Tulipa oltua kuskina...

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Tulipa oltua kuskina...

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Jep, eli eilen olin muutamalle kaverille juoppokuskina. Toinen Volvomiäs ja toinen Bemaristi...

No Volvomieshän piti Saabista, ei siinä mitään.

BMW-kuski (E39 - 523 sedan) väitti omaa autoaan isommaksi, mukavammaksi, hiljaisemmaksi ja yleensäkin paremman luokan kulkupeliksi. Sain kuulla miten Turbo X 93 on kiva auto, "mutta hän ei maksaisi 70 000€ Saabista". Kun kerroin että voi sen nelivedon ottaa halvempaankin versioon, niin sain kuulla että ei niistä 1,8t ja 2,0T koneista ole mihinkään.

Noh, ajomatka jatkui ja pääsimme ulos keskustasta. Ajattelin näyttää ohituskiihtyvyyttä (Itsellä nordic steg 2), Volvomiehen suupielet taittuivat hymyyn ja bemarikuski hiljeni.

Loppuilta meni siinä kun BMW-kuski avautui kaverilleilleen että on niin epäreilua että Suomen lainsäädäntö on tälläinen jotta hän ei voi turbottaa omaa konettaan ja että hänen tarvisi ostaa vähintään 530 jotta pärjäisi edes jotenkin mun saabille :D "Tuollainen hinnat alkaen 2,0t sutii suoralla tiellä automaattina! Ja lähtee niinkuin tarjouskossu alkosta! Tää on niin epäreilua että joku ruotsalainen perhefarkku on noin nopea"

Itse kerroin vain olevani tyytyväinen autoni pienempään kulutukseen suhteessa tuohon 523 automaattiin, pidempään koriin ja suurempaan tavaratilaan. Ja rengasmelukin hiljenisi mikäli allani olisi 16" vanteet niinkuin hänellä, tahi renkaat missä olisi vielä kulutuspintaa jäljellä. 8)

Kertoipa kaveri vielä heikkona hetkenä että ostaisi kyllä Saabin heti jos saisi sen takavetoisena. Ja tiedän kyllä että kyseinen kaveri oli koeajanut muutamaa 2,3T 95:sta viime autokaupan aikoihin, mutta ei ollut uskaltanut "kun niihin tulee niitä turboremppoja(?)". (Sitähän ei mainosteta, että puolen vuoden sisään bemmusta hajosi mm. startti, lämppäri, laturi, vesipumppu <- aiheutti 3 hotelliyötä keskisuomessa kun varaosat piti tilata Ruotsista, oli sylkenyt vedet pihalle jne...) Korjauksiin upposi arviolta 2k€...


Mitä mieltä kanssa Saabistit, tulisiko aloittaa kovanluokan käännytystyö?? :lol:
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
enska
"Viggen"
Viestit: 518
Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 17:36
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Tulipa oltua kuskina...

Viesti Kirjoittaja enska »

....Asiaa....

Jatka vaan samaan malliin tuota käännytystä... :) Alkaa BTCF:n miehetki hoksaamaan että käyttöautoki voi nostattaa hymyn huulille ja lähtä niinku hauki rannasta! Tehokkaat bemarit on yleensä trailerilla menossa lentokentälle.....


:mrgreen: :saab: :mrgreen:
#3854
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Re: Tulipa oltua kuskina...

Viesti Kirjoittaja arttu »

Pekko_Å kirjoitti: Mitä mieltä kanssa Saabistit, tulisiko aloittaa kovanluokan käännytystyö?? :lol:
Ei kannata.
Ajelkoon jokainen sellaisella autolla kuin haluaa ja jääpähän noi Saabit niitä arvostaville eli meille. 8)
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tulipa oltua kuskina...

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Oh yes! Keep it going man! :lol:

Itse muuten kattelin perheen toiseksi autoksi mm. BMW:n 330:sta farmaria, nelivedolla ja ilman. :roll:
Saab 900 2.0t Cab -97
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Tulipa oltua kuskina...

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Ja täytyy nyt tässä vielä sanoa se, että en missään tapauksessa parjaa tuota 523, se on kyllä laadukkaan oloinen auto ja kyllä sen tehot riittää enemmän kuin hyvin päivittäisessä käytössä.

Yksi huonopuoli esim. sisustassa on se, että penkit ovat aavistuksen verran liian kovat.

Mutta ajo-ominaisuudet ihan vakioalustallakin ovat kyllä hyvän tuntuiset. Ja ei se mikään pahan näköinenkään ole.


Ja asiaa 10min. mietittyäni, ei kannata käännyttää. Nimittäin heti jos joku ostaa mun suosituksesta jonkun auton ja siihen tulee DI, IMMU tai mikä tahansa huohotusvika niin sehän on automaattisesti mun syy :) .

Eli ollaan sitten kehumatta ja iloisia omassa porukassamme. Toisaalta, juuri vaatimattomuushan on hyve, mitä kaikilta ei löydy. Harmittaa varmasti kun ei jatkuvasti olla kehumassa omaa peliämme.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tulipa oltua kuskina...

