turbojen kulutuslukemia?
turbojen kulutuslukemia?
ilmotelkaas minkälaisia kulutuksia saatte turboille, pahimmat/parhaimmat, kaupunki/maantie. osais vähän verrata omaan kun tuntuu kuluttavan niin perskeleesti. mulla 9000T 16v ic -88.
aukka
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
- Paikkakunta: Helsinki, Viikki
- Viesti:
Re: turbojen kulutuslukemia?
Yhden ainoan kerran, tossa viime kesällä olen malttanut ajaa pidemmän matkan nätisti ilman byssyttelyjä matka-ajoa mummolaan vajaat 300km, viriboksilla varustettuna. Kulutus oli tuolloin vakiintunut ajotietokoneen mukaan 7.3 litraa, rajoitukset matkalla 80-120kmh.andalucia kirjoitti:ilmotelkaas minkälaisia kulutuksia saatte turboille, pahimmat/parhaimmat, kaupunki/maantie. osais vähän verrata omaan kun tuntuu kuluttavan niin perskeleesti. mulla 9000T 16v ic -88.
Muuten mennään enemmän tai vähemmän säännöllisen epäsäännöllisesti naula päässä tai sitten ihan iisisti joten vaikee sanoo. Tänään ajotietokone näytti 9.8 litraa kun nollasin viikko sitten tankatessani, jonka jälkeen ajot on ollu pääasiassa työmatkaajoa yhteensä 30km/pvä noin 80-100kmh vauhtia sekä välillä valoissa seisoskelua ja iltapäiväruuhkassa junnaamista. Orkkis trionic kiinni ja 98E tankissa.
Viimeksi muokannut NG900T, To Loka 30, 2003 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Viritetty og 900 t16 vie maantiellä vajaat 8. Ennen ruiskun "säätöä" meni 7.4 talvirenkailla, mutta teho maksaa.. Molemmat siis maantiellä n. 110km/h. Nurkkapyörityksessä tulee käytettyä sen verran kaasua että ei uskalla edes ajatella kulutusta. Kesällä kuitenkin seka-ajossa, jossa 50km maantietä/päivä ja nurkkapyöritystä ja hillitöntä kuminpolttoa ja repimistä, meni noin 10l/100km.
Mielestäni ei paha, ottaen huomioon että maaantielläkään kaasujalka ei ole ohituksissa ihan kevyt, ja muuten ajan cruisella.
Mielestäni ei paha, ottaen huomioon että maaantielläkään kaasujalka ei ole ohituksissa ihan kevyt, ja muuten ajan cruisella.
9000 T16 2,0-16v
ahtoja ja soppaa lisätty n 200hv
maantiellä 150km/h (motari kesällä) n 50% + muita maanteitä 80-120km/h 25% + taajamaa max 50km/h n 25% -> 11l/100km
yleisin lukema
lomamatkalla Ruotsissa maantietä 75% ja taajamaa 25% nopeuksilla rajoitus +0-30km/h -> 8,5l / 100km
eli jos ajat rauhallisesti menee vähällä suhteessa auton painoon 1340-1450kg + kuorma
ahtoja ja soppaa lisätty n 200hv
maantiellä 150km/h (motari kesällä) n 50% + muita maanteitä 80-120km/h 25% + taajamaa max 50km/h n 25% -> 11l/100km
yleisin lukema
lomamatkalla Ruotsissa maantietä 75% ja taajamaa 25% nopeuksilla rajoitus +0-30km/h -> 8,5l / 100km
eli jos ajat rauhallisesti menee vähällä suhteessa auton painoon 1340-1450kg + kuorma
Viimeksi muokannut T16, Pe Loka 31, 2003 12:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
og900S -90 + BSR on vienyt sekalaisessa kehä/kauppakeskuspyörityksessä kesät talvet n 9 - 9,5l.
Pahimpia kulutuksia ei ole tullut testattua, mutta yli 10l/100km ei ole mennyt rikki kuin pari kertaa.
Kesänopeuksilla menee maantiellä tuollainen 8,5 - 9l, mutta jos ajelee jonoissa muiden mukana niin menee varmasti lähelle 8:aa.
Pahimpia kulutuksia ei ole tullut testattua, mutta yli 10l/100km ei ole mennyt rikki kuin pari kertaa.
Kesänopeuksilla menee maantiellä tuollainen 8,5 - 9l, mutta jos ajelee jonoissa muiden mukana niin menee varmasti lähelle 8:aa.
Kulutuksesta
Auto on NG900 Turbo ja bensaa palaa . Vaihdoin tässä juuri uuden tyhjäkäyntiventtiilin (-moottorin) ja lambda-anturin, jolloin tasaisen kulutuksen lukema putosi 9,2 l/100km:sta tuonne 7,8 l/100km . Toisaalta samaan aikaan vaihtuivat myös kesärenkaat (225/45x17) talvirenkaisiin (195/65X15), joten ihan varmaan en voi taata, että johtui juuri noista pikku huoltotoimenpiteistä. Toisaalta kun ahtoja tulee käytettyä Helsingin nykivässä kaupunkiliikenteessä, palaa bensaa helposti 600 km ajon aikana tuollaiset 12,3 l/100km . Tuosta matkasta on noin 70% motarilla nopeus vaihdellen 135km/h - 155km/h loput kaupungissa. Auto on vakio koneen osalta toistaiseksi.....
Orginaali Turbo Sensonic = hyvä lähtökohta auton paranteluun ja henkilökohtaiseen konkurssiin