Kiihtyvyys 80-120km/h ?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tässä tulee päivän pommi 8O
http://ul.zsh.net/Marko/2132110340Markox.avi

Första klippet:
100-180 km/h 6.3 sek med lagom hjulspinn 100-160 km/h.

Andra klippet med fäste:
100-150 km/h 3,0 sek
100-180 km/h 6,0 sek
180-200 km/h 2,5 sek
100-200 km/h 8,5 sek

Saab 9000 CSE 2.3T M94 17.000 mil.

*Maptun "Individual" programvara.
*TD04HL-15T #6 med portat avgas inlopp+wg.
*Forge tryckklocka.
*3" JT avgas med racekatt.
*Spridare 511@3.8bar.

Har bromsat 420 hk hos Nordic och en aning mer vid lite efterjustering av programmet
#1730
500whp.net member
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Markon videosta ei ainakaan voi laskea aikaa sillä se leikkaa ja viisarit onkin ihan eri paikoissa sen jälkeen. :wink:
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Testiajot coolerin ja 3" JT:n asennuksen jälkeen:

80-120kmh 3.4sec kolmosta käyttäen

60-120kmh 4.3sec kakkosta ja kolmosta käyttäen

60-160kmh 9.5sec kakkosnelosella

Ja kaikki mittaukset tehty naapurimaassa.
Corvette C5
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

to4 kirjoitti:Testiajot coolerin ja 3" JT:n asennuksen jälkeen:

80-120kmh 3.4sec kolmosta käyttäen

60-120kmh 4.3sec kakkosta ja kolmosta käyttäen

60-160kmh 9.5sec kakkosnelosella

Ja kaikki mittaukset tehty naapurimaassa.
Hyvältä näyttää...
Ei sulla satu olemaan 100-150 aikaa?
#1730
500whp.net member
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Vigge kirjoitti:
Hyvältä näyttää...
Ei sulla satu olemaan 100-150 aikaa?
Tuo aika jäi mittaamatta, pitää seuraavan kerran testata se ja 100-200 kanssa, toivottavasti ei satu miliisit kuivaajien kanssa tienlaitaan 8O . Eipä senpuoleen, suurin sakko oli vielä ainakin pari vuotta sitten 250 ruplaa, eli alle 10€ :D .
Corvette C5
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

to4 kirjoitti:
Tuo aika jäi mittaamatta, pitää seuraavan kerran testata se ja 100-200 kanssa, toivottavasti ei satu miliisit kuivaajien kanssa tienlaitaan 8O . Eipä senpuoleen, suurin sakko oli vielä ainakin pari vuotta sitten 250 ruplaa, eli alle 10€ :D .
Jos sulla on mahdollisuus niin ota nauhalle. Siitä on helppo katsoa tarvittavat ajat. Pistä vielä sekkari samaan ruutuun, niin ei menee varman päälle.
#1730
500whp.net member
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

to4 kirjoitti: Tuo aika jäi mittaamatta, pitää seuraavan kerran testata se ja 100-200 kanssa, toivottavasti ei satu miliisit kuivaajien kanssa tienlaitaan 8O . Eipä senpuoleen, suurin sakko oli vielä ainakin pari vuotta sitten 250 ruplaa, eli alle 10€ :D .
En kyllä haluis joutua tekemisiin itänaapurin virkavallan kanssa, joutuu vielä vankilaan jonnekki luolaan siperiaan :lol:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

to4 kirjoitti:Testiajot coolerin ja 3" JT:n asennuksen jälkeen:

80-120kmh 3.4sec kolmosta käyttäen

60-120kmh 4.3sec kakkosta ja kolmosta käyttäen

60-160kmh 9.5sec kakkosnelosella

Ja kaikki mittaukset tehty naapurimaassa.
Jos välitykset riittää niin kokeile kolmosella 80-160 väliä. Sain 9,5s hyvin loivaan ylämäkeen. Vakiona 13,5 tasamaalla.
100-150 5,9s.
NG900: sessa niin pitkät välitykset että 80-120 meni 4,2s...

Pitää ottaa joku kameramieheksi tai teipata kamera rattiin kiinni niin pystyisi kellottamaan aikoja vaihteita vaihtamalla.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

NG900SET -95 kirjoitti:Pitää ottaa joku kameramieheksi tai teipata kamera rattiin kiinni niin pystyisi kellottamaan aikoja vaihteita vaihtamalla.
Teippaa kamera rattiin ja voit kätevästi zoomata säätämällä ratin etäisyyttä jos optiikka ei muuten näytä riittävän laajasti mittareita :D
Apukuvaajan paino vain toisi lisää sekunnin kymmenyksiä aikoihin...
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: 9-5 Aero Wagon A ja 80-120 km/h

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Milles kierrosaluelle toi 80-120 osuu tomaattiin?[/quote]

80kmh n.4700 2:lla (vaihtaa ilkeesti 117 kohdalla kierroksilla n.6200).
3:lla 120kmh on 4600 kierroksen kohdalla
9-3.1972
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: 9-5 Aero Wagon A ja 80-120 km/h

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

se93tbo kirjoitti:Milles kierrosaluelle toi 80-120 osuu tomaattiin?
80kmh n.4700 2:lla (vaihtaa ilkeesti 117 kohdalla kierroksilla n.6200).
3:lla 120kmh on 4600 kierroksen kohdalla[/quote]


Kyllä se noille seuduille tulee, itsellä 80-120km/h kiihtyvyys 2.vaihteella on noin 4.5-5sec. riippuu ulkoilman lämpötilasta.
Viimeksi muokannut 9000cst, Ti Elo 10, 2004 07:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
orava
"Turbo"
Viestit: 252
Liittynyt: To Touko 08, 2003 11:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja orava »

900 T16 -92, 3" JT, BSR-APC, FSE 3,3 barissa,
80-120 3.64s kolmosella epätarkalla käsiotolla.
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Kolmosella 80-120km/h 6,38 ja 6,52. Karkeita aikoja ihan käsipelillä.
Vedätys alkoi 60:stä. Autona vakio og ässä.
9-5 2,3t Wagon `06
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

nyt tuli kokeiltua 80-120km/h aika vähän reilu 4s ehkä jotain 4,2s on tarkka arvo.

Enenpää en viitiny ruveta mittailee ku rupes masentaan tuokin aika jo niin paljon. :evil:

Suurempi nopeus kiihtyvyyksiä ei pysty nyt mittaamaan ku vakio kytkin luistaa nelosella niin hirveesti, kolmosellakin luistaa joskus mut tossa ajan otossa ei ainakaan älyttömästi.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

Tänään käsiajanotolla testattuna 80-120 useamman vetäisyn n. keskiarvona:
3:lla 4,6s
4:lla n. 6,0s
5:lla 8,5

Enpä tiiä millaisilta nuo lukemat muista näyttää, mutta tuo 5:lla kiihdytys vähän huojentaa epäilyksiäni ahtopaineiden alemmuudesta. Taitaa olla suurinpiirtein semmonen lukema minne vakio Aerolla pitäisikin pystyä.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
Vastaa Viestiin