Famnium kirjoitti:eikös klubitarran voisi muokata sellaiseksi että se olisi pieni saabin maskiin kiinnitettävä tyylikäs lätkä jotta huomattaisiin toisemme paremmin, enkä nyt tarkoita mitään TODELLA TYYLIKÄSTÄ karavaani lätkää mikä peittää koko nokan, vaan joku -H**Vetin hieno lentokonemerkki ?
oliskos ideaa tässä ?
Morjes
Eikö kaikilla vanhoilla kunnianarvoisilla ja muutenkin merkittävillä autokerhoilla ole sellainen maskissa oleva merallilogo
Miksei tässä olisi uusi artikkeli klubikauppaan...Olkoon vaikka "viggen" henkilöiden kauhuksi se punainen aarnikotka
Jokin ideointi kisa pystyyn, kysely mikkelissä miittingissä jäsenistöltä mitä mieltä he ovat siitä.
2763 -"Saab on auto isolla A;lla "9-5 SE 2.3t 98" green metalic , KA900 8v 88" pystäri, OE exät: 900i 16v 91 ]"red devil ".900i 8v 89" white pollari.9000 CD 2.0 92" ]grey metalic.
Eipä nuo 60+++-vuotiaat vanhemmat herrasmiehet varmaankaan sieltä 9-5:n puikoista morjestele, mutta hyvin usein nuoremmat -kuskit kyllä katselee sieltä ratin ratkaa toiseen saabiin päin. Siinä voi tehdä niitä päännyökytysmoikkailuja tai nostaa vaikka lapasenki.
Tuossa vko sitten kun ajelin tonnarilla kehä ykköstä länsiväylälle ja Lauttasaareen, niin seuranani oli sellainen punainen cabbe-og, tämä klubitarralla varustettu auto jota ohjasi nuorehko kesäisesti pukeutunut henkilö kyllä tuli rinnalle ja morjesti
En kyllä itse lähtisi tähän keulojen ylimääräiseen logottamiseen tms.
Klubitarrat sivuilla saavat riittää.
Famnium kirjoitti:eikös klubitarran voisi muokata sellaiseksi että se olisi pieni saabin maskiin kiinnitettävä tyylikäs lätkä jotta huomattaisiin toisemme paremmin, enkä nyt tarkoita mitään TODELLA TYYLIKÄSTÄ karavaani lätkää mikä peittää koko nokan, vaan joku -H**Vetin hieno lentokonemerkki ?
oliskos ideaa tässä ?
Tai sitten klubikaupasta kilventaustat, kyllä neki kohtuu kaukaa tunnistaa.
Alkuperäiseen viestiin vedoten, saabin omistaminen ei mielestäni vielä tee ihmisestä saabistia.
Ja mitä tervehtimiseen tulee, parasta mitä itse voin asian hyväksi tehdä, on se, että jatkan itse tervehtimistä ja teen sitä määrätietoisesti riippumatta siitä tervehditäänkö takaisin vain ei. Ainoa tapa viljellä jotain asiaa on tehdä sitä itse.
En muista että koskaan olisin pistänyt pahaksi sitä että joku tervehtii minua, riippumatta automerkistä, iästä, sukupuolesta, tai yleensäkään tilanteesta, joten tuskin aiheutamme sillä suurta vahinkoa?
ihan asiaa sivuava esimerkki elävästä elämästä:
tänä aamuna työmatkalla pysähdyin tankkaamaan kaivokselan teboilille ja ajattelin että jään syömään myös aamiaisen sinne. kaukana pöydässä vieraan näköinen mieshenkilö viittoili minua pöytäänsä päättäväisesti, jotenka menin hänen pöytäänsä. arvelin kaverin olleen kiinnostunut 31 vuotiaasta saabistani.
no eipä ollutkaan autosta kiinni, hän vain oli ollut varma että olen eräs toinen henkilö, kun olin niin samannäköinen . mikäs siinä, sanoin että voinhan minä näytellä olevani se ja söin aamiaiseni hänen seurassaan ja juttelimme niitä näitä
tuollaista välittömyyttä soisi olevan enemmänkin arjessa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Montakohan? saabistia suomessa oleskelee ketä on ikänsä ajellut saabilla. Itse tunnen kyseisiä saabisteja 4kpl (eräs jopa ollut scan-autossa töissä saabeja säätämässä) eikä siltikään löydy tarraa takalasista
Ps. Wanhan liiton lentokone logo tonnarin keulassa kruunaa konepeltini
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
patu kirjoitti:Itse tunnen kyseisiä saabisteja 4kpl (eräs jopa ollut scan-autossa töissä saabeja säätämässä) eikä siltikään löydy tarraa takalasista
Mitäpä sitä turhaan kuulumaan johonki Mikki Hiiri -kerhoon
Täällä etelässä on paljon vanhoja (ookee/tonnari) saabeja joissa mitää tarroja tai kilpireunuksia, pettymys tulee joka bongauksella.
