Saabin myynti saksassa
Saabin myynti saksassa
Onko Saabin myynti saksassa(kin) tosiaan noin onnetonta. Kuluneen vuoden aikana on myyty kokonaiset 3315 autoa lokakuun loppuun mennessä!
Joku on kyllä pahasti pielessä jos myynti on noin vähäistä saksan kokoisessa automaassa. Onko vika autossa vai organisaatiossa?
Saab pyörii samassa sarjassa GM:n jenkkimerkkien ja Jaguarin kanssa. Myydäänköhän noita kohta enää muualla kuin ruotsissa muutamaa tuhatta enempää?
Surullista.
Joku on kyllä pahasti pielessä jos myynti on noin vähäistä saksan kokoisessa automaassa. Onko vika autossa vai organisaatiossa?
Saab pyörii samassa sarjassa GM:n jenkkimerkkien ja Jaguarin kanssa. Myydäänköhän noita kohta enää muualla kuin ruotsissa muutamaa tuhatta enempää?
Surullista.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin myynti saksassa
Saab on Saksassa harvinainen näky. Saman voi todeta mobile.de:stäkin.
Saab 9-5 vm 2007- ==> 98 kpl
VW Passat vm 2007- ==> 13754 kpl
Vastaavat luvut nettiauto.com:
Saab 9-5 vm 2007- ==> 41 kpl
VW Passat vm 2007- ==> 145 kpl
Että pikkaisen on erilainen jakauma Saksanmaalla. Kun noissa vuosimalleissa Suomessa on 3,5 Passattia jokaista 9-5 kohden, on Saksassa 140 Passattia jokaista 9-5 kohden.
Saab 9-5 vm 2007- ==> 98 kpl
VW Passat vm 2007- ==> 13754 kpl
Vastaavat luvut nettiauto.com:
Saab 9-5 vm 2007- ==> 41 kpl
VW Passat vm 2007- ==> 145 kpl
Että pikkaisen on erilainen jakauma Saksanmaalla. Kun noissa vuosimalleissa Suomessa on 3,5 Passattia jokaista 9-5 kohden, on Saksassa 140 Passattia jokaista 9-5 kohden.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Saabin myynti saksassa
Englannissakin taidettiin ainakin ennen myydä yli 10 000 saabia vuodessa. Mikä lienee nykytilanne?
**muokattu**
Tuoltahan noita tilastoja näkyykin löytyvän http://www.trollhattansaab.net/archives ... sales-data
Näyttää olevan laskusuunnassa briteissäkin, mutta kuitenkin neljän kuukauden aikana myytiin melkein 7000 saabia. Tässä määrässäkin on laskua jo 17 prossaa edellis vuoden vastaavasta.
No eipä se kyllä mene hyvin jenkkimarkkinoillakaan. Myynti on tippunut vaivaiset 30 prossaa viime vuodesta.
**muokattu**
Tuoltahan noita tilastoja näkyykin löytyvän http://www.trollhattansaab.net/archives ... sales-data
Näyttää olevan laskusuunnassa briteissäkin, mutta kuitenkin neljän kuukauden aikana myytiin melkein 7000 saabia. Tässä määrässäkin on laskua jo 17 prossaa edellis vuoden vastaavasta.
No eipä se kyllä mene hyvin jenkkimarkkinoillakaan. Myynti on tippunut vaivaiset 30 prossaa viime vuodesta.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin myynti saksassa
Auto bildiä kun lukee, niin saa hyvän kuvan Saabin suosiosta Saksassa.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Saabin myynti saksassa
Saabin markkinointi on hanurista, yksinkertaisesti.
Tuotteessa ei ole mitään vikaa, päinvastoin.
Tuotteessa ei ole mitään vikaa, päinvastoin.
Re: Saabin myynti saksassa
Suomessa noita on jopa hankala ostaa. Toissa kesänä ennen talon ostoa haahuiltiin pariin otteeseen länsiautossa ja ehkä olisi nimikin pistetty johonkin paperiin alle Turbo Pilot kampanian aikana, mutta eipä oikein myyjiä innostanut hommat ja niitä ei näkynyt mailla halmeilla. Kaksi uutta saabia seisoi näyttelytiloissa paksun pölykerroksen peittämänä ja standilta sai joitain esitteitä joissa ei näkynyt yhtään kokonaista kuvaa autosta. Myyjät loikoilivat omissa toimistokopeissaan vältellen katsekontaktia, niin siinäpä se autokuumeen innostama auton ostaja kerkisikin miettiä yhtä sun toista ja päätyy ajamaan tyytyväisenä vanhalla autolla. Tämän päivän taloustilanteen valossa hyvä näin. Ei huvittaisi yhtään ylimääräisiä korkoeriä nyt maksella.
Citroen C5, OG900t16
Re: Saabin myynti saksassa
Taitaa GM panostaa enemmän Opelin markkinointiin.renner kirjoitti:Saabin markkinointi on hanurista, yksinkertaisesti.
Tuotteessa ei ole mitään vikaa, päinvastoin.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Saabin myynti saksassa
http://www.iltasanomat.fi/autot/1617038t.t.j kirjoitti:Taitaa GM panostaa enemmän Opelin markkinointiin.renner kirjoitti:Saabin markkinointi on hanurista, yksinkertaisesti.
Tuotteessa ei ole mitään vikaa, päinvastoin.
Re: Saabin myynti saksassa
Tuleekohan uusi 9-5 Insignian pohjalle?
Vai menikö nyt liian kerettiläiseksi..
Vai menikö nyt liian kerettiläiseksi..
Re: Saabin myynti saksassa
Uusi Saab 9-5 tulee olemaan rakennettu samalla pohjalevyllä kuin Insignia, ja tulee myös jonkun verran jakamaan arkkitehtuuria Insignian kanssa.petteri75 kirjoitti:Tuleekohan uusi 9-5 Insignian pohjalle?
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: Saabin myynti saksassa
Tietää tulevan mahdollisen 9-5:n kannalta ihan hyvää.Nikke_M kirjoitti:Uusi Saab 9-5 tulee olemaan rakennettu samalla pohjalevyllä kuin Insignia, ja tulee myös jonkun verran jakamaan arkkitehtuuria Insignian kanssa.petteri75 kirjoitti:Tuleekohan uusi 9-5 Insignian pohjalle?
[sarkasmia]
...kyllä, mutta siitä ei saa olla innoissaan, koska saabistina Opelia pitää halveksia. Uusi Saab 9-5 tulee olemaan joka suhteessa hienompi ja koko automaailman esikuva, mutta älkää koskaan myöntäkö, että se jakaa konserniosia Opelin kanssa...paitsi jos ajat edelleen maailmankaikkeuden kaikkien autojen äidillä, eli og900:lla.
[/sarkasmia]
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Saabin myynti saksassa
Jos ja kun uusi 9-5 joskus tulee myyntiin, se on 95% Insignia.
Eski
Eski
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Saabin myynti saksassa
Mutta huomattavasti kalliimpiEski kirjoitti:Jos ja kun uusi 9-5 joskus tulee myyntiin, se on 95% Insignia.
Eski
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Saabin myynti saksassa
Samoja nippeleitähän noissa GM:n autoissa on vaikka kuinka paljon ja sama asiahan se on joka autokonsernilla. Näyttää vaan pahasti siltä saabeisteilla on hankala myöntää sitä totuttaa, että konsernin sisällä osat vaihtavat autoa merkistä riippumatta.peinu kirjoitti:Tietää tulevan mahdollisen 9-5:n kannalta ihan hyvää.Nikke_M kirjoitti:Uusi Saab 9-5 tulee olemaan rakennettu samalla pohjalevyllä kuin Insignia, ja tulee myös jonkun verran jakamaan arkkitehtuuria Insignian kanssa.petteri75 kirjoitti:Tuleekohan uusi 9-5 Insignian pohjalle?
[sarkasmia]
...kyllä, mutta siitä ei saa olla innoissaan, koska saabistina Opelia pitää halveksia. Uusi Saab 9-5 tulee olemaan joka suhteessa hienompi ja koko automaailman esikuva, mutta älkää koskaan myöntäkö, että se jakaa konserniosia Opelin kanssa...paitsi jos ajat edelleen maailmankaikkeuden kaikkien autojen äidillä, eli og900:lla.
[/sarkasmia]
Ja sama pohjalevy muka paha asia, http://www.autowiki.fi/index.php/GM2900-pohjalevy. Miten oli aiempien kanssa?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Saabin myynti saksassa
Kannattais kyllä GM:n panostaa Saabin markkinointiin ja myyntiin. Opel on Saksassa työläisen auton maineessa, eikä koulutetut ihmiset mielellään sitä osta. Näin GM:llä jää suuri osa väestöstä ilman mieleistä autoa ja tähän ois hyvä Saabilla iskeä. Vaan eipä ole oma ongelma, kun ei ole penniäkään yrityksessä kiinni.
Saab 9000 CD vm-90 2.3i
Suzuki GSX-R 1000 vm-11
Suzuki GSX-R 1000 vm-11