Eli, olen tässä jo useamman päivän kauhulla katsellut, kun HKR kaivaa pientä, mutta melko vilkasliikenteistä väylää auki Helsingin Pukinmäessä.
Ensin oli hienosti laitettu aidat niin, että kuoppa kierrettiin jalkakäytävän kautta (kuoppa siis kaivettu keskelle ajokaistaa), tosin tällöin oli unohdettu jalankulkijoiden ja bussibysäkin siirtäminen kokonaan, joten samaa väylää käyttivät niin jalankulkijat, pysähtyvät bussit kuin muukin liikenne.
Nyt sitten tilanteeseen on saatu ehkä hieman järkeä, eli tämä jalkakäytävä-väylä suljettiin kokonaan, ja liikenne ohjataan vain yhdelle kaistalla, mutt pienin ongelmin tosin.
Kummastakin suunnasta lähestyttäessä löytyy merkki 417, joka määrää liikenteen yhdelle, mutta samalle kaistalle. Toisessa pääsä työmaata myös tuo siirretty bussipysäkki on suoraan työmaan perässä, keskellä kiinteistöön johtavaa risteystä, joka bussin sattuessa pysäkille pistää melkoisen härdellin päälle.
Suurin haaste kuitenkin näyttää olevan tuo ajo-oikeuden määrittäminen, sillä merkkiä 222 (Väistämisvelvollisuus kohdattaessa) ei löydy kummastakaan päästä, eikä liioin muita ajo-oikeuteen vaikuttavia merkkejä, vaikka kaista on todellisuudessa hädin tuskin yhden ajoneuvon levyinen, ja jossa bussikin joutuu oikeasti taiteilemaan päästäkseen läpi.
Mikä mahtaa olla tuomio, jos tässä kohti rysäyttää vastaan tulevan niskaan?
HKR - Pukinmäki & tietyömaan ohjaaminen
Re: HKR - Pukinmäki & tietyömaan ohjaaminen
Tuomiosta en tiedä, mutta edestäpäin niskaan ajon haluaisin kyllä nähdäihottuma kirjoitti: Mikä mahtaa olla tuomio, jos tässä kohti rysäyttää vastaan tulevan niskaan?
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: HKR - Pukinmäki & tietyömaan ohjaaminen
Eiköhän tuo väistämis sääntö mene niin että se kumman kaistalla "tukos" on, on väistämis velvollinen, eli tässä tapauksessa aseman suunnasta tullessa joutuu oottelee. En tiedä (en ole lueskellu kylttejä) mitä ne tossa kaivaa, itseä ei suuremmin haittaa koska käännyn vasemmalle enne tuota työmaata.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: HKR - Pukinmäki & tietyömaan ohjaaminen
Näinhän se menee, merkeillä voidaan tarvittaessa muuttaa tilannetta. Eri asia sitten on, että aina tuo suunta ei ole helposti pääteltävissä.Eiköhän tuo väistämis sääntö mene niin että se kumman kaistalla "tukos" on, on väistämis velvollinen, eli tässä tapauksessa aseman suunnasta tullessa joutuu oottelee.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: HKR - Pukinmäki & tietyömaan ohjaaminen
Täydellinen repeäminenPekko_Å kirjoitti:Tuomiosta en tiedä, mutta edestäpäin niskaan ajon haluaisin kyllä nähdäihottuma kirjoitti: Mikä mahtaa olla tuomio, jos tässä kohti rysäyttää vastaan tulevan niskaan?
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.