Nuo ovat muuten kaksi eri asiaa. Toinen koskee trendia, jossa ilmasto on lämmennyt viimeiset reilut sata vuotta ja toinen koskee pidempi aikaista miljoonavuotista ilmastonmuutosta (muuttumista). Koska asioista puhutaan kummastakin ilmastonmuutoksena asiat saattavat mennä sekaisin.potkuhousu kirjoitti: Maapallon ilmakehä on ollut muutoksen kourissa ensimmäisestä päivästä alkaen joten ilmastonmuutos on jatkunut muutaman sata miljoonaa vuotta.
Ihan turhaa vouhotusta sanon minä.
Ilmastonmuutos ja bensan hinta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
http://www.taloussanomat.fi/arkisto/200 ... 0832020/12
Tämä on sitä puhdasta rahastusta ilmastonmuutoksen nimissä
Tämä on sitä puhdasta rahastusta ilmastonmuutoksen nimissä
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Jepjep. Antakaa mulle rahaa niin annan siitä about puolet jonnekin hyvään kohteeseen. Tarkkaa prosenttiosaakaan ei voi toki luvata, saattaahan se olla että "firman pyörittämiseen" menee suurin osa rahoista. Mutta maailma pelastuu.Frostwind kirjoitti:http://www.taloussanomat.fi/arkisto/200 ... 0832020/12
Tämä on sitä puhdasta rahastusta ilmastonmuutoksen nimissä
Jos maailmaa haluaa pelastaa ja omatuntoaan puhdistaa, niin mitäs jos sen sijaan, että antaisi tuon firman kautta sen "about puolet" jonnekin hyvään tarkoitukseen ja loput firman taskuun, ostaisikin koko rahalla lyhentämättömänä (jutussa arvio 60-100 euroa vuodessa) vaikka bussilippuja ja käyttäisi edes silloin tällöin mahdollisuuksien mukaan julkisia kulkuneuvoja vaikka oma auto onkin.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Mikä v***n sertifiointi... onko juntti oikeasti niin juntti että jos tarraa sanotaan sertifiontitarraksi niin se on olevinaan jotenkin hienompi juttu kuin että sitä sanottaisiin vain tarraksi. Mainostarrahan tuossa ennemminkin on kyseessä.Nordic Offset Oy kirjoitti:...loput hoidamme me
* Ostamme projekteista puolestasi tarvittavat päästövähenemät. Varmistamme, että ostamalla kompensoitu tonni hiilidioksidia on vähennetty tonni hiilidioksidia.
* Lähetämme sinulle päästövähennystodistuksen, sekä autosi ikkunaan kiinnitettävän, sarjanumeroidun Neutral Drive-sertifiointitarran, joka on voimassa vuoden ajan.
Kompensointikauden päättyessä uusimme kompensaation automaattisesti, perustuen antamiisi tietoihin. Lähetämme uuden maksuohjeen ja sertifiointitarran, joten päästöjen kompensoimisen jatkaminen on helppoa ja vaivatonta. Uuden kauden alkaessa voit myös halutessasi muuttaa tietojasi tai lopettaa kompensoinnin sitoumuksetta.
Kompensointimaksu on autokohtainen, joten sen arvo on myös siirrettävissä uudelle omistajalle, jos päätät vaihtaa autoa kesken hyvityskauden.
Joopa joo... tähän on näppärästi rakennettu vielä tilauksen uusimis miina. Hömppätarra muistuu mieleen vasta siinä vaiheessa kun lasku on jo käsissä ja tilauksen peruminen ei arvatenkaan ole enää siinä vaiheessa mahdollista
No... ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Moniko olisi valmis makselemaan omasta pussistaan kehitysmaiden "ilmastotalkoita"?
"...Suomen tulee aikanaan tukea kehitysmaiden päästövähennyksiä useilla sadoilla miljoonilla euroilla vuodessa ja lisäksi ilmastonmuutokseen sopeutumista muutamalla sadalla. Yhteensä näistä koostuu summa, joka lähentelee nykyisiä kehitysyhteistyövarojamme. YK on esitellyt lukunsa jo viime vuonna, mutta Suomea koskevat laskelmat on saatettu hallituksen tietoon syksyn kuluessa."
http://www.yle.fi/uutiset/luonto_ja_ymp ... 56273.html
"...Suomen tulee aikanaan tukea kehitysmaiden päästövähennyksiä useilla sadoilla miljoonilla euroilla vuodessa ja lisäksi ilmastonmuutokseen sopeutumista muutamalla sadalla. Yhteensä näistä koostuu summa, joka lähentelee nykyisiä kehitysyhteistyövarojamme. YK on esitellyt lukunsa jo viime vuonna, mutta Suomea koskevat laskelmat on saatettu hallituksen tietoon syksyn kuluessa."
http://www.yle.fi/uutiset/luonto_ja_ymp ... 56273.html
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Bensan hinta HIMOYLÖS. Ne maksaa jotka ajaa. Loogista.
