Lohkolämmittimestä lämmitetään. Vanhempani ovat hieman huolettomattomampia tuossa, mutta muuten ovat pitäneet autoa hyvin siististi.suorsa kirjoitti:Pitää oikein varmistaa asia: tuo loppu 10% on lohkolämmittimen perästä vai jääkö loppu 10% käynnistymättä kokonaan?juhokare kirjoitti:Talvella 90 prosenttisesti auto käynnistyy kylmäkäynnistyksellä ja ei mitään vikaa.
GM:n konkurssi lähellä?
Re: GM:n konkurssi lähellä?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Uskon sinua, mutta minkä vuoksi niitä armolappuja on ylipäätäänkään annettu vääränmerkkisillekään: josseivat saa tehtaalla obd-testiä läpi, niin miksi sellaisia ajoneuvoja pitäisi edes saada myydä missään päin maailmaa?9-5T kirjoitti:Katsastuskonttoreilla olen nähnyt lappuja joissa annetaan ranskisten obd testiin armoa.
Viimeksi muokannut ng900aero, La Helmi 28, 2009 12:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ke Kesä 04, 2008 10:32
- Paikkakunta: Oulunsalo
Re: GM:n konkurssi lähellä?
t.t.j kirjoitti:Ei mene Opelillakaan hyvin. http://www.iltasanomat.fi/autot/1659451
Ja onse mahtavaa tämä EU aika... Kun on kyse saksalaisista autotehtaista niin johan pitää sotkea juttu käsiteltäväksi Eu:n huippukokouksessakin! Miksi Saabin tai Volvon tilanteita ei käsitellä "saksalaisten" (tarkoitan Eu:n) foorumeissa?
Aa.. varmaan samasta syystä kun ei muitakaan Eu:n "pienten" ja ei niin merkittävien valtioiden asioita!
Saab = Savolainen pornoauto.. suap eestä suap takkaa
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Varmaan käsittelevät siksi kun Saksa ei saa omin päin antaa tukea oipelille koska se vääritää kilpailua. Täytyy saada jäsenmaiden hyväksyntä ennen kuin rahaa voi alkaa kaatamaan firman tileille. Saabin ja Volvon asioita ei siellä käsitellä koska mikään valtio ei ole niille rahaa antamassa.Green Devil kirjoitti:t.t.j kirjoitti:Ei mene Opelillakaan hyvin. http://www.iltasanomat.fi/autot/1659451
Ja onse mahtavaa tämä EU aika... Kun on kyse saksalaisista autotehtaista niin johan pitää sotkea juttu käsiteltäväksi Eu:n huippukokouksessakin! Miksi Saabin tai Volvon tilanteita ei käsitellä "saksalaisten" (tarkoitan Eu:n) foorumeissa?
Aa.. varmaan samasta syystä kun ei muitakaan Eu:n "pienten" ja ei niin merkittävien valtioiden asioita!
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ke Kesä 04, 2008 10:32
- Paikkakunta: Oulunsalo
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Rafu kirjoitti:Varmaan käsittelevät siksi kun Saksa ei saa omin päin antaa tukea oipelille koska se vääritää kilpailua. Täytyy saada jäsenmaiden hyväksyntä ennen kuin rahaa voi alkaa kaatamaan firman tileille. Saabin ja Volvon asioita ei siellä käsitellä koska mikään valtio ei ole niille rahaa antamassa.Green Devil kirjoitti:t.t.j kirjoitti:Ei mene Opelillakaan hyvin. http://www.iltasanomat.fi/autot/1659451
Ja onse mahtavaa tämä EU aika... Kun on kyse saksalaisista autotehtaista niin johan pitää sotkea juttu käsiteltäväksi Eu:n huippukokouksessakin! Miksi Saabin tai Volvon tilanteita ei käsitellä "saksalaisten" (tarkoitan Eu:n) foorumeissa?
Aa.. varmaan samasta syystä kun ei muitakaan Eu:n "pienten" ja ei niin merkittävien valtioiden asioita!
Miksi saksan valtio ei saisi omia rahojaan käyttää Opelin pelastamiseen kysymättä Eu:lta? Eihän Eu ole opelia ostamassa?

Saab = Savolainen pornoauto.. suap eestä suap takkaa
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Samasta syystä kun kansainvälisesti esim. valtiollista telakkatukea tai muutakaan kotimaisen tuotannon avokätistä tukemista ei katsota hyvällä. Valtion tuki mille tahansa yrittämiselle on aina kilpailuetu kansainvälisillä markkinoilla.Green Devil kirjoitti:Miksi saksan valtio ei saisi omia rahojaan käyttää Opelin pelastamiseen kysymättä Eu:lta? Eihän Eu ole opelia ostamassa?
Kansallisella tasolla valtion tuki on usein vain työllisyyden tukemista mutta epäilen että Valmet-Automotive tuskin ilahtuisi jos Suomen valtio antaisi 3,3 mrd. tukea vaikkapa Telajärven autotehtaalle...
