Muistelo Gallup
Muistelo Gallup
Elikkäs, kerro mitä autoja olet omistanut ennen nykyistä Saab:ia Toivottavasti tätä ei ole jo joku kysynyt , mutta searchilla ei ainaskaan tärpännyt.
Minulla itsellänihän ensimmäinen auto oli vm.-86 1.3 Opel kädet Jo silloin päätin että se oli ensimmäinen ja viimeinen ooppeli, koska siinä ei ollut mitään muuta kuin vikaa.......... No toiseksi autoksi ostin sitten vm.-90 1.4 Nissan Sunnyn. Ja kun kerran nissanin makuun oli päästy niin seuraavaksi piti ostaa 46tkm ajettu Almera vm.-96 ja sekin 1.4 koneella.Eihän sitä kahta ilman kolmatta.....arvatkaapa mikä oli seuraava auto......No Primera tietenkin. Primera oli vm.-98 1.6 koneella ja 43tkm ajettu. Nissaneissa ei ollut koskaan mitään vikaa, vaikka tosin eipä niillä nyt niin hirveesti ollu edes ajettu. Opelilla oli jotain 250tkm ajettu kun myin sen pois, sunnyllä 150tkm, almeralla 69 tkm, ja primeralla 76tkm. Kuten varmaan huomasit, ajelen aikas vähän per vuosi. Kylläkait noilla nissaneillaki ajelis mut onhan ne mopoja .Kaikki autoni ovat siis olleet käytettyjä, köyhä kun olen .Niin ja autolla olen saanut ajaa vuodesta 1995. Nyt ajelen sitten 9-3 Saabilla ja katseet jo siihen malliin 9-5:ssa että saas nährä.....jos sitä sit joskus.........parin vuoden päästä...... hmmm.. tai ehkä ensi kesänä............ tai tai.. muijaaa.. muijaaaa, lähretäänkö kierteleen autoliikkeitä..................
Jees ja eiku nuq........
Minulla itsellänihän ensimmäinen auto oli vm.-86 1.3 Opel kädet Jo silloin päätin että se oli ensimmäinen ja viimeinen ooppeli, koska siinä ei ollut mitään muuta kuin vikaa.......... No toiseksi autoksi ostin sitten vm.-90 1.4 Nissan Sunnyn. Ja kun kerran nissanin makuun oli päästy niin seuraavaksi piti ostaa 46tkm ajettu Almera vm.-96 ja sekin 1.4 koneella.Eihän sitä kahta ilman kolmatta.....arvatkaapa mikä oli seuraava auto......No Primera tietenkin. Primera oli vm.-98 1.6 koneella ja 43tkm ajettu. Nissaneissa ei ollut koskaan mitään vikaa, vaikka tosin eipä niillä nyt niin hirveesti ollu edes ajettu. Opelilla oli jotain 250tkm ajettu kun myin sen pois, sunnyllä 150tkm, almeralla 69 tkm, ja primeralla 76tkm. Kuten varmaan huomasit, ajelen aikas vähän per vuosi. Kylläkait noilla nissaneillaki ajelis mut onhan ne mopoja .Kaikki autoni ovat siis olleet käytettyjä, köyhä kun olen .Niin ja autolla olen saanut ajaa vuodesta 1995. Nyt ajelen sitten 9-3 Saabilla ja katseet jo siihen malliin 9-5:ssa että saas nährä.....jos sitä sit joskus.........parin vuoden päästä...... hmmm.. tai ehkä ensi kesänä............ tai tai.. muijaaa.. muijaaaa, lähretäänkö kierteleen autoliikkeitä..................
Jees ja eiku nuq........
#1747
F O R D Taunus -73 oli eka auto, jonka muisto säilyy mielessäni tahrattomana ja koskaan himmenemättä... (( "hamarapuolella eikä sitten kasvoihin" )), niinkuin kaikilla se ensimmäinen oma auto merkkiin, maskiin ja maaliin katsomatta..heh heh..., sieltä sitten Tojon kautta Saappeihin, joskin sittemmin myös Pösö ja Voortikin löytyy yhä vieläkin tallista .
Sekakäyttäjänä voin sanoa, että sitä osaa arvostaa Saappia aina yhä uudelleen ja uudelleen, kun ajaa välillä jonkin muun merkkisiäkin autoja ...
