Kuljetusalalla työskenteleviä, tällä foorumilla?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Kuljetusalalla työskenteleviä, tällä foorumilla?

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

Svc kirjoitti:Yhdessä todistuksessa lukee "Logistiikkateknikko". Kuorma-autoa olen ajanut työkseni viimeksi vuonna -84.
Kumipyöräliikenne ammattina vaihtui sittemmin tietoliikenteeseen vuonna 2001.
Ajojärjestelijä...? 8O

:mrgreen:

...Ja JOS näin on, niin saako udella kenellä? Tullut siellä suunnalla myös aika paljon pyörittyä...
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Kuljetusalalla työskenteleviä, tällä foorumilla?

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

JussiT-5R kirjoitti:
Olli Kinaret kirjoitti:
Nyt olen vajaan vuoden verran nykyisessä firmassa ajellut "nurkissa" puolikkaalla, joka yö kotona, lähes säännölliset työajat, tämä se alkaa olla jo mukavaa...
Tuohon varmaan jokainen rekkakuskin retku pyrkii.Mutta kuten tiedät se ei ole helppoa.Itse kanssa pääsin ajamaan pelkkää yölinjaa.Helppoa kuin mikä ja aina tietää että on aamulla kotona kun auto lähtee joka tapauksessa päivähommiin.
Nyt en tosin ole vuoteen yhdistelmän ratissa ollut ja tuskin enään lähdenkään.Se juttu on nyt nähty 15 vuoden kokemuksella.Nyt yritetään seuraavaksi sitten jotain muuta.
Mutta tosiaan kiva oli olla sellasissakin hommissa että 10-12 tuntia päivässä(yössä) riitti.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Kuljetusalalla työskenteleviä, tällä foorumilla?

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

JussiT-5R kirjoitti:
Svc kirjoitti:Yhdessä todistuksessa lukee "Logistiikkateknikko". Kuorma-autoa olen ajanut työkseni viimeksi vuonna -84.
Kumipyöräliikenne ammattina vaihtui sittemmin tietoliikenteeseen vuonna 2001.
Ajojärjestelijä...? 8O

:mrgreen:
...
Eli siis suomeksi juitsari.
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Kuljetusalalla työskenteleviä, tällä foorumilla?

Viesti Kirjoittaja wesku »

JussiT-5R kirjoitti:
wesku kirjoitti:Onko tähän ketjuun ainoastaan kuljetusammattilaisilla oikeus kirjoitella ?
Kuten otsikossa lukee, kysellään löytyykö alalla työskenteleviä, tältä foorumilla.

Että mieluummin näin.


Ei kai täällä voi mitään ketjua erikseen määritellä vain tietyn ammatillisen taustan omaavien henkilöiden postattavaksi. Jos kuljetusammattilaiset haluavat keskustella keskenään siihen on varmaan olemassa omia foorumeita. Kts. esim http://rahtarit.org/

Käsite "kuljetusammattilainen" juontaa varmaan monien mielessä juurensa jostain 70-luvulta peräisin olevaan Matti Eskon esittämään musiikkiin jossa ylistetään melkoisesti raskaamman tavaraliikenteen kuljettajia. Musiikin suosio kyllä mielestäni kertoo jotain, on vaikeaa kuvitella mitään muuta ammattikuntaa jonka saavutuksista olisi koottu kokonaisia pitkäsoittoja.

Itse olen yrittänyt useampaan kertaan heittää tähän kommentin että itse kuljetan mm. lapparia, demolaitteita ja työkavereita ympäriinsä noin 35000 km vuodessa. Se poistettiin neljä kertaa. Tällä haluaisin lähinnä herättää huomaamaan että kyllä siellä tien päällä on ammatikseenkin liikkuvia paljon muitakin kuin ne jotka maksua vastaan kuljettavat tavaraa tai henkilöitä. Melkoisesti on myös niitä jotka työmatkoillaan ajelevat suuria kilometrimääriä. Varsin harva yleensäkään on liikenteessä ihan huvikseen. Ja vaikka olisikin, kaikki ovat silti samanarvoisia ja säännöt koskevat periaatteessa kaikkia samalla tavalla.
JussiT-5R kirjoitti:Haukkua ja yleistää kaikki rekkakuskit liikennettävaarantaviksi hulluiksi, voi noissa muissa jo olemassa olevissa ketjuissa.
En ainakaan minä ole nähnyt mitään ketjua tai edes yksittäistä postausta jossa olisi tehty mitään yleistyksiä. Siinä lukitussa ketjussa on toki kerättynä linkkejä ja kokemuksia yksittäisten kuljetusammattilaisten toimintaan liittyen. Olkoon mikä tahansa "kootut tunaroinnit" kokoelma ei se sinänsä tarkoita yleistystä jos ei lukija niin halua käsittää.
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Kuljetusalalla työskenteleviä, tällä foorumilla?