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Ollaan täällä Euroopassa liian kilttejä. Jos se tehdas halutaan pelastaa niin se pitää pelastaa, muilta kysymättä. Mitäpäs jenkit ovat tehneet, kun niillä nuo suuret autovalmistajat ovat kyykkäämässä? Syytävät valtiolta rahaa ties kuinka paljon ja mitä nämä suuret yhtiöt ovat tekemässä? Pistämässä noita omia tehtaitaan Euroopassa meidän eurooppalaisten maksettavaksi vaikka itse ovat ne omalla ansiokkaalla työllään, toimillaan ja markkinoinnilla saaneet selvitystilaan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Ei se nyt kauhean kivaa ole niitä Saksalaismerkkejä kohtaan jotka on hoitaneet asiansa niin ettei niillä ole nyt htää. Samoin Saab ja muut ulkomaiset joutuu ahtaammalle kun verovaroin työnnetään edullisia autoja markkinoille.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: GM:n konkurssi lähellä?
http://www.saabsunited.com/2009/03/jan- ... ction.html
JAJ: Yes, the Cab and 9-5 will be produced in Trollhättan and the production
of Cadillac will be phased out. The plan for 9-4x in Mexico is still on track, and GM has assured us about it.
JAJ: in the short perspective we will have close co-operation with GM, but afterwards we will be free to chose which partners we want to co-operate with. That gives us flexibility. The car industry is full of co-operations today.
JAJ: Yes, the Cab and 9-5 will be produced in Trollhättan and the production
of Cadillac will be phased out. The plan for 9-4x in Mexico is still on track, and GM has assured us about it.
JAJ: in the short perspective we will have close co-operation with GM, but afterwards we will be free to chose which partners we want to co-operate with. That gives us flexibility. The car industry is full of co-operations today.
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Tuossa samassa artikkelissa oli mielenkiintoinen kohta:
Any plans on CNG/LNG?
JAJ: No, we can't work on every fuel alternative. We are betting on small turbo engines, alternatives fuels and hybrids.
Ei niinkään tuo kaasujuttu vaan pienet turbokoneet..... Onkohan 2-litrainen tuon mittapuun mukaan pieni vai onko tuubissa jotain tyyliin volkkarin 1.4-litraiset turbot ?
Any plans on CNG/LNG?
JAJ: No, we can't work on every fuel alternative. We are betting on small turbo engines, alternatives fuels and hybrids.
Ei niinkään tuo kaasujuttu vaan pienet turbokoneet..... Onkohan 2-litrainen tuon mittapuun mukaan pieni vai onko tuubissa jotain tyyliin volkkarin 1.4-litraiset turbot ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Voin lyödä vetoa, että kyseessä on alle 2-litraiset. Koska konsepteissa on jo näytelty 1.4l hybridiä ja useat valmistajat tarjoavat Eurooppaan 1.4 ja 1.6 litraisia Turbo moottoreita. Saabillakin vois korvata 1.8i / 1.8t moottorit vaikkapa 1.6T moottorilla. Semmonen 220Nm (alkaen 1500rpm) ja tehoa 180hv pitäis olla jo tänäpäivänä helppo saavutus. Ja tuo on monille jo "tehomoottori".onko tuubissa jotain tyyliin volkkarin 1.4-litraiset turbot ?
Eli ne jotka ajavat tyytyväisinä 1.8i:llä tai 1.9TiD:llä kelpuuttais varmaan mieluusti 1.4T moottorin jotain 150hv tehoilla ja 200Nm väännöillä.
Nykyisen 9-5 Aeron teho/litra suhteella 1.4T:stä tulis n. 160hv/225Nm moottori. Hirch softalla 185hv / 245Nm

Muutkin pystyy, niin miksei Saab. On kuitenkin ollut uranuurtaja turbo-tekniikassa vuosikaudet ihan viime aikoihin saakka. 2.3T vuodelta ´93 oli kulmakivi. Sen jälkeen ei hirveästi ole lisää ollut tarjolla.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Itse en oikein osaisi kuvitella Saabbia millään 1.4 koneella, johtunee lähinnä siitä että en osaisi kuvitella saabilta mallia joka kilpailee ostajista Golffin kanssa...
#3834
Re: GM:n konkurssi lähellä?
No, osaatko kuvitella Saabin jossa on Fiatin 8-venttiilinen 1,9 litrainen, 120 heppainen diesel moottori ja joka kilpailee Audin, BMW:n Mercedeksen ja Volvon kanssa?
Se nimittäin löytyy mallistosta tällähetkellä.
Se nimittäin löytyy mallistosta tällähetkellä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: GM:n konkurssi lähellä?
GM maksaa Saabin akuutit velat alihankkijoille:
http://www.e24.se/branscher/verkstadsin ... 133847.e24
Tämähän kuulostaa siltä, että GM saattaa sittenkin uskoa saavansa Saabin omille jaloilleen ja myyntikuntoon?
http://www.e24.se/branscher/verkstadsin ... 133847.e24
Tämähän kuulostaa siltä, että GM saattaa sittenkin uskoa saavansa Saabin omille jaloilleen ja myyntikuntoon?
#1970
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Juuh viime vuoden lopulla nimettömät lähteet nimenomaa kertoivat, että Saab aiotaan 1)irroittaa GM:stä 2)myydä
Harva vain odotti sen tapahtuvan ihan näin teatraalisesti.
------------------
http://www.reuters.com/article/marketsN ... 6320090301
Sitten vielä vähän taskurahaa:
"The paper said GM on Friday had also handed over 1.4 billion crowns to Guy Lofalk, the man appointed to restructure Saab, to keep the company operating."
Harva vain odotti sen tapahtuvan ihan näin teatraalisesti.
------------------
http://www.reuters.com/article/marketsN ... 6320090301
Sitten vielä vähän taskurahaa:
"The paper said GM on Friday had also handed over 1.4 billion crowns to Guy Lofalk, the man appointed to restructure Saab, to keep the company operating."