Sekakäyttäjänä voin sanoa, että sitä osaa arvostaa Saappia aina yhä uudelleen ja uudelleen, kun ajaa välillä jonkin muun merkkisiäkin autoja ...
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Ensimmäisenä -73 Coupe Corolla, tää olis pitäny säilöä ihan vaan pelotukseksi talviautoilusta, varsinkin omalla lämmityslaitteellaan. Sitten 2 kirsikkaa peräkkäin -83 ja -86 malliset. Sitten piti pakuvillitys kokeilla (huh) eli Hiii-Jace -86 ja nyt sitten -88 900:n
Kakkosautona sitten todellinen vehje?? Hispano-Suiza eli vajaan litran Swifti -84. Mittarille mennessä hymyilyttää ja kanssaliikkujiakin näköjään. Mut -15 pakkasessa ja auraamattomalla tiellä ei hymyilytä yhtään.
Kakkosautona sitten todellinen vehje?? Hispano-Suiza eli vajaan litran Swifti -84. Mittarille mennessä hymyilyttää ja kanssaliikkujiakin näköjään. Mut -15 pakkasessa ja auraamattomalla tiellä ei hymyilytä yhtään.
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä *
-1797-
-1797-
Onhan noita ollut ja aika paljon Saappeja, muutamaa hyvää poikkeusta lukuunottamatta. Jokaisessa noissa on ollut hyvät ja huonot puolensa, mutta kaikki ne huoltamalla toimii, paitsi ooppelin takajarrut talvella.
saab 96 -71
saab 95 -74
saab 96 -76
saab 95 -76 (vieläkin)
saab 96 -79 (AS)
talbot horizon -82
fiat/seat 127 -77 (AS)
toyota tercel -82 (AS)
saab 96 -80
opel kadett caravan -84
volvo 740 break -89
saab 900 T8 -87
saab 9000 CS -92 (nyt)
saab 99GL 5S -84 (nyt)
saab 96 -74 (nyt)
saab 96 -80 (nyt)
saab 96 -71
saab 95 -74
saab 96 -76
saab 95 -76 (vieläkin)
saab 96 -79 (AS)
talbot horizon -82
fiat/seat 127 -77 (AS)
toyota tercel -82 (AS)
saab 96 -80
opel kadett caravan -84
volvo 740 break -89
saab 900 T8 -87
saab 9000 CS -92 (nyt)
saab 99GL 5S -84 (nyt)
saab 96 -74 (nyt)
saab 96 -80 (nyt)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Oon varmaan kertonut tämän jo tuossa "millaisia Saabisteja täällä on?" -postauksessa, että aluksi tuli ajeltua Fordeilla, joisa sitten vaihdoin Saabeihin. Ja tässä merkissä olen pysynyt.
Muutamia kertoja on tullut ajettua japseilla ja ranskiksilla (laina-autoilla). Eräs kaveri ja hänen perheensä ovat tosi Pösö -merkkiuskollisia ja ihmettelen todellakin, että mitä hyvää ne siinä merkissä näkee?
Muutamia kertoja on tullut ajettua japseilla ja ranskiksilla (laina-autoilla). Eräs kaveri ja hänen perheensä ovat tosi Pösö -merkkiuskollisia ja ihmettelen todellakin, että mitä hyvää ne siinä merkissä näkee?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Jep, aihetta on kyllä sivuttu, mutta kyllä tällä threadilla on oma paikkansa, tässä keskitytään kuitenkin vain auto-historiaan, ei auto-saabismi-henkilö historiaan No joo, oma listani on lyhyt mutta ytimetön:
1. vm 1982 Fiat 131 Mirafiori 1400 CL (R.I.P)
-hiano ensiauto kokemus ja ihmeen luotettavakin oli sillä reilun 10000km:n kokemuksella minkä sillä ajoin. En pistäisi pahaksi jos joskus saisin käsiini edes hieman tervettä peltiä omaavan SuperMirafiorin 2000:lla TwinCam koneella
2. vm -83 Saab 900 T8 (lux?). (R.I.P)
-ensimmäinen Saab, ah sitä ajamisen riemua, ja vikojen määrää...n. 20000km vajaan vuoden aikana, pöllittiin ja lunariin.
