Polttoaineen laatu, vertailussa Ruotsi-Suomi-Venäjä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: Polttoaineen laatu, vertailussa Ruotsi-Suomi-Venäjä

Viesti Kirjoittaja a9000 »

jaa tosiasioiden myöntäminen ottaa niin koville, no niinhän se tietenkin on... jos asuisin torniossa niin menisinkin!
Mimmi kirjoitti:Mene tankkaamaan Ruotsiin, äläkä kitise täällä "huonosta polttoaineesta"
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: Polttoaineen laatu, vertailussa Ruotsi-Suomi-Venäjä

Viesti Kirjoittaja a9000 »

jaa. aika paha tohon argumentoida. voisitko käydä vielä virossa testaamassa että saadaan varmuus siitä, oliko hesarin artikkeli propagandaa? :o
9-5T kirjoitti:Kuva
Viimeksi vappuna tankkasin ruotissa ja taaskaan ei mennyt pienemmällä kuin suomessa vaikka mittauksen hoiti scangauge
Kuva
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: Polttoaineen laatu, vertailussa Ruotsi-Suomi-Venäjä

Viesti Kirjoittaja a9000 »

hö. :lol:
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Polttoaineen laatu, vertailussa Ruotsi-Suomi-Venäjä

Viesti Kirjoittaja Pola »

Huu. ainakin Teboilin DIESEL tulee venäjältä ihan dieselinä. Sen tunnistaa tankatessa vihreästä väristä, syytä tähän en tiedä :D Sitä tuodaan sen lisäksi ainakin Norjasta ja ties mistä. Nesteeltä taas ajetaan Porvoon jalostamolta suomibensaa tankkiautolla venäjän puolelle nesteen asemille, että näiden välinen ero pitäisi olla melko pieni
#3272
blobbo
"Aero"
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:05

Re: Polttoaineen laatu, vertailussa Ruotsi-Suomi-Venäjä

Viesti Kirjoittaja blobbo »

Miten nuo venäjän polttoaineiden oktaanit oikein menee, onko niissä jotain eroa eurooppalaisiin standardeihin? Kävin juuri ekan kerran turistimatkalla venäjällä ja siellä näytti perus asemilla olevan 92 ja 95E ainetta ja muutamalla asemalla bongasin myös 98E pumpun. Olen vaan ollut siinä käsityksessä, että nuo oktaaniluvut eivät ole suoraan verrannollisia (samoin kun esim. jenkeissä se kaikkein korkeaoktaanisin on jotain "92", mutta eurooppalaisella skaalalla se on jo yli 98E:tä vastaavaa ainetta)


Vuosiviisumi olisi jo olemassa ja rajalle matkaa pari kymmentä kilometriä.. Autovakuutus pitäisi tietysti hommata.

Ei mene tietysti "hyvä pilalle", vaikka 80 luvun turbotonnari ei ihan täysin venäjän bensasta tykkäisikään.. :twisted: Tuo 98E jonka näin taisi olla 28 ruplaa, eli jotain 75snt/litra. Matalampioktaaniset tietysti halvempaa.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Polttoaineen laatu, vertailussa Ruotsi-Suomi-Venäjä

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

joku voisi kertoilla vähän tuosta venäjän hommasta. Millainen tuo viisumi hakea jne jne.
Tarkoitus olisi alkaa hakea dieseliä venäjältä, noin 300litraa tankkiin menee kerrallaan.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Polttoaineen laatu, vertailussa Ruotsi-Suomi-Venäjä

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Polttoaineen laatu, vertailussa Ruotsi-Suomi-Venäjä

Viesti Kirjoittaja muppelo »

blobbo kirjoitti:Miten nuo venäjän polttoaineiden oktaanit oikein menee, onko niissä jotain eroa eurooppalaisiin standardeihin?
Kyllä niitten pitäs mennä ihan samoin kuin täälläkin. Itse ajelin tuolla 92:lla sillon kun alla oli vielä se vanha nissan joka ei tarvinnu noita oktaaneja. Vieläppään pihimmät alejee uusillakin autoilla tuolla aineella. Vaikka mikäs siinä jos ei nakuta. Nyt on yleensä 95:tta tullu tankattua eikäpä tuo vanha 8i ole valitellu.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Polttoaineen laatu, vertailussa Ruotsi-Suomi-Venäjä

