Joo ei oo meilläkään pahempaa hellakohinaa kuulunu...
Kun ton SC:n hankin niin sen jälkeen on ollu hiukan aistittavissa ettei emäntää oo kauheesti kiinnostanu enää minun kohkaamiset harraste-Saabista... 9-3:set ei siis oo harrastusta vaan ajoja varten...
Joskus kun kohkaan netissä (klubin sivuilla tai nettiautossa), on emännällä semmoine katse "kasva jo nyt aikuiseksi, autoja ne vaan on-katse".
vilaho kirjoitti: Kuulemma muuten hyvä auto ajaa, mutta ajoasentoa ei saa täysin hyväksi kun on niin lyhyt (153cm).
onhan se penkki ylhäällä? (varmasti tyhmä kysymys) Mie en nimittäi nää mitään jos penkki ala-asennossa, eikä se taida mennä edes ihan eteen sillee. Miul on mittaa 155. Miusta taas tuntuu etten oo missää vehkeessä saanu nii hyvää ajoasentoa kun satkussa. 9-3 ei taas sovi miu vartalolle ollenkaan ku polvet on kiinni ratinalusmuovissa ja airbagin luukku irrottas hampaat jos se sattus laukeamaan ku penkki pitää olla ihan edessä.
asiaan. Tällee kahden saabistin taloudessa ei oo autojen kanssa ongelmia, Juurikaan. Mie oon vaa enemmä og kuin ng ihmisiä ni siitä tulee joskus sanominen
Avopuolisko tykkäsi aluksi kyttyrää kun kahdeksan folkkarivuoden jälkeen kerroin palaavani Saabistiksi. Silloin 8 vuotta sitten sai tarpeeksen pommikuntoisesta -84 900 turbosta joka kieltämättä oli melkoinen murheenkryyni. Ajalee ite -00 mallisella Kolopallolla jonka osti aikoinaan uutena, eikä meinaa luopua siitä ainakaan ihan hetkeen. Nyt kun hommasin tuon ysikolmosen niin innoistui puolikkaan viinipullon nautittuaan jopa kehumaan autoa hyvän näköiseksi. Ajettuaan autolla Lappeenrannasta Jyväskylään (ilman viinin vaikutusta) kehut senkun lisääntyivät, pääsi kuulemma nätisti ohituskaistalla rekan ohi. Tässä vaiheessa uskaltauduinkin jo sitten tunnustamaan softapäivityksenkin.
Entiset: Saab 99 4d GLs -78, Saab 99 2d GLi 5speed -80, Saab 99 3d Lea -76, Saab 900 4d T8 -84
Ajossa: Saab 93 5d turbo -01
Suhtautuu yllättävänkin hyvin. Toisaalta eipä siinä avokilla hirveästi vaihtoehtojakaan ole ukkonsa sairauden kanssa. Ihan positiiviselta pohjalta.
Eilen viimeksi jelppasi hienosti tekemällä maalaussabluunan SAAB-tekstillä, joka maalattiin uuden työkalutaulun taustaksi.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Silte kirjoitti:Tässä vaiheessa uskaltauduinkin jo sitten tunnustamaan softapäivityksenkin.
Itse ei ole vielä tullut tunnustettua, vaikka päivityksestä on jo kohta puol vuotta.
No tuossahan piilee toisaalta mahdollisuus, päivität seuraavaan pykälään ja tunnustat sitten ainoastaan sen.
Aikoinaan edelisen Saabin ja edellisen eukon aikoihin tuli harrastetua tätä touhua hieman eri mittakaavassa, eli auton rakenteluun kului aikaa satoja tunteja. Tuolloin ilmeni välillä vastalauseita, mutta valmis auto kelpasi kyllä ajoon. Jopa niin hyvin että avovaimo otti liikennevaloissa kisaa piristetyllä 99:llä jotain Asconaa vastaan ja päätyi poliisien puhutteluun.
