Mitä Saabin jälkeen ?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Mitä Saabin jälkeen ?

Viesti Kirjoittaja Termos »

Kyllä 2004 tai tuoreempi femma on seuraava käyttis, mieluiten 2.3 sedan Vector-varusteilla ja manuaaliaskilla. Tietty Aerokin kelpaa, jos hinta/kunto on kohdillaan.

Pitkän tähtäimen suunnitelmissa on seurata klonksvaakenin Passat CC:n menestystä maailmalla. Silmälle sopivan muotoilun ja 2.0 turbomoottorin takia kiinnostaa aika kovasti. Mopohan se on, mutta kait piristyspillereitäkin löytyy :wink:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
malait
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 16:15
Paikkakunta: keski- suomi

Re: Mitä Saabin jälkeen ?

Viesti Kirjoittaja malait »

No meikäläisen ajoillahan näitä ensiluokkaisia Saabeja riittää vielä pitkään, mutta kait täss lähiaikoina on kolmelle pojallekin ostettava Saabit ensiautoiksi, niinkuin ne toivovat ( iät 12,10,6 ) eivät kuulemma muut kelpaa.
Toivotaan nyt kuitenkin vielä hyviä uutisia ja ennen kaikkea pitkää varaosa saatavuutta.

ps. pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä, koska tämän päivän tapahtumat Saabin tulevaisuuden osalta ovat ajaneet minut tarttumaan viinipulloon näin vapaapåivän iltana, kiitos kaikille ja anteeksi.
Saab 9-5 2.3 t se wagon -99 (R.I.P)
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
lannoite
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: La Marras 15, 2003 14:56
Paikkakunta: Kauhava

Re: Mitä Saabin jälkeen ?

Viesti Kirjoittaja lannoite »

Justiin runsas kuukausi sitten tuli hommattua pari vuotta vanha 2.0t SC linear automaatti, joten autonvaihto ei muutamaan vuoteen ajankohtainen. Mutta jos huonosti käy järjestys sitten joskus on tod. näk. tämä: 1. Honda 2. BMW 3. Alfa. Noista kai se pitääs valita.
Saab 9-3 2.0t SC A
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä Saabin jälkeen ?

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

9-5T kirjoitti:Tytär kyseli tänään minkä avoauton hän saa jos Saabin teko loppuu, lohdutin etten uutta meinannutkaan ostaa ja tänään tehty on vasta 6v vanha kun saa kortin.
Mä tulin hankkineeksi meidän tytöille (nyt 4 ja 8v.) sopivan og avon jo vuosia sitten, polkuauton siis.

Mutta kysymykseen, että mitä saabin jälkeen..

Se mitä Saab tulee merkitsemään minulle, jos sitä ei enää saa uutena.

Minulle Saab on jo tehnyt mallistonsa mikä kiinnostaa minua, saab 900 Turbo (ei ng :wink: ) ja saab 9000 Turbo. Ehkä väliviiva malliston ei-kiinnostavuus löytyy minun lompakosta, mutta syvin olemus löytyy näistä huippumalleista, joista olemme päässeet nauttimaan.

Positiivista varmaan on se että kaiken maailman saabhörhöt, itse mukaan lukien, tulee hamstraamaan saabeja nurkat täyteen jotta näiden ajo jatkuu.

Itse olen valmis hakemaan rekallisen saabin osia trolliksesta, ja varastoimaan ne tulevia vuosia varten.


Ehkä loppulauseeksi voisi kiteyttää seuraavan:

Kuka saa kiksejä, kun näkee uuden 9-5 aeron tai 9-3 aeron, entäs kiksien potenssi kun vastaan tulee pysty/viisto keula aero/turbo tai 9000 Turbo/aero....

Eli vaalikaa omia helmiä sekä myös perusmalleja :!:

(ikävä kyllä tulee Trollhättanin tehdaskäyntejä...)
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mitä Saabin jälkeen ?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Allekirjoituksesta voi päätellä.. neliveto ja turbo minimivaatimukset. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Fechter
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Huhti 15, 2008 12:07

Re: Mitä Saabin jälkeen ?

Viesti Kirjoittaja Fechter »

Honda
Turbolag
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ti Syys 16, 2008 20:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä Saabin jälkeen ?

Viesti Kirjoittaja Turbolag »

Joku tehokas, ahdettu ja nelivetoinen. Varmaan joutuu sekaantumaan Olympia-IFAan tai Nipponin kippoon.

EDIT: Mutta ei nyt kuitenkaan vielä heitetä lusikkaa nurkkaa sen Saabin tulevaisuudenkaan suhteen. :)
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
rcaa
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 16:36
Paikkakunta: tampere

Re: Mitä Saabin jälkeen ?

