Saabistit ei tervehdi?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Marko A
"Hölösuu"
Viesti:

Re: Saabistit ei tervehdi?

Viesti Kirjoittaja Marko A »

9-5T kirjoitti:Minä yritän pysäköidä syrjäiseen paikkaan joten jos sinne toinenkin Saab on pakko ajaa jättäkää väliä sen verran että saa oven kokonaan auki.
Paha, paha. Tämä ottaa mua aina :evil: kun vaikka minne takareunaan autonsa tällää kolhuilta piiloon, niin pitää jonku ajaa omansa siihen "kaveriksi". Ei hyvä. Potkijaiset ja kokoontumiset erikseen, mutta ei marketin parkissa, kiitos.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
VKe
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja VKe »

Minä kannatan myös maskiin tulevaa pientä klubilätkää. Semmoista tyylikästä metallista 3D-valua (ei karavaanari-tyylistä...) jota jo ehdotettiin.

Tuo klubitarra on ihan hyvä mut liian iso minun autoon.

VKe
Hepis
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Piruuttani kokeilin. Matkalla Helsingistä keski-Suomeen morjestin jokaista vastaantulevaa vanhempaa Saabia (96,99,90,OG900). Yhdenkään kuski ei moikannut takaisin. :?
NG 900S 3d 2.3i -98
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Marko A kirjoitti:
9-5T kirjoitti:Minä yritän pysäköidä syrjäiseen paikkaan joten jos sinne toinenkin Saab on pakko ajaa jättäkää väliä sen verran että saa oven kokonaan auki.
Paha, paha. Tämä ottaa mua aina :evil: kun vaikka minne takareunaan autonsa tällää kolhuilta piiloon, niin pitää jonku ajaa omansa siihen "kaveriksi". Ei hyvä. Potkijaiset ja kokoontumiset erikseen, mutta ei marketin parkissa, kiitos.
Itsekin ajan mieluummin Saabin kuin jonkun toisen viereen jos saa valita. Toivon, että saabisti varoo kolhimasta omaansa yhtälailla kuin minäkin.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Centaurea
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Centaurea »

Olisipa kyllä kiva, jos saabistit toisiaan tervehtisi. Ainakin itelle tulee hyvä mieli tuollaisista pikkujutuista. Tosin kuten joku tuolla aiemmin totesikin, niin kaikki Saabilla ajavat ei taida olla saabisteja. Voisinpa kuitenkin osaltani kokeilla tätä tervehtimistä maanantaina Vaasasta Hartolaan ajaessani. Eli tervehtikääpäs takaisin, jos tyttö valkoisesta, hieman ruosteisesta kaasarisatkusta nostaa tassua pystyyn. :)
SB90
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Luulisin tuosta tulevan tavan jos saabistit morjenstelis saaisteille vaikka vuoden, jollei jokainen oppisi tuntemaan klubilaiset.. :wink: :lol:
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Julli
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja Julli »

Jep jep, voisin tervehtiäkin, jos Og-miehet lopettaa vittuilun ooppelista. Tämähän on ollut täysin yksipuolista touhua iät ajat. Mun käsityksen mukaan gm-pojat ei ole koskaan morkaneet og-jormia. Jotenkin vain tulee näitä ihme vääntöjä.
Tai, mitäpä se minuakaan liikuttaa, ajellaan millä ajellaan.
900i
riisi serkku suudelma aurinko
muppelo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja muppelo »

eipä nuo kaikki saabistit oo kovin ystävällisiä ollu tullijonossakaan. Huvittavaa sinänsä kun siellä suomalaiset on puheliaampia kuin muuten (mitä vieraisiin juttukavereihin tulee) vaan ei ollu tää eräs saabisti.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
nalleolut
"TosiSaabisti"

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Julli kirjoitti:Jep jep, voisin tervehtiäkin, jos Og-miehet lopettaa vittuilun ooppelista. Tämähän on ollut täysin yksipuolista touhua iät ajat. Mun käsityksen mukaan gm-pojat ei ole koskaan morkaneet og-jormia. Jotenkin vain tulee näitä ihme vääntöjä.
Tai, mitäpä se minuakaan liikuttaa, ajellaan millä ajellaan.

