GM:n konkurssi lähellä?
-
- "Turbo"
- Viestit: 239
- Liittynyt: La Touko 08, 2004 17:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Tämä mahdollinen norjalaisrahoittaja Bård Eker on "Kesä-Ahvenanmaalainen". Äiti kotoisin Sundin kunnasta.
http://www.alandstidningen.ax/article.c ... 07&iPage=1
http://www.alandstidningen.ax/article.c ... 07&iPage=1
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Itse odottelen Saab Koenigsegg Sonettia.vjbremer kirjoitti: Saab 9-5 Aero XWD Koenigssegg odotellessa![]()
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Harmi jossei Fiat halua ostaa Saabia, olisivat sopineet imagoiltaan erinomaisesti yhteen, kolmas "premium-merkki" Alfan ja Lancian rinnalle olisi voinut muokata kuvaa sekä hiivatista, että Saabista hiukan parempaan suuntaan.
Saabin kuvaa siksi, että taustalla olisi ollut niinkin hyvämaineinen, ja iso autovalmistaja, ja hiivattia siksi, että automallistoon olisi tullut jotain ei-italialaista. Uskon että italo-saab olisi myynyt hyvin etenkin Italiassa, jossa Saabin myynti on perinteisestikin ollut vahvaa.
Toisaalta huonoa tuossa Fiat-kytköksessä olisi ollut se, että tuskin olisivat alkaneet tekemään järkevänkokoista Saabia, vaan linjalta olisi tupsahdellut edelleenkin niitä valtavan isoja möhköSaabeja, joita olisi koetettu myydä yhtä kehnosti kuin esim Alfa 166:tta![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mutta ehkä tässä voi kuitenkin odotella jotain postitiivista kehityksen suhteen, kun GM ei enää vetele ohjausnaruista, vaan valta menee toisaalle, eikä toivottavasti uuden omistajan myötä nyt pitäydytä vanhanaikaisissa Saabin periaatteissa (eli että auton täytyy kasvaa koko ajan kooltaan, eikä sitä voida pienentää sitten millään, tehoa pitää tulla lisää, ja moottori ei voi olla alle 1900cc, ja se on pakko olla pilattu turboahtimella).
Itse odottelen nyt mielenkiinnolla pienikokoista Koenigssegg Saab 9-5:ttä esim 1.2-1.4 -vaparimoottorilla jossa toivottavasti päästöjä pienentäviä ratkaisuja, ja omapaino toivottavasti saadaan johonkin maks 1300kg:n luokkaan.
Toivottavasti saavat dumpattua sen tulevan, ihan liian ison 9-5:n pois tuotantosuunnitelmista, veikkaisin että se ei tule missään nimessä myymään alkuunkaan (tähän syinä edelleenkin VW, BMW, ja M-B, joiden kanssa koettaa kilpailla).
Ei herneitä kenellekään, kunhan omia mielipiteitäni kirjoittelen, mielestäni Saabin olisi jo aika löytää oma paikkansa automaailmassa, tähän saakka kun siitä ei ole (siis kajakin jälkeen) tiennyt onko se lintu vai kala vai mikälie omituisuus.
Saabin kuvaa siksi, että taustalla olisi ollut niinkin hyvämaineinen, ja iso autovalmistaja, ja hiivattia siksi, että automallistoon olisi tullut jotain ei-italialaista. Uskon että italo-saab olisi myynyt hyvin etenkin Italiassa, jossa Saabin myynti on perinteisestikin ollut vahvaa.
Toisaalta huonoa tuossa Fiat-kytköksessä olisi ollut se, että tuskin olisivat alkaneet tekemään järkevänkokoista Saabia, vaan linjalta olisi tupsahdellut edelleenkin niitä valtavan isoja möhköSaabeja, joita olisi koetettu myydä yhtä kehnosti kuin esim Alfa 166:tta
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mutta ehkä tässä voi kuitenkin odotella jotain postitiivista kehityksen suhteen, kun GM ei enää vetele ohjausnaruista, vaan valta menee toisaalle, eikä toivottavasti uuden omistajan myötä nyt pitäydytä vanhanaikaisissa Saabin periaatteissa (eli että auton täytyy kasvaa koko ajan kooltaan, eikä sitä voida pienentää sitten millään, tehoa pitää tulla lisää, ja moottori ei voi olla alle 1900cc, ja se on pakko olla pilattu turboahtimella).
Itse odottelen nyt mielenkiinnolla pienikokoista Koenigssegg Saab 9-5:ttä esim 1.2-1.4 -vaparimoottorilla jossa toivottavasti päästöjä pienentäviä ratkaisuja, ja omapaino toivottavasti saadaan johonkin maks 1300kg:n luokkaan.
