GM:n konkurssi lähellä?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
scania-vabis
"Turbo"
Viestit: 239
Liittynyt: La Touko 08, 2004 17:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja scania-vabis »

Tämä mahdollinen norjalaisrahoittaja Bård Eker on "Kesä-Ahvenanmaalainen". Äiti kotoisin Sundin kunnasta.

http://www.alandstidningen.ax/article.c ... 07&iPage=1
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
Sturmmann
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Loka 01, 2003 16:02
Paikkakunta: Oulu

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja Sturmmann »

vjbremer kirjoitti: Saab 9-5 Aero XWD Koenigssegg odotellessa 8) :saab:
Itse odottelen Saab Koenigsegg Sonettia.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Harmi jossei Fiat halua ostaa Saabia, olisivat sopineet imagoiltaan erinomaisesti yhteen, kolmas "premium-merkki" Alfan ja Lancian rinnalle olisi voinut muokata kuvaa sekä hiivatista, että Saabista hiukan parempaan suuntaan.
Saabin kuvaa siksi, että taustalla olisi ollut niinkin hyvämaineinen, ja iso autovalmistaja, ja hiivattia siksi, että automallistoon olisi tullut jotain ei-italialaista. Uskon että italo-saab olisi myynyt hyvin etenkin Italiassa, jossa Saabin myynti on perinteisestikin ollut vahvaa.

Toisaalta huonoa tuossa Fiat-kytköksessä olisi ollut se, että tuskin olisivat alkaneet tekemään järkevänkokoista Saabia, vaan linjalta olisi tupsahdellut edelleenkin niitä valtavan isoja möhköSaabeja, joita olisi koetettu myydä yhtä kehnosti kuin esim Alfa 166:tta :D

Mutta ehkä tässä voi kuitenkin odotella jotain postitiivista kehityksen suhteen, kun GM ei enää vetele ohjausnaruista, vaan valta menee toisaalle, eikä toivottavasti uuden omistajan myötä nyt pitäydytä vanhanaikaisissa Saabin periaatteissa (eli että auton täytyy kasvaa koko ajan kooltaan, eikä sitä voida pienentää sitten millään, tehoa pitää tulla lisää, ja moottori ei voi olla alle 1900cc, ja se on pakko olla pilattu turboahtimella).

Itse odottelen nyt mielenkiinnolla pienikokoista Koenigssegg Saab 9-5:ttä esim 1.2-1.4 -vaparimoottorilla jossa toivottavasti päästöjä pienentäviä ratkaisuja, ja omapaino toivottavasti saadaan johonkin maks 1300kg:n luokkaan.
Toivottavasti saavat dumpattua sen tulevan, ihan liian ison 9-5:n pois tuotantosuunnitelmista, veikkaisin että se ei tule missään nimessä myymään alkuunkaan (tähän syinä edelleenkin VW, BMW, ja M-B, joiden kanssa koettaa kilpailla).

Ei herneitä kenellekään, kunhan omia mielipiteitäni kirjoittelen, mielestäni Saabin olisi jo aika löytää oma paikkansa automaailmassa, tähän saakka kun siitä ei ole (siis kajakin jälkeen) tiennyt onko se lintu vai kala vai mikälie omituisuus.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Huono uutinen persaukisille saabisteille tuo uuden omistajan löytyminen :( Itse ainakin olin jo varautunut ostamaan pilkkahintaan jonkun vähän käytetyn suht uuden 9-5:n tai 9-3:n, mutta nyt ei varmaankaan näiden arvo tipahda niin kuin olin povaillut. Omistapohjan puolesta tosin tuskin kovin paljoa parempaa vaihtoehtoa olisi löytynyt, eli tää on semmonen fifty-sixty tää homma :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Maca
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 22:36

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja Maca »

ng900aero kirjoitti:Harmi jossei Fiat halua ostaa Saabia, olisivat sopineet imagoiltaan erinomaisesti yhteen, kolmas "premium-merkki" Alfan ja Lancian rinnalle ...
Eikös Fiat ilmottanu tappavansa Saabin merkkinä jos käsiinsä oisi saanut.
JK_9-3
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Elo 02, 2006 18:06
Paikkakunta: Lahti

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja JK_9-3 »

Onnittelut! ei kyllä olisi voinut tulla Saabikkaalle parempaa ostajaa. Oman merkin kotalo vielä auki, nähdäänkö Vulvan logo Intialaisen/Kinukin koppimopn nokalla? Hope not.
Saab 9³ 2.0t -04 -> Volvo S60 2.4i -06 -> Volvo S60 2.4i Classic -09
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Maca kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Harmi jossei Fiat halua ostaa Saabia, olisivat sopineet imagoiltaan erinomaisesti yhteen, kolmas "premium-merkki" Alfan ja Lancian rinnalle ...
Eikös Fiat ilmottanu tappavansa Saabin merkkinä jos käsiinsä oisi saanut.
Olisikos se sitten lainkaan huono ratkaisu, kuolla saappaat jalassa saapasmaassa, ja lisäksi italialaisella tyylillä? :D
Spekulointien spekulointia: eivät varmasti olisi lopettaneet Saabin tuotantoa, vaan olisivat saaneet Saabiin ekaa kertaa jotain tyyliä suunnitteluun, ja sitten olisivat tuottaneet niitä noin 10x enemmän kuin ostajia olisi ollut markkinoilla.
Ts. olisivat kilpailleet sillä Alfaa vastaan, ja sinnikkäästi jatkaneet molempien ei-myyvien automerkkien valmistusta vähät välittämättä kannattavuudesta :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

