Chat keskustelua....

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Pappamalli
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Loka 19, 2003 22:37
Paikkakunta: Espoo

Chat keskustelua....

Viesti Kirjoittaja Pappamalli »

onko mitään chat-paikkaa jossa voi vaihtaa infoo sun muuta keskenään live on air.... :)
Putkista auton tuntee.

N.O.S antaa Saabille sielun.

9-5 W 2.0t A Vector -03
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

Viesti Kirjoittaja marg3 »

irckissä nyt ainakin on melkein koko ajan jotakin höpinää.
#saab on kanava ja ircnet.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

niinpä niin

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

No kun ei anneta oikeuksia duunata mitään niin mitäpäs tässä...

Jos olis vapaat hanskat niin käyttäisin niitä vatkaamisen sijasta näppikseen naputteluun. Vatkaan keppiä. Sitä mikä on autossa senkin kaksimielinen :lol:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: niinpä niin

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:No kun ei anneta oikeuksia duunata mitään niin mitäpäs tässä...

Jos olis vapaat hanskat niin käyttäisin niitä vatkaamisen sijasta näppikseen naputteluun. Vatkaan keppiä. Sitä mikä on autossa senkin kaksimielinen :lol:
Mulla on serverillä muutama chatti mokkula, jos joku niitä haluaa käyttää. Voisin tässä vaikka katsoa onko yksikään niistä toiminnassa.

Itse ehdotin adminille jonkin aikaa sitten, että tämän boardin kylkeen lisättäis chatti-modi. Ei tulllut vastauksia, eikä myöskään chattiä :evil:

Mä palaan asiaan kun saan tutkittua servon sisällön.

Edit:
Löytyi muutama toimiva sätti
http://195.237.18.37/bwachat/phpMyChat.php3
Tämä
http://195.237.18.37/voo/voc/chat/index.php
on parampi, mutta kaikki "virkistys" vaihtoehdot ei toimi
php-stream toimii
Classic toimii
Js-stream, jotain häikkää
Continuous, jotain häikkäää

Edit2:
rekisteröitymistä ei vaadita
#1730
500whp.net member
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Muistakaa, että jos foorumiin ruvetaan virittelemään chattia kylkeen niin se vaatii ohjelmointitaitoja. Tämä foorumi itsessään ei niitä vaadi. Foorumisoftan päivityksetkin on tämän jälkeen räätälöitävä ennen kuin ne voidaan asentaa.

Chatin voisi helpoiten asentaa aukaistavaksi pääsivun kautta eli erikseen foorumeista. Ennen kuin tällaista tehtäisiin pitäisi chat ohjelmat tutkia ja varmistua niiden turvallisuudesta sekä varmistaa, etteivät ne kuormita palvelinta ja/tai nettiyhteyttä tarpeettomasti.

Sinänsä hyvä ehdotus mutta maltilla on edettävä tällaisissa asioissa vaikka tuntuisi pieneltäkin muutokselta.
Pyytäisin siis, että ette negatiivisesti kirjoittelisi vapaaehtoisesti hommaa pyörittäville henkilöille.
Nämä siis henkilökohtaisia mielipiteitäni.

- Jorma
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Jorma kirjoitti:Muistakaa, että jos foorumiin ruvetaan virittelemään chattia kylkeen niin se vaatii ohjelmointitaitoja. Tämä foorumi itsessään ei niitä vaadi. Foorumisoftan päivityksetkin on tämän jälkeen räätälöitävä ennen kuin ne voidaan asentaa.

Chatin voisi helpoiten asentaa aukaistavaksi pääsivun kautta eli erikseen foorumeista. Ennen kuin tällaista tehtäisiin pitäisi chat ohjelmat tutkia ja varmistua niiden turvallisuudesta sekä varmistaa, etteivät ne kuormita palvelinta ja/tai nettiyhteyttä tarpeettomasti.

Sinänsä hyvä ehdotus mutta maltilla on edettävä tällaisissa asioissa vaikka tuntuisi pieneltäkin muutokselta.
Pyytäisin siis, että ette negatiivisesti kirjoittelisi vapaaehtoisesti hommaa pyörittäville henkilöille.
Nämä siis henkilökohtaisia mielipiteitäni.

- Jorma
En kirjoittanut tota kommettiani pahalla, jos sitä tarkoitat.
Olen itse virittänyt yhden jos toisenkin sätin pbpbb:n kylkeen ja homme ei todellakaan vaadi mitään älytöntä koodausta. Riittää kun hakee valmiin sätti mokkulan ja muutama copy paste komento niin homma on siinä. Aikaa tähän menee kokemattomalta alle vartti. Tuosta phpbb mokkulasta vielä sen verran että se on ihan toimiva palikka, mutta ominaisuudet ovat aika puutteelliset, esim käyttäjän poisto tai bannus ei onnistu pelkän napin painalluksella. Tällaista ominaisuutta kun ei valmiina ole.

Jos sätti halutaan, niin ehkä viisain ratkaisu on tehdä siitä kokonaan erillinen. Näin saada paljon hyviä ominaisuuksia ja lisäksi systeemit ei sotke toisaan jos jotain menee vikaan. Nämä phpbb:n bordit kuitenkin kaatuvat jossain vaiheessa ja sille ei mahda mitään. Toivottavasti admin on muistanut ottaa backuppeja, ettei homma ala alusta kaatumisen jälkeen. Monella saitilla on käynyt niin että keskustelu "lamautuu" joksikin aikaa. Tämä foorumi on vasta nyt pääsemässä vauhtiin ja olisi hyvä ettei sitä tarvitse lehteä rakentamaan alusta.

