wesku kirjoitti:Pitääkö kuitenkin paikkaansa että kestää jonkin aikaa ennenkuin sama alcometri on käytettävissä yli rajan mennen puhalluksen jälkeen ?
Pitää.
Eli vähintään 10-15 min stop and go on tiedossa jos puhaltaa yli rajan ? Siis jos on parempi tuuri. Näin voi todennäköisesti käydä esim. varsinaisessa puhaliusratsiassa jossa poliisit ovat paikoillaan tekemässä hommia.
Sensijaan käytännön tilanteessa jossa poliisit ovat liikkeellä ei kovin todennäköisesti jäädä odottelemaan 10-15 min vaan matka jatkuu poliisien kyydissä ja uusintapuhallus suoritetaan lähempänä tai kauempana pysäytyspaikkaa tuurista riippuen. Tai sitten vievät samantien asemalle. Poliisien kyytiin pääsee ainakin 99% varmuudella yli rajan menneellä käsidesi, eucalyptuspastilli tmv virhepuhalluksella jos kyse on ilmiannon perusteella tehdystä pysäytyksestä.
Eli vähintään 10-15 min stop and go on tiedossa jos puhaltaa yli rajan ? Siis jos on parempi tuuri
Kannattaa tätä ehdottaa jos on limonaadipullo mukana:
Alkoholitonta juomaa voi ja kannattaakin hörppäistä välissä niin lukema tippuu samantien jos kyse oli vain suun huuruista. Välttyy turhalta odottelulta.
Vierestä seuranneena ei tarvinnut kauaa odottaa, toki tuolloin Poliisien asenne oli kohdillaan. Myös oma käytös vaikuttaa paljon.
Oli: OG9-3 2.0t 2003 On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm) Muuta: Kiina TECH2
wesku kirjoitti:
Eli vähintään 10-15 min stop and go on tiedossa jos puhaltaa yli rajan ? Siis jos on parempi tuuri. Näin voi todennäköisesti käydä esim. varsinaisessa puhaliusratsiassa jossa poliisit ovat paikoillaan tekemässä hommia.
Sensijaan käytännön tilanteessa jossa poliisit ovat liikkeellä ei kovin todennäköisesti jäädä odottelemaan 10-15 min vaan matka jatkuu poliisien kyydissä ja uusintapuhallus suoritetaan lähempänä tai kauempana pysäytyspaikkaa tuurista riippuen. Tai sitten vievät samantien asemalle. Poliisien kyytiin pääsee ainakin 99% varmuudella yli rajan menneellä käsidesi, eucalyptuspastilli tmv virhepuhalluksella jos kyse on ilmiannon perusteella tehdystä pysäytyksestä.
Varmasti riippuu täysin tuloksesta. Jos puhallat 2.5 niin tuskin siinä vartin odottelu auttaa, ei ne Poliisitkaan(tai muut kyseiseen toimenpiteeseen oikeutetut virkamiehet) niin puusilmiä ole etteivät nää onko 2.5 promillen tulos hankittu käsienpesulla vai Koskenkorvalla suun kautta nauttien. Rajoilla olevasta luvusta tuskin lähdetään kuskaamaan yhtään mihinkään vaikka tilanne olisi mikä! Seulontametrin tulos on "suuntaa antava" eikä sen perusteella ketään voida tuomita!
OPEL SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Turun reissulla tuli puhallusratsia eteen lausteen lähistöllä. En ollut tietenkään ottanut yhtään mitään alkoholopitoista aikoihin. Setä puhallutti ja totesi että "jaha, taidat jotai olla ottanutkin" johon sitten vastasin että no en kyllä ole.
Setä nuuhki vähä tuulinlasia ja kysy oonko just laskenu pesuainetta lasiin, sanoin että juu. Se näkyy sitten kuulema alkometrissä. aika jännää, noh ei siinä sit mitää uusintapuhalluksia tarvittu. hyvää matkaa ja menoks vaan.