Viesti Kirjoittaja rcaa »

tälleen vuosisitten lähtenyt saabi linjalle mukaan ja täällä foorumilla sen jälkeen pyörinyt... olen itsekkin tyrmistynyt kun GM:lopettelemassa onhan saabeja tehty suomessakin :) tämä on ainoa auto kun näin lähelle ruotsalaisia sorrun :twisted: ihmettelin vain näistä foorumilaisten seuraavien autojen valinnoista että mielestäni huhhu... tämä tietysti oma mielipide 8) ei ikipäivänä alffaa ainakaan!!! eikä mitään ranskalaista!!! no vedän hiukan sanojani takasin volvon V70 menee :lol: 3:me edellistä autoa olen omistanut toyota corolla gt: ja mielestäni maailman kestävimpiä autoja! jos jollakin on tästä eriävä mielipide niin aivan sama! kaikissa autoissa on omat hyvät puolensa toyota ei olen niitä jyriä liikenteessä... tiiän kyseiset autot niin läpi kotaisin itse SS sprin harrastaja :wink: valitettavasti yhen isomman BMW merkkisen mutta ei se ollut kuin 3kuukautta :lol:
900ng S 2.3l - 94v
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Re: Mitä Saabin jälkeen ?

Viesti Kirjoittaja HMK »

Mimmi kirjoitti:Jos Saab Automobile AB ajetaan konkurssiin, niin joudun aikaistamaan arkiauton vaihtoa (pankki näytti jo vihreää valoa, kun tänään kävin kysymässä) ja hankkimaan yhden viimeisimmistä femmoista.
Odota konkurssimyyntiä. Silloin lähtee tavaraa halvalla!
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
essal
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: To Marras 13, 2008 15:55
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä Saabin jälkeen ?

Viesti Kirjoittaja essal »

Toyota on hyvä tapa tappaa itsensä tylsyyteen ratin takana.

Bensa-volkkarilla täytyy ajaa varapuola perstaskussa.

Bussihommiksi menee kun tuo 95:nen lakkaa kiinnostamasta.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
BlackSaab
"Turbo"
Viestit: 212
Liittynyt: La Loka 13, 2007 15:02
Paikkakunta: SJK

Re: Mitä Saabin jälkeen ?

Viesti Kirjoittaja BlackSaab »

Uusi Saabi :lol:
Jokohan noita manuaali Aeroja saisi hiukan halvemmalla?
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Mitä Saabin jälkeen ?

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Itsellä jo pitempään mietinnässä mitä tuon 9-5 aeron jälkeen, monelaista tullut kokeiltua, ei vaan tunnu mikään oikein innostavan, vaikea löytää vastaavaa varsinkaan bensa puolelta kulutus/suorituskyky/ajettavuus. Todennäköisesti jokin 4-vetoinen diesel, saksalainen audi, bmw. Itse aikanaan ajoin 10v toyolla, maailman tylsin ja luotettavin auto varmaankin eikä paluuta ole varsinkaan nykymalleihin.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Mitä Saabin jälkeen ?

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Bensa-volkkarilla täytyy ajaa varapuola perstaskussa.
kuulin huhun että volkkareihin tulee 2012 jouset, äänieristys ja lämmittävä
lämmityslaite.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Onetwo3d
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Helmi 21, 2007 15:08
Paikkakunta: Sipoo

Re: Mitä Saabin jälkeen ?

Viesti Kirjoittaja Onetwo3d »

Jaa-a, saas nähdä. Itse olin jo henkisesti varautunut olemaan ensimmäisenä jonossa tuolle uudelle 9-5:lle, mutta katsellaan nyt miten käy. Todennäköisesti jos Saab katoaa maailman kartalta, ajelen nykyisellä maailman tappiin asti ja katson sitten vuosien päästä uudestaan.

Mulla on aika yksilöllinen maku ja autoja tulee katseltua ihan profiilia myöten + tietty tekninen puoli, ja aika harva auto saa meikässä mitään fiiliksiä aikaan. Paha siis sanoa mihin merkkiin sitä hyppäisi jos nyt pitäisi Saabista pois vaihtaa.
#3642
1.8t 9-3SS -07 Jet Black, BSR Steg1
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä Saabin jälkeen ?

Viesti Kirjoittaja Poy »

HMK kirjoitti: Odota konkurssimyyntiä. Silloin lähtee tavaraa halvalla!
Jaa pitäsköhän sitä lähteä sitten konkurssipesästä ostamaan joku Saabbi, josko vielä tulli luokittelis sen arvottomaksi :lol: .

Saahan tässä jonkun aikaa ajella vielä Saabeilla, kun käy vähän vanhemmatkin. Turboon olen ainakin nyt tottunut, niin voi alla vaikea palata ei turbolliseen. Ja pitää olla hyvin varusteltu. Ehkä joku Subaru tai joku vastaa, joka ei ole massojen auto.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Vastaa Viestiin