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

wesku kirjoitti:Ei kai täällä voi mitään ketjua erikseen määritellä vain tietyn ammatillisen taustan omaavien henkilöiden postattavaksi. Jos kuljetusammattilaiset haluavat keskustella keskenään siihen on varmaan olemassa omia foorumeita. Kts. esim http://rahtarit.org/
Miksi ei voi?
En minäkään mene kinaamaan ja vänkäämään esim. tuonne off-topicista löytyvään, kamppailulajien harrastajia? topicciin, koska en asiasta mitään tiedä.
Mielestäni juuri tästä asiasta kiinnostuneet saavat nimenomaan sen otsikon alla kirjoitella siitä asiasta rauhassa, muiden siihen enempää puuttumatta.
Mutta ei ilmeisesti toimi täällä?
Kumma juttu, muilla merkkifoorumeilla kyllä on toiminut...
wesku kirjoitti:Käsite "kuljetusammattilainen" juontaa varmaan monien mielessä juurensa jostain 70-luvulta peräisin olevaan Matti Eskon esittämään musiikkiin jossa ylistetään melkoisesti raskaamman tavaraliikenteen kuljettajia. Musiikin suosio kyllä mielestäni kertoo jotain, on vaikeaa kuvitella mitään muuta ammattikuntaa jonka saavutuksista olisi koottu kokonaisia pitkäsoittoja.
Ööö, niin, mitä sitten? Sinulla siis on selvästi jotain antipatioita kuljetusammattilaisia kohtaan? ...Jos joku biisikin noin paljon kismittää.
wesku kirjoitti:Itse olen yrittänyt useampaan kertaan heittää tähän kommentin että itse kuljetan mm. lapparia, demolaitteita ja työkavereita ympäriinsä noin 35000 km vuodessa. Se poistettiin neljä kertaa. Tällä haluaisin lähinnä herättää huomaamaan että kyllä siellä tien päällä on ammatikseenkin liikkuvia paljon muitakin kuin ne jotka maksua vastaan kuljettavat tavaraa tai henkilöitä. Melkoisesti on myös niitä jotka työmatkoillaan ajelevat suuria kilometrimääriä. Varsin harva yleensäkään on liikenteessä ihan huvikseen. Ja vaikka olisikin, kaikki ovat silti samanarvoisia ja säännöt koskevat periaatteessa kaikkia samalla tavalla.
Ja se on siis ilmeisesti kuljetusammattilaisten vika, että kirjoittamasi viestit poistettiin?
Niin, kaikki ovat samanarvoisia, onko tässä ketjussa sitten joku väittänyt jotain muuta?
Itsekkin ajan kuorma-auton lisäksi työmatkaa Saabilla, joka päivä, yhteensä n.20tkm vuodessa...

wesku kirjoitti:En ainakaan minä ole nähnyt mitään ketjua tai edes yksittäistä postausta jossa olisi tehty mitään yleistyksiä. Siinä lukitussa ketjussa on toki kerättynä linkkejä ja kokemuksia yksittäisten kuljetusammattilaisten toimintaan liittyen. Olkoon mikä tahansa "kootut tunaroinnit" kokoelma ei se sinänsä tarkoita yleistystä jos ei lukija niin halua käsittää.
Niin sen nyt vaan helposti käsittää, tarkoitti sitä sitten, tai (muka) ei.

Kumma juttu, ei muuten taida foorumilta löytyä minkään muun ammatin edustajien arvostelu-topicceja. Siis että johonkin ketjuun kerättäisiin uutislinkkejä, ko.ammatin edustajien "mokailuista"... :roll:
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Kuljetusalalla työskenteleviä, tällä foorumilla?

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

wesku kirjoitti:...Jos kuljetusammattilaiset haluavat keskustella keskenään siihen on varmaan olemassa omia foorumeita. Kts. esim http://rahtarit.org/
Kyllä, niin on, tuo tosin oli huono esimerkki.

Osaltaan tarkoitus olikin kartoittaa, että paljonko alan ihmisiä täältä löytyy ja jos asiallista keskustelua muutenkin syntyy, niin sitten "rekrytoida", (tai vinkata) näitä henkilöitä juurikin eräälle kuljetusalan foorumille.

Tuon foorumin osoitteen saa minulta privalla, en viitsi sitä tähän laittaa, koska keskustelu täällä meni heti alussa väärille raiteille.
(Tai olisiko asiaan liittyen sopivampaa sanoa raiteiden sijaan, ajourille...)
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: Kuljetusalalla työskenteleviä, tällä foorumilla?

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Säännöllisen epäsäännöllisesti tulee noita rahtivehkeitä ajeltua Logistiikka opintojen ohella.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Kuljetusalalla työskenteleviä, tällä foorumilla?

Viesti Kirjoittaja wesku »

JussiT-5R kirjoitti: En minäkään mene kinaamaan ja vänkäämään esim. tuonne off-topicista löytyvään, kamppailulajien harrastajia? topicciin, koska en asiasta mitään tiedä.
Tässä on nyt aivan eri asia kyseessä koska osion aihe on yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu. Kaikki tällä osiolla kirjoittelevat liikkuvat jollain tavalla liikenteessä.

