avaimesta lähti, niin kun kuuluukin
parituntia lohkolämmmityksessä ja sit puoli tuntia jäähtyny.
EDIT: kirjoitus härö
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
MikkiV4 kirjoitti: Öljynpainemittari ei ollut kaunista katsottavaa ensimmäiseen minuuttiin (10W40 mineraaliöljyt koneessa).
joo kandee aina antaa koneen käydä muutama minsa tyhjäkäyntiä, ja muistaa, jotta kierroksia ei sitten kylmällä masiinalla oteta, siinä on venttilien hajoomisen vaara.
lohkon vastuksen eheyden voi helposti katsoa yleismittarilla piuhan päästä, sisälämppäri irroitettuna. Kuulee lämpenemisen tietysti pienenä sirinänäkin, kun avaa konepellin, ja on ihan jiljaista muuten.
Moni saattaa luulla, että lohko on ehjä, vaikka se onkin rikki, koska ei sitä monet taatelintallaajat aseta kyseen-alai-seksi.
Miten käytännössä mittaaminen suoritetaan ? Mitataanko töpselin päästä (siis sen osan joka tulee tolppaan) vai miten ?
Juuri töpselin päästä. Yleismittarin kytket vastusmittaukselle ja panet johdot töpselin tappeihin. Jos mittari näyttää nollaa, ei kyseessä todennäköisesti kuitenkaan ole Nobel-tason keksintö eli suprajohtavuus normaalissa lämpötiloissa standardimateriaaleilla vaan lohkolämmitin ei toimi. Sitten vaan alat irroitella kaapelijärjestelmän osia toisistaan ja mittaat välillä. Todennäköisesti itse lämmitysvastus toimii mutta jokin kaapeliliitos on löystynyt tai hapettunut ja vika on näin helposti korjattavissa.
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
Mimmi kirjoitti:Saitko 200 ohmin alueella tulokseksi 0.08 ohmia?
Jos sait, on lämppärisi oikosulussa. Jos sait ko. tuloksen 0.08 kilo-ohmia (eli 80 ohmia), on lämppärisi kunossa. 80 ohmia vastaa 230VAC jännitteellä 661 Wattia, joka on oikea tulos mittatarkkuuden puitteissa.
Mimmi kirjoitti:Ja laskukaava antaa silloin tehoksi noin 620 wattia.
Kunnossa on.
Mua vaan askarrutti ku edellisistä autoista tuli "sihinää ja poksuntaa" kun lohkolämppäri oli päällä mutt Saabbista en oikein sellaista kuullut. Sit duunikaveri sano mulle ett jotku on semmoista tekniikkaa ett ne ei päästä ääntä mutta toimii kyllä
Tässä näyttää olleen juttua lohkolämmittimistä joten laitan kysymykseni tähän.
Elikkä onko noi defan lohkolämmittimen johdot samanlaisia kaikki, eli käyvät autossa olevaan pistokkeeseen? Ostettiin tuollainen -97 tonnari ja siinä on defan järjestelmä, mutta tuo johto siis puuttuu. Käykö esim motonetissä myytävä defan vihreä "ecoplug" johto?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Kyllä pelittää kunhan se on se pieni defa plugi. Mikähän moka oli käyny hinnoittelussa matkakeitaalla kun noita defan johtoja myytiin 5 euroa kappale. pidemmät olivat 7€. Yllättäen loppuivat aika nopeasti. Nyt sinne oli tullut lisää johtoja ja uudet kaksinumeroiset hinnat
Pola kirjoitti:Kyllä pelittää kunhan se on se pieni defa plugi. Mikähän moka oli käyny hinnoittelussa matkakeitaalla kun noita defan johtoja myytiin 5 euroa kappale. pidemmät olivat 7€. Yllättäen loppuivat aika nopeasti. Nyt sinne oli tullut lisää johtoja ja uudet kaksinumeroiset hinnat