Ja mitä pyyntöösi tulee, niin kyse vaan kuinka monesti olen apuani tarjonnot yhdessä potkuhousun kanssa. Tossa jokin aika sitten rakentelin klubille ihan huvin vuoksi "uudet" sivut. Jos kiinnostaa tutustua niin käy katsomassa.http://195.237.18.37/saabclubi/html/index.php
Sivut ei missään nimessä ole tehty valmiiksi, kunhan vain kokeilin kuinka phpNuken pohjaa saa muokattua.Tuo uusien sivujen hanke on ollut jäissä, kun yhteistä hetkeä ei ole löytynyt suunnittelun tueksi.

Ymmärrä kyllä ettei Pekalla ole aikaa, eihän hän edes tätä hommaa itselleen ole halunnut. Klubista kun ei vaan tunnu löytyvän henkilö, jolla olisi aikaa ottaa vastuu omalle kontolle. Itse voin kyllä tehdä mutta moderointii aika ei valitettavasti riitä.
#1730
500whp.net member
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Mielipide

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Tässä on taas mun mielipiteeni. Älkää ottako hernettä nenään kunhan vaan päässä pyöriviä ajatuksia julki suodan. Tää ei ole kenellekkään henkilökohtaisesti.

Olen ollut klubilainen noin vuoden verran. Sinä aikana ei ole kovin suuria asioita tehty esim netin eteen. Toki tuli tää foorumi, mutta varsinainen klubisivusto on aika kuollut ja kuopattu. Ottaen huomioon että klubilaisita löytyy varsin kattava määrä datanikkareita, miksi tuota tietotaitoa ei voisi hyödyntää webin eteen? Nyt jokainen puuhastelee omia sivujaan ja tieto on hajallaan. Peräänkuuluttaisin talkoohenkeä. Monen tekijän voimin voimme saada aikaan varsin toimivan paketin varsinkin kun olemassa valmiita palikoita joita voi muokata oman ilmeen mukaisiksi. Toki projekti vaatii johtajan joka koordinoi kuka tekee mitäkin. Vai mitä mieltä olisitte sivustosta jossa on käyttäjien koottuja korjaus vinkkejä esim:
- eskin hifi projekti
- viggen videopaja

Yhdessä monen tekijän voimin saamme paljon aikaan. Yksin koko homma kusee vaan nilkoilleen. Netin ideana ei olis korvata sähköpostilistaa eikä klubilehteä vaan toimia käyttäjiä palvelevana tietolähteenä.

Tavoitteena ei liene viikossa Suomen paras sivusto vaan yksinkertaisesti pala palata rakentuva projekti josta kaikki hyötyvät.

Minä olen valmis koodaamaan ja päivittämään vaikka taitoni esim php:stä on alkeissa, tonkin oppii kun opettelee (kirjoja aiheesta on hyllyssä 3 ja loput plokataan netistä). Olen jsp puolelta. Mutta samoja komentojahan ja scemoja näissä sivuissa on.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: niinpä niin

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Vigge kirjoitti:
potkuhousu kirjoitti:No kun ei anneta oikeuksia duunata mitään niin mitäpäs tässä...

Jos olis vapaat hanskat niin käyttäisin niitä vatkaamisen sijasta näppikseen naputteluun. Vatkaan keppiä. Sitä mikä on autossa senkin kaksimielinen :lol:
Mulla on serverillä muutama chatti mokkula, jos joku niitä haluaa käyttää. Voisin tässä vaikka katsoa onko yksikään niistä toiminnassa.

Itse ehdotin adminille jonkin aikaa sitten, että tämän boardin kylkeen lisättäis chatti-modi. Ei tulllut vastauksia, eikä myöskään chattiä :evil:

Mä palaan asiaan kun saan tutkittua servon sisällön.

Edit:
Löytyi muutama toimiva sätti
http://195.237.18.37/bwachat/phpMyChat.php3
Tämä
http://195.237.18.37/voo/voc/chat/index.php
on parampi, mutta kaikki "virkistys" vaihtoehdot ei toimi
php-stream toimii
Classic toimii
Js-stream, jotain häikkää
Continuous, jotain häikkäää

Edit2:
rekisteröitymistä ei vaadita
No nyt on parempi versio pystyssä tosta alemmasta:

http://195.237.18.37/voc-WIN32/chat/index.php
#1730
500whp.net member
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: niinpä niin

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Vigge kirjoitti: No nyt on parempi versio pystyssä tosta alemmasta:

http://195.237.18.37/voc-WIN32/chat/index.php
Joo, toimii hyvin ja noita hymiöitä on perin kattava valikoima :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Jepulisjee hyvin tuntuu toimivan :D
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Tää nyt menee pikkasen OT mut en jaksa uutta threadii laittaa...Huomasin tossa vaan että GTI-Magazine on avannu nettisivut ja siel on myös aika laaja foorumi missä jopa on annettu Saabeille oma palsta :D En tiedä sitten onko se hyvä vai huono asia :D Hirveesti porukkaa siel ei viel tuntunu olevan...saas nähä, kunhan aattelin ilmottaa :)

http://www.gti.fi/
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Mielummin olen kirjoittamatta, kun menisin tuonne GTI-lehden palstoille. Osaan jo kuvitella mitä siitä tulee. Hirveä sota merkkien kesken. Ja kirjoittajina tottakai karjala lippispäiset ei-ajokortin omaavia ihmisiä.. EI KIITOS! Tottakai ihmeitäkin voi tapahtua.. Yleensä mitä olen seurannut suomi24 keskustelupalstoja, niin ylivoimaisesti asiallisin on tämä meidän merkin palsta. Mistäköhän se johtuu?? Lähtee varmaan ihan tuolta tienpäältä..
En tarkoittanut tuota karjala lippis juttua tosissaan. Ei herneitä! :)
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Vastaa Viestiin