Julkinen liikenne? Mikä julkinen liikenne? Siis maksullinen joukkoliikenne julkiseksi ja ilmaiseksi joukkoliikenteeksi.
Uusien autojen luontoystävällisyys ihmetyttää. Vanha auto kuluttaa kyllä fossilista polttoainetta ja päästää haitallisia aineita luontoon, mutta se vanha auto kulutti ENITEN luontoa silloin kun se valmistui linjalta. Jos ostat vuoden -09 Saabin niin se kuluttaa luontoa eniten NYT.
Turvallisuus. Suomessakin on aika paljon kasvanut raskaitten citymaasturien määrä. Samalla kun citymaasturi nostaa ajajansa turvallisuutta mahdollisessa kolarissa, se vähentää samalla toisen osapuolen turvallisuutta kolarissa, koska kaikilla ei ole samanlaista raskasta citymaasturia...
Toisaalta kyllä ihmetyttää että kasvihuoneilmiöKIN on minun vikaa, koska ajan autolla töihin ja sen sellaista. Joskus ajelen ihan siksi kun se on Saabilla NIIN MUKAVAA. Isot tehtaat jauhavat osakkeenomistajille voittoa ja rahaa ja siltikin minä omassa vanhassa autossani tuhoan maailman.
-metsaenen
Julkinen liikenne? Mikä julkinen liikenne? Siis maksullinen joukkoliikenne julkiseksi ja ilmaiseksi joukkoliikenteeksi.
Uusien autojen luontoystävällisyys ihmetyttää. Vanha auto kuluttaa kyllä fossilista polttoainetta ja päästää haitallisia aineita luontoon, mutta se vanha auto kulutti ENITEN luontoa silloin kun se valmistui linjalta. Jos ostat vuoden -09 Saabin niin se kuluttaa luontoa eniten NYT.
Turvallisuus. Suomessakin on aika paljon kasvanut raskaitten citymaasturien määrä. Samalla kun citymaasturi nostaa ajajansa turvallisuutta mahdollisessa kolarissa, se vähentää samalla toisen osapuolen turvallisuutta kolarissa, koska kaikilla ei ole samanlaista raskasta citymaasturia...
Toisaalta kyllä ihmetyttää että kasvihuoneilmiöKIN on minun vikaa, koska ajan autolla töihin ja sen sellaista. Joskus ajelen ihan siksi kun se on Saabilla NIIN MUKAVAA. Isot tehtaat jauhavat osakkeenomistajille voittoa ja rahaa ja siltikin minä omassa vanhassa autossani tuhoan maailman.
-metsaenen
Saab 99 Original -84 bensarosvo
Saab 96 Kuståm -75 mycket kiva ockso
#4016
Saab 96 Kuståm -75 mycket kiva ockso
#4016
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Joo, tosi v*tun loogista. Ne maksaa jotka joutuvat ajamaan joukkoliikenteen puutteen vuoksi, että pääsee töihin maksamaan vitunmoiset verot siitä helvetin litkusta mitä pitää auton tankkiin että pääsee sinne töihin.metsaenen kirjoitti:Bensan hinta HIMOYLÖS. Ne maksaa jotka ajaa. Loogista.
Julkinen liikenne? Mikä julkinen liikenne? Siis maksullinen joukkoliikenne julkiseksi ja ilmaiseksi joukkoliikenteeksi.
Ruoan hintaki himoylös, ne maksaa jotka syö. Loogista, eikö?
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Me "Länsimaat" olemme tappaneet satojatuhansia, ellei jo miljoonia kehitysmaiden asukkeja eko- tai tekopyhällämme energian "ympäristösyistä" tehdyillä hinnankorotuksillamme. Sillä ne hinnankorotukset mitä me hyvässä hyvyydessämme olemme täällä meillä tekevinämme "ilmaston pelastamiseksi" eivät ainakaan ja todellakaan laske energian, ja viimeistään sitämyöten elintarvikkeiden ja kaiken elämisen tai pelkästään elämisen hintaa kehitysmaissa.