Entiset: Saab 99 4d GLs -78, Saab 99 2d GLi 5speed -80, Saab 99 3d Lea -76, Saab 900 4d T8 -84
Ajossa: Saab 93 5d turbo -01
Vaimo on tottunut saabeihin, mutta kyllähän kai molemmat haaveilemme uudemmasta kuin OG900. Turbo saa aina kannatusta, ex-Aero oli kuulemma oikein kiva peli ajella Lahdentietä.. Kaikenlainen ajankäyttö korjauksiin on sitten aivan toinen asia, tankata saa mutta kaikkea muuta katsotaan kovasti alta kulmien.
tami kirjoitti:Eilen viimeksi jelppasi hienosti tekemällä maalaussabluunan SAAB-tekstillä, joka maalattiin uuden työkalutaulun taustaksi.
Otas kuva. Tein juuri pannuhuoneen polttimen huoltotuolin jossa HIRSCH teksti, kaikki ideat kiinnostaa.
Vaimo on tehnyt erillaisia Saab muotteja joilla voidaan kankaaseen painaa, harjoittelu käynnissä mutta pian saan kaikkiin vaatteisiini SAAB, Hirsch tekstin tai logon.
Lisäsin työkalutaulusta kuvat tuonne OFFTOPIC:n Fiilistelykuvia -ketjuun. Sieltä löytyy. Ei häiritse tätä ketjua.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
petteri75 kirjoitti:Vaimo on tottunut saabeihin...... Kaikenlainen ajankäyttö korjauksiin on sitten aivan toinen asia, tankata saa mutta kaikkea muuta katsotaan kovasti alta kulmien.
Vähän samanlainen tilanne täälläkin. Toki tuossa yksi päivä oikein itse otti puheeksi, kuinka hyvä hankinta tuo ässä loppujen lopuksi on ollut. Nyt alkoi 9. vuosi meidän käytössä.
Itse en ole onnistunut piilottamaan päivitystä yhtä tehokkaasti kuin nämä muut tässä ketjussa. Tuumasi pari päivää ajettuaan "kovin pirteästi kulkee tämä auto...". Ilmeisesti osaa käytää sen oikean polkimen liikerataa koko alueelta.
oliskin muija joka valittais saabeista... Toisaalta äiteehän tuo tuppaa valittamaan kun sen piha on kuulemma täynnä romua enkä minä kuitenkaan näe siellä muuta ku yhen tupliksen ja sitte pari 70 lukuista japanialaista projektia ja sitte tuon patrollin rungon... Mitä lie romuja tarkottaa
Parhaimmat fiilikset on saanut, kun vaimo vertasi meidän ex-turboa ja anopin Nissania; Saab keräsi pojot 6-0. Noo-o, kyllä se väliin on kummastellut, kun ehjää autoa on pitänyt korjata mutta minä yritän parhaani mukaan perustella ko. juttujen tarpeellisuuden. Joten kaipa hän tykkää, että pihassa on toimiva auto aina ollut.
Rouva tykkää kovasti ajaa saabeilla, etenkin 9-5:llä. 900i -88:n aikaan hän sanoi joskus kokevansa olevan yhtä auton kanssa. Vanhuksesta hän ei niinkään pidä, mutta onpahan oman kertomansa mukaan kiusannut muita kiihdyttelemällä liikennevaloista jne.
Korjaus ja ropaamisharrastuspuoli ei oikein saa ymmärrystä. Tosin viimeaikoina hänkin on alkanut tajuamaan, miten paljon me säästetään rahaa, kun tuttavat ovat kertoneet korjaamolaskuistaan ja taasen minä olen kertonut mitä meillä autojen huoltokulut ovat. Käytännössä siis osien hinnallahan tässä ollaan päästy muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Tosiasiassa jos en tekisi itse autojen korjauksia ja huoltoja, niin meidän pitäisi tyytyä yhteen autoon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01