Viesti Kirjoittaja puu »

Kerran oli kanssa eräs bemmikaveri kyydissä tonnarin takapenkillä. Jotain bemarijuttua sieltä takaa kuului, mutta kummasti hiljeni kun alkoi vauhti olemaan yli 240km/h.

Tapahtui siis Saksan autobahnilla, eikä tietenkään Suomessa yleisellä tiellä.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tulipa oltua kuskina...

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Pekko_Å kirjoitti:Mitä mieltä kanssa Saabistit, tulisiko aloittaa kovanluokan käännytystyö?? :lol:
Ei kannata. On sitä helpompiakin tapoja lyödä päätään seinään ;)
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulipa oltua kuskina...

Viesti Kirjoittaja et »

9-5T kirjoitti: Saabissa on harvinaisuus eräs tärkeimpiä ominaisuuksia.
Tuo on kyllä totta... mutta ei täälläpäin. Päivittäin tulee pyörittyä liikenteessä ja saappia on pirun paljon. Mielenkiinnosta tulee aina katsottua onko klubitarra ikkunassa mut meilkein aina kuskina joku patu tai mummo ilman tarraa. Noh, tuusulan kurko liimasi klubitarran jonku 800 sarjan bemarin ikkunaan...
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Re: Tulipa oltua kuskina...

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

puu kirjoitti:Kerran oli kanssa eräs bemmikaveri kyydissä tonnarin takapenkillä. Jotain bemarijuttua sieltä takaa kuului, mutta kummasti hiljeni kun alkoi vauhti olemaan yli 240km/h.

Tapahtui siis Saksan autobahnilla, eikä tietenkään Suomessa yleisellä tiellä.
Oliko kyseessä allekirjoituksen aero? :)
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tulipa oltua kuskina...

Viesti Kirjoittaja puu »

Raimo Miettinen kirjoitti:
puu kirjoitti:Kerran oli kanssa eräs bemmikaveri kyydissä tonnarin takapenkillä. Jotain bemarijuttua sieltä takaa kuului, mutta kummasti hiljeni kun alkoi vauhti olemaan yli 240km/h.

Tapahtui siis Saksan autobahnilla, eikä tietenkään Suomessa yleisellä tiellä.
Oliko kyseessä allekirjoituksen aero? :)
Ei, vaan 1989 CD 2.0 Turbo lastupiristettynä. Aerolla en ole vielä uskaltanut ajaa kuin vain 220km/h (suljetulla alueella :wink: ).

Ihmeesti muuten yleensä kommentit saabeista vaihtuu jo siinä vaiheessa kun pääsee tonnarin kyytiin.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tulipa oltua kuskina...

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Pekko_Å kirjoitti:Mitä mieltä kanssa Saabistit, tulisiko aloittaa kovanluokan käännytystyö?? :lol:
Loppuillan kommenteista päätellen, ei enää tarvita käännytystyötä :D
Tartunta on saatu, aika hoitaa loput. Kerrot sitten aikanaan klubista ja foorumista :lol:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Tulipa oltua kuskina...

Viesti Kirjoittaja wesku »

Pekko_Å kirjoitti:Tuollainen hinnat alkaen 2,0t sutii suoralla tiellä automaattina!
Jos suditella haluaa kannattaa tosiaan siirtyä etuvetoiseen. Mutta mitä tekemistä sillä on kiihtyvyyden kannalta ?
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Tulipa oltua kuskina...

Viesti Kirjoittaja CDTA »

et kirjoitti: Mielenkiinnosta tulee aina katsottua onko klubitarra ikkunassa mut meilkein aina kuskina joku patu
Entä jos olis joku (kuvitteellinen) patu ilman klubitarraa ja se ajelis vielä tomaattitonnarilla, niin saiskohan sellanen ees olla täällä? Saati sitten kirjottaa tänne?
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tulipa oltua kuskina...

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

CDTA kirjoitti:
et kirjoitti: Mielenkiinnosta tulee aina katsottua onko klubitarra ikkunassa mut meilkein aina kuskina joku patu
Entä jos olis joku (kuvitteellinen) patu ilman klubitarraa ja se ajelis vielä tomaattitonnarilla, niin saiskohan sellanen ees olla täällä? Saati sitten kirjottaa tänne?
Miksi ei saisi?
Ei tarrattomuus saati automaatti ole "rikos Saabismia vastaan" :lol:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Jartsu
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 23:25
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tulipa oltua kuskina...

Viesti Kirjoittaja Jartsu »

Jeps, takapenkiltä on tullut kommenttia, jotta yllättävän mukavat tilat siellä on, niinkin rumaksi autoksi. Noh, itse en ole edes kokeillut... :oops: Kuskina paljon mukavampi... kauneus katsojan silmissä.

Kojetaulun nappien määrää myös oudoksutaan. Samoin automaati-ilmastointia 10 vuotta VANHASSA autossa. Noh, epäsuora kiitos tuli kaverin suusta, kun pyysi ylimääräistä niskatukea ohituksen jälkeen...

No, on se Tonnari Ministereille kelvannut 90-luvulla, luulis Tonnarin kelpaavan Kännisille 2000-luvulla 8O
900 2.1i Classic -93
9000 CS 2.0t -98
#2482
Vastaa Viestiin