Kylläpä taas ongelma tuli Pitäisi vaihtaa talvivanteiden pölykapselit toisille vanteille, mutta ei niitä ihan tuosta vaan käsivoimin nypätä irti. Tuntuu olevan todella tiukasti kiinni, eikä kapselin ja renkaan väliin saa edes kunnolla mitään meisseliä tms.
Onko muut painineet vastaavan asian kanssa? Miten kapselit saisi ehjinä irti?
Femman orkkisvehkeet on kyseessä.
Katso missä kohtaa on joku lukituskynsistä, ja laita niillepaikkeille ohut liina, paalinaru tai vastaava kapselin "puolan" ympäri, liina tai naru ranteen ympäri ja tiukka nykäisy. Tämä tepsi ainakin NG-900 kapseleihin joita ei sitten millään muulla ilveellä irti saanut.
SS kirjoitti:Tai varovasti isolla ruuvarilla/rengasraudalla kampeaa reunan alta. Orkkispölärit eivät ihan heti hajoa.
Juu, ja nimenomaan tuo oma niksini koski Saabin alkuperäispöläreitä (GM) jotka ovat ihmeen joustavaa laatua. Oikeasti päädyin liinalla repäisemiseen vain siksi, että kaikki muut keinot olivat jo käytetty, rengasrautoineen sun muineen ja järkeilin että jos eivät ehjänä irtoa, niin eivät sitten irtoa. No irtosivat kuitenkin mutta kun rävähtivät irti niin olinkin persiilläni isänmaassa liina ja pölykapseli sylissäni.
Jos noista alkuperäispöläreistä oikein hakemalla jotakin hyvää hakee niin eivät ne ainakaan omia aikojaan tienposkille lentele oikein asennettuina..
Minuteman kirjoitti:Jos noista alkuperäispöläreistä oikein hakemalla jotakin hyvää hakee niin eivät ne ainakaan omia aikojaan tienposkille lentele oikein asennettuina..
Joo. Omat talvivanteiden pölärit on kans niin tiukasti kiinni että saa kaikki taikatemput tehdä ennenkuin irtoavat. Hyvä näin. Toista se oli og-satkun kanssa kun teräspölärit piti leipoa kiinni nippusiteillä että pysyivät mukana.
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
niin ne direktiivit ja ilmaston lämpeneminen vaikuttavat kaikkeen. Ennen ei saatu vanteen pultteja auki eikä vanteita navalta irti, nykyisin ei saada pöläreitä irti eikä ajovalon polttimoa vaihdettua.
satkun rosteripölärit panin kerran tonnarin vanteille, ei tarvinnut toista kertaa niiden kanssa pulata. 1 pöläri oli tallella reissun jälkeen.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Tuossa on niin hyvät kohdat laittaa naru kiinni kapseliin ja toisen pään voi köyttää puuhun vaikka pään korkeudelle ja sitten vain kaatamaan puuta jolloin kapseli irtoo, pienellä ajatuksella voi samaan puuhun köyttää joka kapselista narun.
Joo, ei muuta kuin vetopyörä-taljasysteemit käytöön!
Hyvänä puolena voidaan kai pitää ilmaista varkaussuojaa. Eipä jää rengasvoro pöläreiden kanssa kiroilemaan, vie liikaa aikaa..
Tuossa on niin hyvät kohdat laittaa naru kiinni kapseliin ja toisen pään voi köyttää puuhun vaikka pään korkeudelle ja sitten vain kaatamaan puuta jolloin kapseli irtoo, pienellä ajatuksella voi samaan puuhun köyttää joka kapselista narun.
Joo, ei muuta kuin vetopyörä-taljasysteemit käytöön!
Hyvänä puolena voidaan kai pitää ilmaista varkaussuojaa. Eipä jää rengasvoro pöläreiden kanssa kiroilemaan, vie liikaa aikaa..
Anteeksi nyt, mutta eikös tuon renkaan saa irti ihan vaan irrottamalla pultit? Takapuolelta sitten vaan kampeaa kapselin kiinnikkeet irti jossei muuten lähde?
Itse olen ratkaissut ongelman jättämällä pölykapselit kiinni
Liukuvasarallahan ne pölykapselit perinteisesti irroitetaan.
Sitten tietysti jos on joku hankalampi yksilö kapseleiden joukossa, niin voi joutua virittelemään prässiä väliin.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.