8O :roll: :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Eiootoista
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Eiootoista »

kyllä sitä ollaan hanska pystyssä joka saabille mikä tulee vastaan (oon ottanu ton prätkä ja vene hemmojen tervehdystyylin käyttöön) :D
Eilenkin ajelin Hki-Lpr ja kyllähän sielä tuli taas Saabia vastaan..
jopa 1 moikkas takas.
currently: no SAAB

ex. og900/atm-88, ng900 Turbo -95, ng900 Turbo -96
Centaurea
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Centaurea »

Jaahas, tulipa testattua. Melko vähän tuntui olevan Saabeja liikenteessä, arviolta keskimäärin 5kpl/100km. Yksi tonnari, 9-3 ja 9-5 meni ohi niin, etten ehtinyt tassua nostaa ja mitä nyt sitten moottoriteillä ja kaupunkiliikenteessä saattoi mennä. Eipä yksikään moikannut takaisin ainakaan niin, että olisin nähnyt (osassa tilanteista kyllä aurinko paistoi niin nätisti tuulilasiin, etten tiedä nähtiinkö minua ja minä en ainakaan nähnyt vaikka siellä toisessa autossa oltaisiin oltu varpaat pystyssä). Voisin kuitenkin tervehtimistä jatkaa aina siltä tuntuessa. Kyllähän tämä varmasti tavaksi leviäisi pikkuhiljaa vuodessa parissa, jos sitkeästi yrittäisi ja sanaa levittäisi. :)

Mietin vain tilannetta siltä kantilta, että jos joku mulle moikkaisi vieraasta autosta. Menisi hölmistelyyn sen verran aikaa, etten ehtisi käpälääni nostaa ennenkuin toinen on jo suhahtanut ohi. Tässä harrastuksessa siis tarvitaan hyvä huomiokyky, halu tervehtiä ja nopeat refleksit. :D
Kaks-Seiska
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Kaks-Seiska »

Tänään tuli oulussa heilautettua kättä eräälle og-satkulle, kun oli jopa saman värinen kuin itsellä. Kyllä sielläkin näkyi käsi heilahtavan :D Kuskia en itse ehtinyt tarkkaan nähdä, mutta vieressä istuneen velipojan mukaan joku vanhempi herrasmies oli ratin takana.
Saab 9-3 ss -05
saab87
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saab87 »

kokeilin joskus, että nostelin jokaisellle saabille käpälää viikon, ei yainnu yhtää kättä nousta takasin. nytkin satunnaisesti saabille tulee nostettua kättä.. Jospa ei ole niin vakiintunut tapa tervehtiä vieraita.

Autokouluopettaja kysy joskus että hirnuuko saabit keskenään, volvot kuulemma hirnuu kohdatessa :lol:

Ja en oo muuten minkään muun automerkin edustajilla huomannu moista parkkipaikka laumakäyttäytymistän kun mitä saabisteilla on, siellä missä on saabbi sinne laitetaan saabbi. Sivulliset ja vääräuskoset on myös huomannu kyseisen tavan
Rouva JuAn
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
VVV
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja VVV »

Harmillisesti sen muutaman kerran kun on tervehditty, ei yleensä ehdi edes tajuamaan mitä tapahtui ja niin oma käden nosto jää lähinnä juuri siinä kohtaamisvaiheessa tapahtuvaksi. Tiedä sitten ehtiikö sitä huomata enää...
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Jonni Peura
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Jonni Peura »

VVV kirjoitti:Harmillisesti sen muutaman kerran kun on tervehditty, ei yleensä ehdi edes tajuamaan mitä tapahtui ja niin oma käden nosto jää lähinnä juuri siinä kohtaamisvaiheessa tapahtuvaksi. Tiedä sitten ehtiikö sitä huomata enää...
Juuri näin... Tänään vihdintietä kotiin päin ajellessa huomasin liian myöhään että käsi nousi tervehdykseen vastaan tulleessa 99 tai 90 saabissa, vaistomaisesti nostin omaa kättäni pahemman kerran myöhässä ja sittenpä saabin takana tuleva mondeota kuljettanut henkilö morjesti.... :lol:
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Vastaa Viestiin