat pakotettuja tekemään paskoja sopimuksia jos haluavat edes jollain tapaa kilpailla tyhmempiensä kanssa.
Ja tyhmyydestä on aina sakotettu.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tiet tukkoon?

Viesti Kirjoittaja masas »

Olipas kiva ajella Hki-Jkl-Hki reissu nyt lauantaina, EI YHTÄÄN REKKAA 8O ,bongattu koko matkalla
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
Vastaa Viestiin