3. vm -85 Saab 900C
-karvalakki Saab, yhä perheessä emännän käyttöautona
4. vm -92 Saab 9000CS 2.3T
-Saksan tuliainen, nyt lohko- ja sisätilalämmitettynä
1. vm 1982 Fiat 131 Mirafiori 1400 CL (R.I.P)
-hiano ensiauto kokemus ja ihmeen luotettavakin oli sillä reilun 10000km:n kokemuksella minkä sillä ajoin. En pistäisi pahaksi jos joskus saisin käsiini edes hieman tervettä peltiä omaavan SuperMirafiorin 2000:lla TwinCam koneella
2. vm -83 Saab 900 T8 (lux?). (R.I.P)
-ensimmäinen Saab, ah sitä ajamisen riemua, ja vikojen määrää...n. 20000km vajaan vuoden aikana, pöllittiin ja lunariin.
3. vm -85 Saab 900C
-karvalakki Saab, yhä perheessä emännän käyttöautona
4. vm -92 Saab 9000CS 2.3T
-Saksan tuliainen, nyt lohko- ja sisätilalämmitettynä
Järjestyksessä ostovuoden (noin) perusteella tuoreimmasta vanhmipaan:
2005 Saab 9-5 -01
2003 Saab 9-3T -98
2001 Saab 900 -95
1998 saab 90 -86
1995 saab 96 -78
1992 Yamaha euroskootteri -91
1992 Toyota Tercel -83
1983 Solifer Sport 3-speed -68
2005 Saab 9-5 -01
2003 Saab 9-3T -98
2001 Saab 900 -95
1998 saab 90 -86
1995 saab 96 -78
1992 Yamaha euroskootteri -91
1992 Toyota Tercel -83
1983 Solifer Sport 3-speed -68
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Citroen AX Sport -87
Oli hauska mikroautomainen pikkuauto ajaa, mutta täysi koneremontti tehtiin alle 100K mittarissa ja muutenkin auto alkoi hajota käsiin...
Saab 900i -85
Tästä se saabismi tarttui. Ostin auton appiukolta 200K ajettuna vuonna
1995. Todella luotettava kulkupeli johon ei tarvinnut tehdä oikeastaan mitään isompaa remonttia normaalien kulutusosien lisäksi. Tällä saabilla ajettiin yhteensä 50K noin viidessä vuodessa.
Saab 900SE -95
En tiennyt olevani oikea saabisti kunnes yritin vaihtaa tuon 900i:n uudempaan kulkineeseen ja mikään muu auto ei kelvannut kuin Saab Koeajoin kylllä volkkaria, ooppelia ja vaikka mitä, mutta lopulta päädyin 170K ajettuun punaiseen GM900:n. Sairaus vain paheni tämän auton myötä, kun vielä liityin saab-klubiin vuonna 2000. Kun tämän auton luovutustodistukseen seuraavan kerran allekirjoitettiin, mittarissa oli 235K.
Saab 9-3TSport -00
Sitten turbokuume pääsi niin pahaksi, että mikään ei auttanut, kun vuoden 2002 kesällä paikallisesta saappikaupasta löytyi 75K ajettu 9-3t. Tästä autosta löytyy enemmän tarinaa osoitteesta http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/
Oli hauska mikroautomainen pikkuauto ajaa, mutta täysi koneremontti tehtiin alle 100K mittarissa ja muutenkin auto alkoi hajota käsiin...
Saab 900i -85
Tästä se saabismi tarttui. Ostin auton appiukolta 200K ajettuna vuonna
1995. Todella luotettava kulkupeli johon ei tarvinnut tehdä oikeastaan mitään isompaa remonttia normaalien kulutusosien lisäksi. Tällä saabilla ajettiin yhteensä 50K noin viidessä vuodessa.
Saab 900SE -95
En tiennyt olevani oikea saabisti kunnes yritin vaihtaa tuon 900i:n uudempaan kulkineeseen ja mikään muu auto ei kelvannut kuin Saab Koeajoin kylllä volkkaria, ooppelia ja vaikka mitä, mutta lopulta päädyin 170K ajettuun punaiseen GM900:n. Sairaus vain paheni tämän auton myötä, kun vielä liityin saab-klubiin vuonna 2000. Kun tämän auton luovutustodistukseen seuraavan kerran allekirjoitettiin, mittarissa oli 235K.