Viesti Kirjoittaja Pola »

Ryssät laittaa ainakin ihan surutta ysikakkosta porssen tankkiin ni miksei se kävis :saab: iinki. kaveri mikä turpo-volvoa käy tankkaamassa ties kertoa että tulppia saa vaihdella useammin kun käyttää tota itäainetta. suomibensiini siellä taitaa olla pari kymmentä senttiä litralta kalliimpaa kun tuo paikallinen. vuoden vaihteessa kun poistuu tuo erillinen venäjän vakuutus niin pitää käydä itenki miettimään jos sitä kävis tankkaamassa tuossa puomin toisella puolella :o
#3272
jakaraik
"Aero"
Viestit: 316
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 15:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Polttoaineen laatu, vertailussa Ruotsi-Suomi-Venäjä

Viesti Kirjoittaja jakaraik »

Pola kirjoitti:Ryssät laittaa ainakin ihan surutta ysikakkosta porssen tankkiin ni miksei se kävis :saab: iinki.
vähä OT, mutta kiinassa on oktaanit polttoaineissa, ainakin harvemmin asutuilla seuduilla, luokkaa 85-90. jossain auto-ohjelmassa samaa myrkkyä tankattiin ferrari scagliettiin ja hyvin kait toimi :o
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Polttoaineen laatu, vertailussa Ruotsi-Suomi-Venäjä

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Pola kirjoitti: kaveri mikä turpo-volvoa käy tankkaamassa ties kertoa että tulppia saa vaihdella useammin kun käyttää tota itäainetta.

En tiedä miten paljon kilometrejä noi tulpat saabissa kestää suomalaisella aineella kun venäläisellä kestivät ihan hyvin just 40tkm (NGK BP6ES:t)
Pola kirjoitti: vuoden vaihteessa kun poistuu tuo erillinen venäjän vakuutus niin pitää käydä itenki miettimään jos sitä kävis tankkaamassa tuossa puomin toisella puolella
Poistuu jos poistuu ja jos poistuu niin eri asia millon. Venäjällä päätetty ja käytäntöön pantu päätös on kaks ihan eri asiaa.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Puistokemisti
"Hirsch"
Viestit: 801
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Polttoaineen laatu, vertailussa Ruotsi-Suomi-Venäjä

Viesti Kirjoittaja Puistokemisti »

Tuosta venäjän aineesta... venäjällä esim. nesteeltä ja shelliltä saa sitä samaa bensaa kun täältäkin....mutta nuo halppis asemat myy sitä järjetöntä kuraa (joka on tietenkin kaikkein halvinta) ja tota paskaa taitaa suurin osa tankkausmatkalaisista hakea :?

..ja yks pien ihmetyksen aihe... suomessa shell:n v-poweria kaupitellaan 99nä,mutta venäjällä se on 95 8)
...taas suomalaista apinaa koijataan 8)
Ei se mitn!
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Polttoaineen laatu, vertailussa Ruotsi-Suomi-Venäjä

Viesti Kirjoittaja muppelo »

(Venäjän) Värtsilässä on siinä heti rajan jälkeen 3 asemaa: Aris (myy just kuuluisaa kuraa) hinta yleensä 0.3-1 ruplaa/litra halvempaa kuin muualla. Ainakin aiemmin ko. aseman aineen tunnisti hajusta. Seuraavana Regina jonka polttiksessa on kuulemma vettä seassa ja muutenkin paskaa ainetta, kummallista kyllä ei vaan koskaan mitään ongelmia mitä olen tankannu (ja olen tankannu sieltä paljon). Ei tartte myöskään paskata näppejään jos ei halua, tankkaajat tulee kyllä kun yhtään auton luona patsastelee. Kolmas on metro-auto jonka polttoaine on kuulemma paraslaatuista (useankin tankkaajan kans jonossa tullu tapettua aikaa löpisemällä). Itte en ole kuin noilla kahdella viimeisimmällä huomannu laatueroa joten tuleekin katsottua että kummalla noista mahdollisesti on halvempaa ainetta ja tankattua sen mukaan.

Lisäksi värtsilän kylällä olis vielä yksi vanha (kuulemma valtion) asema jossa bensan hinta on hiukan halvempaa kuin Reginalla tai metro-autolla mutta empähän ole tankannu koskaan sieltä joten kokemusta ei ole.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Vastaa Viestiin