Maailmantaloudessa kaikki vaikuttaa kaikkeen, ja mitä enemmän me hölmöläiset maksamme uus-uskonnollisia omantunnon aneita kaikenmaailman ympäristöhumpuukiin, sitä enemmän me mutkan kautta tapamme ihmisiä.
Maailmantaloudessa kaikki vaikuttaa kaikkeen, ja mitä enemmän me hölmöläiset maksamme uus-uskonnollisia omantunnon aneita kaikenmaailman ympäristöhumpuukiin, sitä enemmän me mutkan kautta tapamme ihmisiä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Ne jotka siellä haja-asutusalueella asuvat, eivät maksa asumisestaan läheskään yhtä paljoa kuin joukkoliikenneyhteyksien yhteydessä asuvat, joten luulis olevan varaa maksaa siitä litkusta.rälläkkä kirjoitti: Joo, tosi v*tun loogista. Ne maksaa jotka joutuvat ajamaan joukkoliikenteen puutteen vuoksi, että pääsee töihin maksamaan vitunmoiset verot siitä helvetin litkusta mitä pitää auton tankkiin että pääsee sinne töihin.
Ruoan hintaki himoylös, ne maksaa jotka syö. Loogista, eikö?
Ja mikäli niitä julkisia yhteyksiä ei oikeasti ole saatavilla, niin verotuksessahan niitä matkakuluja saa vähentää ihan tarpeeksi, joten ei luulis senkään suhteen olevan valittamista.
Priorisointikysymyshän se on, ei ketään sinne jumalan selän taakse pakoteta, eikä kaupunkiin, vaan itse sen saa vielä päättää missä asuu.
Jos sinä kuulut niihin, joilla on 150km työmatka suuntaansa, kannattaa varmaan miettiä muuttaakko lähemmäs työpaikkaa, vai etsiäkkö uusi työpaikka, jos nykyinen asuinpaikka miellyttää.
Myös kansantaloudellista ajatellen polttoaineveron nostaminen olisi ehdottomasti järkevin keino kontrolloida päästöjä, ja laittaa jokainen maksamaan toteutuneiden päästöjensä verran.
Tosin valtiollehan tämä ei käy, sillä onhan se paljon kivempaa työllistää veronmaksajien rahoilla virastollinen turhia virkamiehiä, jotka valvovat satelliitien välityksellä jokaista kilometriäsi, jonka autolla liikut.
Tomppa & Saabit myyty :(
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Tätähän tehdään jo nyt, tosin maksajina ovat yritykset, mutta epäsuorasti toki valtiokin.VVV kirjoitti:Moniko olisi valmis makselemaan omasta pussistaan kehitysmaiden "ilmastotalkoita"?
"...Suomen tulee aikanaan tukea kehitysmaiden päästövähennyksiä useilla sadoilla miljoonilla euroilla vuodessa ja lisäksi ilmastonmuutokseen sopeutumista muutamalla sadalla. Yhteensä näistä koostuu summa, joka lähentelee nykyisiä kehitysyhteistyövarojamme. YK on esitellyt lukunsa jo viime vuonna, mutta Suomea koskevat laskelmat on saatettu hallituksen tietoon syksyn kuluessa."
http://www.yle.fi/uutiset/luonto_ja_ymp ... 56273.html
Euroopan päästökauppaan kuuluu clean development mechanism ja joint implementation projektit, joissa voidaan kompensoida omia päästöjä maksamalla hankkeita kehitysmaihin.
Onkohan muuten mitään yhtä epäonnistunutta järjestelmää kuin globaali päästökauppa?
Jenkkien kohdalla se tuotti jopa tuloksia hyvin, kun kaikki osavaltiot sitoutettiin siihen, mutta tälläinen globaali päästökauppa, jossa ei ole mukana kaikki valtiot, on lähinnä ajanhukkaa ja keskisormen näyttämistä Euroopan omalle teollisuudelle.
On se hienoa, että ajetaan teollisuus ensin pois Euroopasta sellaisiin maihin, joissa ympäristösäädöksiin ei panosteta, ja tämän päätteeksi sitten maksellaan sinne vielä, että saadaan nämä maat sitten vähentämään päästöjä edes lähelle sitä tasoa mitä se Euroopassa oli aikaisemmin.