Toivottavasti saavat dumpattua sen tulevan, ihan liian ison 9-5:n pois tuotantosuunnitelmista, veikkaisin että se ei tule missään nimessä myymään alkuunkaan (tähän syinä edelleenkin VW, BMW, ja M-B, joiden kanssa koettaa kilpailla).
Ei herneitä kenellekään, kunhan omia mielipiteitäni kirjoittelen, mielestäni Saabin olisi jo aika löytää oma paikkansa automaailmassa, tähän saakka kun siitä ei ole (siis kajakin jälkeen) tiennyt onko se lintu vai kala vai mikälie omituisuus.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Huono uutinen persaukisille saabisteille tuo uuden omistajan löytyminen
Itse ainakin olin jo varautunut ostamaan pilkkahintaan jonkun vähän käytetyn suht uuden 9-5:n tai 9-3:n, mutta nyt ei varmaankaan näiden arvo tipahda niin kuin olin povaillut. Omistapohjan puolesta tosin tuskin kovin paljoa parempaa vaihtoehtoa olisi löytynyt, eli tää on semmonen fifty-sixty tää homma ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Eikös Fiat ilmottanu tappavansa Saabin merkkinä jos käsiinsä oisi saanut.ng900aero kirjoitti:Harmi jossei Fiat halua ostaa Saabia, olisivat sopineet imagoiltaan erinomaisesti yhteen, kolmas "premium-merkki" Alfan ja Lancian rinnalle ...
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Onnittelut! ei kyllä olisi voinut tulla Saabikkaalle parempaa ostajaa. Oman merkin kotalo vielä auki, nähdäänkö Vulvan logo Intialaisen/Kinukin koppimopn nokalla? Hope not.
Saab 9³ 2.0t -04 -> Volvo S60 2.4i -06 -> Volvo S60 2.4i Classic -09
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Olisikos se sitten lainkaan huono ratkaisu, kuolla saappaat jalassa saapasmaassa, ja lisäksi italialaisella tyylillä?Maca kirjoitti:Eikös Fiat ilmottanu tappavansa Saabin merkkinä jos käsiinsä oisi saanut.ng900aero kirjoitti:Harmi jossei Fiat halua ostaa Saabia, olisivat sopineet imagoiltaan erinomaisesti yhteen, kolmas "premium-merkki" Alfan ja Lancian rinnalle ...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Spekulointien spekulointia: eivät varmasti olisi lopettaneet Saabin tuotantoa, vaan olisivat saaneet Saabiin ekaa kertaa jotain tyyliä suunnitteluun, ja sitten olisivat tuottaneet niitä noin 10x enemmän kuin ostajia olisi ollut markkinoilla.
Ts. olisivat kilpailleet sillä Alfaa vastaan, ja sinnikkäästi jatkaneet molempien ei-myyvien automerkkien valmistusta vähät välittämättä kannattavuudesta
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Joo, fiatilla osataan nämä tyylikkyysaspektit..ng900aero kirjoitti: Spekulointien spekulointia: eivät varmasti olisi lopettaneet Saabin tuotantoa, vaan olisivat saaneet Saabiin ekaa kertaa jotain tyyliä suunnitteluun, ja sitten olisivat tuottaneet niitä noin 10x enemmän kuin ostajia olisi ollut markkinoilla.
http://www.wintonsworld.com/cars/a-cars ... roma-1.jpg
http://www.channel4.com/4car/media/100- ... ltipla.jpg
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ihme että tonnarista tuli noin hyvä, kun pitää mielessä minkälaiset italialaiset sisarukset olivat.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: GM:n konkurssi lähellä?
No minun mielestäni tuo Multipla on omalla tavallaan persoonallisen tyylikäs, aidosti erilainen. En voi ymmärtää miksei perhe voi matkustaa jollain muulla kuin nimenomaan farmari-perheautolla, esim Mini Cooper olisi erittäin hyvä, ja monikäyttöinen auto ainakin 4-5 -henkiselle perheelle, miksi ihmeessä pitää hinata koko omaisuutta mukana kaiken aikaa, kotivakuutushan ne korvaa, jos jättää piirongin ja jääkaapin kotiin edes loman ajaksi??vjbremer kirjoitti: Joo, fiatilla osataan nämä tyylikkyysaspektit..
http://www.wintonsworld.com/cars/a-cars ... roma-1.jpg
http://www.channel4.com/4car/media/100- ... ltipla.jpg
![]()
Ihme että tonnarista tuli noin hyvä, kun pitää mielessä minkälaiset italialaiset sisarukset olivat.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ja pieneen autoonkin myydään kattotielineitä, serverit, työkalupakit, jne, voi kuljettaa katolla
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Naapuri on ihan fiksu siinä suhteessa, että heillä on uudenkarhea 530D -farkku, ja pääsääsntöisesti ajavat 5-henkisen perheensä ajot Clio 4d:llä, niin tekisin itsekin, eli perheen kanssa ajot, ja lomareissut pienellä autolla, ja yksin ajaessa valitsisin alle ison ja hienon auton.
