dimebak kirjoitti:
Ja oikeasti, kuinka paljon annettavaa Koenigs.... on annettavaa Saabille tai Saabilla Koenigs...??!? Ko. merkeillä ei ole mitään yhtenäistä, ei missään muotoa. Tai no, se että molempia ohjataan ratista, niissä on neljä rengasta ja joku malli toimii E85:lla.
Milläs Koenigseggin moottoria ohjataankaan
Nira? Vai kaasupoljintako meinasit?
olli9000CDturbo kirjoitti:Mielestä parasta tässä on Saabin saaminen takaisin Ruotsiin GM:n ikeestä. Toiseksi Koenigsegg tuo varmasti positiivisia mielikuvia ihmisille. Ja kyllä ko. yrityksellä varmasti on saabille annettavaa esim. alustan ja ajettavuuden suhteen. Samoin Saabin linjalla pystyisi mahdollisesti myös rakentaa edullisempaa Koenigsegg:iä sekä loistava tieto turbotekniikasta.
Saab pois GM:ltä, positiiviset mielikuvat, joo. Samaa mieltä, mutta. Siihenpä ne taitavat jäädä. Kuitenkin ko. merkkien autot eroavat toisistaan niin paljon, että pahoin pelkään yhteistyön jäävän minimaaliseksi.
tosiaan huvittavaa lukea kuinka väki innostuu, kun jotain "hätäistä" mukana.
Mutta ajattelepa jos uusi omistaja ois joku Geely tai mikälie Chiangliangchuang plagiant motors....
Onneksi ei. Ja onhan se imagolle parempaa ruotsalais/norjalais-omistus kuin... Aaa, siinä yksi mikä on noissa yhteistä, molemmat on ruotsalaisia merkkejä
dimebak kirjoitti:
Ja oikeasti, kuinka paljon annettavaa Koenigs.... on annettavaa Saabille tai Saabilla Koenigs...??!?
Voimanlähde on varustettu Koenigseggin kehittämällä RBC-järjestelmällä (Response Boost Control), joka syöttää moottorille hetkellisesti enemmän polttoainetta, jottei ahtopaineen puute aiheuta viivettä nopeassa ajossa kaasunkevennyksen ja välittömän uuden kaasunpainalluksen väliin. Koenigsegg on myös kehittänyt pakokaasujen poistoon DFCC-järjestelmän (Dynamic Flow Catalytic Converter), jonka avulla moottorin läpivirtaus pysyy riittävän hyvänä pakokaasujen puhdistuksen aiheuttamasta vastuksesta huolimatta. Pakokaasujen säädetyn puhtauden tavoittaminen on nykyisin yksi urheiluautojen kehitystyön suurimmista vaikeuksista, varsinkin jos tavoitellaan yli 700 hevosvoiman tehoja. Koenigseggin kehittämä katalysaattori on saanut hauskan lempinimen: Rocket Cat.
Autoja myydään imagolla ja mielikuvilla (BMW urheilullinen, MB laadukas, Volvo turvallinen jne.). Fiatin tai kiinalaisen firman alla Saabin kuva ei-saabistien silmissä olisi halpis, ei niin-laadukas kakkosluokan auto. Sitähän se monien silmissä on jo nyt ja Saabia pidetään jonain Opelin varustellumpana versiona.
Vaikka teknisesti ja ostajakunnaltaan Könärillä ja Saabilla ei olisi mitään yhteistä, autoja tullaan myymään enemmän tällä yhdistelmällä kuin esim. Fiatin tai kiinalaisten alla olisi myyty.
Markkinointi on ratkaisevassa asemassa Saabin paluussa ja Koenigssegg antaa siihen erinomaista potkua.
HMK kirjoitti:Autoja myydään imagolla ja mielikuvilla (BMW urheilullinen, MB laadukas, Volvo turvallinen jne.). Fiatin tai kiinalaisen firman alla Saabin kuva ei-saabistien silmissä olisi halpis, ei niin-laadukas kakkosluokan auto. Sitähän se monien silmissä on jo nyt ja Saabia pidetään jonain Opelin varustellumpana versiona.
Vaikka teknisesti ja ostajakunnaltaan Könärillä ja Saabilla ei olisi mitään yhteistä, autoja tullaan myymään enemmän tällä yhdistelmällä kuin esim. Fiatin tai kiinalaisten alla olisi myyty.
Markkinointi on ratkaisevassa asemassa Saabin paluussa ja Koenigssegg antaa siihen erinomaista potkua.
Samaa mieltä
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
HMK kirjoitti:Autoja myydään imagolla ja mielikuvilla (BMW urheilullinen, MB laadukas, Volvo turvallinen jne.). Fiatin tai kiinalaisen firman alla Saabin kuva ei-saabistien silmissä olisi halpis, ei niin-laadukas kakkosluokan auto. Sitähän se monien silmissä on jo nyt ja Saabia pidetään jonain Opelin varustellumpana versiona.
Vaikka teknisesti ja ostajakunnaltaan Könärillä ja Saabilla ei olisi mitään yhteistä, autoja tullaan myymään enemmän tällä yhdistelmällä kuin esim. Fiatin tai kiinalaisten alla olisi myyty.
Markkinointi on ratkaisevassa asemassa Saabin paluussa ja Koenigssegg antaa siihen erinomaista potkua.
HMK kirjoitti:Autoja myydään imagolla ja mielikuvilla (BMW urheilullinen, MB laadukas, Volvo turvallinen jne.). Fiatin tai kiinalaisen firman alla Saabin kuva ei-saabistien silmissä olisi halpis, ei niin-laadukas kakkosluokan auto. Sitähän se monien silmissä on jo nyt ja Saabia pidetään jonain Opelin varustellumpana versiona.
Vaikka teknisesti ja ostajakunnaltaan Könärillä ja Saabilla ei olisi mitään yhteistä, autoja tullaan myymään enemmän tällä yhdistelmällä kuin esim. Fiatin tai kiinalaisten alla olisi myyty.
Markkinointi on ratkaisevassa asemassa Saabin paluussa ja Koenigssegg antaa siihen erinomaista potkua.
Samaa mieltä
Ollaas ny Saabistit onnellisia hyvästä ratkaisusta.
Täällä on monta viestiä, jossa mollataan tuota yhdistelmää
= te mollaajat mitään :steja ole?,
pelkkiä riisikupin-ruikuttajia vaan
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Christian Koenigsegg istuu hallituksessa kyseisessä puljussa. Carginen pneumaattiset venttiilinohjaimet saabin kanteen (prototyyppi löytyy jo: saab 2,3 ), niin katsokaa kuinka bemarin valvetronicit ja muut "premium merkkien" "huipputekkniikka" (lue epäluotettava skeida) kalpenee..
"Cargine has a cooperation with the Swedish supercar manufacturer Koenigsegg to use the Koenigsegg CC as a platform for introduction to the automotive market"
Christian Koenigsegg istuu hallituksessa kyseisessä puljussa. Carginen pneumaattiset venttiilinohjaimet saabin kanteen (prototyyppi löytyy jo: saab 2,3 ), niin katsokaa kuinka bemarin valvetronicit ja muut "premium merkkien" "huipputekkniikka" (lue epäluotettava skeida) kalpenee..
"Cargine has a cooperation with the Swedish supercar manufacturer Koenigsegg to use the Koenigsegg CC as a platform for introduction to the automotive market"
Mahtavuutta!
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
HMK kirjoitti:Autoja myydään imagolla ja mielikuvilla (BMW urheilullinen, MB laadukas, Volvo turvallinen jne.). Fiatin tai kiinalaisen firman alla Saabin kuva ei-saabistien silmissä olisi halpis, ei niin-laadukas kakkosluokan auto. Sitähän se monien silmissä on jo nyt ja Saabia pidetään jonain Opelin varustellumpana versiona.