Ja tästä pelleilystä myös kehitysmaat saavat oman osansa. Esim. Kiinaan on siirretty tuhansittain vanhoja ja saastuttavia tehtaita länsimaista, ja nyt sitten kun ne on saatu Kiinaan, niin johan alkaa länsimaiden suunnalta suuri poru, että nyt pitää sitten vähentää niitä päästöjä, kunhan ensin on saatu dubattua kaikki paska sinne.
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Ei ollut puhe ruoan hinnan nostamisesta. Eikä vielä syöminen tuohoa planeettaa.
Mutta asiassa ollaan oikeilla jäljillä, sillä ne maksaa ruoasta ENEMMÄN joska syö paremmin ja jopa enemmän. Eikö?
Ostaako työtön puli funktionaalisia elintarvikkeita jotka laskisivat hänen kolesteroliaan ja pidentäisivät ikää? Ei, se puli syö makaroonia ja juo halvinta mahdollista winaa. Kun taas herra ylempi keskiluokka laittaa kalliin uuden autonsa webaston kaukosäätimellä lämpeämään, raapaisee mukaansa minkkiturkkisen botox-vaimonsa ja lapset jotka heti 15-vuotta täyttäneinä saavat oman mopoautonsa, ja koko perhe ajaen YHDELLÄ AUTOLLA luontoa säästäen ravintola Suomalaiseen pohjaan ostamaan KALLISTA ruokaa annoksittain, "jonka hinta on sama köyhällekkin".
Haja-asutus alueita koskien pitänee sanoa että mikäli se nykyinen maksullinen joukkoliikenne muutettaisiin MAKSUTTOMAKSI JULKISEKSI JOUKKOLIIKENTEEKSI, niin tällä pyritään siihen että ei ole tarvetta yksityisautoiluun. Jotenka luulisi muidenkin tajuavan ettei sitä korvessa asuvaa ihmistä jätetä sinne metsään niitten suksiensa kanssa, vaan myös hänen kohdallaan kulkuyhteyksiä olisi.
Mutta kuitenkin, tarkoitus oli herättää keskustelua ja auttaa näkemään valtion roolia ja poliitikkojen toimia asioiden hoitamisessa. Ilmastotalkoot vaatisivat päättäjiltä päätöksiä ja toimia, mutta joka ainoaa poliitikkoa ohjaava rahan-ahneus estää loogisen toiminnan.
Samalla kun me vingutaan täällä niin poliitikot nostavat KAIKKIA VEROJA ja jonnekkin perkele se raha vaan häviää.
Ja joo, on jotain vieläkin epäonnistuneempaa kuin globaali päästökauppa. Se on plutokratian ohjaama demokraattinen systeemi, teollistunut länsimainen kulttuuri.
-metsaenen
Mutta asiassa ollaan oikeilla jäljillä, sillä ne maksaa ruoasta ENEMMÄN joska syö paremmin ja jopa enemmän. Eikö?
Ostaako työtön puli funktionaalisia elintarvikkeita jotka laskisivat hänen kolesteroliaan ja pidentäisivät ikää? Ei, se puli syö makaroonia ja juo halvinta mahdollista winaa. Kun taas herra ylempi keskiluokka laittaa kalliin uuden autonsa webaston kaukosäätimellä lämpeämään, raapaisee mukaansa minkkiturkkisen botox-vaimonsa ja lapset jotka heti 15-vuotta täyttäneinä saavat oman mopoautonsa, ja koko perhe ajaen YHDELLÄ AUTOLLA luontoa säästäen ravintola Suomalaiseen pohjaan ostamaan KALLISTA ruokaa annoksittain, "jonka hinta on sama köyhällekkin".
Haja-asutus alueita koskien pitänee sanoa että mikäli se nykyinen maksullinen joukkoliikenne muutettaisiin MAKSUTTOMAKSI JULKISEKSI JOUKKOLIIKENTEEKSI, niin tällä pyritään siihen että ei ole tarvetta yksityisautoiluun. Jotenka luulisi muidenkin tajuavan ettei sitä korvessa asuvaa ihmistä jätetä sinne metsään niitten suksiensa kanssa, vaan myös hänen kohdallaan kulkuyhteyksiä olisi.
Mutta kuitenkin, tarkoitus oli herättää keskustelua ja auttaa näkemään valtion roolia ja poliitikkojen toimia asioiden hoitamisessa. Ilmastotalkoot vaatisivat päättäjiltä päätöksiä ja toimia, mutta joka ainoaa poliitikkoa ohjaava rahan-ahneus estää loogisen toiminnan.