ng900aero kirjoitti: Spekulointien spekulointia: eivät varmasti olisi lopettaneet Saabin tuotantoa, vaan olisivat saaneet Saabiin ekaa kertaa jotain tyyliä suunnitteluun, ja sitten olisivat tuottaneet niitä noin 10x enemmän kuin ostajia olisi ollut markkinoilla.
:D
Joo, fiatilla osataan nämä tyylikkyysaspektit..
http://www.wintonsworld.com/cars/a-cars ... roma-1.jpg
http://www.channel4.com/4car/media/100- ... ltipla.jpg
:lol:
Ihme että tonnarista tuli noin hyvä, kun pitää mielessä minkälaiset italialaiset sisarukset olivat. :roll:
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

vjbremer kirjoitti: Joo, fiatilla osataan nämä tyylikkyysaspektit..
http://www.wintonsworld.com/cars/a-cars ... roma-1.jpg
http://www.channel4.com/4car/media/100- ... ltipla.jpg
:lol:
Ihme että tonnarista tuli noin hyvä, kun pitää mielessä minkälaiset italialaiset sisarukset olivat. :roll:
No minun mielestäni tuo Multipla on omalla tavallaan persoonallisen tyylikäs, aidosti erilainen. En voi ymmärtää miksei perhe voi matkustaa jollain muulla kuin nimenomaan farmari-perheautolla, esim Mini Cooper olisi erittäin hyvä, ja monikäyttöinen auto ainakin 4-5 -henkiselle perheelle, miksi ihmeessä pitää hinata koko omaisuutta mukana kaiken aikaa, kotivakuutushan ne korvaa, jos jättää piirongin ja jääkaapin kotiin edes loman ajaksi?? :D

Ja pieneen autoonkin myydään kattotielineitä, serverit, työkalupakit, jne, voi kuljettaa katolla :D

Naapuri on ihan fiksu siinä suhteessa, että heillä on uudenkarhea 530D -farkku, ja pääsääsntöisesti ajavat 5-henkisen perheensä ajot Clio 4d:llä, niin tekisin itsekin, eli perheen kanssa ajot, ja lomareissut pienellä autolla, ja yksin ajaessa valitsisin alle ison ja hienon auton.
Sori OT :mrgreen:
Viimeksi muokannut ng900aero, La Kesä 13, 2009 10:42. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Korruptio
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: La Joulu 15, 2007 20:46
Paikkakunta: Oulu / Paltamo

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja Korruptio »

AAAIIIEEE! Tuo Fiat Multipla on kyllä kammottavan näköinen kapine! :D

Olen pari kertaa nähnyt semmoisen liikenteessä ja molemmilla kerroilla olen meinannut ajaa järkytyksestä / hysteerisestä naurusta ojaan. Aikaisemmin en ole vaan tiennyt että mikä kampe se oikein on ollut, nyt selvisi tämäkin mysteeri. Taidan joutua lähtemään pesemään naamani nyt fluoriantimonihapolla että saan tuon kuvan pois silmistäni...
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja liteFun »

No jaa, eikö se jo riitä että on 9000 tehty italiaanomakaroonien kans... ;)
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja Risto »

Maca kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Harmi jossei Fiat halua ostaa Saabia, olisivat sopineet imagoiltaan erinomaisesti yhteen, kolmas "premium-merkki" Alfan ja Lancian rinnalle ...
Eikös Fiat ilmottanu tappavansa Saabin merkkinä jos käsiinsä oisi saanut.
Sikälihän se olisi sitten ollutkin Lancian rinnalla, sillä joissakin lehdissä on mainittu Lancian olevan lopetuslistalla.
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

http://gfx.dagbladet.no/labrador/669/66 ... e/960x.jpg
Bård Ekere kertoi lehtihaastattelussa, ettei Saabin henkilöstöön kohdistu isoja leikkauksia. Tarkoituksena on lisätä Saabin innovaatioita ja luoda uutta "kulttuuria".

Kauppa ei ole vielä varma, mutta tähän asti "tuulet ovat olleet suotuisat".

-------------
Toisen jutun mukaan Koenigsegg tarvitsee Saabin tehdasta omien sähköautojensa sarjatuotantoa varten.
Viimeksi muokannut TuuSaR, La Kesä 13, 2009 11:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Kylläpä tuntui tänään TTiD liukkaalta peliltä, liekö kuullut Köenigseggin tulevan sukuun.. :?:
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: GM:n konkurssi lähellä?

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

ng900aero kirjoitti: Itse odottelen nyt mielenkiinnolla pienikokoista Koenigssegg Saab 9-5:ttä esim 1.2-1.4 -vaparimoottorilla jossa toivottavasti päästöjä pienentäviä ratkaisuja, ja omapaino toivottavasti saadaan johonkin maks 1300kg:n luokkaan.
Toivottavasti saavat dumpattua sen tulevan, ihan liian ison 9-5:n pois tuotantosuunnitelmista, veikkaisin että se ei tule missään nimessä myymään alkuunkaan (tähän syinä edelleenkin VW, BMW, ja M-B, joiden kanssa koettaa kilpailla).
No on sullakin jutut... Saabilla on jo pienempi malli, eli 9-3. Ja suunnitteluasteella vielä siitäkin pienepi 9-2. Jos tykkäät pienemmistä ja taloudellisemmista autoista, mikset sitten valitse pienempää ja taloudellisempaa autoa? Onko ihan pakko ajella sillä isolla ja kuluttavalla mallilla? On oikeasti olemassa joukko ihmisiä joille pieni auto ei vain yksinkertaisesti toimi. Miksikö? Koska sellaiseen ei mahdu tavaraa (esim. meikäläisen työkalut) eikä moottoriteho riitä vaikkapa asuntovaunun vetämiseen.
Vähän provosoiva asenne sulla... Tarkoituksella huomiota keräämässä kun ei muualla huomata, vai...? :roll:
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Vastaa Viestiin