No Volvomieshän piti Saabista, ei siinä mitään.
BMW-kuski (E39 - 523 sedan) väitti omaa autoaan isommaksi, mukavammaksi, hiljaisemmaksi ja yleensäkin paremman luokan kulkupeliksi. Sain kuulla miten Turbo X 93 on kiva auto, "mutta hän ei maksaisi 70 000€ Saabista". Kun kerroin että voi sen nelivedon ottaa halvempaankin versioon, niin sain kuulla että ei niistä 1,8t ja 2,0T koneista ole mihinkään.
Noh, ajomatka jatkui ja pääsimme ulos keskustasta. Ajattelin näyttää ohituskiihtyvyyttä (Itsellä nordic steg 2), Volvomiehen suupielet taittuivat hymyyn ja bemarikuski hiljeni.
Loppuilta meni siinä kun BMW-kuski avautui kaverilleilleen että on niin epäreilua että Suomen lainsäädäntö on tälläinen jotta hän ei voi turbottaa omaa konettaan ja että hänen tarvisi ostaa vähintään 530 jotta pärjäisi edes jotenkin mun saabille
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Itse kerroin vain olevani tyytyväinen autoni pienempään kulutukseen suhteessa tuohon 523 automaattiin, pidempään koriin ja suurempaan tavaratilaan. Ja rengasmelukin hiljenisi mikäli allani olisi 16" vanteet niinkuin hänellä, tahi renkaat missä olisi vielä kulutuspintaa jäljellä.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Kertoipa kaveri vielä heikkona hetkenä että ostaisi kyllä Saabin heti jos saisi sen takavetoisena. Ja tiedän kyllä että kyseinen kaveri oli koeajanut muutamaa 2,3T 95:sta viime autokaupan aikoihin, mutta ei ollut uskaltanut "kun niihin tulee niitä turboremppoja(?)". (Sitähän ei mainosteta, että puolen vuoden sisään bemmusta hajosi mm. startti, lämppäri, laturi, vesipumppu <- aiheutti 3 hotelliyötä keskisuomessa kun varaosat piti tilata Ruotsista, oli sylkenyt vedet pihalle jne...) Korjauksiin upposi arviolta 2k€...
Mitä mieltä kanssa Saabistit, tulisiko aloittaa kovanluokan käännytystyö??
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)