Sori OT
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Viimeksi muokannut ng900aero, La Kesä 13, 2009 10:42. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: GM:n konkurssi lähellä?
AAAIIIEEE! Tuo Fiat Multipla on kyllä kammottavan näköinen kapine! ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Olen pari kertaa nähnyt semmoisen liikenteessä ja molemmilla kerroilla olen meinannut ajaa järkytyksestä / hysteerisestä naurusta ojaan. Aikaisemmin en ole vaan tiennyt että mikä kampe se oikein on ollut, nyt selvisi tämäkin mysteeri. Taidan joutua lähtemään pesemään naamani nyt fluoriantimonihapolla että saan tuon kuvan pois silmistäni...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Olen pari kertaa nähnyt semmoisen liikenteessä ja molemmilla kerroilla olen meinannut ajaa järkytyksestä / hysteerisestä naurusta ojaan. Aikaisemmin en ole vaan tiennyt että mikä kampe se oikein on ollut, nyt selvisi tämäkin mysteeri. Taidan joutua lähtemään pesemään naamani nyt fluoriantimonihapolla että saan tuon kuvan pois silmistäni...
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
Re: GM:n konkurssi lähellä?
No jaa, eikö se jo riitä että on 9000 tehty italiaanomakaroonien kans... ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Sikälihän se olisi sitten ollutkin Lancian rinnalla, sillä joissakin lehdissä on mainittu Lancian olevan lopetuslistalla.Maca kirjoitti:Eikös Fiat ilmottanu tappavansa Saabin merkkinä jos käsiinsä oisi saanut.ng900aero kirjoitti:Harmi jossei Fiat halua ostaa Saabia, olisivat sopineet imagoiltaan erinomaisesti yhteen, kolmas "premium-merkki" Alfan ja Lancian rinnalle ...
Re: GM:n konkurssi lähellä?
http://gfx.dagbladet.no/labrador/669/66 ... e/960x.jpg
Bård Ekere kertoi lehtihaastattelussa, ettei Saabin henkilöstöön kohdistu isoja leikkauksia. Tarkoituksena on lisätä Saabin innovaatioita ja luoda uutta "kulttuuria".
Kauppa ei ole vielä varma, mutta tähän asti "tuulet ovat olleet suotuisat".
-------------
Toisen jutun mukaan Koenigsegg tarvitsee Saabin tehdasta omien sähköautojensa sarjatuotantoa varten.
Bård Ekere kertoi lehtihaastattelussa, ettei Saabin henkilöstöön kohdistu isoja leikkauksia. Tarkoituksena on lisätä Saabin innovaatioita ja luoda uutta "kulttuuria".
Kauppa ei ole vielä varma, mutta tähän asti "tuulet ovat olleet suotuisat".
-------------
Toisen jutun mukaan Koenigsegg tarvitsee Saabin tehdasta omien sähköautojensa sarjatuotantoa varten.
Viimeksi muokannut TuuSaR, La Kesä 13, 2009 11:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: GM:n konkurssi lähellä?
Kylläpä tuntui tänään TTiD liukkaalta peliltä, liekö kuullut Köenigseggin tulevan sukuun.. ![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Re: GM:n konkurssi lähellä?
No on sullakin jutut... Saabilla on jo pienempi malli, eli 9-3. Ja suunnitteluasteella vielä siitäkin pienepi 9-2. Jos tykkäät pienemmistä ja taloudellisemmista autoista, mikset sitten valitse pienempää ja taloudellisempaa autoa? Onko ihan pakko ajella sillä isolla ja kuluttavalla mallilla? On oikeasti olemassa joukko ihmisiä joille pieni auto ei vain yksinkertaisesti toimi. Miksikö? Koska sellaiseen ei mahdu tavaraa (esim. meikäläisen työkalut) eikä moottoriteho riitä vaikkapa asuntovaunun vetämiseen.ng900aero kirjoitti: Itse odottelen nyt mielenkiinnolla pienikokoista Koenigssegg Saab 9-5:ttä esim 1.2-1.4 -vaparimoottorilla jossa toivottavasti päästöjä pienentäviä ratkaisuja, ja omapaino toivottavasti saadaan johonkin maks 1300kg:n luokkaan.
Toivottavasti saavat dumpattua sen tulevan, ihan liian ison 9-5:n pois tuotantosuunnitelmista, veikkaisin että se ei tule missään nimessä myymään alkuunkaan (tähän syinä edelleenkin VW, BMW, ja M-B, joiden kanssa koettaa kilpailla).
Vähän provosoiva asenne sulla... Tarkoituksella huomiota keräämässä kun ei muualla huomata, vai...?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower