Griffinin omistajia kaivataan

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jerkka
"Tuplakaasari"

Griffinin omistajia kaivataan

Viesti Kirjoittaja Jerkka »

Nyt kun Saab tekee kaikista malleista Griffineitä, niin ennen sitä kiinnostaa montako Griffiniä suomessa edes on. Eli jos omistat aidon Griffinin ( ei siis itse rakennellun vastaavan varustetason omaavan ), niin kirjoittele pieni kertomus autostasi tähän viestiketjuun.

Oma autoni on italiasta uitettu 9-5 Griffin vuosimallia -99 jolla on kirjoitushetkellä ajettu 123t . Kilometri on todennettu suomeen tuotaessa ja huoltokirja on täydellinen ja johdonmukainen ajettuun kilometrimäärään nähden. Olen siis luottavainen kilometrimäärän paikkansapitävyydestä.

Autossa on muutamia murheita ollut, joista voi lukea kirjoittamistani viesteistä, mutta kaikenkaikkiaan olen nauttinut Griffinin ministeritason kyydistä enkä ole autostani muutamaa epätoivon hetkeä lukuunottamatta ollut luopumassa enkä luovu!

Kaikkiaan ajonautinto ei tuosta enään pahemmin parane.

Toivottavasti ketju saa Griffinin omistajat innostumaan, jos vaikka joskus sitten pidettäis Griffin miitti jossain ;)
Jerkka #3518
-99 9-5 Griffin
freddy
"Tuplakaasari"

Re: Griffinin omistajia kaivataan

Viesti Kirjoittaja freddy »

Aito on 9-5 Saab Griffin, ajelin sen jokunen vuosi sitten Padovasta, Italiasta tänne. Griffin on täällä "kesä autona", ei näin hienoa peliä raaski täällä Suomen talviteillä ajella. Italialaisen Saab 9-5 Griffin:in papereista löytyi "Griffin Circle" / Club SAAB -vihkonen, joka sisältää tiedot uuden auton käyttöturvasta. No auto on mallia-99 ja takuut ja turvat on ollutta ja mennyttä, mutta eipä ole Griffin:iä tarvinnut korjaamoille kuskata; mitä nyt pari kuluvaa osaa ja öljyjä on vaihdettu.
Saabisti-76
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Täällä kans on yksi Griffin. Auto rekisteröity 20.11.1998 Valtra Oy käyttöön, joten uudesta asti sillä on huruteltu suomen teitä. Tällä hetkellä mittarissa on lähes 314 000 kilometriä ja edelleen kyyti kelpaa. Itse olen auton neljäs omistaja ja hieman on edellisten omistajien johdosta autoa "tuunailtu", joten ei ole ihan alkuperäisessä asussaan enään. Ja itse olen laitattanut Nordicin steg 2 softan keväällä tuohon. Moottori on vaihdettu tehdasuuteen turboineen 240 000 kohdalla entisen myllyn antautuessa. Moottoririkon syystä ei ole mitään hajua, mutta korjauslapussa lukee vain: moottori pysähtynyt ajosta ja osaluettelossa on mainittu engine 1 kpl + muita hilppeitä. :)
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
aero
-

Viesti Kirjoittaja aero »

freddy kirjoitti:Aito on 9-5 Saab Griffin, ajelin sen jokunen vuosi sitten Padovasta, Italiasta tänne.
Italiassa kun on jänniä veropykäliä, joiden ansiosta sieltä löytyy mm. 2-litraisia Aerotonnareita, niin mites nuo Griffin-femmat - ovatko siellä kaikki tuolla 3.0V6t -koneella?
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

aero kirjoitti:
freddy kirjoitti:Aito on 9-5 Saab Griffin, ajelin sen jokunen vuosi sitten Padovasta, Italiasta tänne.
Italiassa kun on jänniä veropykäliä, joiden ansiosta sieltä löytyy mm. 2-litraisia Aerotonnareita, niin mites nuo Griffin-femmat - ovatko siellä kaikki tuolla 3.0V6t -koneella?
Tuo moottorikoon mukaan menevä verotus muuttui Italiassa joskus 2000 luvun kieppeillä. Nykyisin autovero (ns Bollo) menee päästöluokan (Euro 2, Euro 3 jne) ja moottoritehon mukaan. 9-5 on sen verran "uusi" malli, että siitä ei ole tehty mitään säästöversioita, eli griffinit on 3.0V6 koneilla. Tosin aika harvassa ovat täällä ja muutama yksilö mitä olen nähnyt omaa ns. LPG-kitin, eli kulkevat myös kaasulla.
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Kuju
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Kuju »

Moi!
Minulta löytyy V6t Griffin 1999, ajettu 110 000km. Ainakin vielä hymy on herkässä. Kesällä "munantuuletus" on enemmän kuin hieno ominaisuus ja kerrankin on auto jolla ennen ajan kuin istun kyydissä.
Griffin V6t 1999, 900S 1991, 900i 1987, 900i 1987, 9-3 1999
Vastaa Viestiin