Mitähän mieltä nämä suomalaiset mediat olisivat, jos Saab 9-3 kokoonpanolinja sijaitsisi Uudessakaupungissa?V.J.S kirjoitti:Tuossa taas on iso kiitoksen paikka suomalaiselle autolehdistölle, joka muistaa aina mainita 9-5:n olevan "vanha" malli ja siten mukamas auttamatta vanhanaikainen. Toinen suosikkihokema on Saabin ja Opelin "yhtenevä" tekniikka.Pekko_Å kirjoitti:. Tavankuluttaja kenellä ei ole minkään merkin (välttämättä) laseja nenällä katsoo myös sen, että Volvolla oli tarjota uusi malli Saabin 11-vuotiaan tilalle. Auton ominaisuuksilla ei ole paljoa kaikkien ihmisten kanssa tekemistä. Kaikki eivät osta samojen syiden takia. 9-5 ei nuorru vaikka laitettais joka lehteen aukeama ja mtv3:lle mainos joka väliin.
Useamman kollegan kanssa muutama vuosi sitten tuli puheeksi heidän autohankinnat, ja kaikki heistä tiesi kertoa, että 9-5 on niin "vanha", että ei sitä kannata ostaa. Suurin osa heeboista oli aika ummikkoja mitä autoiluun tulee, eli uskovat sen "jumalan totena" mitä TM:ssä yms. sanotaan. Henkilökohtaisesti epäilen vahvasti, että yksikään heistä ei olisi osannut sanoa Saabia vanhanaikaiseksi esim. koeajolla, jos olisivat sinne ilman TM:n, Iltalehden yms. "automedian" aivopesua vaivautuneet. Ja näin Saab sivutettiin suoralta kädeltä itsevarmasti "vanhanaikaisena" ja "sehän on sama ku opel mutta kalliimpi" tokaisuilla. Tästä siis jo pari-kolme vuotta aikaa.
Jotenkin tuntuu olevan melkoisen Saab-vastaista tuo lehdistön suhtautuminen. Nykyäänkin suomalaisen median päätehtävänä Saab-uutisoinnissa on synkistely ja palstatilaa tulee metrikaupalla. Volvon myyntiuhka kiinalaisille ja uuden V70:n floppi maailmalla on jäänyt aika paljon pienemmälle rummutukselle, samoin Toyotan ensimmäinen tappiollinen vuosi firman historiassa, Fiat & Chrysler yhteistyö yms. vähintäänkin yhtä merkittävät autouutiset ohitetaan suurinpiirtein sivulauseessa.
Voisin veikata, että auto ylistettäisiin maasta taivaaseen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)