Vaikka teknisesti ja ostajakunnaltaan Könärillä ja Saabilla ei olisi mitään yhteistä, autoja tullaan myymään enemmän tällä yhdistelmällä kuin esim. Fiatin tai kiinalaisten alla olisi myyty.
Markkinointi on ratkaisevassa asemassa Saabin paluussa ja Koenigssegg antaa siihen erinomaista potkua.
Ollaas ny Saabistit onnellisia hyvästä ratkaisusta.
Täällä on monta viestiä, jossa mollataan tuota yhdistelmää
= te mollaajat mitään :steja ole?,
pelkkiä riisikupin-ruikuttajia vaan
Olen huomannut ainakin tällä foorumilla niin kauan kuin olen ollut mukana, että pessimistit tuovat monesti jopa aika voimakkaasta mielipiteensä esille, vaikka yleinen ja suurin osa porukasta olisi toista mieltä. Lienee ihan normaalia?
Mielestäni tämä uusi ostajataho on huomattavasti parempi kuin aikaisempi ja tuossa aikaisemmin ilmoitettiin, mikä tulee olemaan jatkossa haastavinta. Saabista saadaan tai saatiin lähes täysin pohjoismainen automerkki!
Koenigsegg CCR - tekniikkaa
Rakenne Alumiinikennostolle tuettu epoksivahvisteinen hiilikuiturunko. Kori ja ovet hiilikuitua.
Moottori Kahdeksansylinterinen V-moottori keskellä pitkittäin, sylinteririvien välinen kulma 90 astetta. Sylinterilohko ja -kannet kevytmetallia. Kaksi ketjukäyttöistä kannen yläpuolista nokka-akselia. 4 venttiiliä/sylinteri. Kaksi mekaanista ahdinta, välijäähdytin. Muuttuva venttiilien ajoitus ja imusarjan pituus. Kuivasumppuvoitelum öljynjäähdytin. Öljysäiliön tilavuus 12 l. Polttoneste 98E.
Iskutilavuus 4 700 cm3, sylinterin halkaisija 90,7 mm, iskun pituus 90,0 mm, puristussuhde 8,6:1. Suurin teho 601 kW (806 hv)/6 900 r/min, suurin vääntö 920 Nm/5 700 r/min. Suurin kierrosluku 7 600 r/min. Moottorin massa 217 kg.
Voimansiirto Takaveto, kuusinopeuksinen sekventiaalinen käsivaihteisto. Kaksoislevykytkin, jonka saa halutessa sintrattuna. Kytkinlevyn halkaisija 215 mm.
Alusta Edessä ja takana kaksi päällekkäistä kolmiotukivartta, kierrejousien ja säädettävien putki-iskunvaimentimien yhdistelmä, Z-mallinen kallistuksenvakain, jäykkyys säädettävissä. Tehostettu hammastanko-ohjaus. Jäähdytetyt levyjarrut edessä ja takana, levyjen hlakaisija 362 mm. Kuusisylinteriset kevytmetalliset jarrusatulat. ABS, säädettävä luistonesto, tasauspyörästön kitkalukko, sähköinen jarrupaineenjako. Renkaat Michelin Pilot Sport, edessä 255/35 R 19, takana 335/30 R 20. Vanteet magnesiumia.
Mitat Pituus 4 293 mm, leveys 1 996 mm, korkeus ovet ja katto suljettuna 1 120 mm. Maavara 100 mm, tavaratila 120 l, polttonestesäiliö 80 l. Omamassa 1 180 kg.
Suorituskyky (valmistajan ilmoittama) Huippunopeus yli 395 km/h, kiihtyvyys 0-100 km/h 3,2 s. Neljännesmailin (402 m) kiihtyvyys 9,0 s, loppunopeus 235 km/h. Yhdistetty EU-kulutus 17,0 l/100 km.
Hinta noin 550 000 euroa (ilman veroja).
Yllä oleva teksti on mielestäni varsin vaikuttavaa.