Samalla kun me vingutaan täällä niin poliitikot nostavat KAIKKIA VEROJA ja jonnekkin perkele se raha vaan häviää.
Ja joo, on jotain vieläkin epäonnistuneempaa kuin globaali päästökauppa. Se on plutokratian ohjaama demokraattinen systeemi, teollistunut länsimainen kulttuuri.
-metsaenen
Viimeksi muokannut metsaenen, Su Tammi 04, 2009 12:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 Original -84 bensarosvo
Saab 96 Kuståm -75 mycket kiva ockso
#4016
Saab 96 Kuståm -75 mycket kiva ockso
#4016
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Niin, ja itsehän maksat ajetut kilometrit, etkä suinkaan laskuta niitä asiakkailta/työnantajalta?Mimmi kirjoitti: Asun kaupungissa (jos Vantaa on kaupunki) ja minulla on tyypillisesti 300km duunimatkoja päivittäin. Kerrotko minulle MITEN on halvempaa minun asua muualla, kun JOKA päivä ajan ympäri eteläsuomea? Edelleen on PALJON halvempaa liikuttaa minua myymälöiden ym. luokse kuin niitä minun luokseni.
Jos sinä tiedät minulle optimaalisen asuinpaikan, niin kerro se ihmeessä minullekin, vaimolla on vajaa 3 km duunimatkaa nykyisestä asuinpaikasta.
Verotuksen matkakuluvähennys on naurettavaa nappikauppaa, jolla saadaan "normaalit konttorirotat" tyytyväisiksi.
Minä haluaisin nähdä sen päivän kun julkuinen joukkoliikenne toimii edes kohtalaisesti esim. minun tarpeisiini. Siitä hyvästä voisin jopa maksaakin sen käytöstä, aina parempi olisi sen olevan ilmaista.
Jos matkoihin menee liikaa rahaa tai ne rassaa liikaa, niin työpaikkaa vaihtamallahan siitä selviää. PK-seudulta kyllä löytyy töitä tai koulutusta.
Ja ei nyt tarvitse alkaa kertomaan, että tämä on monella tapaa "mahdoton" vaihtoehto, kyllä sen verran käsitän itsekkin.
Jos kierrät ympäri Etelä-Suomea ja tarvitset 9-5:sen kokoista autoa tavaroillesi(?), niin turhaa lienee tälläistä tarkoitusperää vasten lähteä kehittämään joukkoliikennettä.
Mutta juuri mun kaltaisia laiskiaisia olisi hyvä saada joukkoliikenteen käyttäjäksi, itse pystyisin menemään töihin oikein hyvin julkisillakin, ja saattas jopa matka-aika olla lyhyempi joinain päivinä, mutta kun se oma auto on niin mukava ja joustava
Tomppa & Saabit myyty :(
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Mitäs sitä tuosta itseään ruoskimaan. Mukava ja joustava on jotain mitä joukkoliikenne EI TODELLAKAAN ole. Ei sitä jokaisen kyytiläisen mukaan voi joustaa, mutta kyllä nykyisellä bussilipun hinnalla pitäisi jonkin lainen inhimillinen istumapaikka saada.Rommitommi kirjoitti: Mutta juuri mun kaltaisia laiskiaisia olisi hyvä saada joukkoliikenteen käyttäjäksi, itse pystyisin menemään töihin oikein hyvin julkisillakin, ja saattas jopa matka-aika olla lyhyempi joinain päivinä, mutta kun se oma auto on niin mukava ja joustava
nimim. Polvet korvissa 2h
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
No nyt lähettelee jo puhelin operaattorikin mainos tekstiviestejä ilmastojeesusten mielen ilmaukseen, vaan minäpä sytytän vastamielenilmauksena kaikki valot, käynnistän tv:n, tietokoneen ja sähköuunin ehkäpä lähden myös ajelemaan saabilla turhan päiten.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Re: Ilmastonmuutos ja bensan hinta
Joo sama. Sauna päälle, liesi ja lieden levyt mansikaksi, kaikki valot päälle vaikkei käyttöä olisi. Voi v**tu että vituttaa nuo piipertäjät!Anthuan kirjoitti:No nyt lähettelee jo puhelin operaattorikin mainos tekstiviestejä ilmastojeesusten mielen ilmaukseen, vaan minäpä sytytän vastamielenilmauksena kaikki valot, käynnistän tv:n, tietokoneen ja sähköuunin ehkäpä lähden myös ajelemaan saabilla turhan päiten.
Tässä on hyvä artikkeli liittyen aiheeseen.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570