Saab 9-3TSport -00
Sitten turbokuume pääsi niin pahaksi, että mikään ei auttanut, kun vuoden 2002 kesällä paikallisesta saappikaupasta löytyi 75K ajettu 9-3t. Tästä autosta löytyy enemmän tarinaa osoitteesta http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
- Paikkakunta: Helsinki, Viikki
- Viesti:
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No mulla on kaksi viimeistä autoa ollut OG900i16V ja tää nykyinen NG900 S Turbo Sensonic. OG9-3:een saakka en oo vielä päässyt ja tuskin pääsenkään, sillä seuraava auto on tod.näk. 9-5 farkkupeinu kirjoitti:Heh, Eskin kanssa melkein identtinen viimeisen kolmen auton taipale
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
nykyään on 9-5 2.3t -00
ennen 9000 CC -88 jota oli vähän laiteltu, ahtoja parhaillaa 1.5 bar ja 3" putkea ja kaikkea muuta pientä.
Opel Kadett C 1.2 S - 76 Caravan, oli elämys !! Oli yhden kesän ja talven kun tuli purettu tuo tonnari ihan atomeihin . Talvi oli hauskaa vääntää rakettia laidasta toiseen. Kovilta tuntuu noi vanhat pooppelit, tohonkaan yksilöön ei tarvinnut muuta tehdä kuin kerran vaihtaa kansipahvi ja ei muuta kun kovaa ajoa!! Ei niissä kyllä ole mitään mikä hajoisikaan
ennen 9000 CC -88 jota oli vähän laiteltu, ahtoja parhaillaa 1.5 bar ja 3" putkea ja kaikkea muuta pientä.
Opel Kadett C 1.2 S - 76 Caravan, oli elämys !! Oli yhden kesän ja talven kun tuli purettu tuo tonnari ihan atomeihin . Talvi oli hauskaa vääntää rakettia laidasta toiseen. Kovilta tuntuu noi vanhat pooppelit, tohonkaan yksilöön ei tarvinnut muuta tehdä kuin kerran vaihtaa kansipahvi ja ei muuta kun kovaa ajoa!! Ei niissä kyllä ole mitään mikä hajoisikaan
Mulla on ollut "jokunen" saab:
99 le - 75 ( maalaattiin kaksväriseksi)
99 gl -77 alut ja ritilä
900 ems - 80 ( met.sininen ja aivan laho)
99 turbo-78 ( 3-ov ja kiiltävän musta, konepellissä maalattu Skånen kotka-logo)
900 turbo8 ( yksilö, jonka hävittäminen harmittaa rek. UPC-539)
90 -85 ( eukko tykkäs)
96 -78 ( sai porssen punaisen maalin ja etuspoikan)
900 Finlandia - 82 ( met.sin yläosa ja harmaa alaosa)
9000 turbo -85 ( kynnykset hävis)
9000 i -88 ( tämä oli varma)
900 t 8 ( levikkeet ym. upea yksilö. Saab harrastajalla tallessa)
Nykyisin 900 s -90 ja ainainen rakentelukohde autokuumeen iskettyä.
Ysitonnia tekis mieli cs mallia, mutta saas nährä.
Välissä lukemattomia muita autoja erimerkkejä ja malleja kuten Citroen cx 2500 gti....
T. Jara
99 le - 75 ( maalaattiin kaksväriseksi)
99 gl -77 alut ja ritilä
900 ems - 80 ( met.sininen ja aivan laho)
99 turbo-78 ( 3-ov ja kiiltävän musta, konepellissä maalattu Skånen kotka-logo)
900 turbo8 ( yksilö, jonka hävittäminen harmittaa rek. UPC-539)
90 -85 ( eukko tykkäs)
96 -78 ( sai porssen punaisen maalin ja etuspoikan)
900 Finlandia - 82 ( met.sin yläosa ja harmaa alaosa)
9000 turbo -85 ( kynnykset hävis)
9000 i -88 ( tämä oli varma)
900 t 8 ( levikkeet ym. upea yksilö. Saab harrastajalla tallessa)
Nykyisin 900 s -90 ja ainainen rakentelukohde autokuumeen iskettyä.
Ysitonnia tekis mieli cs mallia, mutta saas nährä.
Välissä lukemattomia muita autoja erimerkkejä ja malleja kuten Citroen cx 2500 gti....
T. Jara