kuulin jutun

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: kuulin jutun

Viesti Kirjoittaja mursu »

Kymppitonni tuli ajeltua 98e:llä, sen jälkeen vaihdoin 95:een. En huomannut eroa. Auto 9-3 lpt.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: kuulin jutun

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Ysivitosella pidetään APC alerttina. :wink:
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: kuulin jutun

Viesti Kirjoittaja peinu »

Signaturen 200hv tontussa on max. ylipaineet 0,8bar, joten siihen kelpaa 95E,
kaverin 9-3:ssa on vähän enemmän painetta, joten siihen laitetaan aina 98E.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Re: kuulin jutun

Viesti Kirjoittaja arttu »

95E:tä vain ruohonleikkurissa ja moottorisahassa.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: kuulin jutun

Viesti Kirjoittaja liteFun »

98 Saabien lisäksi myös muissa kulkineissa ja ruohonleikkureissa.
SnowLord
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 17:34
Paikkakunta: Lieto

Re: kuulin jutun

Viesti Kirjoittaja SnowLord »

arttu kirjoitti:95E:tä vain ruohonleikkurissa ja moottorisahassa.
Ruohonleikkureissa ja muissa pienkoneissa 95SE:tä.
:saab:ia ruokitaan 98:lla.
_________________
#3668
1.8t 9-3SC MY08 BSR Steg1
necro
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2006 02:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: kuulin jutun

Viesti Kirjoittaja necro »

Nykyinen V12 koneinen BMW toimii moitteetta 95E:llä, entinen Volvo 240 GL kaasari vaati taas 98E:tä.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: kuulin jutun

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

kristian kirjoitti:Kaasarivehkeisiin tuli laitettua melkein aina ysikasia jälkikäynnin estämiseksi mutta muut kulkineet naukkaileepi tuota pienioktaanisempaa...
Heh,tuo nyt tuskin on kiinni siitä onko kaasari vai ruisku.
Saahan esim. 99/900 saabin toimimaan 95e:llä vaikka olisi kaasaripeli.
Sytkää vaan pari astetta myöhäsemmälle.Ei kait siinä sen kummempaa.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: kuulin jutun

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

necro kirjoitti:Nykyinen V12 koneinen BMW toimii moitteetta 95E:llä.
Vaikuttaako pyttyjen määrä jotenkin parhaiten toimivaan polttoaineeseen? ;)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: kuulin jutun

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

jcarlson kirjoitti:
necro kirjoitti:Nykyinen V12 koneinen BMW toimii moitteetta 95E:llä.
Vaikuttaako pyttyjen määrä jotenkin parhaiten toimivaan polttoaineeseen? ;)
Ja viritysastekin tuossa moottorissa lienee melko huima, arvattaisiinko 5 litraa / 300hv..? :)
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: kuulin jutun

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Tri-Lo kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:
necro kirjoitti:Nykyinen V12 koneinen BMW toimii moitteetta 95E:llä.
Vaikuttaako pyttyjen määrä jotenkin parhaiten toimivaan polttoaineeseen? ;)
Ja viritysastekin tuossa moottorissa lienee melko huima, arvattaisiinko 5 litraa / 300hv..? :)
Jees,varsin "kireä" vapariksikin.. :D ja painot varmaan siellä kolmannen tonnin luokkaa?
necro
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2006 02:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: kuulin jutun

Viesti Kirjoittaja necro »

Tri-Lo kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:
necro kirjoitti:Nykyinen V12 koneinen BMW toimii moitteetta 95E:llä.
Vaikuttaako pyttyjen määrä jotenkin parhaiten toimivaan polttoaineeseen? ;)
Ja viritysastekin tuossa moottorissa lienee melko huima, arvattaisiinko 5 litraa / 300hv..? :)
En ajatellut pyttyjen määrän vaikuttavan polttoaineeseen, jotenkin tuntuu silti hieman ironiselta että Volvoa ei meinannut säätämälläkään saada käymään hyvin 95:lla, tämä nykyinen taas toimii moitteetta.

Sytytystä ja kaasaria säätämällä yritin, ei tuottanut ainakaan omilla taidoillani tulosta.
Risto Vee
"Aero"
Viestit: 329
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 23:11
Paikkakunta: Porvoo

Re: kuulin jutun

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

98E toimii täällä.

Olin huomaavina jopa eroa 95E:n jälkeen... 8) KYllähän se palaa herkemmin joten... :saab:
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
tommyww
"Turbo"
Viestit: 221
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 15:49
Paikkakunta: hki

Re: kuulin jutun

Viesti Kirjoittaja tommyww »

Laitan 98 bensaa og900 8v. Käy paremmin kuin 95:sella! kumma juttu :D pitää kokeilla 99 bensaa(v-poweria), sit kulkee kun ferrari! eikö?
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: kuulin jutun

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

tommyww kirjoitti:Laitan 98 bensaa og900 8v. Käy paremmin kuin 95:sella! kumma juttu :D pitää kokeilla 99 bensaa(v-poweria), sit kulkee kun ferrari! eikö?
Sinulla on sytytys säädetty 98:lle, eli "väärin".
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vastaa Viestiin