Muistelo Gallup

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Vain Saabeja

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Saabismi on peritty sairaus

Eka auto oli
99 GLS, jonka päivitin turboksi

Toka oli
Iso masan vanha edustusbiili 9000 CD automaatti 2.0 turbo(Todellinen helmi), mutta meinas sukulaissuhteet kärsiä kun nuorin velipoika ajo sen kylmäojaan ja vakuutusyhtion omistukseen.

Kolmas oli
9000 2.0 turbo CC

Ja nykyinen
9-5 Aero automaatti
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Toisen polven saabisti

Olen liikkunut saabin kyydissä vuodesta -84 asti.
Kortin olen saanut itse -98 huhtikuussa ja olen siitä lähtien omistanut vain saabeja.

Autoni:
vo**o 244 -77 1994 - 1998
saab 900 -86 1998 - 1999
saab 900c -87/-88 1999 - 2003 (perheessä vuodesta -91)
saab 9000cd turbo 2003 - >

tulevaisuudessa toivottavasti:
9-5 aero wagon

Ja sen verran vielä että noin kuukausi ennen kortin saamista vaihdoin tuon ensimmäisen omistamani kulkineen pois seuraaavista syistä: siinä oli hirvee bensan kulutus :roll: . No se olikin vaan semmonen oppimis projekti, kun tuli auto kunnostettua/läpi käytyä perää lukuun ottamatta. Oli ostaessa mäntä palanu 220 tkm kohdalla, se niiden koneiden kestävyydestä 8)

T:Kimmo
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja PVI »

Toisen polven saabisti ilmoittautuu myös.

Eka auto tuli vanhemmiltani
900 GLs -83, opettelin ajelemaan ja remppaa tekemään

Toinen auto, tehoa oli saatava
900 T16 -90 vuosina -97-01varastettiin ja ajettiin solmuun
linkki: www2.spt.fi/~viikkila

Kolmas ja nykyinen autoni
9000CDE 2,3t -95 vuodesta -01 lähtien

Neljäs autoni (hupi/hyöty?)
99L -78 päivitetty turboksi. Rojekti kesken...Ajokunnossa
Nykyinen kone taisi olla aiemmin KARELPA:n 99:ssä :)

Kotipihalla varastoitu vielä, alussa mainittu 900GLs ja omakustannushintaan pihalle ajettu 900GLE -83.

Tulevaisuudessa siintää 9-5 farkku 2,3t (tai mieluummin aero).


Saabisti

9000CDE 2,3t -95
99t -78
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Max »

PVI kirjoitti: 900 T16 -90 vuosina -97-01varastettiin ja ajettiin solmuun
linkki: www2.spt.fi/~viikkila
No voi p**kele, komee oli kyl toi saapas. Käviköhän varkaille miten? Olin näkevinäni jossakin kuvassa verta siinä kojelaudassa :twisted:

Edit: Siinä toiseksiviimeisessä kuvassa näkyy jotain verentapaista.... tai sit se on vaan jotain likaa :roll:
#1747
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Tuhlausniksi nro. 1:

Heh, olet kämppää ostamassa? Sen jälkeen kun kämppä on ostettu ei ole varaa autoon. AInakin se tuntuu siltä :=) mutta jos eka ostat auton ja sitten kämpän ja venytät asuntolainaa sen verran, että saat ostettua autolainankin sillä niin tulee halvemmaksi ja tulee vain yksi laina mitä lyhentää.
Been there, done that, even bought the t-shirt :D

Toinen vaihtoehto on kiinnittää koko roska (ellei jo muutenkin tule kiinnitetyksi kokonaan) ja ottaa pankilta remontin nimissä asuntolainaa enemmän kuin ostohinta... halpakorkoinen raha pitkällä maksuajalla tipahtaa syliin kuin talkkari jäiseltä katolta :D

-J-

PS. Varmaankin pitäisi aloittaa uusi ketju: "NIKSIVINKKI: Näin persaukinen ostaa kunnollisen auton ja maksaa sitä aivan liian pitkään"
Gedu
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: To Loka 16, 2003 11:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Gedu »

Jussi kirjoitti:
PS. Varmaankin pitäisi aloittaa uusi ketju: "NIKSIVINKKI: Näin persaukinen ostaa kunnollisen auton ja maksaa sitä aivan liian pitkään"
Jep, kaikkia vaihtoehtoja on tutkittu :wink:
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja PVI »

No voi p**kele, komee oli kyl toi saapas. Käviköhän varkaille miten? Olin näkevinäni jossakin kuvassa verta siinä kojelaudassa

Edit: Siinä toiseksiviimeisessä kuvassa näkyy jotain verentapaista.... tai sit se on vaan jotain likaa
Auto oli tosiaan hienossa kunnossa ja makea ajaa. Oli madallussarja ja mm. ite modattu APC-boxi. Lisää oli tulossa. Häly oli hankinta listalla seuraavana. En vain ehtinyt...

Olin juuri kiillottanut ja puunannut auton edustuskuntoon, kun vierailimme lauantaina saabklubin maailmankokouksessa Uudessakaupungissa. Sieltä jatkoimme matkaa Turkuun. Yöllä se sitten oli lähtenyt varkaiden matkaan. Ei auttanut rattipoljinlukko...

Auto oli häviksissä melkein kuukauden. Eräänä aamuna polliisi soitti puol viiden aikaan, että auto on löytynyt. Oli ajettu Hämeenlinnan ja Tampereen vanhalla tiellä liikenneympyrän läpi kovalla vauhdilla.

Lähdin sitten katsomaan autoa Hämeenlinnaan. Se oli hinausliikkeen tiloissa kun apukuski oli lyönyt aika pahasti päänsä ja se oli sairaalassa. Hinausliikkeen kaveri meinas, että olisi tullut ruumiita jos ne olisi olleet jollain muulla autolla liikkeellä... Loppujen lopuksi kaikki selvis hengissä ja jäivät kiinni. Kuskilla oli yli promillen humala ja humehia veressä...Kuulusteluissa kuski oli kertonut saaneensa auton käyttöön joltain tuntemattomalta edellisiltana Tampereelta. Oikeudessa sitä syytettiin törkeästä rattijuopumuksesta ja luvattomasta käyttöön otosta. Tais saada jotain yhdyskuntapalvelusta. Mitään korvauksia en ole siltä saanut. Eikä se ole selvinnyt kuka sen auton pölli Turusta.

Vakuutusyhtiön kanssa hommat suju hyvin ja sain korvaukseni suurempia taistelematta. Osana tietysti oli hyvät kuvat...?

Vanhojen satkujen ovet ja virtalukot ei sitten oikeasti pidättele ketään. Olen jostain lukenut, että lukot on vain rehellisiä varten. Mutta varustakaa silmäteränne käynnistykseneston sisältävällä hälyllä niin nukutte yönne vähän paremmin:) Ilkivallalle nyt ei oikein voi mitään.

Saabisti

9000CDE 2,3t -95
99t -78
Vastaa Viestiin