No taisi täällä aikanaan ketjua siitäkin ketkä ajelevat moottoripyörillä.
JussiT-5R kirjoitti: Mielestäni juuri tästä asiasta kiinnostuneet saavat nimenomaan sen otsikon alla kirjoitella siitä asiasta rauhassa, muiden siihen enempää puuttumatta.
Mutta ei ilmeisesti toimi täällä?
Kumma juttu, muilla merkkifoorumeilla kyllä on toiminut...
Omituista tässä oli että se kuljetusammattilaisten kootut temput ketju suljettiin samanaikaisesti.
JussiT-5R kirjoitti: Ööö, niin, mitä sitten? Sinulla siis on selvästi jotain antipatioita
kuljetusammattilaisia kohtaan? ...Jos joku biisikin noin paljon kismittää.
On kyllä jotain antipatioita joitain kuljetusammattilaisia kohtaan. Postauksistani voit toki lukea juttujani erilaisista kuljetusammattilaisyksilöiden suorituksista, esim. perääntunkemisia rajoituksen mukaan ajaessa, ohituksia tai ainakin yrityksiä älyttömissä paikoissa, mielenosoitusta suojatien eteen pysähtyessä, mielenosoitusta joutuessa pysähtymään jalankulkijan kävellessä eteen, tahallista pyörätien tukkimista jne. Erityisesti raskaan kaluston temppuilut kyllä harmittaa koska siinä ovat pienemmät törmäystilanteessa todella heikoilla. Ja siinä suljetussa ketjussa on kyllä kokemuksistaan kertoneet monet muutkin, en ole todellakaan ainoa jolla on vastaavia havaintoja.

Siitä huolimatta en yritä väittää että jokainen rekkakuski käyttäytyisi tuolla tyylillä.

Edit: tässä yhteydessä voi olla hyvä virkistää muistia myös katselemalla esim. tämä ketju http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a jossa on melkoisesti mielipiteitä vaikka en minäkään ole edes laittanut yhtään postausta (vielä)
Teddy Tiger
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Touko 05, 2008 22:37

Re: Kuljetusalalla työskenteleviä, tällä foorumilla?

Viesti Kirjoittaja Teddy Tiger »

Palataan itse asiaan välillä :)

Parisen vuotta tuli ajettua jakoautoa pk-seudulla ja välillä myös itärajan suuntaan (mutta ei yli). Muutamaan vuoteen en ole ajanut vaan keskittynyt opiskeluun. Ensi viikosta alkaen teen paluun logistiikan pariin, joskin kiskojen päälle. Alkaa olla sitten tonnimäärät kohdillaan 8)
_________________________
Audi A2 1.4 TDI 2001
Rambler American 1959
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Kuljetusalalla työskenteleviä, tällä foorumilla?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

en aja rekkaa mutta oon vr:llä joka on kuljetusliike.......
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
sheebu
"Viggen"
Viestit: 638
Liittynyt: La Touko 07, 2005 22:23
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kuljetusalalla työskenteleviä, tällä foorumilla?

Viesti Kirjoittaja sheebu »

Ihmisiä työkseni kuljetan.
9-3 SC 1.9 TiD -08
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01

#2592, STCF #43
Santeri
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: La Helmi 04, 2006 20:46
Paikkakunta: Kouvolan Kuusankoski

Re: Kuljetusalalla työskenteleviä, tällä foorumilla?

Viesti Kirjoittaja Santeri »

Kohta 13 vuotta kuorma-auton/yhdistelmän kuljettajana. Työn ohessa myös trukit ja kauhakuormaajat tulleet tutuiksi.
9-3 TurboJubilee -02
#2403
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuljetusalalla työskenteleviä, tällä foorumilla?

Viesti Kirjoittaja kristian »

sheebu kirjoitti:Ihmisiä työkseni kuljetan.
Kuten myös. Vaikka välillä tuntuu olevan ihmisestä kaukana nuo takapenkilleoksentelijat :lol:

Logistiikkaa tuli AMK:ssa opiskeltua joskus, mutta loppui motivaatio kesken opiskelijana kituuttamiseen...
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Re: Kuljetusalalla työskenteleviä, tällä foorumilla?

Viesti Kirjoittaja anaconda »

Kuljetus/Logistiikka puolella alko opiskelut maanantaina. :lol:
bmw e46 alias proteesi
sheebu
"Viggen"
Viestit: 638
Liittynyt: La Touko 07, 2005 22:23
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kuljetusalalla työskenteleviä, tällä foorumilla?

Viesti Kirjoittaja sheebu »

kristian kirjoitti:
sheebu kirjoitti:Ihmisiä työkseni kuljetan.
Kuten myös. Vaikka välillä tuntuu olevan ihmisestä kaukana nuo takapenkilleoksentelijat :lol:
Sen verran tarkennusta, että sitä populaa saattaa olla kerralla 60 kyydissä.
9-3 SC 1.9 TiD -08
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01

#2592, STCF #43
Vastaa Viestiin