Tämä tälläinen klubiin kuuluminen on vähän kuin kuuluisi isoon kylähullujärjestöön.
"Mistäs tänään juteltaisiin?"
Tänään nousi kehäykkösellä lapa mustasta 9-3 se:stä
Hieno huomata että kaikille saabi ei ole pelkkä kuljetin..
Muistan kyllä kulttuurin niiltä ajoilta kun ajoi alfalla niin useasti nousi lapa paitsi ehkä ihan peruskikottimista..
pocky kirjoitti:Tuossa vko sitten kun ajelin tonnarilla kehä ykköstä länsiväylälle ja Lauttasaareen, niin seuranani oli sellainen punainen cabbe-og, tämä klubitarralla varustettu auto jota ohjasi nuorehko kesäisesti pukeutunut henkilö kyllä tuli rinnalle ja morjesti
Moro vaan, minähän se olin. Perheeseen tuli tuollainen cab, joten pitkästä aikaa pääsi fiilistelemään vanhemmalla Saabilla ja ekaa kertaa avolla. Aika jees. Tokihan sitä morjestaa pitää, ainakin tarrallisia kulkineita. Kiva seurata, huomataanko vai ei.
Kiitos vaan nuorehkosta ja kesäisestä luonnehdinnasta. (kohta 30 lasissa)
MarcusV kirjoitti:Tänään nousi kehäykkösellä lapa mustasta 9-3 se:stä
Muistan kyllä kulttuurin niiltä ajoilta kun ajoi alfalla niin useasti nousi lapa paitsi ehkä ihan peruskikottimista..
Terve vaan, väri näyttää ehkä mustalta, mutta Midnigt Blue se kuitenkin on. Töihin olin menossa eikä siis kiirettä kuten varmaan huomasit. Autosi keulan ilme kiinnitti huomiota jo taustapeilistä katsellessa. Olet varmaan valjastanut tehtaan heppojen kavereiksi muutaman pollen lisää.
Yleensä ei tossa kehällä hirveesti kerkee katella sivuilleen. Heinäkuussa on vähän hiljaisempaa.
2 x Mazda 2 -19 ( KA ), Nissan Qashqai 2.0 -13 ( KA )
MarcusV kirjoitti:Tänään nousi kehäykkösellä lapa mustasta 9-3 se:stä
Terve vaan, väri näyttää ehkä mustalta, mutta Midnigt Blue se kuitenkin on. Töihin olin menossa eikä siis kiirettä kuten varmaan huomasit. Autosi keulan ilme kiinnitti huomiota jo taustapeilistä katsellessa. Olet varmaan valjastanut tehtaan heppojen kavereiksi muutaman pollen lisää.
Yleensä ei tossa kehällä hirveesti kerkee katella sivuilleen. Heinäkuussa on vähän hiljaisempaa.
Hahha, jotenkin arvasinkin että löydän tänään jotain vastaavaa foorumilta
Ohops, tuotapa en huomannutkaan, aurinko taitaa paljastaa värin todellisen luonteen. Keulailme tosiaan on hiukan erikoinen, auton ostin valmiiksi hiukan piristeltynä joten omaa käsialaani tuossa ei vielä ole hirveän moni seikka vanteita lukuunottamatta. Muutama(sata) lisääntynyt hevonen tuolla pellin alla pitäisi olla kyllä. Harkinnassa vielä on pitäisikö coolerin aukkoa muuttaa hienostuneenpaan suuntaan jossain vaiheessa.Toki saa kai teho näkyäkin.
Toinen päivän saabibongaus oli kehäkolmosen vantaanportin rampin kohdalla, tyylikäs keltainen ja kaksiovinen 9-3. Mahtoikohan myös olla meikäläisiä..
9-5T kirjoitti:Minä yritän pysäköidä syrjäiseen paikkaan joten jos sinne toinenkin Saab on pakko ajaa jättäkää väliä sen verran että saa oven kokonaan auki.
Paha, paha. Tämä ottaa mua aina kun vaikka minne takareunaan autonsa tällää kolhuilta piiloon, niin pitää jonku ajaa omansa siihen "kaveriksi". Ei hyvä. Potkijaiset ja kokoontumiset erikseen, mutta ei marketin parkissa, kiitos.
Piruuttani kokeilin. Matkalla Helsingistä keski-Suomeen morjestin jokaista vastaantulevaa vanhempaa Saabia (96,99,90,OG900). Yhdenkään kuski ei moikannut takaisin.