Edullinen rata-auto luokka?
Edullinen rata-auto luokka?
Mikäs on halvin koppi auto luokka aloittaa?
Tietävät voivat vähän sitten kertoa lisää myös mitä lisenssit maksaa jne ja muutenkin tuosta rata-autoilusta.
Tietävät voivat vähän sitten kertoa lisää myös mitä lisenssit maksaa jne ja muutenkin tuosta rata-autoilusta.
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Re: Edullinen rata-auto luokka?
Mitään asiasta tietämättä vastaan jotain... Joku kestävyys sarja oli, missä ajetaan vakio autoilla. (Tekniikkaa ei saa piristää, jotain paino/iskutilavuus rajoja oli ja turvakaaret täytyi olla)... Sarjan nimeä en kyllä muista..
#3834
Re: Edullinen rata-auto luokka?
Endurance-racing?siiseli kirjoitti:Joku kestävyys sarja oli, missä ajetaan vakio autoilla... Sarjan nimeä en kyllä muista..
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Re: Edullinen rata-auto luokka?
Endurance racing se oli, vaikuttaa mielenkiintoiselta sarjalta. Lisensseistä varmaan saa parhaiten tietoa paikalliselta moottoriurheilu kerholta.
#3834
Re: Edullinen rata-auto luokka?
Endurance miehillä oli keskustelupalstakin:
http://enduranceforums.com/
Kävin katsojan ominaisuudessa tutustumassa ja haastattelin puolituttuja josta totesin että juuri minulle halvin tapa harrastaa olisi:
http://www.historicrace.fi/HARRASTE.HTM
Syynä se että kaksiovisesta saab 99:stä turbolla pitäisi kilpuri rakentaa ja toisena se että tuossa roadsportissa voisi pitää tallia yksin (siis omistaa auton yksin) ja ajaa kisan vuodessa, mikä tarkoittaisi että pakollisia akuutteja rahanmenoeriä ei niin paljoa olisi kuin endurancessa. Jokuhan täällä oli rakentanut hienon ralli 99:n ja vähän samaa olisin ratapuolelle haaveillut (kunhan pari muuta asiaa saadaan ekana elämässä rakennettua/korjattua). Onneksi on vielä vuosia aikaa. Saa nähdä että jääkö vain haaveeksi:)
http://enduranceforums.com/
Kävin katsojan ominaisuudessa tutustumassa ja haastattelin puolituttuja josta totesin että juuri minulle halvin tapa harrastaa olisi:
http://www.historicrace.fi/HARRASTE.HTM
Syynä se että kaksiovisesta saab 99:stä turbolla pitäisi kilpuri rakentaa ja toisena se että tuossa roadsportissa voisi pitää tallia yksin (siis omistaa auton yksin) ja ajaa kisan vuodessa, mikä tarkoittaisi että pakollisia akuutteja rahanmenoeriä ei niin paljoa olisi kuin endurancessa. Jokuhan täällä oli rakentanut hienon ralli 99:n ja vähän samaa olisin ratapuolelle haaveillut (kunhan pari muuta asiaa saadaan ekana elämässä rakennettua/korjattua). Onneksi on vielä vuosia aikaa. Saa nähdä että jääkö vain haaveeksi:)
Citroen C5, OG900t16
Re: Edullinen rata-auto luokka?
Tästä saa hankittua helposti juuri kunnostetun ja tänä kesänä kilpaa ajetun 99:n endurance racing luokkaan. Mikäli kiinnostaa, niin yv:tä
http://i90.photobucket.com/albums/k264/ ... a20081.jpg
http://i90.photobucket.com/albums/k264/ ... a20081.jpg
Viimeksi muokannut ASTech, Pe Syys 19, 2008 06:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900C -86
Re: Edullinen rata-auto luokka?
Nettiautossa jokkis saba
http://www.nettiauto.com/2158185
Edit:Olis kyllä tiedossa vanha crossi-96:n kori mistä vois saada tonne roadsport-luokkaanki auton...
http://www.nettiauto.com/2158185
Edit:Olis kyllä tiedossa vanha crossi-96:n kori mistä vois saada tonne roadsport-luokkaanki auton...
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Re: Edullinen rata-auto luokka?
Laitetaan tähän ketjuun kun en uuttakaan viitsi uutisen takia aloittaa: Saabille tuli viikonloppuna Jenkkilässä joka tapauksessa ensimmäinen yleiskilpailun voitto LeMons-sarjan kestävyysajoissa.
http://jalopnik.com/5466217/break-out-t ... verall-win
http://en.wikipedia.org/wiki/24_Hours_of_LeMons
http://www.24hoursoflemons.com/
http://jalopnik.com/5466217/break-out-t ... verall-win
http://en.wikipedia.org/wiki/24_Hours_of_LeMons
http://www.24hoursoflemons.com/
#2913
900 i -88 (VA)
900 S -96 (KA)
9-5 SE -99 (KA)
900 i -88 (VA)
900 S -96 (KA)
9-5 SE -99 (KA)
Re: Edullinen rata-auto luokka?
