Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

tomaatti kirjoitti:
No onneksi sulla noita autoja on sentään enemmän kuin mulla.
Olenkin aina ihmetellyt että miten jaksat kaikkien niiden kanssa.
Mutta onhan se hienoa että on laidasta laitaan autoja ja sulla on sentään pojat jotka jakavat harrastuksen kanssasi.
Olen vähän kateellinen..
Toisaalta nissä on sitten melkein aina jotain hommaa, jos ei muuta niin normihuoltoja. Nuorempi on kyllä innokas automies ja pitää hyvää huolta omastaan. Isommalle riittää, että auto kulkee ja JOKU pitää sen kunnossa. :wink:

Toisaalta, itsehän tähän on hankkiuduttu, ei kukaan ole käskenyt tai pakottanut, joten ollaan tyytyväisiä ja niillä mennään, mitkä liikkuvat......
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

armoton itikkaparvi hyökkää kimppuun
Oletko koskaan kuullut tällaisista......
Kuva

Itse ainakin käytin kun tein ulkona muuraushommia, ja yhtään ei itikat häirinneet.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Könsikäs
"Hirsch"
Viestit: 718
Liittynyt: To Touko 21, 2009 13:00

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja Könsikäs »

Kyllä tulee OFF tuotteita käytettyä paljon, mutta hyötyä ei pihalla ollessa juuri ole vaikka yhden pullon laittais heti itseensä... Harmi myös kun ne ei paarmoihin toimi ollenkaan.
Veneellä kun on niin sillon noita aineita on ihan pakko olla, jostakin syystä sillon ne itikat menee vähän loitommalle..
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

V.J.S kirjoitti: Itseäni hieman ahdistaa kanssa, kun tällä hetkellä traktorin lisäksi ei ole kuin yksi sinne päin toimiva auto. Pajeroon lootajumppa meneillään ja aikasta paljon pitäis tehdä pintaruosteiden poistoakin, molemmissa saapottimissa sama homma, eli mätänevät talvella käsiin jos ei jaksa rapsia ruosteita pois ja uutta maalia pintaan jne...Loputon suo? Taidan ostaa toisenkin traktorin 8) :lol:
No, "masennuksesta" seurasi armoton inspiraation puuska. Nyt on Pajatson laatikko irti, sen lisäksi räin vielä kemppiliimalla tohon vaparisatkuun muutaman peltipaikan, jonka perästä vielä intouduin vaihtamaan turrrposatkuun jarrupalat. Ja kaiken päätteeksi pieksin vielä muutaman uuden aidantolpankin paikoilleen, pärkkele :lol:

Kattotaan mitä sitä huomenna saa aikaan...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja mursu »

Kyllähän sitä pitäisi varmaan kaikki moottorin tukikumit uusia, alustan puslat, iskarit, tuulilasi ja vaikka mitä... saapi kun täyttää kohta 300tkm.

Toisaalta, auto kulkee moitteetta ja edellä mainitut remontit olisin vielä 5 vuotta sitten leimannut turhaksi hifistelyksi joten so not! kuhan hyppy kulkee...

...toisaalta auton pajominen on parhaimmillaan sellaista terapiaa että häviää pill*, työt ja kaikki muut kurjat asiat mielestä moneksi tunniksi. Kunnon työkalut, kunnollinen paikka, sävelradio ja pullo kylmää pommacia -> autuus :)
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Onhan noita joskus ollut. Nykytilanteeseen olen silläkin tyytyväinen, että 99 on korjattu kannen hajottua eli ehjänä mutta poissa käytöstä kylmässä tallissa (toivottavasti tuo seisottaminen ei tee kovinkaan isoa vahinkoa) ja Opelikin on toiminut hyvin.

Ja kyllähän tuo autojen roplaaminen hetkellä jolloin se tuntuu mukavalta on sellaista, että unohtuu jopa kelloon katsominen. Viime syksynäkin aloin asenteleen siinä iltakympin aikaan tuohon Opeliin sisälämppäriä, kojelautaan valoja, etusumareihin uusia polttimoita jne. sillä mielin, että 2.30 seuraavan päivänä lähdin käymään vielä testilenkillä vaikkei sille ollut edes tarvetta :lol:

Ja jos auton roplaaminen menee pakkomielteiseksi niin silloin pitää ehdottomasti pitää taukoa. Ottaa vaikka pari viikkoa rennosti.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja Sami »

Kävi itsellekin harmillisesti niin että eilen möin oman 99turbon vuodelta 78. Aina moista halunnut ja haikaillut.. mutta tuli pari vuotta sitten hankittua auto väärään elämäntilanteeseen. Tämä oikeastaan johtui vain siitä että kun auto sattui olemaan tarjolla, niin se oli pakko ostaa. Auton hankinnan jälkeen ostettiin talo, joka remontoitiin ja sit kun kerran vauhtiin päästiin, myytiin talo ja ostettiin vielä toinen talo joka myöskin remontoitiin ja on vielä vähän keskenkin.

Koko prosessin aikana tuli opittua että seuraava harrasteauto hankitaan perheeseen vain silloin kun ei oikeasti ole muuta isoa käynnissä jolloin harrasteeseen pääsee uppoutumaan eikä tule semmoista kasaantunutta "tekemättömien asioiden listaa". Nuorempana aikaa ja intoa oli ja sen vuoksi sain kaikki autoni laitettua haluamaani kuntoon eikä projektit jääneet kesken. Ja vaikka auto oli just se mitä aina olen halunnut ei siitä tullut oikein semmoista fiilistä että omistaa unelmiensa auton, kun se seisoi tallissa keskeneräisenä ja mielessä pyöri kaikki mahdolliset asiat, mitä sille olisi halunnut tehdä, muttei vain ollut aikaa.

Vieläkin vähän harmittaa 99, ei varmaan tule toista kertaa vastaan. Realistina kuitenkin täytyy tajuta että päivässä on vain 24 tuntia ja viikossa noita päiviä on vain 7. Ehkä uusi omistaja saa 99:n kunnostuksen vietyä loppuun asti.
Citroen C5, OG900t16
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Taisi iskeä hirveä-sika-inspis. :lol:
meen viikonvaihteessa tallille uusimaan osia, etujarrut, madallussarja ja muutama muukin kohta asennukseen.

Oil-of-ulai-kin pitäis vaihtaa :idea:

Kunhan ei vain tulis vaihdettua pelkkä risa sulake :oops:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja Svc »

lucaf kirjoitti:Harrastaa vain silloin kun se tuottaa nautintoa.
Jeps. Juuri tästä syystä tuplisprojekti jatkui vasta nyt, loman kolmannella viikolla.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

On ollu masennusta ja pään vaivaa tuon tonnarin suhteen. Kun ei oikeen mitään osaa laittaa. Eikä kunnon paikkaa. Eikä aikaa. Mielenkiinto menny aika nollaan.

Syksyllä kun on naimsiin menty ja häät pidetty taidan laittaa ilmoituksen tänne foruumiin jos jotain kiinostaa ostaa toi viri-paloja täynnä oleva ruostepommi pois :evil:

Hoh...
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

Tomi9000T kirjoitti:On ollu masennusta ja pään vaivaa tuon tonnarin suhteen. Kun ei oikeen mitään osaa laittaa. Eikä kunnon paikkaa. Eikä aikaa. Mielenkiinto menny aika nollaan.

Syksyllä kun on naimsiin menty ja häät pidetty taidan laittaa ilmoituksen tänne foruumiin jos jotain kiinostaa ostaa toi viri-paloja täynnä oleva ruostepommi pois :evil:

Hoh...
olihan se jo aikakin luovuttaa.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
metallivihreä
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: La Maalis 05, 2005 17:16

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja metallivihreä »

No mulla ei oikeastaan ole koskaan ollut Saabissa muuta välttämätöntä laitettavaa kuin hitsaamista, mutta kun hitsaaminen on juuri se mitä en osaa tehdä. Että joo... Masentaahan se. Senkin takia, että siinä tulee yleensä samassa rysäyksessä kärsittäväksi myös luopumisen tuska. Olisi jopa melkein kiinnostavaa päästä joskus kokeilemaan millaista on masentua jonkin muun vian kuin ruosteen takia. :D
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Olisi jopa melkein kiinnostavaa päästä joskus kokeilemaan millaista on masentua jonkin muun vian kuin ruosteen takia.
Osta tonnari.... :lol:
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Jur1
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 14:54
Paikkakunta: Lappeenranta / Kotka

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja Jur1 »

Tekisi mieli asentaa kaikenlaista mutta ei ole rahaa ostaa mitään asennettavaa. Eli lähinnä riittäisi innostusta laittamiseen masennuksen sijaan. :) Muut syyt tulevat vain tielle... :lol:
I'm your turbo lover!
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
ruiskusaappi
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Kesä 27, 2009 12:04
Paikkakunta: enonkoski

Re: Masennusta autojen laittamisen suhteen?

Viesti Kirjoittaja ruiskusaappi »

lucaf kirjoitti:
tomaatti kirjoitti:Kyllä nuo autot toimii mutta ahdistaa kun pitäisi saada täydellisiä niistä.
Yksi projekti jotenkin vielä menisi mutta kun niitä on monta yhtäaikaa.
Ja tänä kesänä täälläpäin ei ole oikein ollut sellaisia kelejä että olisi pystynyt laittamaan täysipainoisesti.
Aina joko liian kuuma tai sade piinaa.
Sitten kun on vähän laskenut tuota rahan menoakin niin kyllä tulee mieleen että onko tässä mitään järkeä.
Tosin tuo rahahan jää itselle,koska rakentamiani autoja en myy.
Rehellistä puhetta. Burnout syntyy kai minkä tahansa asian parissa jos siihen suhtautuminen muuttuu liian vakavaksi, esim. harrastus muuttuu pakkomielteeksi.

Enemmän lepoa sekä asenteen muutos - pois liika vakavamielisyys ja tavoitteisiin pyrkiminen. Harrastaa vain silloin kun se tuottaa nautintoa.
huh. toivottavasti tuo lainaus meni oikein, omasta kokemuksestani voin myös sanoa että jos joku harrastehomma tuntuu tuskaiselta ja väkinäiseltä puurtamiselta pidä taukoa siinä ja tee välillä vaikka palapelejä tai sanaristikoita.itsellä viiden vuoden tauko autoharrastuksessa teki TODELLA hyvää. oh hoh mut nyt on harrastuksia ihan liikaa saapismi, veneily, mostskari,omakotitalo,perhe, toyota crown, fiat 600, ja kaikenlaine muu säätäminen 8)
Vastaa Viestiin