Tuo loppuosa on hyvä:
Saab came through with a two-lap edge for the win. Yes, everything changes once GM ditches Saab!
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: Edullinen rata-auto luokka?
Merkkiluokat/yksityyppiluokat ovat pääsääntöisesti edulisimpia aloittaa sekä mikä tärkeintä ylläpitokuluiltaan edullisimpia. Endurance on ihan jees, mutta harvoin löytyy porukka jolla on jatkuvuutta. Omakohtaista kokemusta on kymmenisen vuotta minitonni merkkiluokasta ja tarkemmin on tullut syynättyä Roadsportteja sekä bmw extreme luokkaa. Miniluokka on omalla kohdalla osoittautunut hauskaksi ja halvaksi. Auto tosin vaatii perehtymistä kohtuullisen paljon ainakin moottorin osalta. Rahalla ostettavat kisaosat rajoittuvat lähinnä jakopään osiin ja nokka-askeliin. Paljon pitää osia työstää/valmistaa itse, jossa on oma vaivansa. Muistutan kuitenkin että työstetty vakio osa on monesti halvempi kuin valmis kisaosa.
Autojen ostohinnoista saat kuvaa myyntipalstoilta. Miniluokan osalta varteenotettaviakin autoja on vahtanut omistajaa n. 6000-7000eur hintaan. Kausikustannukset kokonaisuudessaan käsittäen kisakalenterin kisat kaikkine harjoituksineen, osallistumismaksuineen, nesteineen ja renkaineen asettuvat minillä ajaen sinne 5000eur nurkille. Voi jäädä allekkin riippuen panostuksesta ja yli menee varsin helposti varsinkin jos autoa päivittää kauden aikana.
Hyvä mittari juokseville kuluille on rengaskustannukset. Miniin sarja Yokohama 165/70-10 A008 sinkuloita maksaa halvimmillaan n. 250eur/srj. Edellämainituissa luokissa renkaan kappalehinta lähentelee kevyesti tätä suuruusluokkaa. Myös kulutus on ihan eri maata. Me ollaan ajettu itse jo vuosia tyyliin edellisvuoden jämät ja kaksisarjaa keväällä uusia. Toinen sarja raspataan kulutuspinnaltaan 3mm korkeaksi ja toinen jää "sadekelin" sarjaksi, vaikka molemmat tietysti ovatkin kuviollisia tieliikennehyväksyttyjä kumeja. Raspattu rengaskin kestää lähes koko kauden, riippuen tietysti taas reenikilometreistä jne jne.
Kysyminen kannattaa ja varsinkin vierailu kilpailujen aikana varikkoteltoissa.
Miniporukka ja muutkin valottaa varmasti mielellään luokan kuvioita. Luokan vetureilta saat varmasti myös tarkempia kustannushaarukoita.
www.minitonni.fi
http://www.autourheilu.fi/attachements/ ... -55175.pdf
www.historicrace.fi
Autojen ostohinnoista saat kuvaa myyntipalstoilta. Miniluokan osalta varteenotettaviakin autoja on vahtanut omistajaa n. 6000-7000eur hintaan. Kausikustannukset kokonaisuudessaan käsittäen kisakalenterin kisat kaikkine harjoituksineen, osallistumismaksuineen, nesteineen ja renkaineen asettuvat minillä ajaen sinne 5000eur nurkille. Voi jäädä allekkin riippuen panostuksesta ja yli menee varsin helposti varsinkin jos autoa päivittää kauden aikana.
Hyvä mittari juokseville kuluille on rengaskustannukset. Miniin sarja Yokohama 165/70-10 A008 sinkuloita maksaa halvimmillaan n. 250eur/srj. Edellämainituissa luokissa renkaan kappalehinta lähentelee kevyesti tätä suuruusluokkaa. Myös kulutus on ihan eri maata. Me ollaan ajettu itse jo vuosia tyyliin edellisvuoden jämät ja kaksisarjaa keväällä uusia. Toinen sarja raspataan kulutuspinnaltaan 3mm korkeaksi ja toinen jää "sadekelin" sarjaksi, vaikka molemmat tietysti ovatkin kuviollisia tieliikennehyväksyttyjä kumeja. Raspattu rengaskin kestää lähes koko kauden, riippuen tietysti taas reenikilometreistä jne jne.
Kysyminen kannattaa ja varsinkin vierailu kilpailujen aikana varikkoteltoissa.
Miniporukka ja muutkin valottaa varmasti mielellään luokan kuvioita. Luokan vetureilta saat varmasti myös tarkempia kustannushaarukoita.
www.minitonni.fi
http://www.autourheilu.fi/attachements/ ... -55175.pdf
www.historicrace.fi
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Re: Edullinen rata-auto luokka?
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)